Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1833
Så denne filmen nettopp. Syns den var bra. Historien er veldig tynn, men det gjør ikke noe i denne filmen. Det er ren, pur underholdning fra begynnelse til slutt. Filmen er utrolig velregissert syns jeg. Scenene er kule og skuespillerne er iskalde i de verste voldsscenene. Jeg syns Quentin Tarantino har laget en god film med Kill Bill. Gleder meg til oppfølgeren.

Hva syns dere?
han har kommet seg etter dusk to dawn ja! filmen er kul, mye action hele filmen...gleder meg til Vol 2
Genial film... Bra samsvar mellom lyd og bilde! Elsker musikken og bildeklippingen! (Det var jo de mer tekniske aspektene da, men det er det jeg bryr meg mest om...)
Ministry of Love
sptz's Avatar
Denne filmen er bare RÅ! kuleste filmen jeg har sett i år jeg tviler nesten på om matrix og ringens herre kommer til og slå den.. Synes det var et genialt trekk med å animere deler av filmen Krissern ikke nevn den filmen i samme setning som Kill Bill..

to minneverdige sitater fra filmen:
O-Ren Ishii: As your leader, I encourage you from time to time, and always in a respectful manner, to question my logic. If you're unconvinced that a particular plan of action I've decided is the wisest, tell me so, but allow me to convince you and I promise you right here and now, no subject will ever be taboo. Except, of course, the subject that was just under discussion. The price you pay for bringing up either my Chinese or American heritage as a negative is - I collect your fucking head. Just like this fucker here. Now, if any of you sons of bitches got anything else to say, now's the fucking time!
Vis hele sitatet...
The Bride: You're name is Buck, right? And you're here to fuck, right?
Vis hele sitatet...
det er foresten ikke mange filmer man ikke har noe navn på hovedpersonen. Jeg har i værtfall ikke sett noen før..
filmen var konge, satt på tuppen av kinostolen og fulgte med. men det var noen volds scener der som tok litt for mye av etter min mening. det er en veldig typisk tarantino film, bortsett fra at jeg ikke fikk øye på tarantino selv.men, den er absolutt verdt å se, men da må man være forbredt på å se et blodbad uten like
ikke like bra som pulp fiction, hverken i "kulhet" eller sound track. men ja årets oplevelse er det nok.

OT: og ja det finnes filmer der hovedpersonen ikke har navn. husker ikke hva den het men der hadde ingen navn. rulleteksten var passe morsom
Opprinnelig postet av chnes
Genial film... Bra samsvar mellom lyd og bilde! Elsker musikken og bildeklippingen! (Det var jo de mer tekniske aspektene da, men det er det jeg bryr meg mest om...)
Vis hele sitatet...
Hehe. Musikken var genial. Tarantino er jo kjent for å finne kul musikk til filmene sine.
Jeg har kommet til den konklusjonen at det er en film som må sees flere ganger for å få med hele innholdet... venter med å utale meg til det kommer en bra rip..
Enormt bra film! Digger Tarantinos evne til å gjøre helt forferdelige scener med blodig råskap til komiske scener..
At alle hadde minst 50 liter blod i seg er ikke videre realistisk, men jeg syns det er med på å gjøre filmen.

Må si jeg DIGGET animasjonsscenene! Utrolig kult laget! En slags 3D tegnefilm. Håper det blir like mye av dette i den film nr 2!
ganske irriterende å måtte vente til februar eller hva det når er, for å se andre del. som med alle tarantino sine filmer, så var det nok detaljer der til å måtte se filmen flere ganger. men kombinasjonen mellom sinnsykt deilig dame og 50 liter blod vet jeg ikke helt om jeg klarer å takle...
jeg var på kino for en del dager siden (premieren) og så denne
filmen.

først litt offtopic.. jeg og mine venner joinet den store salen i kr.sand som
tar rundt 500stk, og i den salen finnes det et private room med 2
stress-less stoler og bord og gardiner og egen lyd.
gjett hvem som rappet dem stolene? meg og en kamerat...

tilbake til filmen. jeg må bare si at den var dødstøff. så masse
blod, humor, spenning, ol. er det lenge siden jeg har sett. den var bra! sloss scene var smooth...

filmen anbefales!!!

til dere som ikke har sett den. gå å se den!!

jeg gir filmen terningkast 5. -1 fordi den jævlig film musikken.
-
har lastet ned film musikken for å sjekke om jeg gikk glipp av noe
der, men likte ikke film musikken en plass.

hadde bare lest litt om filmen og trodde det var en action film som
det stod på billetten min, men det var mer splatter, horror og
humor syntes jeg...
har ikke sett den, men tarantino > * og siden alle andre sier den er så jævlig bra så pre-orded jeg den fra akersmic :P
Denne filmen var fantastisk! Musikken var knall!
Hurra for Kill Bill Vol. 1 !
*glede seg til Vol. 2*
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Har sett den tre ganger allerede - sist i forigårs, og det var første gang på THX.

SE DEN PÅ KINO MED BRA LYDANLEGG - opplevelsen var helt annerledes.

Forøvrig kan jeg bare si meg enig med dama: "I think the violence isn't even violence. It is just a form of poetry. Damn, Tarantino is cool". Og det fra ei som vanligvis ikke liker voldsfilmer.

hj
Opprinnelig postet av DrMatrix

jeg gir filmen terningkast 5. -1 fordi den jævlig film musikken.
-
har lastet ned film musikken for å sjekke om jeg gikk glipp av noe
der, men likte ikke film musikken en plass.

