Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 10582
Heisann,

vi fikk nettopp kabel-tv fra UPC. Vi har alle (?) kanalene de leverer, hvertfall mye flere enn vi har bestilt. Er dette vanlig? Hvor lenge pleier dette å vare i så fall?

Hvis dette er vanlig, så hadde det vært interessant å funnet ut av hva som begrenser dette etter at perioden har gått ut. Er det f.eks. dekoderen som begrenser dette, må det vel være mulig å resette den på et eller annet vis, slik at man får tilbake alle kanalene
Det er vanlig ja, jeg hadde alle kanalene i en uke! det er vel for å friste! Du må ha en "black box" eller som de fleste kaller det en decoder! (du har sikkert en fra upc, svart liten boks!)
Trådstarter
5 0
Det stemmer, jeg har en digital dekoder. Men er det denne som bestemmer hvilke kanaler jeg får se? Eller er det noe som skjer på UPC sin side av linjen? Er det noen som vet hvordan man kan få tilgang til ekstra kanaler?

Det er mulig å sette smartcards (eller noe slikt) i dekoderen. Er det av betydning?
ja, det skal være mulig tror jeg.. søk på boxer pirat kort eller no slikt..
Trådstarter
5 0
men, er det mulig å resette decoderen? hvordan bestemmer UPC hvilke kanaler vi skal kunne se?
Dette er noe som mest sansynlig blir bestemt av dekoderen. Jeg vet ikke hvorvidt det er mulig å bruke piratkort med kabeltv, men har hørt at det skal fungere å koble den til en pc og decode kanalene gjennom den ved bruk av spesielle programmer. Men kan hende dette bare fungerer med de analoge dekoderne.

Jeg har dessverre ikke mer å bidra med her, så da får du eventuellt ta google til hjelp
fant en masse stasj på DC (inne på de svenske gruppene) om pirat kort med oppskrifet på helle pakka men nå er det sletta å kabel er vel blitt digitalt..... så... men du kan jo prøve der....
Trådstarter
5 0
Men hvis det er dekoderen som bestemmer hvilke kanaler en skal kunne se, og man i utgangspunktet har f.eks. en måned gratis, bør det vel gå an å resette dekoderen og samtidig holde seg på rett side av loven, og dermed få en ny måned?
nei, for upc fjernstyrer dekoderen din. dekoderen din henter infor fra en sentral om hvilke kanaler du får lov til å se... et pirat kort er så klart mulig!
Har hatt slik dekoder fra UPC i flere år og det er ikke noen sted du kan putte inn et kort.
Alt styres fra sentrale hold, i dette tilfelle fra Oslo.
Dette har jeg sjekket opp mange ganger
å, syns han sa at han hadde et "kort-hul". Men har ikke alle digitale dekodere (satelitt) plass til kort da? må de ikke ha kort for å kjøre? hvordan top boks har du? en sånn motorola greie?
Min dekoder heter "General Instrument" og jeg har ikke mulighet for noe kort.
Men nå har jeg hatt boksen i 6 år, så jeg vet ikke om det er noen nye med kortleser.
Alt blir jo styrt fra UPC, så hvorfor har man kortleser da?
Jeg har ikke sett det men det kan ha kommet noen nye
Når alt gikk over til digitalt, så merket ikke vi noen ting.
Fikk beskjed fra UPC at de fikset alt fra sentralen.
Men det hadde jo vært "tøft"med kortleser
det er jo forskjel på kabel og parabol da! dekoderen du har er til kabel. en sånn har jeg også liggende her et sted. men til satelitt tror jeg man må ha kort for å få tilgang til kanalene. når man har kabel så sier sentralen hvilken kanaler den skal sende til deg. dette kan endres vi noen tastetrykk, rikitgnok kunn for upc ansatte. (dersom du kjenner noen i upc kan du jo prøve å smiske, men du kan ikke få alle, det er noen de må betale for per mottaker.)
Var det ikke kabel-tv stian17 hadde fått da?
Det var jo ikke parabol?
Opprinnelig postet av stian17
Heisann,

