Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1839
Spiller du gitar?

Jeg er ute etter subjektive meninger!
Alle som spiller gitar, eller syns de er kule, si hva du mener er den råeste gitaren som eksisterer, og legg ved et bilde for andre å sikle over.
Har lyst å se hva slags gitarer folk går etter!

Min gitar
Sist endret av Samurai JacK; 28. november 2003 kl. 21:54.
Har et gammelt vrak av en gitar... Gidder ikke å legge ut bilde av den enda.. (dvs gidder ikke dra den ut fra nederst i skrot skapet mitt)
Den kostet vist 12000 ny...
Det er vist "Tokai-mat" (har aldri hørt om d før.. hmm) som har laget den... Jeg skrudde den opp et par ganger fordi det var noe fucked med lyden, da så den meget hjemmelaget ut, kunne sikkert lodda ledningne bedre selv...

Men uannsett.. Den er helt fucked nu, sist gang jeg skrudde den opp fant jeg ut at denne gangen skulle jeg gjøre det skikkelig. Og plutselig rant det masse lause ledninger fra den.. (ikke min skyld) og siden har det ikke vært en lyd av den... :/

Har lånt meg en ny gitar nå... En Gibson kopi som går under det "homofile" navnet Fernandes... helt for jævli... :/
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Octopus gitaren til Michael Angelo og Gitaren gitaristen i Led Zeppelin bruker til Stairway er fete, men jeg har ingen bilder...

Jeg spiller litt gitar og synes det er jævlig fet, jeg spiller litt keyboard også, men hovedinstrumentet mitt er trommer...
Flying V er jo en søt gitar. bilde her

Ellers var gitaren din ganske pen den også Samurai JacK
Her er mine gitarer. Den øverste gitaren fikk jeg faktisk i dag. Kvaliteten på bildene på den linken er ikke all verden, tok det nemlig med webkameraet mitt

Og for å få råd til den gitaren måtte jeg selge denne i tillegg til denne. (disse to linkene kan ta litt lang tid å laste....)

Og ja, jeg har brukt litt for mye penger på gitarer...
Sist endret av walbergz; 28. november 2003 kl. 23:43.
Har en Ibanez rg270 med floyd rose. Weeee
Bilde: http://dynatone.ru/catalog/eguitar/ibanez/i/rg270.jpg

*Den jeg har er mørke blå da.

Den er vel laga for metal/rock og lyder virkelig bra. Gir konge vreng. (gjennom min amp iværtfall). Hører stort sett på metal så det passer meg veldig fint med en slik gitar. Med Ghs 0,10 strenger lyder den også ganske bra akustisk, når man spiller clean. Da har den nesten lyden som introen på "fade to black"
Sweeeeeeet

Walbergz: din gitar så veldig kort ut :P . er'n grei å håndtere ?
Sist endret av Bobben; 28. november 2003 kl. 23:58.
Walbergz! Helnice gitar du hadde der.. den V-gitaren!
Samurai Jack, den SG Specialen din der er virkelig en flott gitar, selv om jeg pesonlig ikke er så fan av det type designet.
Hva måtte du gi for den?

Capric, er det et design som jeg synes virkelig er grellt, så er det jaggu Flying-V Men det er min personlige mening da, de fleste vil nok være uenige med meg...

Da må jeg si at Explorer-designet er hakket tøffere, sånn som Valbergz' Jackson KE2 for eksempel. Sjekk ut Gothic Explorer, den er knalltøff.

Nice1 huh: Den Ibanezen der er råfin. Hvor mye betalte du for den?


Sjøl har jeg ennå ikke hatt penger til å kjøpe meg en 'ordenlig' gitar. Den jeg sitter på er fortsatt den Squier Strat'en jeg fikk av foreldra mine en jul for 2-3 år siden. Vurderer å kjøpe en ny Epiphone eller ESP snart.

Har en Marshall Valvestate VS100-amp.
Har en svart Jackson SL3 http://www.sound1.com/images/product...ckson_sl_3.jpg

og Gibson EDS 1275 er råest(Jimmy Paige på Stairway to heaven)
Har en Ibanez S-270 (ligner på Nice1 huh sin men kroppen er blant annet tynnere). Har i tillegg to akustiske, den ene i form av en riktig så flott Höfner gitar. Nå sparer jeg til ESP.
har ikke gitar og er stolt av det.
Har v-formen noe å si på en el-gitar ?
med lyden tenkte jeg på ?
(jeg kan ikke noe )
Opprinnelig postet av h1rik
Har v-formen noe å si på en el-gitar ?
med lyden tenkte jeg på ?
(jeg kan ikke noe )
Vis hele sitatet...
Nei
I utgangspunktet, nei.

Men du skal ikke se bort i fra at en übergitarist skal klare å finne en eller annen minimal forskjell mellom lyden på f.eks en V-type og en explorer-type gitar.
Opprinnelig postet av Nice1 huh

Walbergz: din gitar så veldig kort ut :P . er'n grei å håndtere ?
Vis hele sitatet...
Hvilken av gitarene tenker du på? Begge er større enn en typisk strat eller les paul-gitar. De er veldig lette å håndtere, både sittende og stående. Kellyen er litt nakketung (dvs at hodet faller nedover mot gulvet da man slipper taket i halsen) da man står med den, men det er noe man fort vender seg til, så egentlig er det ikke noe problem
Har en rød B. C. Rich Warlock gitar, og en Yamaha 5-strengs bass som ligner litt på denne. (Min er sikkert den som er ett hakk billigere).

