Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1568
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
uhu.....
Da var det min tur da....
fikk det møkkabrevet om at jeg skulle møte opp til sesjon den 9. mai osv.

Noen freaker her har sikkert opplevd det...

Er det av typen: En finger oppi rompa og urinpørve pluss 200 pushups situps hangups osv.

Eller er det bare mild takk hei urinprøve blah blah blah...


Jeg slipper uansett og reke rundt i skauven som en anne tulling med løs ammo og homsekostyme.....
sikkert 102 tråder om dette fra før, men nei, det er slapt. slik gikk det for seg hos oss:

1. se propaganda-video
2. ta iq-test greier ( ikke vanskelig eller fælt )
3. pisse på en pinne ( så ser de kun om etter feil i ph, og dersom de ser det sier de trolig bare. 'uh, ok, neste'. )
4. synstest ( A b c . . osv, her kan du ofte lyve som bare det hvis du vil )
5. måtte ta av oss på overkroppen og gå fem meter fram og tilbake for en fyr, vet ikke riktig hvorfor.
6. snakke med en dude om hvor vi ville, og om vi i det hele tatt ville inn.

men stort sett måtte vi sitte på en gang og vente på andre grupper etc..
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
Jo en ting til.....
hvordan kommer jeg meg dit....

Altså jeg er vernepliktig i Oslo da skal til et sted som ligger like ved gamle losjen

Akershus Festning byggning 52 var det visst...

Noen som har noen gode tips

har søkt litt rundt og jeg gidder faen meg ikke gå i 10min om morran skal dit kl 0815 må gå hjemmefra 0715 :S:S:S
Opprinnelig postet av araziel
sikkert 102 tråder om dette fra før, men nei, det er slapt. slik gikk det for seg hos oss:

1. se propaganda-video
2. ta iq-test greier ( ikke vanskelig eller fælt )
3. pisse på en pinne ( så ser de kun om etter feil i ph, og dersom de ser det sier de trolig bare. 'uh, ok, neste'. )
4. synstest ( A b c . . osv, her kan du ofte lyve som bare det hvis du vil )
5. måtte ta av oss på overkroppen og gå fem meter fram og tilbake for en fyr, vet ikke riktig hvorfor.
6. snakke med en dude om hvor vi ville, og om vi i det hele tatt ville inn.

men stort sett måtte vi sitte på en gang og vente på andre grupper etc..
Vis hele sitatet...
7. måtte ta hørselstest
8. MASSE venting
På den ene IQ-testen så rakk jeg ikke alle oppgavene. Litt skuffende. Jeg som trodde jeg var smart og greier.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Bill_gates, ikke vær så negativ da.. Er ingenting du må gjøre som er hverken vondt eller spesiellt vanskelig. og de slipper deg neppe rundt og skyte med et gevær. Vil du ha mer informasjon kan du jo stikke på www.mil.no ... Se lyst på det, du slipper en dag ifra skolen
husker når jeg skulle inn på sesjon va jo bare helvete og faen heile veien til leiren, men det var jo bare rett in ta noen enkle øvelser (som er nevnt oppenfor)
så masse venting (som også er nevnt oppenfor)

rettere sagt det er verre å dra seg opp når man skal til jobben
Opprinnelig postet av Bill_Gates
Jo en ting til.....
hvordan kommer jeg meg dit....

Altså jeg er vernepliktig i Oslo da skal til et sted som ligger like ved gamle losjen

Akershus Festning byggning 52 var det visst...

Noen som har noen gode tips

har søkt litt rundt og jeg gidder faen meg ikke gå i 10min om morran skal dit kl 0815 må gå hjemmefra 0715 :S:S:S
Vis hele sitatet...
Du har faen å møte opp! Det er nemlig jeg som skal ta imot deg den morgenen, og hvis du ikke er strålende blid og glad lager jeg et personlig helvete for deg her nede! Man skal ikke kødde med bygning 52!