vi fikk nettopp kabel-tv fra UPC.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
5 0
joda, kabel-tv fra UPC med digitaldekoder med kortleser det jeg egentlig var mest nyskjerrig på, var hvorfor vi hadde så mange kanaler, men har funnet ut at det var en slags prøveperiode... gruer meg til den går ut
Jeg har digital-tv fra upc og, dekoderen er Motorola-ettellerannet, som er en diger kloss, og den har kortleser både foran og bak, selv om upc tydeligvis ikke støtter bruk av kort, som sto i bruksanvisninga til greiene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har upc kabel-tv, og har hatt det en god stund.
Men min har ingen porter hvor man kan sette inn dekoderkort.
Men om jeg hadde fått tak i en sånn, kan det "overstyre" upc sin kontroll over modemet slik at man får alle mulige kanaler?
Eller har upc full kontroll fra hovedkontoret sitt, eller hvor de nå sitter å styrer?
Sist endret av Almighty; 25. mars 2003 kl. 21:02.
tviler på at motakeren kan sende noe til upc?
den motar vell bare styresignaler fra upc? (alla styresignalene/updatesignalene til parabol kort)
Hei.
Jeg hadde upc tidligere, og da brukte jeg pctv kort i pc`n (kosta ca 700.-) + borg tv.
Kabelen kobles da først til pc`n, også videre til tv`n.
Da fikk jeg inn alle kanalene, inklusive tv1000.
Det eneste som var kipt var at jeg måtte skifte kanal på pc`n.

Vet ikke om dette fungerer på digitalt, jeg hadde analog.
Vet godt hva et pc-tv kort er, men hva er "borg tv" forno?
Borg tv er et program som låser seg på kanalenes frekvenser, og følger etter svigningene, det vil si at den fintuner kontinuerlig.
Det finnes mange slike programmer på markedet, men dette er det eneste som jeg har fått til å fungere.

Det finnes flere versjoner på nettet, og de fleste kan du laste ned gratis.
Bruk Google, og søk på borg tv download

Lurer du på no mer, er det bare å spør.
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg har et pctv-kort, har innstallert borg-tv og skulle teste om d var mulig å få noen flere kanaler.., men de kanalene som jeg ikke har gyldig tilgang til er jo så uklare og ustabile at det er umulig å følge med, hvilke innstillinger brukte du for å få de klare og stabile?
Hvor fant dere borg tv? Eksakt url plz...
Better than thou.
Tok meg lang tid med google gitt.

http://www.borgtech.org/btv/
Er ikke helt sikker, har ikke brukt programmet siden jeg flyttet for ca 1 år siden. (har kjøpt parabol m/4 hoder + dreambox nå :-)
Men jeg brukte ikke den versjonen som ligger på http://www.borgtech.org/btv/
Den jeg brukte var freeware, ikke shareware. Husker jeg var på noen tyske sider når jeg fant programmet sist, det var bilde av en borg (fra tv-serien Star-treck)
Hadde jeg hatt prorammet enda, skulle jeg lagt det ut for deg, men det er desverre slettet, sorry:-(

Husker jeg brukte noen timer på å finne de rette innstillingene,

Etter mye leting fant jeg følgene side.

http://www.com-crime.net/?action=article&article=15

http://www.com-crime.net/?action=article&article=28
(bruk menyen på venstre side, og gå inn på kabel modem hacking

Dette er ikke det samme programmet, men det ser veldig likt ut.

Ser desverre ut til at de som laget borgtv har funnet ut at de kan tjene penger på å selge programmet, men den gamle gratis-versjonen må jo ligge på nettet en plass.

Bruk google, og søk på:
descrambler cable download
Eller
hacking borgtv download
Eller
hacking tv download

Så at det var et par på kazaa lite også.


Håper det er til hjelp :-)
Sist endret av leif666; 30. mai 2003 kl. 00:10.
oki, de små programma som lå på den tyske sida har vært til stor hjelp, har nå fått kanalene stabile og klare, men åssen får jeg dem inn i borg-tv så jeg kan se dem der?? i disse programmene er d et bare et lite vindu hvor kanalen vises og den er uten lyd..
Jeg klarer ikke å fi inn klart bilde, pluss at dataen restarter seg av og til... Noen råd?

Jeg bruke Pinnacle PCTV Rave kort.
Til gubbe...

Det første jeg gjor med mitt Pinnacle PCTV kort var å skifte driver.
Nesten alle Pinnacle produkter har begrensninger, slik at de ikke kan brukes til lugubre ting, dette gjelder også Pinnacle PCTV.
En kompis hadde det samme problemet. Etter han fikk ny driver funket det.
Når vi så i feilmeldingsloggen stod det at maskinen hadde utført en ulovlig handling, dette forsvant som sagt etter bytte av driveren.
Kansje noe som kan hjelpe deg på denne siden?

http://www.borgtech.org/btv/faq.php

Jeg brukte ikke det samme kortet som deg, men et mye eldre, (kjøpt for ca 3 1/2 år siden) jeg hadde ikke rave. Men det skulle ikke ha noe å si.

Husker ikke hvor jeg fant ny driver, var som sagt en stund tilbake.

