Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 14501
original reprint
xaff's Avatar
Hva mener folk som snus? Hvilket merke foretrekkes, og er det bare det merket eller går alt ned? Få høre. (-:
Vel... Jeg har vel egentlig ikke noe særlig imot at folk snuser... så lenge de ikke puster den forferdelige ånden på meg
Jeg kommer i allefall _ALDRI_ til å dytte noe slikt opp under leppa...
Godt alternativ til røyk, though...
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Her i gården går det kun i general. Posesnus er ganskje kjekt på skolen, men ellers bruker jeg skikkelige saker. Og jeg mener at snusing er bedre enn røyking
Det går mest på General her
Har bare hatt General og er fornøyd, men snus ødelegger tannkjøtt og tenner
Siden snus-utvalget i Norge er heller labert, går det bare på general. Men en sjelden gang kan jeg kjøpe en boks med petterøes blå. Rimelig god snus.

Kommer du over en boks med Hawken, prøv den! Smaker kids extra
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Hehe, veit, Hawken er digg. Synd de ikke selger det her though. /-:
Ingenting slår løs general, det skal være sikkert og visst.
Men det hender at jeg kjøper meg general porsjon når jeg føler meg for lat til å bake.

Prillan är som flikkans lilla,
smakar godt men luktar illa.
Porsjons snus er helt jævli
Beistet: enig, ÆSJ!
Hawken er mer godteri enn snus vil jeg si. Rasper opp tannkjøttet noe sinnsykt gjør det også! General er vel best, men har egentlig ikke helt sansen for snus. Kjedelig å bake og jentene digger det heller lite Men på lan sier jeg vel kanskje ikke nei takk til en pris....
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg må si meg enig i at pettrøes blå er godt. Men siden det bare en en forhandler som fører den typen snus her i byen, så blir det lite av det.

Til slutt, et bilde for å pimpe sylinderen min enda litt mer: http://lithium.merseine.nu/upload/up..._i_sverige.jpg
HAWKEN!

...og catch til nøds...

ellers går det mye i Oliver Twist (tropisk...hvorfor i helvette heter denne tropisk? har alltid smakt lakris etter min mening...)
Dere må ha misforstått? Snus er for bønder og harryfolk. Og hva er så kult med å ha negerleppe?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av kermit-
Dere må ha misforstått? Snus er for bønder og harryfolk.
Vis hele sitatet...
Men så godt... Så veldig veldig godt.
Snus gikk helt greit når jeg drakk, var faktisk ganske morro og underholdt meg i noen uker.. Jeg var vel.. fest-snuser

Men så en dag bakte jeg en og stappa i kjeften i edru tilstand.. Fuck det.. Aldri mer.. Går bare på snus i fylla hos meg, og da er det General.
Snus er ikke til bønder nei Det blir mer og mer vanelig i byn også
Master debater
Dekilaz's Avatar
Når det først skal gå i snus, skal det gå i general.

afen: joda, fett nok, men har liksom "sett det før"

offtopic:

ninja5000: Er Oliver Twist noe á la skråtobakk? Får man i seg nok nikotin til at det er et alternativ til vanlig røyk?

/offtopic

edit: hmm... er det forresten noe som er galt når jeg irriterer meg noe sinnssvakt over min egen avatar?
Better than thou.
Hanzl: Det gjør desverre bønder også..

Dekilaz: Oliver Twist er tyggetobakk eller no. Har det nederst i kjeven, men mye mer kompakt enn man er vandt med fra skrå. Kjøper av og til en pakke Oliver Tropical, men ellers går det i Prince Extra Mild.
Jeg snuste før jeg begynte å røyke. Etterhvert sluttet jeg bare helt med snus, pga tennene og tannkjøttet gikk til helvete. Nå røyker jeg bare
Men snus er jo ekstremt godt da, skal innrømme det.
Opprinnelig postet av HanZl
Snus er ikke til bønder nei Det blir mer og mer vanelig i byn også
Vis hele sitatet...
Ja, hva skal vi gjøre med dette?
Jeg holder meg vekk fra snus, røyk er noe annet.
General er arbeids snus. Om lørdagene kan man kjøpe seg en røda lacket eller noe annet snaks og kose seg med en god film.
I forhold til røyk, er snus 100 ganger mer vennlig mot ikke-nikotin brukende mennesker. Vet ikke om røykerene er klar over det, men det stinker helvete av de etter de har tatt seg en sigg.
Røykte en stund, før jeg gikk over til snus (etter ordre fra damen faktisk), og har ikke angret ett sekund. Røyk til fest, og snus til hverdag. Foretrekker General etter å ha prøvd en del andre merker.
røda lacket synes jeg smaker direkte plastikk. Hvorfor bruke forskjellig type snus til forskjellig type formål, når general smaker best uansett ?
Er vel en smakssak da
Må jo ha litt variasjon da.Men det skal sies at det er definitivt ikke hver lørdag jeg bruker røda lacket. Plastik smaker den ikke, men den ser ut som modelershit (eller hvordan det staves). Snuser du for mye av et merke (eller i det hele tatt), blir leppen din lei, og du merker ingenting. Derfor variasjonen. Isåfall for en industri-snuser som meg
snus er godsaker om man jobber og nikotin syk..uten å kunne røyke..
Her går det kun i Copenhagen

