Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 12263
Du trenger:

En boks formfett
En liten plastpose (sånn man kjøper frukt i passer fint)

Spray formfettet inn i posen, til den er fylt opp med gass.
Pass på at gassen ikke slipper ut, og legg munnen mot åpningen på posen. Ta 4-5 store drag, og fjern posen fra munnen.
Nyt følesen!

Noen andre som har prøvd?
Fjorttis!!

Var store avisoppslag om det der, gassen er livsfarlig :/

Du ender opp som en løsemiddelskada idiot.

Det er drivgasser som virker inn på sentralnervesystemet.

Rusen du oppnår er at hjernen ikke får nok oksygen. De bruker blandtannet den samme drivgassen i strykestivelse.
folk som også bruker deo bokser.
man legger et håndkle forran munnen, å sprayer mens man trekker inn.har aldri skjønt poenget :P
Dette er ikke noe å anbefalle. Har hørt om folk som har fått relativt store skader.
Trådstarter
20 2
burde kanskje ikke prøve igjen da...
har blitt diskutert på http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=17099

og ja,har prøvd formfett,det var ikke noe særlig interesant.
Synes dere overdriver litt med skadevirkningene
hvorfor i det heletatt teste noe så idotisk! fortjener deng! :P
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Dette er vel noe man kanskje prøver når man er rundt 14 år og såvidt har smakt alkohol. Gassen som du inhalerer er ikke akkurat lite farlig, og du kan faktisk ende opp med en hjerneskade hvis du gjør dette ofte.

Jeg har selv ikke prøvd det, men har sett folk gjøre det, og jeg var selvfølgelig smart nok til å ikke prøve.

Nei unger, ta dere heller ei pils eller to, eller kjøp dere en "liten brun ein" hvis dere føler behov for det.
Har prøvd og, pushe fra lighter boxer før sånn man fyller på gass lightere med, er livs farlig derfor jeg bare prøvde det to ganger, men det var jævli morro rus, men hvis du hikker så stryker man som regel med.
En ting: i forumreglene står det at man ikke skal gi råd og slikt men prøve å være informativ. Selvfølgelig er dette fjortiss ting å gjøre men dere trenger ikke si det.
TØV! Hvis en idiot vil gjøre idiotiske ting som du vet er idiotisk er det idiotisk ikke å si fra! Ok?

-DonT
Opprinnelig postet av pinnsvinet
En ting: i forumreglene står det at man ikke skal gi råd og slikt men prøve å være informativ. Selvfølgelig er dette fjortiss ting å gjøre men dere trenger ikke si det.
Vis hele sitatet...
Njaa. De sier at du ikke skal si at dop er dumt, men at du kan si hvis noe er farlig spesifikt.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av Toxic
Du trenger:

En boks formfett
En liten plastpose (sånn man kjøper frukt i passer fint)

Spray formfettet inn i posen, til den er fylt opp med gass.
Pass på at gassen ikke slipper ut, og legg munnen mot åpningen på posen. Ta 4-5 store drag, og fjern posen fra munnen.
Nyt følesen!

Noen andre som har prøvd?
Vis hele sitatet...
http://www.student.smsu.edu/s/san232s/hardfunnypics/winprizedowns.jpg
La ungene få alkohol før formfettet tar dem!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=255786

jeg visste god hvem han var... Ikke fuck opp livet deres med ting dere ikke vet hva er.
Starter av tråden er vel ikke den samme som i avisen? Så bare at begge var ifra bærum...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
yet again the theory of natural selection is proven without a doubt
Første jeg tenkte da jeg leste artikkelen, var posten her..
Vet ikke om dere fikk det med dere, men for ikke så lenge siden døde en gutt her i Haugesund etter å ha sniffet Is-Spray. Sniffing er farlig
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: kjøp heller lystgass på jernia.
Og det er så mye bedre?

Satt og så på at han besvimte fordi han brukte lightergass...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Stian-G: Ja, det er mye bedre. Lystgass er ufarlig, og bruker man tradisjonelle metoder for missbruk så er det snakk om en ballong eller lignende som blir fylt opp med N2O, for derreter å innhalere denne gassen, altså en metode som gjør det vanskelig å kveles av surstoffmangel. Dessuten er lystgass som sagt ufarlig, noe, - såvidt jeg vet, - butan ikke kan skryte på seg.
jaja... Han som besvimte pga lightergassen klatrte også å druse hodet i golvet da han falt... Så uansett... Lightergass er fali :P
Nei, lystgass er langt fra ufarlig, noe onkel Google kan bevise langt bedre enn meg. Vi hadde en lang diskusjon om dette på #nFF for ei uke siden.