Eatme bruker også pctv, og det ser ut til at han er på god veg til å få det til.

Det som er gullfint med dette systemet er at når du først får til innstillingene har du det for en lang lang tid. Jeg brukte mine innstillinger i over to år, helt til jeg flyttet, og skaffet meg parabol.



Sist endret av leif666; 31. mai 2003 kl. 00:15.
dette programmet ''cablecrypt'' som de linkene viste til kan fint greie å gjøre et bilde stabilt og klart, men jeg har funnet ut at det ganske enkelt ikke greier å decode lyd, det var bla. noen forslag om at du kunne sette en radio hvor de kommenterte kampen ved siden av hvis du så på fotball... Oppløsningen på bildet er heller ikke noe å skryte av..

så jeg lurer på hvordan du fiksa lyden, og om du husker noe som kan lede meg til det programmet du brukte?

for dette er jo helt genialt hvis en får det til å funke
Jep...

Jeg brukte KUN borg tv (en gammel versjon)
Jeg brukte så de andre programmene for å finne ut ca hvilken frekvens jeg skulle legge meg, og matet de inn i borgtv.

Skal lete litt & se om jeg finner programmet på nettet igjen, sannsynligvis ligger det på bearshare eller kazaa under Descrambler

Jeg skal se om jeg finner noe.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvor finner du alternative drivere til Pinnacle? Jeg har letet høyt og lavt til drivere til DV-kontrolleren min, sånn at jeg kan bruke kameraet i webcam program
leif666:

Ja, når d gjelder denne borgtv saken så skjønner jeg ikke så mye, borgtv er jo ingen dekoder så selv om du skriver inn frekvensen så er bildet fortsatt fullt av flimmer og uro, så jeg skjønner ikke hvordan du har fått tak i de kanalene som du ikke har tilgang til ved hjelp av borgtv.., altså de programma du har funnet til meg til nå har jo vært til stor hjelp, men jeg kunne godt tenkt meg fullscreen i høy oppløsning + lyd hvis d hadde vært mulig
jeg har en pirat decoder til upc
den er vel en del år gammel nå og noen av kanalene er ikke helt 100% (men kan kanskje bli det om jeg hadde orket å stressa?)

en kobler bare antenne utgangen fra veggen og inn til decoderen min, og så videre fra den til tv'n. (har også 2 stk scart)
får som sagt ikke alle kanalene, men får mtv, tv1000, cinema, canal +, canal + gul og ett par andre som ikke er like bra
treskjegg: hvor fikk du tak i den decoderen da?
Vær klar over at hvis dere har Motorola SET-TOP box så hjelper det hverken med en god-gammel piratdecoder eller BORG.tv da den er digital, men etter hva jeg leste sist jeg sjekket (ca 2 måneder siden) så driver noen og tester ut et PC programm som kan overstyre boxen....Har jo både RJ45 (nettverk) og i.link (firewire) kontakter så det er vel bare snakk om tid....

Free6
▼ ... noen måneder senere ... ▼
leif666

Vet du hvilket kort du har eller kameraten din har? Jeg kommer nemlig til å kjøpe meg et TVkort men er litt usikker på hvilket jeg bør velge. Og slik jeg har forstått det har enkelte hatt problemer med å få lyd til å virke, hvordan løste du dette? En tanke jeg kom inn på var å bruke descrambler til tv-signalet, så ytterligere et program til å stille inn på den normale frekvensen som stadig vil gi lyd - sett at det overhode er mulig å være inne på to frekvenser samtidig da. Hvis ikke er jeg lutter øre
Opprinnelig postet av Multiflex
leif666

Vet du hvilket kort du har eller kameraten din har? Jeg kommer nemlig til å kjøpe meg et TVkort men er litt usikker på hvilket jeg bør velge. Og slik jeg har forstått det har enkelte hatt problemer med å få lyd til å virke, hvordan løste du dette? En tanke jeg kom inn på var å bruke descrambler til tv-signalet, så ytterligere et program til å stille inn på den normale frekvensen som stadig vil gi lyd - sett at det overhode er mulig å være inne på to frekvenser samtidig da. Hvis ikke er jeg lutter øre
Vis hele sitatet...
Jeg HADDE pinnacle pctv, en av de første, mest primmitive som kom på markedet. nå har jeg dreambox & parabol med 4 hoder, Ikke feil med 3000 kanaler

Problemet er at jeg ikke finner programet som jeg brukte lengre. Det er ca 3-4 år siden. Jeg brukte ikke det samme som er prøvd ovenfor. Jeg fikk både lyd og bilde til å fungere.