General er digg, men har til nå ikke skimtet det her borte..
Snus er godt og General er vel det det går mest i.
(nesten) ingenting er som å ta seg en pris og slappe av =)

enig i at røyklukt og røykånde ikke er noe godt, selv om jeg røyker selv på fest..
Sist endret av Bangar; 11. april 2003 kl. 01:20.
Vell, leste i en avis her forrige uke at Snus var det moderne for trendye idrettsfolk og andre mennesker.

General det går på her også, røyka før men slutta med det og gikk etter ei stund over til snus. Snus er kos.
Og man får ikke lungekreft av det
Snus-forbruket i norden har økt utrolig mye,
det er altså snakk om en økning på 50% i løpet av de siste 6 årene.

Det som er hendig med snus er at det er mer diskré, man trenger altså ikke å gå ut for å ta seg noe som man må med røyk. Dessuten slipper man den fæle røyk-osen som sitter i klærne og i møblene og gudene veit hva.
General er overall-vinneren, uten tvil.

Men en liten Ettan er heller ikke å forakte. Röda Lacket er fin iblant, men ikke verd å kjøpe f.eks en hel kanon med det.

Noen andre enn meg som har testet den fiffige 'Prismaster' ? Ganske hendig, men fortsatt bedre å bake sjøl IMO.
general eier. Alt annet snuser jeg bare til nøds, når jeg er fri for general.
General er det beste. Jeg er ingen snuser, men de få gangene jeg snuser, er det general som er tingen. Bakesnus er det eneste som duger. Posesnus er ikke bra.
snus er ut
Sist endret av Thyph; 21. april 2003 kl. 03:30.
Jeg hater røyk mest av alt.

Jeg hater snus enda mer!

Kan noe forestille seg hvor mye jeg hater snus?!

Hvis man røyker slipper man i alle fall å ødelegge leppa, tenner tannkjøtt osv. Snus og røyk er for viljesvake tapere som ikke klare å motstå gruppepress, og at de skal være tøff.
Men snop derimot

edit: XAff - Ron sier han kommer å banker deg hvis du snuser, så pass på!

"forbanna hore krapyl fett og ball idiot mongo fett" ron's eksagte ord!
Sist endret av svisj; 11. april 2003 kl. 09:29.
JEg røykte før jeg også, men har godt over til snus nå. General er favoritten men sier ikke nei takk til en røda lacket!!

AppendiX: Hvorfor hater du snus?? ser ikke at det kan være noe problem for folk som ikke snuser... Røyk derimot....
Jeg hater snus fordi Det ødlegger helsa, folk får stygge lepper, det koster mye penger, det er avhengihetsskapende.

Vet ikke akkurat hvorfor jeg mener røyk er bedre, men snus er rett og slett kvalmt.

"hei folkens. La oss putte dyr skitten gift under leppa, bare fordi det føles litt godt"
snus,røyk og dop er for sopere
AppendiX; Så røyk ødelegger ikke helsa til folk?
Blir man ikke avhengi av røyk? de fleste blir det men vet ikke hva du blir..
Opprinnelig postet av AppendiX
Jeg hater snus fordi Det ødlegger helsa, folk får stygge lepper, det koster mye penger, det er avhengihetsskapende.

Vet ikke akkurat hvorfor jeg mener røyk er bedre, men snus er rett og slett kvalmt.

