Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1625
Slengte sammen noen kjappe scripts for å laste ned album fra musikkonline.no.
De er stygge, uoptimaliserte og generelt elendige.
Men de fungerer for meg, orker ikke noe særlig support elns til de, men grovt sett :
1. pakk ut
2. ./downloadalbum "NAVN PÅ ALBUM"

du vil da få en ny mappe med navnet på albumet, med filene i, filnavnene kommer direkte fra servern, og er dermed ikke korrekt, kan sikkert fiskes med en renamer, siden info'n ligger i fila.

www.home.no/thegeek/scripts.tar
Noe sjans for en windowsutgave??
Eller er det andre måter å laste de ned på en enkel måte?
Den begrensningen som er på låtene, er det uoverkommelige, eller fins det metoder å kunne brenne de ut på cd?
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Trådstarter
Bruk cygwin i windows for å kjøre de, burde fungere helt fint så lenge du har wget, sed, grep osv.
Mener jeg leste noe i en tråd her om at man kunne bruke blaze "noe", for å konvertere til mp3

hmm, sjekk dette programmet : http://www.mediatwins.com/products/aedtools.htm

Registration ID: 1043874222-8137-004
s/n: 4J6GT-V72RY-GSDJY-LHRKK-W2CSJ
Sist endret av TheGEEK; 24. november 2003 kl. 17:05.
Unexpected EOF in archive?
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Trådstarter
Filen er fikset, jeg får spilt av filene helt fint, men hvis noen vet om det finnes noen måte å fjerne drm på de så er jeg meget interessert. Har testet freeme.exe og unfuck.exe, ingen av de fungerer(og ja jeg har en gyldig lisens). Vet at man rett og slett kan recorde mens man spiller de, men det blir litt slitsomt, siden jeg gjerne vil konvertere flere album.

Holder på å lage en liten automatisert ripper som bruker total recorder, dette går ganske tregt, siden man jo faktisk må spille av filene, menmen.. Får sette på over natta
Skal se om jeg får slengt opp den senere.
Sist endret av TheGEEK; 24. november 2003 kl. 22:17.
Noen mulighet for en "walkthrough" for hva jeg skal installere, og hvordan jeg skal gå frem for å få scriptet til å fungere? Er helt, og da mener jeg helt blank på unix/linux... God på windows
cd
mkdir musikkonline
cd musikkonline
wget http://www.home.no/thegeek/scripts.tar
tar -xvf scripts.tar
./downloadalbum "NAVN PÅ ALBUM"

Dette burde funke.
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Trådstarter
husk av "navn på album" faktisk er navnet/artisten som står i lista.. f.eks her :

http://www.musikkonline.no/shop/disp...Hip%20Hop&fl=*


mao.
./downloadalbum "LIFESTYLE CREW"
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Får det ikke helt til å funke. Det virker som om den blir forvirret når artister har mer enn ett album. Prøv f eks "TRAMTEATERET".
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Trådstarter
det er nok en av svakhetene, rett og slett, tviler på at jeg gidder gjøre noe med det.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Joda... Selvfølgelig skal du gjøre noe

Men hva med å bare hacke scriptet litt sånn at det takler sånne sider som det her:
http://www.musikkonline.no/shop/disp...e=TRAMTEATERET
Uhm, downloader filer ja, men hvordan spiller jeg de av? :P
Når jeg prøver med mplayer scroller den bare raskt gjennom filen uten å lage noe lyd, er det pga. DRM greiene? Noen måte jeg kan høre musikken jeg downloader på?
Neiheihei!
TheGEEK's Avatar
Trådstarter
mmmhm, finnes såvidt jev vet ingen måte å spille av i linux.
Beklager, men jeg er "still lost". Jeg har installert cgywin, og så gjør jeg hva? Har XP pro inst.
Har lastet ned wget 1.9.1.zip. Hva gjør jeg med den fila?
Hva du mente med "så lenge du har wget, sed, grep osv." ?
PLease gi en mer noob-oppskrift. SKulle gjerne ha prøvd skriptet.
Takker for hjelp...
Må man være logget inn på noen måte for å laste ned i det hele tatt? Har en *nix boks som tydeligvis står ganske nærme serveren til musikkonline, men scriptet fikk ikke til å laste ned wma, ellers lå speeden på 700-900 kb/s =)
Tusen takk! Skal prøve når jeg får inn FreeBSD
Er jo elendig kvalitet på musikken.

Scriptet funka glimrende her, thegeek, takk!
rekylvinyl.no
Er elendig kvalitet på de ja. Og eneste nårværende kjente mulighet for å få spilt de på andre plattformer enn Windows er å konvertere de til et annet format f.eks. ogg vorbis eller mp3.
Men en slik transcoding gjør at kvalitet blir ytteligere forverret.