Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  113 8086
Noen som driver med dette?
Vurderer å begynne, men er ikke helt sikker på hva slags.

Viss dere har linker til filmer o.l vennligst post her.
Går på Kickboxing, men måtte slutte for å ta teori-kurs

Men starter igjen etter Juleferien. Absolutt å anbefale, veldig morro
Gikk på taekwon do før

Veldig gøy egentlig, men tror kanskje kickboksing er gøyere. Det ser hvertfall gøyere ut
jeg går på kung-fu
det er en meget intresang kampsport som går ut på mye mer en bare styrke...
Jeg begynner troligvis på Ninpo etter jul.

http://www.genbukan.no/tenshin.php3?id=1
Har blått belte i karate, men har sluttet nå.
Det står litt om forsellige kampsporter her

Jeg får gult belte i karate i morgen
Sist endret av Ragus; 14. desember 2002 kl. 15:20.
Jada, driver med TaeKwon-Do og det er meget skøy synes jeg. Liker kamsport generellt, godt for både kroppslig og psykisk utvikling og støttes av meg 100%! yay!
Går på Taekwondo men slutter nå. Orker faen ikke. En stakkars nerd er ikke laget for å strekke seg så langt. Jævla nyttig og morsomt da, veldig godt miljø med masse artige folk!

www.mudo.no
Har trent kampsport en god stund, har Grønt belte ShorinRyu Karate, Phase 1 Suntukan Stickfighting og Grad 2 IKAEF systemet.

Kampsport er dødsfett, men pass på å ikke trene så mye at du blir lei av det! Det er en lett felle å gå i...

jeg har også måtte slutte med kampsport pga skole osv, nå er det styrketrening det går på
Jeg har svart belte i Tae kwon do, men sluttet å trene for 2 år siden.. var så helt enormt lei etter å ha trent gjennomsnitt 4 ganger i uken lixom i 5 år siden jeg var 9. ble litt mye.. så når jeg var 14 og hadde fått det svarte belte så var det nok for meg..har lyst å begynne igjen, men er for dårlig nå..

Hvis noen har noen spørsmål angående Tae kwon do kan jeg sikkert få svar på det meste.. kan mesteparten av teorien fremdeles..
tkd & kickboksing... (også bryting og am.fotball - kanskje ikke akkurat "kamp"sport, men ikke så langt unna heller) men har vært litt slapp de siste åra

har fått mer sansen for klatring etterhvert, og mer og mer tid går med til å arrangere fæst og moro... sommerparade, mutek, plur... (også skal jo dama ha sitt også da ) og da begynner det å bli lite tid til trening :/
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg åpner denne dritgamle posten igjen kun for å kunne poste dette bildet av en kampsportutøver litt utenom det vanlige. Så det så.
jeg har grønt belte i Ju-Jitsu, og jeg syns det er driiit kult anbefaler på det sterkeste å begynne å trene kampsport, men ikke velg "feil" type sport... det er mye å velge mellom... mye forskjellig
Telemnar : Enig med deg at Ju-Jitsu er kuult , men favoritten min er Kung Fu

Trener i grunnen begge, men har vært litt slapp på Ju-Jitsu siden i det siste.
Jeg fikk grønt belte i Tae Kwon Do i DAG Morsom kampsport som går veldig mye på spark og mønster. Vurderer å prøve kung-fu og jiu-jitsu.. Gjerne en kamsport med våpen og. Men akkurat nå er det ikke så mange tilbud i området.

vetlus: Stickfighting? Where
Opprinnelig postet av SkyFex
Gjerne en kamsport med våpen og.
Vis hele sitatet...
Kung Fu har våpen
er ikke alle som velger å praktisere med våpen... dere kommer nesten helt ann på åssen treneren er....
jeg vil også gratulere alle som har gradert idag, og skal i morgen... gratulerer
hahhahaha!!! beste bildet
Driver med Kung Fu... Ruler over alt
asso kommer litt ann på hvorfor du vil trene kampsport..
vil du trene for å banke noen... er du lite seriøs kamsport utøver..

kampsport kommer jo fra munke folk som trente for få selvbeherskelse og (finner ikke ordet).

