Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2479
Okaaay, har et aldri så lite problem her som er veldig irriterende kan du si..

Screen1
Screen2
Screen3

Jeg fikk her forleden dag _plutselig_ en sånn "bar" i IE-bar'en min (der hvor f.eks. NAV, og koblinger er)
Denne er sykt irriterende, for jeg finner ikke en dritt på PC-en min som kan være det.. Søker på det forbanna ordet "hgreaefoaal" på hele maskina, sammen med "mysearch", men finner ingen treff.. Ikke på legg til / fjern programmer heller..
Noen som har hatt denne, og vet hvordan man fjerner den?
Sykt irriterende som sagt! Skrur seg på hver gang jeg åpner IE.exe selv om jeg lukka den forrige gang..
regedit er din venn... i guess...
Prøv addaware.
Bruk ad-aware til å fjerne det. Burde gå ettersom det er designa til å fjerne ads og nettopp sånne ting som det der. Hvis ikke skal eller burde det ligge egne uninstallere et sted på den siden. Let etter en faq eller noe. PLeier å ligge rundt.

Ad aware finner du her: http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
Og hvis ikke ad-aware greier å fjerne driten klarer spybot det.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Last ned Spybot, Adaware og RegCleaner. Les http://asp.flaaten.dk/index.php?side=spyware, og installer Proxomitron, så slipper du sånt i framtida...

Edit: hmm.. posta litt seint, så det om adaware og spybot var visst sagt allerede..
Eller bruk Mozilla Firebird; raskere, stopper popups, ikke noen irriterende addbarer, tabbed browsing.
raskere kan vel diskuteres...
æææææ!! Skanna maskina med Ad-Aware 6!
59 new objects eller objects recognized!
13 registry keys, 39 filer! :S :S :S
Noe sier meg at jeg bør skanne for sånt oftere..

edit: FAEN! Den er der ennå! :'(
Lurer på om jeg må restarte for at det skal ta effekt.. Eller?
Noen av de andre programmene dere foreslo jeg burde se på?
Sist endret av Vidde; 10. september 2003 kl. 22:58.
Opprinnelig postet av Vidde
æææææ!! Skanna maskina med Ad-Aware 6!
59 new objects eller objects recognized!
13 registry keys, 39 filer! :S :S :S
Noe sier meg at jeg bør skanne for sånt oftere..
Vis hele sitatet...
Eller så kan du unngå å laste ned drit og spyware fra nettet. Hold deg unna snuskesidene så går det nok bra
DonTomaso: Tror'u jeg gjør sånt eller? Jeg VET om sånne ting, holder meg til helvete langt unna, kan internett såppass..
Men det er er brodern :/ Han trykker til og med på JA når sånne "installere?" piss kommer på pr0n-sider! ARGH!
Lest ned dette, og post loggen her, eller her

Oppdater IE også, siden det er funnet en ny exploit som noen browserhijackere utnytter. Anbefaler deg å laste ned Mozilla Firebird så snart du blir lei av bekymre deg om slikt så dette.
Logfile of HijackThis v1.97.0
Scan saved at 23:44:59, on 10.09.2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programfiler\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programfiler\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programfiler\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe
C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\DOCUME~1\VIDAR\PROGRA~1\oagrxcka.exe
C:\DOCUME~1\VIDAR\LOKALE~1\Temp\Gjn1.exe
C:\Programfiler\BPFTP Server\G6FTPSrv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programfiler\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\PROGRA~1\WINZIP\winzip32.exe
C:\Documents and Settings\Vidar\Lokale innstillinger\Temp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.itavisen.no/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger
O2 - BHO: (no name) - {0000CC75-ACF3-4cac-A0A9-DD3868E06852} - C:\Programfiler\DAP\DAPBHO.dll
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {2dea98b3-4536-4a4b-ad0f-edcac637af42} - C:\DOCUME~1\VIDAR\PROGRA~1\qhofschdr.dll
O2 - BHO: (no name) - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programfiler\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: DAP Bar - {62999427-33FC-4baf-9C9C-BCE6BD127F08} - C:\Programfiler\DAP\DAPIEBar.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: hgreaefoaal - {e01238f8-17eb-477d-a297-f11a8b78bfaf} - C:\DOCUME~1\VIDAR\PROGRA~1\qhofschdr.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programfiler\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [quschh] C:\DOCUME~1\VIDAR\PROGRA~1\oagrxcka.exe -QuieT
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programfiler\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: BPFTP Server.lnk = C:\Programfiler\BPFTP Server\G6FTPSrv.exe
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Run DAP (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.co...866.2915046296
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/s...sh/swflash.cab
Merk av og fiks disse med hijackthis:
O2 - BHO: (no name) - {2dea98b3-4536-4a4b-ad0f-edcac637af42} - C:\DOCUME~1\VIDAR\PROGRA~1\qhofschdr.dll
O3 - Toolbar: hgreaefoaal - {e01238f8-17eb-477d-a297-f11a8b78bfaf} - C:\DOCUME~1\VIDAR\PROGRA~1\qhofschdr.dll
O4 - HKLM\..\Run: [quschh] C:\DOCUME~1\VIDAR\PROGRA~1\oagrxcka.exe -QuieT