Det er laaangt bedre enn å sniffe butan, dog.
Doh, lystgass er ikke det samme som lighergass. Det tias sier er 100% riktig, det er ikke _SÅ_ farlig å sniffe lystgass. Mulig det kan ha en farlig virkning på noen. Ikke spør meg, jeg er ikke noen lege!
Tias sier det er _ufarlig_... Stor forskjell på å skade mindre enn å ikke skade i det hele tatt.
http://www.doktoronline.no/section/n...entId=31123101

Les selv, karer. Lystgass kan faktisk være dødelig det óg, men det er som sagt langt mindre skadelig. Selv hadde jeg ikke vært redd for å prøve det.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Vurder selv

Det står gjentatte ganger på erowid at man må passe på så man ikke blir kvalt. I tillegg står det at det at man ikke føler pustevanske nødvendigvis henger sammen med om man får nok oksygen eller ikke, det som gir pustevansker er når man får for mye karbondioksid... Man kan altså sniffe lattergass uten å merke at man ikke får nok oksygen. Ville tro dette også gjelder en del andre gasser, muligens også drivgassen i formfett.

Hvor mange kan si de lærer sånt på skolen...?
Unge i Norge idag trenger ikke pekefinger, men informasjon om hva som faktisk er farlig med rusmiddelmissbruk.

edit:
Farene som beskrives av Christian Anker, spesialist i allmennemedisin i et rusmiddelperspektiv.
# frostskader av lepper, svelg og stemmebånd fordi gassen tappes rett av en trykkbeholder
Vis hele sitatet...
Viktig poeng. Gassen bør altså fylles på en ballong som man så venter til holder romstemperatur.

# hjerneskader eller kvelning på grunn av utilstrekkelig tilførsel av surstoff. Dette skjer først og fremst hvis man fyller en ballong med gassen og kun puster fra denne
Vis hele sitatet...
Bruker du huet før du gasser det, blander du lystgass og oksygen slik som erowid anbefaler.
Dette er er det farligste ved å innta rusmiddler der du innhalerer store mengder gass i en lengre sammenhengende periode... Uansette er det noe alle som skulle finne på å teste lystgass burde vite før de prøver det...


# fallulykker som følge av ustøhet
Vis hele sitatet...
Folk som ruser seg har sjeldent noe mot litt ustøhet, det er jo en del av den avslappende rusen. Dessuten blir man jo mildt sagt ustø av alkohol også.

# lystgass kan også forbigående gi noe kvalme og hodepine
Vis hele sitatet...
Rusbrukere pleier ofte være villige til å koste på seg en hangover, dersom man først skulle få noe slikt.

# ved hyppig bruk er det risiko for kronisk irritabilitet, vedvarende nedsatt balanse og redusert hukommelse.
Vis hele sitatet...
Hyppig bruk er farlig nesten uansett rusmiddel, ikke minst alkohol.

Tias sier det mye bedre under her
Sist endret av SilverKhan; 24. november 2004 kl. 21:09.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Loeve
Nei, lystgass er langt fra ufarlig, noe onkel Google kan bevise langt bedre enn meg. Vi hadde en lang diskusjon om dette på #nFF for ei uke siden.

Det er laaangt bedre enn å sniffe butan, dog.
Vis hele sitatet...
http://www.doktoronline.no/section/n...entId=31123101

Les selv, karer. Lystgass kan faktisk være dødelig det óg, men det er som sagt langt mindre skadelig. Selv hadde jeg ikke vært redd for å prøve det.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at lystgass er ufarlig, ja. Påstandende i artikkelen du henviser til er i og for seg korrekte, men de er knyttet til bruken av stoffet, ikke stoffet i seg selv. Det blir det samme som å påstå at heroin er farlig fordi man kan få HIV viruset av skitne sprøyter.

* frostskader av lepper, svelg og stemmebånd fordi gassen tappes rett av en trykkbeholder - Joda, stemmer nok det, men det har ingenting med stoffet å gjøre. Hvis man er dum nok til å innhalere gass under trykk uten noen som helst form for buffer, i.e. en ballong eller tilsvarende, så kan man bare ha det så godt.