Karate har jeg trent tilsammen fire år, men sluttet pga. astma... denne kampsporten er virkelig fin hvis du trener for å bedre psyken og fysikken din...

for all del, ikke tren ordentlig kampsport fordi du vil være kul og kunne banke opp noen... det er IKKE grunnen til at kampsort egentlig ble funnet opp for, KUN selvforsvar...

folk som gjør dette, stiller så og si all kampsport i dårlig lys...
Ministry of Love
sptz's Avatar
jeg går på Jiu Jitsu Jeg angrer livet av meg på at jeg sluttet da jeg var liten.. Vis jeg hadde fortsatt uten stopp hadde jeg vel hatt brunt belte nå.. men så har jeg bare såvitt farge på det.. har gult og det fikk jeg for ca en uke siden... hehe men det er morro det skal være vist..
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
/me bedriver Judo, Jiu-Jitsu og litt kickboxing.
Jeg gikk på Jiu Jitsu og har gode erfaringer (1 lusen md fra blått) Vurderer nå å starte med Hapkido før jeg eventuelt tar Kung Fu. (høres enkelt ut når jeg skriver det :P)
Men jeg har ingen å trene med, det er kjipt. Så jeg må nok takle dette alene... *snufs*
Skyfex: Kristiansand! går mye på kniver, stokker, sverd, det meste av det man kan bruke av våpen.
Det som er genialt er at hvis har lært en teknikk med kniv, kan du også bruke denne teknikken med sverd, en penn, nøkler, whatever, eller uten våpen i det hele tatt

www.kristiansandkampsport.no <-- Der finner du info, bilder, og sikkert også klubben nærmest deg.
Hadde blått belte i wado-ryu, men sluttet fordi jeg ble lei. ikke tren deg lei sånn som jeg gjorde. kamsport anbefales. nå går det litt mer på styrke trening, men
har gått på taekwondo og judo.. var ganske god, men det var ikke noe jeg ville drive med så seriøst.. kung fu og ninjitsu høres fett ut...
gikk på kickboxing men går fullkontakt karate nå.. begge deler er og anbefale.. eneste minuset med fullkontak er at du må ha trent en viss periode for og kunne begynne på det..
Har gått på judo og shaolin kung fu. Jeg begynner sannsyneligvis med boksing etter jul. kampsport er fett!
Jeg har blått belte i Ntn Taekwondo
Joda, jeg er enig mad alledere som mener at kampsport er fett, men |sic| har et SVÆRT godt poeng. Jeg har drevet med Jodo i snart 7 år, og har hatt det morsomt mesteparten av tiden. Men, så begynte de jeg kjente å slutte på trening. Da ble det ikke spesielt morsomt lengre. Har btw. en venn av meg som har klart å bli norgesmester i Judo klasse junior -65 kg .

Har tenkt en del på jiu-jitsu (hvordan i enn helvete det skrives huser jeg ikke ) men det åpnes ikke et kurs i dette her i baklandsbyen Mo i Rana før over nyttår.

Har nå også i det siste vært så slapp med treningen at jeg tror ikke jeg kommer til å holde ut særlig lenge de første treningene uansett...
Går i karate, blått belte (2. Kyu)
Jeg har ingen erfaring med kampsport utenom å se på jackie chan, jet li og van dam filmer, men jeg har en veldig heftig side med film klipp; "http://www.bilang.com/" hvis du går inn på movies og så samplers finner du dritt mange kule filmer med heftige trickz
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Favoritten - på langt nær - er Judo. Kan ikke helt forklare hvorfor. Det er ikke spesielt effektivt som selvforsvar, men Judo er liksom sporten for meg likevel. 90 minutter intensiv Judo-trening med 30 min sparring etter = dryppende svette og intens styrketrening.

Jeg tror det jeg liker best med Judo er at man kan gå "full kontakt" uten beskyttelse - det er bare å gyve løs på hverandre uten større frykt for skader. herlig følelse.

H
Går på Taekwon-DO, har Blått belte. Er veldig gøy. (Utenom den Teorien på gradderingen)
Samme om Kampsport Generelt;0)
I karatekamper har man tannbeskytter, "halve boksehansker", susp og eventuelt leggbeskyttere. Man får poeng for alle ordentlige teknikker mot overkropp + hode.