Og slett:
C:\DOCUME~1\VIDAR\PROGRA~1\oagrxcka.exe

Uninstall messenger plus, og fiks disse også:
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programfiler\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus2] "C:\Programfiler\Messenger Plus! 2\MsgPlus.exe" /WinStart

Det var messengerplus som la inn hijackeren.
Seriøst....?
Faen ass... :'(
Har alltid stolt på det programmet, og det er så jæævlig digg, sinnsykt synd å avinstallere det... Oh well..

EDIT:
Hmm.. ble litt skeptisk her...
Se et lite screenshot Her !

Kan jeg gjøre det? Mario?
Sist endret av Vidde; 11. september 2003 kl. 00:08.
Eller, jeg tror bare messenger plus hijacker når du innstallerer det, så du kan la vær å fjerne programmet, og vente å se om det kommer tilbake.

Edit:
Gjør som den sier, og kjør på.
Sist endret av Zpeef; 11. september 2003 kl. 00:14.
Ah, takker
Det så ut til å funke!
Når du instalerer MsgPlus! 2, ikke kryss av for instal support greia, man må ikke det, det ser mistenkelig likt ut som en lisensgodkjenning e.l. Men den instalerer bare dritt!

edit: yeah! post 800
chnes; Du var oppe i 700 etter 2mnd, de siste 100 har tatt sin tid

Uansett, slikt som dette går fint an å fjerne manuelt, jeg har hjulpet flere.
Man lar vel aldri hakene stå ved ting man ikke vil ha? :-p
Avinstaller MsgPlus 2! Og kjør AdAware , eller noe annet som fjerner adaware! Så kan du installerer msgplus 2 igjen, men ikke kryss av for den reklame saken , da er du like langt.

Detter funket for meg.

P.S Du må sikkert slette en haug med linker som er lagt til i favoritter også!
Han har jo fikset det nå...
Konge, har hatt akkurat samme problemet på 2 pc'er her i huset, og der fikk jeg fixa det. Nyttet hverken med adaware eller spybot.. Det var denne search-baren jeg snakket om her --> http://www.freakforum.nu/forum/showt...hlight=suicide , men hos meg het den noe annet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Yes! Har hatt masse problemer med en sånn stygg mysearchnow bar som ALLTID dukket opp i IE uansett. Brukte spyware og adaware, funket ikke. Men så leste jeg om Hijackthis og brukte det programmet, den ordna opp. Nå er jeg glad og fornøyd
hmm...har også den samma "bar" driten der... men den vil ikke forsvinne til meg....
Løsning: Ikke hør på meg, for jeg er en dum tosk som ikke klarer å finne svaret på et enkelt lite problem og må derfor foreslå å at du da heller bruker et HELT annet program.
Noen som har vært borti "search it" Har funnet verktøy for å fjerne den, men den kommer tilbake etter restart. Noen som har klart å fjerne den for godt?
jeg hadde den uninstall fila for å fjerne programmet. Har postet den i en annen post her et eller anna sted.

Bare gå inn på Help på mysearch elelr search it ellerhva faen det heter nå tildags, gå inn på et eller anna how do i uninstall mysearch. Så laster du ned uninstall fila der. Bare kjør den og det er borte helt til du legger inn et anna programm som har dette med i instalasjonen.
If you have items in your Internet Explorer toolbar you would like to remove:

Run Regedit

Delete keys in these possible locations are:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\MenuExt