Den vanligste kilden til lystgass for oss dødlige vil være små kremdispenser-patroner fra Jernia eller større gassbeholdere fra et eller annet firma som selger dette. Patronene skjønner jeg ikke helt hvordan man skal innhalere fra uten et buffer, da det er et såpas stort trykk at patronen flyr vegg-i-mellom hvis den ikke festes skikkelig. Større gassbeholdere har også et veldig høyt trykk, og hvis man ikke benytter seg av masker (som f.eks. leger) eller ballonger, samt en "sluse" (?) som kan slippe gass ut i moderate mengder, vil man selvsagt oppleve skader. Ballong eller maske er mitt råd også her.

* hjerneskader eller kvelning på grunn av utilstrekkelig tilførsel av surstoff. Dette skjer først og fremst hvis man fyller en ballong med gassen og kun puster fra denne - Dette kan nok være tilfelle, selv om jeg ikke helt ser hvordan. Fyller man en vanlig party-ballong med gass er det omtrent plass til en lystgass-patron, dvs. en og en halv innhalering fra ballongen. Trykket fra ballongen burde være en grei metode for å bli kvitt all gassen, den kommer jo rett ned i lungene, og dermed skjønner man vel helst at det ikke hjelper noe særlig om man uthalerer og innhalerer fra denne igjen - i alle fall ikke mer enn en gang eller to. Men det fins vel dumme mennesker der ute også, og selv om jeg tror de fort ville oppdaget at dette ikke går noe sted, da rusen er så kortvarig (her snakker vi ca. 60 sec.), så er det jo et greit nok argument - men ikke mot stoffet.

* fallulykker som følge av ustøhet - Sitt i ro. Hvor mange faller ikke å slår seg påvirket av alkohol? Rusen ved lystgass er så kortvarig at man ikke får tid til å gjøre så mye skade på seg selv, tross alt.

* lystgass kan også forbigående gi noe kvalme og hodepine - Kvalme og hodepine medfører sjelden død, og jeg har enda til gode å oppleve noen av disse symptomene.

* ved hyppig bruk er det risiko for kronisk irritabilitet, vedvarende nedsatt balanse og redusert hukommelse. - Ok. Jeg vil se dokumentasjon på dette. Jeg har hørt om personer som har fått problemer med mye rart etter lystgass, hos enkelte ville simpelthenn beina ikke fungere. Men da var det snakk om 600-800 patroner for dagen, over et meget langt tidsrom. Hvordan i all verden noen får rådt til noe slikt er utenfor min fatteevne, da en pakke med ti stykk kremdispenser-patroner koster ca. 80 kr, noe som tilsvarer ca. ti minutters rusopplevelse.

* det er visse holdepunkter for økt forekomst av fosterskader hvis moren arbeider på en anestesi- eller fødeavdeling med dårlig ventilasjonssystem - Ok. Vil også se bedre dokumentasjon på dette.

Dødlig?

Edit: Jeg gikk visst glipp av SilverKhans redigering, men det skader jo ikke å ha to svar på samme spørsmål .
Sist endret av Tias; 23. november 2004 kl. 22:16.
Har selv blitt dopa med lystgass hos tannlegen, jeg tviler sterkt på at det er dødelig eller noe særlig skadelig, tviler sterkt på at de utsetter meg for noe som faktisk kan skade meg.
Har hørt av en som jobber på labben på Statoil at vis du innhaler formfettet tre ganger på rad, uten noe luft imellom, stryker du med.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Tror mange dødsfall av denne typen kunne vært unngått dersom brukerne hadde fulgt disse rettningslinjene:
http://en.wikipedia.org/wiki/Responsible_drug_use
http://en.wikipedia.org/wiki/Respons..._User%27s_Oath

Problemet er at når man sprer slik informasjon, sier man på en måte at det er greit å bruke rusmidler, noe som mildt sagt krasjer med dagens feilaktige politikk...
Jeg vil tro problemet ligger i at det er vanskelig å få helt 100% perfekte doser med surstoff og NOS.

