Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1352
Jei! Jeg bare lurer på åssen man klarer å lage en egen CS-Video.

Jeg fikk et tips om å bruke Adobe Premiere og bare redigere den inn der.

Har kommet såpass langt at jeg har skrevet record (navn) i konsoll. Men vet ikke åssen man stopper den og hvor den havner i det hele tatt

Noen som kan dette eller?

Finnes det andre og lettere programmer å redigere filmer i?
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
ok det er ikke Så vanskelig JO det er det
begynner med det første tar deg step by step så begynn med dette:

Start cs og gå rett i console

skriv playdemo xxxxxx.dem xxxxx=navnet på filmen

playdemo headshot

når du er kommet til stedet du vil ta opp fra skriver du

startmovice xxxxx yy xxxx=navnet på filmen yy=fps=bilder pr sekund

eksempel:

startmovie headshot 30

når du er fornøyd tar du ned console og skriver stop og går ut av cs
http://home.no.net/zeth/files/viewdemo.zip

Ved å bruke denne kan du skrive:

viewdemo <demonavn>

Så kan du trykke F2 og få opp en søt spolesak, altså slik at du kan spole fram å tilbake, samt kjøre den i sakte og raskere hastighet. Ganske hendig sak.

Forøvrig vil jeg bare anbefale deg å fjerne net_graph, cl_showfps osv før du begynner å spille inn. hud_saytext 0 er også fin, så slipper vi all wajnen til de som løper rundt å skriker ; )

Og for å stoppe filminnspillingen skriver man ikke 'stop', men 'endmovie'. Men det har igrunn lite å si, den stopper automatisk når du tar ned consolen.

For å sette sammen alle bildene du får til en videofil, er Videomach et meget brukt program.


En annen løsning er å bruke fraps.. sjekk da www.fraps.com
Anbefaler Adobe Premiere til å sette sammen .bmp og effekter osv
Trådstarter
Men åssen får jeg .dem filmene til vanlige bilder?
Opprinnelig postet av jonn4
Men åssen får jeg .dem filmene til vanlige bilder?
Vis hele sitatet...
Gå i console og skriv:

playdemo enellerannendemo.dem

Når det kommer til det tidspunktet hvor du vil begynne å ta opp, skriver du:

startmovie etellerannetnavn 30

Da vil 30 .bmp filer legges i half-life dir'en din hvert sekund, helt til du skriver:

endmovie
Skal man ikke bruke "startmovie 60" for at det blir riktig tempo osv??
Opprinnelig postet av AppendiX
Skal man ikke bruke "startmovie 60" for at det blir riktig tempo osv??
Vis hele sitatet...
Tallet sier hvor mange fps filmen får, så 60 = 60 fps osv. HAr ikke noe å si om det er 99 eller 1, men det varierer hvor flytende bildet blir
bill_gates: Det er faktisk endmovie, ikke stop.
Trådstarter
Tusen takk for alle tipsene! Jeg er newbie i dette, men får nok grepet inne! Men vet noen om en guide til Adobe Premiere 6.5?

Jeg fant denne, men det er bare til Video-redigering..

http://old.videokamera.no/guider/vis/14/index3.html
http://web.sysrq.no/pax/film/csandbehindscenes.avi

Her er et fint eksempel på en CS-film. Tatt opp på skolen min. (121 meg)
husk at dette krever harddisk!

ikke kjør no mer enn 30 fps(mer plass og unødvendig).
Trådstarter
hmm.. dere? Enda et problem.. Jeg har lagt noen av bildene jeg skal bruke, men de er så umettelige lange! Det blir så hakkete hvis hvert bilde skal ta så mye plass på "storyboardet" som er underst.

Noen som vet hvordan man kan klippe 98% av bildet vekk for at det ikke skal ta så lang tid før det neste kommer opp?

..dere skjønte hva jeg mente..? Uanz, takk for hjelpa!
One of the good guys
2rs1's Avatar
Når man skal legge inn bildene i Premiere kan du bruke noe som heter "numbered stills" eller at du bare importerer alle bildene og legger dem ned på tidslinja.. Numbered stills har jeg aldri fått til å funke, så jeg bruker å sette instillingene slik at hvert bilde er 1 frame (edit -> Preferences -> General and Still images... og helt nederst ser du still images).

Endre default duration til det du skal ha.

Skal du ha det lettere enn dette så kan du bruke videomach. Sett sammen bildene i videomach, importer dem i Premier og editer der.. Det er mitt tips iallefall.
Trådstarter
Noen som vet åssen jeg kan lagre det om til .mpeg eller .vid ellerno? Jeg kan ikke lagre det som noe annet enn en Premiere-fil.
Er det ikke en funksjon for 'export'?