Vis hele sitatet...
Dette har jo litt med hvordan musikksmak man har på forhånd, men jeg synes musikken passet helt perfekt til scenene. Har lest et sted at Tarantino finner musikken før han lager filmen, dvs. han former filmen etter musikken og ikke omvendt. Ellers er jeg enig med de fleste her om at filmen var veldig bra.

*edit*
Av sangene likte jeg aller best Tomoyasu Hotei - Battle Without Honor or Humanity' og Zamfir - The Lonely Shepherd.
Sist endret av chill; 2. november 2003 kl. 15:30.
kan ikke si noe annet at han har fortsatt like mye peiling nå som før seomv om det er første filmen han har lagd på en del og år og dop problemer. Tarantino roxx
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
spekulativ voldsfilm, men en av de absolutt beste i sjangeren. Slik sett rocker kill bill hardt!
Jeg syns den var ganske kjedelig og minst like oppskrytt som Tarantino selv. Helt greit tidsfordriv.
Jeg synes den var direkte dritt.. Gav alt for store forhåpninger med traileren. Dette var jo bare hack'n'slash, en splatterfilm med en drittynn handling og elendig utført. De jævla tegneseriene... Var faen meg dritskuffende.
Jeg ventet så ekstremt mye mer enn dette.
Opprinnelig postet av krissern
han har kommet seg etter dusk to dawn ja! filmen er kul, mye action hele filmen...gleder meg til Vol 2
Vis hele sitatet...
Taratino regisserte ikke From Dusk Till Dawn, det var Robert Rodriquez..
Opprinnelig postet av duxo
Jeg synes den var direkte dritt.. Gav alt for store forhåpninger med traileren. Dette var jo bare hack'n'slash, en splatterfilm med en drittynn handling og elendig utført. De jævla tegneseriene... Var faen meg dritskuffende.
Jeg ventet så ekstremt mye mer enn dette.
Vis hele sitatet...
Det er jo egentlig det som var meningen med filmen. Det skulle være en eneste stor hevn. Tarantinos filmer fokuserer nok mest på å være kule istedenfor å være "dype"

Tegneseriene var tøffe de. Det å veksle imellom svart hvitt var også stilig.
Det her var ikke en kul film!
åå skal se den hjemme med masse venner i morgen, full fest skal det bli! håper det blir bra!! PS: skal koble pc'en til tv og stereo (skikkelig denon sak), og det blir nok bra lyd i massevis!
Har ikke sett den enda... Men må jo få med meg alt som har med Quentin Taranatino, mannen er jo genial!(også voldelig, men genial!)
Einig med duxo.
Men musikken var ganske ekstremkul syns jeg.
Synes denne filmen var helt grei underholdning hvis man ikke har noe bedre for seg liksom. Uansett er ikke dette en film jeg kommer til å skaffe meg på DVD i ettertid.

Nå har jo jeg bare sett WorkPrinten, men regner med at den ikek skiller seg så altfor mye fra den versjonen som går på kino.
Opprinnelig postet av spetznaz
det er foresten ikke mange filmer man ikke har noe navn på hovedpersonen. Jeg har i værtfall ikke sett noen før..
Vis hele sitatet...
fight club...?

Opprinnelig postet av Anarcho_Defect
Taratino regisserte ikke From Dusk Till Dawn, det var Robert Rodriquez..
Vis hele sitatet...
krissern mente sikkert manuset...

Opprinnelig postet av chill
Har lest et sted at Tarantino finner musikken før han lager filmen, dvs. han former filmen etter musikken og ikke omvendt.
Vis hele sitatet...
Ja, han har sagt det i et intervju.

Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Tegneseriene var tøffe de. Det å veksle imellom svart hvitt var også stilig.
Vis hele sitatet...
Mener ikke å være en gledesdreper eller no, men jeg tror det var på grunn av sensuren.




Kill Bill var jævlig bra, anbefaler alle å se den!
Sist endret av Mr. Anthrope; 17. november 2003 kl. 14:20.
Dette kommer fra en horror-/splatter-/gore-elsker:

Filmen var finfin. Mange herlige scener i denne filmen. Og til de som sier plottet var for tynt... *hirr*
Må ikke henge seg opp i sånt.. Det er det rent visuelle som må tas tak i og nytes her. De små detaljer. De av oss som har sett en del Japansk og Italiensk horror ser her klare trekk mellom dem og KillBill.

Filmmusikken er god, som Tarantinos filmmusikk alltid er.
Forresten, ikke sleng så mye dritt i From dusk..-filmene.

Den som sa at Tarantino kan kunsten å vise blod og gørr samtidig som han gjør det morsomt har helt rett! Men han når fremdeles ikke opp mot gamle mestere i dette faget. Kan spesielt nevne Lucio Fulci og Dario Argento her.. Skitt heller.. La Ruggero Deodato være blant dem. Ingenting slår de gamle italienske gutta på dette feltet, men Tarantino gjør en bra tribute med denne filmen.

KillBill blir nok årets nest beste film. Matrix var en sorgens nedtur, men LoTR bare må bli bra.

Gleder meg til Vol 2!
Filmen var rett og slett genial. Som alt annet av det Tarantino har bidratt til. Ren kunst. Musikken og filmingen. Genialt.
Gleder meg til 2ern
Opprinnelig postet av Surrehu
Filmen var rett og slett genial. Som alt annet av det Tarantino har bidratt til. Ren kunst. Musikken og filmingen. Genialt.
Gleder meg til 2ern
Vis hele sitatet...
Helt eing med deg at dette er "ren kunst". Det er Tarantinos kunst. Hadde en annen regisør kommet en filmen hadde det blitt slakt. Men man ser filmen som et unikum i og med at det er en Tarantino film..... tenk litt over det.....