Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1237
IE, netscape opera..
Hva synes dere?
Opera
Opera er best
Bruker Opera som standard, men det er småting som irriterer meg, som f.eks. at den ikke støtter transparente iframes (som jeg bruker på siden min) slik som IE gjør (samme om jeg kjører Opera som Opera, IE eller Mozilla).
Jeg bruker Opera som standard, men visse sider har bare lyst til å fungere ordentlig i IE, fx billettbestilling på filmweb.no som jeg bruker mye. Har også Mozilla installert, men den bruker jeg kun til å teste egne sider i.

Bruker Opera som standard, men det er småting som irriterer meg, som f.eks. at den ikke støtter transparente iframes (som jeg bruker på siden min) slik som IE gjør (samme om jeg kjører Opera som Opera, IE eller Mozilla).
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke hjelper å definere background-color:transparent; i css?
Jeg bruker Opera 7.20 som standard, men må desverre bruke IE noen ganger når jeg kommer over sider som ikke fungerer helt i Opera
Opera.
opera

angir du bagrunnen til backgound-color: transparent; *skal* det fungere. Opera har nemlig bedre støtte for css enn IE.
IE har bedre støtte for ms-CSS enn noen
Opera på meg, blir så rotete med IE syns jeg. (mange tabs)
På forumstatestikken viser det at bare 5.872% av de besøkende bruker Opera. Skuffende. Hadde trodd det skulle være mere. Ivertfall når 8/9 til nå skriver at de bruker Opera, noe jeg liker å høre!

Men forstår at forumet sikkert har flere besøkende enn bare brukere!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Opera her også men det er synn at den takler CSS så dårlig.. litt dårlig integrert med flash. Opera vinner på at den er mye raskere og har veldig mange raske og gode hurtigtaster og "mus-bevegelser".

edit: ZerBox kan ha noe med hvordan Opera identifiserer seg. står vel på MSIE 6.0 som standard (ctrl+alt+O for Opera og ctrl+alt+i for MSIE)
Sist endret av sptz; 24. september 2003 kl. 14:08.
Mozilla firebird er best.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opera er sikkert best, men jeg kjører utelukkende IE 6.0 på XP maskinene mine, og bare IE 5.2 på OSX maskinene mine.
Bruker opera mest, IE i reserve. Operaen min er litt klikk nå! Driver å lukker seg.
jeg leser/poster forums med IE/firebird da jeg kjører opera med egen css-fil ol, og det er ikke alltid det gjør seg på forums.
Bruker for det meste IE, men av og til Opera. Har noe med hva jeg er vant til.
Jeg bruker opera som standard, men må ta til takke med IE på noen få sider som ikke fungerer heilt i opera.
Opera og Safari
Opprinnelig postet av reallife
Mozilla firebird er best.
Vis hele sitatet...
Sitert fordi det er sant.

http://www.mozilla.org/products/firebird/why/
Kunne sikkert byttet fra ie til opera nå som opera har blitt så bra, men ikke når myIE2 er enda bedre, og den har alt jeg trenger (som ikke opera har).

Laster likevel ned operaene etterhvert som de kommer og bruker dem for å sjekke browserkompabilitet etc...
Opera uten tvil. Den har slike artige småting som forenkler alt. Trykk midtre musknapp på en link for å åpne nytt vindu i bakgrunnen, f.eks. Lurt.

Skin : Oxid 2.2
Hva med en poll isteden? Blir litt irriterende med de som bare sier "opera", så kan man svare om man har et mer utfyllende svar en bare det.
Har nettopp begynt å bruke opera (mye), og jeg er fornøyd så langt, en del kluss på telefonkatalogen og andre sider. klarer meg ikke uten ie, men vill gjerne!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Lite begrunnelser i denne tråden, gitt.. Bare en masse spam (med unntak selvfølgelig). Nå avslutter jeg kalaset med et forslag på hvordan det kan gjøres ved hjelp av en post jeg skrev i Mai 03 om samme tema.

Opprinnelig postet av Gusto
Det blir vanskelig å si hva som er beste egentlig. Når alt kommer til alt er det brukerkrav som avgjør. Dvs at tittelen "beste nettleser" er 100% subjektiv.

Mine meninger:

Når det gjelder CSS2-støtte er Opera 7 uten tvil den beste. Mozilla ligger på en god 2. plass. Safari/Konqueror og Opera 6 ligger ganske likt, og jeg må si at ingen av dem har så veldig god støtte. Alle IE versjonene dukker opp på femteplass og videre nedover. Med andre ord, IE har den verste CSS-støtten. Da tenker jeg helst på posisjonering. Den er horribel. Man kan jo ikke bruke en div-tag med 1px høyde på i IE engang.

Jeg har ikke noen dokumentasjon på hvilken nettleser som har best støtte for W3C-standarden, men jeg synes Opera og Mozilla ligger på en delt førsteplass. Hvis ikke Mozilla ligger og vipper litt over. Hvis noen er interessert i å sjekke ut de forskjellige nettleserene sine for kompabilitet med HTML4 kan dere sjekke ut denne.

JavaScript er uten tvil Mozilla som er best på. Om Opera er bedre eller dårligere enn IE vet jeg ikke, så jeg vil ikke ta standpunkt på dette.

Gjelder det hastighet er Dillo absolutt valget. Kompabiliteten (med det meste) er heller lav, men den er rask som fy. Etter det kommer Opera, Safari/Konqeror, og IE og Mozilla til slutt.

Mozilla og Safari/Konqeror er open source, så for de som liker dette er jo det et stort pluss.

Opera var den første nettleseren som begynte med tabbed browsing. Jeg er avhengig. Vi har det i Mozilla og Safari/Konqueror også, men IE har av en eller annen bisarr grunn latt være å bruke tabs. Men til det har man NetCaptor.

Sikkerhetsmessig er alle nettlesere gode, minus IE. Opera hadde noen babyfeil med Opera7, men i Opera 7.1 eller 7.0 med patcher er det i boks.

Selv bruker jeg Opera, men jeg liker Mozilla like godt nå som det finnes en masse plugins til Mozilla som jeg kan bruke for å få den Opera-feelingen. Men hvorfor bytte til Mozilla med plugins når jeg kan bare kjøre Opera? For meg blir det bare gammel vane å kjøre Opera, ikke noe mer enn det. Og når Opera 7 har kommet til *nix ser jeg nesten ikke et behov for meg å bytte til Mozilla når jeg allerede har det fint. Når Firebird Project blir til Mozilla (regner med til høsten) kan vi snakkes.
Vis hele sitatet...
Space Bison 0.67, Lynx 2.8, IE 8.2, Mozilla 1984 og Playstation 3 browser. Det er de beste. Majoriteten her vil seff slite litt med å finne de og laste den ned

mm
Better than thou.
The one, the only, Moz. (Og Camino på mac´en.)
Hvorfor er det så interessant å finne ut av dette? Ikke første gangen det er tatt opp akkurat. But we all make mistakes.