Og når ble ikke kvelning en dødsårsak?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Joda, men hvem trenger vel det? Innhaler gassen fra en ballong eller ti, uten å puste inn og ut i ballongen. Man holder jo ikke akkurat pusten når man ikke innhalerer gassen.
Les hele den forbanna topicen før du begynner å skrive store utropstegn.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Zpawn
Har selv blitt dopa med lystgass hos tannlegen, jeg tviler sterkt på at det er dødelig eller noe særlig skadelig, tviler sterkt på at de utsetter meg for noe som faktisk kan skade meg.
Vis hele sitatet...
Hørt ordet 'mengde' før?
Om noen av dere noen sinne har inhalert helium for å få morsom stemme, vet dere hva det er snakk om med lystgass. Man fyller enkelt og greit opp en balong med lystgass (eller en kondom som jeg bruker, funnet ut at den tåler mer). Inhalerer den, holder det inne ei stund til du kjenner at du trenger oksygen, puster ut, og inhalerer luft.
Den eneste risikoen er at om du er dum og driter i å puste ut kan du teoretisk sett besvime pga. oksygenmangel, men da vil du automatisk begynne å puste igjen, og du vil våkne opp rimelig raskt.
De andre farene ved lystgass oppstår for det meste ved meget høyt forbruk, og om man misbruker et rusmilldel er det somregel endel skadevirkninger, uansett hvilket rusmiddel det er.
Jeg tar meg et par patroner med lystgass en gang i blant, og har ikke hatt noen som hels problemer med det. Bare pass på at du sitter godt i en myk sofa, er sammen med noen venner i tilfelle ette eller annet skulle skje, og for å sitte å le sammen med, og at du ikke er en ididot

Dette er ingen oppfordring til å prøve lystgass, kun informasjon om hvordan du kan bruke det på en så trygg og morsom måte som mulig.
Menneh..Noen som vet om det er brukeren fra forumet som døde da?
Trådstarter
20 2
var ikke jeg som døde nei, men skal nok ikke prøve igjen...
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Noen kan være alergisk mot lystgass. Derfor er det lurt å se noen generasjoner tilbake og finne ut om det er noen i familien som har dødd under en operasjon. I så fall kan dette være skyldt alergi mot lystgass. Jeg, Lee og noen venner har hatt mye gøy med dette, og uten bivirkninger. Men husk å vite hva man går inn i når man gjør dette! Ikke la det bli en egoistrus som du sitter alene med hver kveld. Gjør det til noe sosialt.
Min dønn ærlige mening er at mange her på forumet viser en total mangel på overlevelsesinstinkt.

Ikke bare er det snakk om kroppen, men om selve hjernen her.
Man må være komplett idiot for å utfordre den med gasser og andre ting.

Et normalt alkoholforbruk kan liksom ikke sammenlignes med å innhalere gass og bli rusa på 2 sekunder.
Opprinnelig postet av hotgully
Min dønn ærlige mening er at mange her på forumet viser en total mangel på overlevelsesinstinkt.

Ikke bare er det snakk om kroppen, men om selve hjernen her.
Man må være komplett idiot for å utfordre den med gasser og andre ting.

Et normalt alkoholforbruk kan liksom ikke sammenlignes med å innhalere gass og bli rusa på 2 sekunder.
Vis hele sitatet...
Medisinsk sett er ikke lystgass verre en alkohol helsemessig, så lenge det brukes på en ansvarlig måte, uansett hva din mening måtte være. Det er uansett en grunn til at man får lystgass hos tannlegen og ikke en halvflaske vodka.
Opprinnelig postet av InsomniA
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=255786

jeg visste god hvem han var... Ikke fuck opp livet deres med ting dere ikke vet hva er.
Vis hele sitatet...
Jeg kjente også han, jeg er naboen hans og en av hans beste venner
Alt du får i deg som får deg til å tro at du er en mandarin og at kompisen din er en banan er farlig.
kanskje dere ikke skal leke med drivgass?
drivgassen i formfett er propan og butan tror jeg. lungene er beregnet for oksygen!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av hotgully
Min dønn ærlige mening er at mange her på forumet viser en total mangel på overlevelsesinstinkt.

Ikke bare er det snakk om kroppen, men om selve hjernen her.
Man må være komplett idiot for å utfordre den med gasser og andre ting.

Et normalt alkoholforbruk kan liksom ikke sammenlignes med å innhalere gass og bli rusa på 2 sekunder.
Vis hele sitatet...
Det har vel strengt talt bare vært én positiv post om formfett, og det var trådstarter. Lystgass er ufarlig, så den biten trenger vi vel ikke diskutere.

Opprinnelig postet av Rupi
Alt du får i deg som får deg til å tro at du er en mandarin og at kompisen din er en banan er farlig.
Vis hele sitatet...