"hei folkens. La oss putte dyr skitten gift under leppa, bare fordi det føles litt godt"
Vis hele sitatet...
Du sier snus ødelegger helsa. Vet du hvor mye dritt du inhalerer hver dag bare ved å oppholde deg ute? Vet du at ca. 40 000 mennesker dør hvert i Norge som direkte/indirekte følge av kraftig luftforurensing?

Det er dyrt sier du?: Jeg klarer meg med 1-2 bokser snus i uka, det koster 50 spenn per stykk. Kjøper du snusen i Sverige koster den 15-25 spenn. En som røyker 20 om dagen bruker 560 spenn i uka. Ikke kom og fertell meg at snus er dyrt.

Det er avhengighetsskapende sier du?: Kaffe er avhengighetskapende, te er avhengighetsskapende. cola er avhengighetsskapende, junkfood er avhengighetsskapende, ja faktisk det meste er per definisjon avhengighetsskapende.

Så svadaet ditt holder ikke i lengda mister.
jeg snuser ikke og røyker ikke, men har mer til overs for folk som røyker. snus ser harry ut, lukter drit og jævla kvalmt med prisene som henger i taket, på veggen og under pulten.
røyk lukter ikke digg det heller, men røyk er lissom røyk hvis dere skjønner...
hørt noe om at det er like mye nikotin i en pris som i 10 sigg eller no i den duren, stemmer det?
Hvis du snuser i 5 minutter tar du til deg like mye nikotin som om du damper konstant i en time.
Har aldri prøvd snus jeg. Syns det virker jævla harry. Heh =)
ezkild: jeg er enig i at det ser forjævlig ut med snus klumper i taket o.l , men nå skal du ikke sette alle snusere i en bås. det er stort sett bare fjortiser og homser som hiver sånn rundt på snusen.
og harry vil jeg faktisk ikke si det er, hvis du synes det er harry, er du gammeldags.
eller du kanskje bare har en litt annen definisjon på harry enn det jeg har?
og btw, mener du at det er mer harry å ta seg en pris, enn å rulle seg en feit rød 3 rullings?

og til deg Appendix, du høres ut som du hater alt som _kan_ skade folk. lurer på hva du gjør når du skal kose deg?
spille data? ødelegger øynene..
drikke cola? ødelegger tennene..
trene? kan få skade..
se på tv? kan bli ødelagt i øynene..

jeg har snust i 4 år, og leppen min er enda der.. og jeg har ikke kreft. skjønner seff at det ikke er så altfor sundt, men snus er ihvertfall i motsetning til røyk en individuell ting. man skader ikke ANDRE ved å bruke det.
her hvor jeg kommer fra begynner de som snuser ofte på ungdomsskolen, kanskje derfor jeg er vant til priser her og der. vil ikke påstå at det er så mange på ung. skolen som røyker rullings men, get your point
original reprint
xaff's Avatar
Trådstarter
Så vidt jeg husker er ikke snus bevist helseskadelig, og i alle fall ikke på langt nær så farlig som røyk.

Appendix, jeg er hundre mil unna.

(Og bor 45 minutter unna svergie med tog)
Opprinnelig postet av XeQtR
Hvis du snuser i 5 minutter tar du til deg like mye nikotin som om du damper konstant i en time.
Vis hele sitatet...
Hvor har du fått dette ifra?
vanlig snus er SÅÅÅÅ dårlig!
men porsjonsnus går bra... ganske deilig faktisk
Hawken er for pingler ninja5000
Opprinnelig postet av HanZl
Hvor har du fått dette ifra?
Vis hele sitatet...
Sånn er det bare
Skal jeg snuse så blir det porsjon General eller Catch menthol eller lakris..
Opprinnelig postet av ezkild

hørt noe om at det er like mye nikotin i en pris som i 10 sigg eller no i den duren, stemmer det?
Vis hele sitatet...
http://www.bt.no/forbruker/helse/article131379

Det er bare 10-20% av nikotinet i en klype snus som blir absorbert via slimhinnen og ført inn i blodet. Det betyr at 1-2 mg nikotin blir absorbert fra en 1 grams kule som inneholder 10 mg nikotin. En boks general f.eks. inneholder 400mg nikotin (50g x 8mg). Det blir altså et opptak av 40-80mg nikotin per boks. En sigg inneholder 0,8-1,3 mg nikotin. Dere får regne ut resten selv

edit:
http://www.tobakk.no/fakta/faktasnus_ny.htm
http://www.sluk.net/article/articleview/19/1/14/
Sist endret av Phun Q; 11. april 2003 kl. 18:31.