Skulle gjerne hjulpet med mer, men så lenge jeg ikke har dette utstyret lengre, er det ikke så lett.

Mitt beste forslag er å fortsette å prøve der eatme ga seg (hvis han har gitt seg da?)
I starten var det ingen som fikk dette til, etter en del knoting var det et par som fikk bilde. Ser ingen grunn å gi seg.

Jeg stresset selv i flere dager for å få dettte til, og med all den prøving og feiling som det medbar, husker jeg faktisk ikke alt jeg gjorde

Stikkord :
cable Descrambler
cable hacking
Borg tv.
Tror du finner mest info på tyske sider. (donky sider)

Beklager at jeg ikke har mer å komme med, og lykke til
Sist endret av leif666; 10. oktober 2003 kl. 17:20.
Har funnet litt av hvert nå på web, både til digitale og analoge sendinger, bla.a. dekoder til pc - ikke descrambler med andre ord

Skal gi en lyd om jeg får ting til å virke.

liten edit: må ha tvkort først, noen anbefalte?
pinnacle pctv rave har jeg vurdert pga. pris.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg hadde kabel-tv der jeg bodde før. Hadde ingen "boks" dengang, men det var visstnok mulig å få, dersom man ville betale. Der kunne en se at det lå mange scramblede kanaler inne, -altså kanaler med lyd, men bildet var helt "kaos".

Det jeg gjorde for å få hele pakka den gang, var å lage en dekoder/descrambler helt fra scratch. LAge printkort, lodde, montere ledninger osv... Funket fint, men denne måtte man slå av når en skulle se på de vanlige (ukodede) kanalene.

Husker ikke helt hvor jeg fant denne infoen på nettet, men om det er ønskelig, så kan jeg leite litt i noen skap med noe skrot i (har en som ikke funker, og der tror jeg tegningene også ligger....)
▼ ... over et år senere ... ▼
Verkar vara samma dekoder som fungerar till Svenska KabelVision.
h**p://frost.bbboy.net/tvtec
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.borgtech.org/btv/faq.php


Jeg kommer bare til en polsk side?
Opprinnelig postet av aom2
http://www.borgtech.org/btv/faq.php


Jeg kommer bare til en polsk side?
Vis hele sitatet...
Prøv og finn noe som heter Dscaler og cable-crypt.. De fungerer sånn halvveis..
Jeg prøvde med dette cablecrypt. Men jeg fikk helt feil farger, og jeg fikk heller ikke lyd
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette må jeg forske litt på og teste, høres "morsomt" og "lærerikt" ut ("only for educational purpose") DOG, jeg har Canal Digital og en helt annen tuner, Gainward TV2GO... Men prinsippet er vel det samme og programmene driter vel i hva jeg har.
UPC "koder" kanalene sine ved å rote til
synksignalet TVen trenger for å vite når
bildet begynner og når det stopper.

Når den ikke finner synksignalet så "flyter"
alle linjene i bildet ut og bildet blir bare en
masse rot.

Problemet med piratdekodere som korrigerer
synken tilbake er at de roter til lysstyrken
på bildet ved frekvenser langt unna den
frekvensen de er stilt inn på.
Det gjør at du må enten bort og stille på dekoderen eller stille på TVen.

Hvis du har en fancy TV som kan ha egne
innstillinger for hver kanal så er det ikke noe
problem. Burde gå å legge til en krets som
stiller på dette automatisk. Men den må ha
en måte å vite hvilken frekvens TVen er
innstilt på...
▼ ... over en måned senere ... ▼
det er fortsatt gode gamle analoge signaler svært mange steder enda, og da er det jo bare å tjene penger for de som har gått elektro
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg er helt ny på detta her, men jeg har nå fått tak i BorgTV, og når jeg skal starte det får jeg feilmeldingen "Can't find card on BT848/849/878/879 chip!". Noen som har noen forslag?
Bruker forøvrig Pinnacle PCTV Pro, akkurat skaffet nye drivere.
Jeg har et lite spørsmål: Vi har UPC-dekoderen inne i stua. Hvis jeg får tak i en sånn dings som det snakkes om her som kan gi gratiskanaler, er det da mulig å få disse kanalene på andre tv'er i huset? Vi har gjort det sånn at det går en kabel fra hoveduttaket og videre til de andre tv'ene i huset. Når jeg bestilte C+ for noen måneder fikk jeg bare kanalen på dekoderen i stua, og ikke feks på rommet. Vil det være mulig å få gratiskanalene på to tv'er samtidig? Hvordan må eventuelt kablene kobles?

Og... Er det mye stress med en sånn dekoder? Høres jo veldig avansert ut.