Denne hadde vært sjef.
Opprinnelig postet av walbergz
Her er mine gitarer. Den øverste gitaren fikk jeg faktisk i dag. Kvaliteten på bildene på den linken er ikke all verden, tok det nemlig med webkameraet mitt

Og for å få råd til den gitaren måtte jeg selge denne i tillegg til denne. (disse to linkene kan ta litt lang tid å laste....)

Og ja, jeg har brukt litt for mye penger på gitarer...
Vis hele sitatet...
Øh..ehm..tøffe fretmarks på Ibanezen
Denne er sagt før, men sier den igjenn, Gibson EDS 1275. Den + Jimmy page = frysning på rygge.
Synd jeg ikke kan spille gitar
Samurai Jack, den SG Specialen din der er virkelig en flott gitar, selv om jeg pesonlig ikke er så fan av det type designet. Hva måtte du gi for den?
Vis hele sitatet...
Gav 14000 for den, utrolig digg å spelle på. SG er kult det, men den tøffeste er fortsatt denne!

Ellers var gitaren din ganske pen den også Samurai JacK
Vis hele sitatet...
takker!
Jeg har en CMI i hvit. Har dessverre ikke bilde.
Gitar er det festeste instrumentet mener nå jeg.
Digger kvalitets-riff!
najse gitarer ppl !
jeg har en eggehvit fender stratocoaster fra 87-88, og er kjempefornøyd med den! har ikke bilde, men den er nesten helt lik den jimi hendrix brukte på woodstock! bortsett fra at jeg har byttet ut det orginale, hvite, plekterbrettet med ett hvitt perlemorplekterbrett. den er helt fantastisk å spille på, og den har en nydelig lyd!
de orginale fender (ikke squier og andre "juksegitarer") stratene er min favoritter. en annen er så klart les paul. 58' modellen.
Jeg kjøpten i utlandet (costa-rica,mellom-amerika) for 3500 kr. Jeg fikk høre at det nesten var halv pris i forhold til Norge. Som sagt min er blå, men ellers helt lik.
Selv har jeg 2 elgitarer og 4 akustiske + 1 bass, men tenker på å kjøpe meg en skikkelig gitar til våren.

Har veldig lyst på en gibson gothic explorer, men vil samtidig ha floyd rose

Ellers har jeg på innkjøpslisten en Yamaha TRB6
Skulle hatt masse penger...
Sitter med en Squier Strat som holder på å dette fra hverandre.
Den holdes sammen med litt godvilje, nye skruer og gaffateip.
Er Fender-fan, og sparer til en Stratocaster. Candy Apple Red-farge, og gripebrett i lønn. Nesten prikk likk David Gilmour sin!
Fikk min Drømmegitar for mange år siden er en Vinrød "Gibson Les Paul Studio Light". ikke så dyr og lyden av den er ikke den reneste....men den har sjel

Ellers ville jeg hatt " Flying " gitarene til Jackson...de gamle gode orginalene..
Sånn som Andreas I sepultura bruker

Skulle også hatt den aukustiske Gitaren til Gibson...tror den heter "Advanced Jumbo"....helt Konge som Blues/slide guotar

"Hva enn du gjør her i livet Ikke kjøp epiphone"
Opprinnelig postet av ninja5000
Har en rød B. C. Rich Warlock gitar, og en Yamaha 5-strengs bass som ligner litt på denne. (Min er sikkert den som er ett hakk billigere).

Denne hadde vært sjef.
Vis hele sitatet...
Sinnsykt fin den gitaren din! Mye gav du for den? Vurdere å starte band med noen kamerater, og da vil jeg ha en sånn!
Les paul eier!
Synes Roswell Rhoads er grisefet jeg da!
Digger Randy Rhoads!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har Ibanez rg170r og en gammel Fender stratocaster...
Bilde av Ibanezen: http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=RG170R
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Jeg spiller litt innimellom
Verdens desidert feteste gitar er signaturmodellen til Steve Vai (med bærehåndtak i kroppen)
Bortsett fra det har også Joe Satriani en ganske smuud signaturmodell.. Hadde ikke sagt nei hvis noen ville gi meg en Gibson Les Paul heller
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Stitch
Sinnsykt fin den gitaren din! Mye gav du for den? Vurdere å starte band med noen kamerater, og da vil jeg ha en sånn!
Vis hele sitatet...
BcRich-gitarene er forholdsvis billig..ligger rundt 5000kr de fleste modellene.. Hvis du skal være skikkelig deathmetal-rocker anbefaler jeg deg modellen "The Beast" http://www.bcrich.com/2003/platinum/platinum_beast.jpg Den er heavy utseende på, men det må også legges til at ingen BCrich-gitarer er noe smuud å imponere damer med å spille Stairway på heaven på :P Det kommer metal-sound uansett hva du gjør.. dette pga. spesielle mikrofoner som skal få alt til å høres mer metallich ut..