Hehe.. Bare tuller. Det er bare cruising.. En fridag kan man si. Det er jo gyldig fravær. Let me know når du kommer her da.. Det er jeg som har det sorte håret...
I steden for å gjøre alt du kan for å slippe militæret på sesjonen, kan du heller gjøre en innsats for å komme en plass der du faktisk kunne likt deg. Oppfører du deg som en mongo, så sender de deg på en mongoplass....
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
jeg føler at jeg oppførte meg ganske bra, jeg ble sendt til kirkenes (GSV) er det bra? :P
tnt: varmt der da. kommer sikkert ikke til å fryse noe du.. neida.

/me slipper fordi |sic| er psyk
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
er jo mann da, menn syter ikke over litt minus grader
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Du veit jo sikkert hvor det er hen da. Hvis du står ved Oslo Domkirke og ser OPPOVER KarlJohan, da er det veien til venstre så langt den går, da ser du en port, inn porten og følg skiltene mot sesjonskontoret. Prinsens gate eller noe heter veien. Du fikk ett kart med sesjonspapirene. En annen ting er at du får fri fra skolen, GYLDIG FRAVÆR, for å være på sesjon. Dvs at du er der fra 8-12 eller noe og har fri resten. Digg det..
Gleder meg til militæret egentlig.
Men jeg kan risikere at jeg ikke kommer inn pga allergi, kjipt
nFF Marshall
morten's Avatar
8-12? Jeg satt fra 8 til 16...

tnt: 'Good made me Cool'. Veldig mannlig! :P

Grim: Ser du mye rart på sesjon, det vil jeg anta iallefall. I og med at det er så mange som skryter av veier de har kommet ut verneplikten på... (Antar at meste er pågrunn av HELT andre grunner men)?
hei, det er simpelt å slippe! bare si under intervjuet at du har blitt ranet, og at det var en meget traumatisk opplevelse for deg, og at du ofte våkner opp skrikende midt på natten. si du jevnlig snakker med en bekjent av deg som er psykolog. si du har en fortid med ecstasy. eller syre. eller hvasomhelst. si du har sittet på glattcelle på meksikansk sopp og har flashbacks fra en helvetes bad-trip. si du har fantomsmerter. si du gleder deg helt sinnsykt til å løpe rundt å skyte med ak'n og kaste live-granater. skal garantere deg at du slipper. bare å fake i vei. si du har pollenallergi, for faen... hehe. men ikke overdriv, da.
nFF Marshall
morten's Avatar
Det ser fort igjennom slike ting vil jeg tro. Iallefall når stakkaran du gir råd til, skal møte en annen av medlemmene som også leser akkurat det du skriver..
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
er jo helt latterlig da, tilogmed dere nerder må klare å gjennomføre 10-12 mnd i militæret. pyser, enkelt å greit pyser
nFF Marshall
morten's Avatar
k, for du har jo et stort uttalingspunkt i saken. Du har blitt kalt inn til førstegangstjeneste, ser ikke du har gjennomført den enda?

Enough with the skittkasting, pointet mitt er at, det er ikke ille å være i militæret, hvem som helst kan klare det. Problemet er at mange ser på det som å kaste bort et helt år, istedetfor å gjøre andre ting. Da for eksempel få seg jobb, og tjene penger til å studere eller gå direkte på studier.

Men jeg ønsker deg lykke til med førstegangstjenesten og alt sånn. Tror nok du har godt av det, du begynner å se litt falmet ut på bildet ditt.
De fleste som dimmer, dimmer på psykisk grunnlag. Det er en enkel kategori fordi man kan samle opp alt rask man finner "mindre anvendelig" der. Når det gjelder å snike seg unna hjelper det ikke med ting en lege ser gjennom på 2 sekunder. Vi har mange artige samtaler ved vel overstått dag, om folket vi har sesjonert. Folk som tror de har gjort noe smart, som vi bare ler av.

Hadde jeg fått valget ville jeg skippet militærtjenesten og begynt på studiet jeg kom inn på. Nå begynner jeg der i høst i stedet.

Når det gjelder sesjonsvarighet kommer det helt an på hvem som sesjonerer deg. Noen sesjonsgrupper er kjappe, andre er trege. Den mest avgjørende faktoren er nok hvor på lista du står, og om legen og offiseren gjør ting kjapt. De første går rundt 11-12. De siste kan måtte sitte helt til 16.
gleder meg
Kan da ikke være så drit med militæret, eller sesjon for den del...