1. poeng for enkel teknikk (slag, spark)
2. poeng for å treffe med en kombinasjon, el. "sweepe" motstanderen i bakken og deretter følge på med slag, spark el. tramp
3. poeng for spark mot hode, og evt. hvis man skulle få til noe "fancy" uten å slå motstanderen din i koma

Personlig så går jeg ikke så mye kamp lengre, men jeg fikk
2.plass i junior NM for en del år siden (i min vektklasse og aldersgruppe da seff )
Kampene varer i 5 minutter effektiv kamptid eller til en har 6 poeng
Jeg driver med Kung Fu. (Hiep Vo Mon, hvis noen lurer på stilart)
skal faktisk gradere meg til svart belte nå på søndag
*grueglede seg*
uansett, som sagt av alle andre, kampsport anbefales!
perfekt trening spør du meg.

edit: Har nå Brunt belte 10.cap
Info om Thai Cuc Hiep Vo Mon Kung Fu finner du her: http://kungfu.no
Bilder fra gradering osv kommer hvis folk er interessert i å se meg få juling
Sist endret av Capric; 10. desember 2003 kl. 21:55.
Drevet med wado ryu-karate i ca. 4 og et halvt år nå og har brunt belte. (3. kyu) Driver med både kata og karate og vant bl.a sølv i kata i junior-nm (aldersgrupper fra 16 til noen og tyve år).
Opprinnelig postet av Cyber
Jeg har svart belte i Tae kwon do, men sluttet å trene for 2 år siden.. var så helt enormt lei etter å ha trent gjennomsnitt 4 ganger i uken lixom i 5 år siden jeg var 9. ble litt mye.. så når jeg var 14 og hadde fått det svarte belte så var det nok for meg..har lyst å begynne igjen, men er for dårlig nå..

Hvis noen har noen spørsmål angående Tae kwon do kan jeg sikkert få svar på det meste.. kan mesteparten av teorien fremdeles..
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke Karl Erik den letteste personen og hanskes med heller Makan til temprament han fyren har.....

tetra
Ingen som har vært borti Krav Maga? Tenker på å begynne på det etter nyttår. Les mer her Krav Maga Det jeg kan si om det i farta, er at det er en kampsport-stil som bygger på kun å kunne forsvare seg effektivt. Avvæpning av kniver, pistol og liknende. Stammer fra Israel, og det israelske forsvaret bruker det.
Drev i ett/to år med judo, men slutta pga. jeg flytta. Ganske synd, var best av alle på mitt alderstrinn, og alle andre hadde grønt belte, mens jeg satt med gult

Driver med ninjutsu mainly for tiden (priv instruktør - pwned).


Skulle begynne på Krav Maga, men det ble aldri noe til.
▼ ... over et år senere ... ▼
Beklager å røske opp gammel tråd og dobbeltposte, men tenkte at det kunne være greit for brukere som lurer litt på å gå i dyben av dette. www.kampforum.com er et veldig bra forà når det gjelder kampsport/selvforsvar. Det er uavhengig av noe som helst organisasjon og drives på lik linje med nFF, helt frivillig.

Kan forsåvidt og nevne at om dere er ute etter noe som er purt selvforsvar (ingenting TMA (traditional martial arts), altså det skal være et system som funker for realistisk fighting, og ikke slik at du må lære deg 20 forskjellige kataer på japansk), så er Krav Maga det beste du kan holde på med.
er ikke helt sikker på om det er en kampsport men "capoeira" virker ganske kult.
se her
hehe, jeg bare lurer på noe, blir man liksom en sånn slåsskjempe til slutt?
Capoeira er vel på grensen mellom dans og kampsport?

Noen som vet om det drives noen form for Kenjutsu trening i Oslo?

Edit: Ikke Kendo.
Sist endret av jas; 7. februar 2005 kl. 21:18.
det spørs vel hvor mye du trener det...
Capoeira var vel først en kampsport, men blir brukt til dans nå tildags..
Og jeg er enig, capoeira ser veldig kult ut.. Jeo Eigo er konge