Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6964
Det kommer emg i hug at operatørene av en spilleautomat har en slags kode eller nøkkel som gjør at de kan spille med virtuelle penger, men fremdeles høste resultatene av sine bestrebelser.

Noen her som vet hvordan dette fungerer, eventuelt har kode/nøkkel?

Alternativt, har noen en oversikt over hvordan maskinene fugnerer innvendig rent teknisk. Er det mekaniske funksjoner eller er det drevet av lyd signaler som i en telefon. Hvordan blir myntene registrert etc.

Takker og bukker.
Dette er et tema som kommer opp en gang i blant..dessverre ser det ut til at ingen har noe slik kjennskap her på forumet.. Selv fant jeg med et uhell og litt flaks en spilleautomat hvor ledingene i "pengeseddel-matingen" var ute. Kanskje noen bedrev reprasjon av automaten, men jeg tror ikke det for den forble slik helt til den ble fjernet. Poenget var at når jeg kortsluttet to ledninger(gikk med nesten alle kombinasjonene av de ledningene som var ute) begynte automaten å hyle i cirka 1 min hvor deretter jeg hadde 100 kroner i kreditt Dette kunne vi spille for og vi høstet godt med gevinst Automaten ble etter en gaaang stund byttet mot en med sikkelig polstring rundt seddelinnmatingen Du fikk ikke noe svar på det du req da, men systemet har noe med ledninger i alle fall
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av proVista^
begynte automaten å hyle i cirka 1 min
Vis hele sitatet...
... og ingen reagerte i det hele tatt?

Faen meg dårligere sikkerhet enn multinasjonale sikkerhetsorgans' hovedkvarterer i Baghdad, jo!

hj
d31m0z's Avatar
Trådstarter
38 0
hmmm... ledninger ja. Det blir jo med én gang litt mer komplisert. Får prøve med litt SE og slikt da. Burde vel ikke være for vanskelig hvis man later om man skal installere. Eller kansje snakke emd en som eier en slik. Kebabmannen på hjørnet som selger himkok som vann burde være medgjørlig.

Maskinene lager noen små klikkelyder nede ved pengeboksen når man legger på peng, kansje...

En av bygningene der vi pleide å leke som barn (en gammel fabrikk eller noe lignende), hadde en pesky alarm som det tok oss noen måneder å fjerne, men den sto å ula LEEENGE uten at noe hendte. Dette var i relativt siviliserte strøk. jaja gjør det lettere det.
ja, for hvor tøfft er det ikke å krype rundt på gulvet på et kjøpesenter og kortslutte ledninger? Spar meg.
Dessuten, pengene går jo for det meste til veledige formål, så tenk to ganger før du i det heletatt gjør no slikt. Selv syns jeg forsåvidt at spilleautomater er no faenskap de sku fått stua inn på spillehaller osv, menmen..

oppdaget forresten forleden dag en spilleautomat hvor pengene gikk til en sportsklubb i byen. trodde det kun var for veledige formål jeg at du kunne få lisens fra lotteritilsynet, eller hvem det nå enn er som driver dette. etter det jeg vet så er ikke en foppalklubb no' veledig formål.
skulle det da være snakk om å få pressa ut penger av disse derimot, så be my guest :P
Jeg husker den automaten , med de blå sjuerne , Highroller tror jeg.

Seddelinntaket er høyt oppe på den , ikke nede ved utbetalingsrenna. Når vi slo hardt over seddelinntaket, begynte den å ule som bare banna bein , så etter en stund, når ulinga stoppet, var det 100,- kredits der
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nå er denne posten litt off-topic her, men jeg hørte noe om en utenlandsk "bande" som kunne et triks for å få gratis kreditt på automater. Det de gjorde var å putte 200 hundre lapper inn i seddelinntaket helt til den var blitt dratt en viss lenge inn, så nappet de den ut igjen. Jeg vet ikke om dette er bare tull eller om det ligger noe i det. Noen som vet noe om dette?
Akkurat det trikset og lignende har jeg hørt tusen ganger før... Aldri prøvd det da......hvem veit Et av de dærre er jo å dele en hundrings i to og tape på papir på vær halvdel..200! DEN tviler jeg virker
z0py3r det du sier der stemmer nok.. En jeg kjenner hadde et seddel inntak lik det som var på Admiralen ( den gangen den var å finne OVERALT ), og han lærte seg å putte på lapper også dra dem ut igjen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
obs: jeg er ikke ansvarlig for noe som skjer hvist noen prøver dette. alt ansvar fraskrives.

litt dumt og fortelle det men::
elektronikken invendig i en slik maskin er simpel.
ta en bilcoil og litt hønsenett og et 12v bilbatteri og koble det slik at du har høyspenning på hønsenettet.
legg det over den delen som de hjulene er og ta en ledning fra bateriets minus og sett på den metallskuffen pengene kommer i. så setter du på strømmen.

hva som skjer:
elektronikken i spillemaskina blir ødelagt pga at det blir et så stort magnetfelt at det ødelegger prosessorer ol.
er det elektronikk som styrer myntutbetalinga så kommer denne antakelig vis til og åpne og pengene raser ut.
etter dette må maskina inn og få byttet all elektronikken.
thomassk: hehe... litt brutalt kanskje, ødelegge hele spilleautomaten. Damn, tenk å bli tatt, da SLITER man! Må jo være noen alarmer, eller lignende når maskinen "crasher" sånn...
En gang gikk jeg på Rimi, og da hadde en spillemaskin bugga seg. Dette var av typen "Showboat"-automatene, og på dispayet sto det "refill 4.1". Det jeg gjorde da, var å dra ut kontakten, sette den inn igjen, og trykket på utbetal. På en eller annen måte klikka maskinen, vet ikke hvorfor, og jeg fikk ut 6.000,- i tikroner. I tillegg hadde jeg 2.000,- på bank av en eller annen merkelig grunn, så jeg fikk spilt for disse også. Jeg har gjort dette flere ganger, men de andre gangene har jeg bare fått ut ett par hundre. Burde testes!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis Elektronikken i automatene krasjer går alt i "Fail Safe"

DVS at det ikke skjer en dritt bortsett fra at alt blir svart
mange av disse teoriene har ytterst liten troverdighet i min bok. derimot så skal det vel sies at det sikkert ikke er komplett umulig å få gjennomført noe av dette, dersom automatene er gamle nok.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan bekrefte historien til montana. Var med andre gangen han gjorde det. Litt wierd.

Er det noen som kan notere ned navnet på produsentene på noen av de vanligste maskinene, så skal jeg undersøke litt.
Twinrunner sjekker nrene på sedler. Nøkkel og test spilling kan kun brukes når døren er oppe.
En jeg kjenner\vet om er sånn Automat-reperatør ting.. han har en haug av spilleautomater i "skuret" sitt. Ulåst å greiers! kanskje man skulle dratt dit å hentet seg en for å teste ting Spurte han om hvor mye han skulle ha for en automat, fikk til svar: mer penger enn du har, 50.000,- !!! Er det virkelig så dyrt for en sånn ?

-ble litt offtopic men-
Nei du får mye billigere på internet. Ned i 5000 tror jeg.

Er det foresten noen som kan passordertpå photoplay maskinene? Om noen har det så vet dere hva jeg snakker om.
▼ ... noen uker senere ... ▼
men ja. det koster fler hundre k for en ny spillemaskin av den avanserte typen
▼ ... over en uke senere ... ▼
har et kanon triks til gamle automater.. Det funker ikkje på de helt nyeste, men automater som er 2-3år gamle fungerer dette helt kanon på!

Altså: I Hellas har de en myntènhet som heter "Drakmer". 50 Drakmer er ca 1,5 norske kroner. Og en 50-drakmer er i størrelse og vekt HELT identisk med en norsk 20-kroner.

Sist eg var i Hellas vekslet eg opp noe jævlig med 50-drakmerer, og når eg kom hjem til Norge tjente eg mange tusen på automater med disse!

Funker også på brusautomater, solarium og andre ting man putter penger på. Men funker desverre ikkje på de nyeste maskiner.

Er jo seff. et problem visst man ikkje har planlagt en tur til Hellas i nærmeste fremtid då.. gidder liksom ikkje reise til Hellas bare for å veklse penger
Kom på noe gøy..
I 2. klassen eller noe (på barneskolen) var det noen som spilte på en automat. (tror den hette ring-a-bell)
uansett, de tapte noen penger, og ble sint på automaten, s de slo den.
Automaten gikk ebrserk g slapp et lass penger ut over hele gulvet..
Hellas har da gått over til Euro nå ,har dem ikke?
Da er det kanskje litt værre å få tak i Drakmer.
Du kan jo alltids veksle penger i banken? Blir jo et gebyr i tillegg da, men det tjener du sikkert inn.
Jeg har opplevd nesten det samme som m0nTaNa skrev tidligere. En spillemaskin klikka, vi dro ut kontakten, når vi putta den inn igjen hadde vi noen hundre kroner på kontoen. Så da var det bare å trykke på utbetal, eller spille de opp.
jo, mulig de har gått over til euro nå..

får desverre ikkje vekslet til mynter i banken..bare sedler

menmen, det var hvertfall kult den tiden det funket
▼ ... over en uke senere ... ▼
Viss du forsatt er intressert har jeg litt peiling....
(men bare litt!)
Jeg vil anbefale deg og planlege det lenge og det er en fordel å være flere. Det du gjør er og pille ut et knivblad fra for eksempel en tapet kniv og surre tøy stoff rundt det men la ca. 0.5 cm stikke ut. Sy så dette fast i jakke ermet slik at når du står og "spiller" er det ermet nærmest kredit knappen. Du må bruke etpar kroner per dag mens du skjærer rundt kredit knappen.
Når den er så løs at du klarer og pille den av, fest da en binders på den tykke lednigen som vanlig vis er blå.
Da vil automaten gå amok og fylle opp kontoen noe sykt!
Alternative er og ta den helt av og knippe på lednigen.
For vær gang du kniper tjener du penger!
Wow, hørtes kult ut. Men hvilke automater gjelder dette?
har ikke prøvd selv....
anbefaler heller ingen.
har hørt at ved berøring av ldnigen begynner hele driten og ule noe jævlig!
Dessuten oppfordrer jeg ingen til og prøve!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Man kan bruke stun gun.. da kortslutter automaten og pengene raser ut.. det funker ikke på de nyeste automatene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
SE HVA JEG FANT PÅ E-BAY!

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...ayphotohosting


aner ikke om den funker men det erjo ebook så kansje...
jeg har en spille automat på rommet.. så kalt den gyldne terning.. gammel og grå, men den funker.. har komplett nøkkelsett og alt genial den der
Har lagt merke til at de skifter ut knappene på noen spilleautomater med sånne metall-knapper og glass-plater.. Disse "bandene" har nok en del sleipe knep som de ikke poster her :P
Det står vel ikke så mange slike "Fruit Machine" automater rundt omkring lenger. Noen som har sett eBook'er til noen nyere?
Noen games til rundt 5000,-

http://www.qxl.no/Default/DefaultLis...gSort=0&221912

Hadde vært gøyt med en i stuen...
▼ ... flere år senere ... ▼
Moderator: Vennligst slett denne posten. Blingsa litt!
Sist endret av mortal; 15. januar 2007 kl. 23:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ta ut den gniste saken fra en elektrisk lighter, dytt så den støtlignende tingen laaangt oppi der hvor du skal putte mynten inn.. Bare at du dytter støtsaken under det metallhylsteret som omringer myntinntaket.
så putter du på f.eks en tjuekroning, og trykker på lightersaken som bare faen,slik at det kommer gnist, og da vil automaten registrere det som om du har putta innpå mer penger.. F.eks trykker du 10ganger når du har putta på en tjuekroning, så får du 200 opp på automaten.. Desverre hjelper det ikke å trykke på utbetal, da får du bare din enkle tjuekroning.. Men Du kan spille for de "falske" pengene, og vinne deg større beløp =)

Eller, visst du finner en gammal automat, som det ikke er sperre for sedler på... Så er det bare og dra ut kontakten, så kommer siste påputtede seddel ut igjen
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Husker jeg lente meg på en gammel automat utpå bondelandet hvor jeg er fra når jeg var liten shit-kid. Plutselig rant det bare ut penger. Jeg trodde jeg hadde ødelagt maskina og ble redd
Har hørt at du vinner når mange har tapt på dem men veit ikke hvor mange ganger..
Sitat av cannabis-manndi
Har hørt at du vinner når mange har tapt på dem men veit ikke hvor mange ganger..
Vis hele sitatet...
Lotteritilsynet har delt opp dette i en prosentandel. Resten er tilfeldig. Husker ikke prosentandelen helt, men tror den er noe som at automaten skal beholde 70% av sammenlagt inntekt, saa om mange taper er det en som vinner en jackpot til slutt.

Saa jeg skjonner ikke helt de som er spillegal og spiller flere 100-tusen. Det skal enkelt og greit vaere umulig aa gaa i pluss om du spiller aktivt paa en automat.
et par kompiser av meg reiste rundt i sogn og fjordane da vi var yngre og ranet spilleautomater, de hadde litt av noen triks, bare slå litt her og der, så fikk man penger på kredit. Dette er da 6-7 år siden, og jeg har ikke detaljer rundt disse triksene. Men til sjuende og sist kom onkel blå inn i bildet, og da var det ikke så festlig lenger :P de tømte et utall av automater for nesten 100k ;-) lønnsomt :P