Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3152
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Som dere sikkert ser så er ikke nFF sitt gammle selv idag,
dette er grunnet oppgradering til siste versjon av vBB og vi håper at ting blir normale utover dagen
Wiih! Litt uvant, men det så oversiktlig ut .... men liker ikke at Latest Discussions er så liten og "likegyldig" der den står nedi hjørnet
Så det er nå vi får flere themes eller?
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
det er som du sikkert skjønner ikke ferdig enda
jau... kommer til å bli en del bugs her i dag trur..

men dette er ikke oppgraderingen til v5 eller no..

men en "queries" fix.. slik at sidene skal gå raskere.. på "vbindex" som vi brukte før var queries'ne på rundt 60.. nå er den på 17..

kommer tilbake med mer info senere..
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
ok
men vet du hva jeg har oppdaget iblis..

nff bruker jo persistent connection på db'en.. det er som det hør og bør, for det går 100 mill ganger raskere..

men!
den åpner en "link" til databasen hver gang noen gjør en query..
vet du hvor lenge den holder linken åpen by default i mysql?
28000 sekunder.. eller 8 timer.
den trenger strent tatt ikke å være på mer enn 5 minutter

dette er slik som hosten seff må fikse, da det har med grunninnstillingene i mysql å gjøre, men dette ikan og være en grunn til at det går tregere avogtil.. for minnet blir fylt til randen av åpne threads

btw: nice2k.. merka bl.a. at online.php gikk utrolig mye raskere nå
Vet at dere bygger om, men kanskje en litt bedre fokus på 'siste poster', istedenfor de sjelden oppdaterte nyhetene??
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
det kommer jo..
Shoot me, but I like
hvor er det blitt av "nye poster og dagens poster" linkene?

glem det jeg fant det... måtte bare lete litt, for jeg fant dem ikke på forsiden
Sist endret av Gabbler; 7. november 2002 kl. 21:24.
Flott jobba!

Litt uvannt, men vender meg nok til det. Det er blitt mye mer oversiktlig.

Gabbler: Hvis du trykker på forumer så ligger "vis nye poster" linken der ennå.
det står jeg fant det, så hvorfor skriver du det?
glemte å si at det ser bra ut
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
for det første er det ikke oversiktlig det er stygt
men skal få se hva man får fiksa
Viktig å ha en ting i tankene: Det enkle er det geniale..
*savner å se hvem som har siste posten i ett emne*
jeg finner ikke pr0n, er den slettet?
hvis det er ovenfor, hvorfor?
savner å ha noe å gjøre på skolen, så jeg trenger det
Jeg savner virkelig aa se hvem som har lagt inn site post paa hovedsiden.

En annen ting jeg har lagt merke til er at stadig mer og mer paa denne siden blir gjort om til Engelsk. For det forste saa synes jeg at Norsk <> Engelsk er en rimelig daarlig kombinasjon. For det andre, det er jo et Norskt forum, hvorfor da ha nermest halve forumet paa Engelsk?

..Just a opinion
Samme her savner hvem som postet sist, og tidspuntet..
Det kommer vel
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
det kommer sikkert men iblis må nok fikse det da han er eneste med axx på å innstallere hacks..

anngående pronforumet, det er det der.. men du må være logget inn for å se det.. slik det alltid har vært ( med alltid mener jeg flere uker )

anngående norsk <-> engelsk
vBB er engelsk, og alt er dermed på engelsk.. når vi oppgraderer blir veldig mye av teksten reset til engelsk, og vi må gjøre hele jævla møkka-arbeidet på nytt.. dvs det kommer det kommer
Hvor har det blitt av den tingen der hvor vi ser hvem som er online?
Må si meg enig i at jeg savner å se hvem som har posta siste post i en thread og sånt.
for å se hvem som er online, går du på forumer så står det det.

hvorfor må man være innlogget for å se på pr0n? hvis det er "støtende" så behøver man ikke å gå inn på det. tror ikke man alltid ha måtet være inlogget for å se på pr0n forumet, men jeg vet egetlig ikke
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det.
men det kommer.
alt kommer.
slutt å mas


gabbler: er ikke pga støtende.. men pga leeching
Jeg savner at når du holdt musa over teksten i "vis nye poster" så kom litt av posten opp(sånn der alt= (html)), så du kunne lese den før du trykket på linken.
[Me stupid]
Hvor må jeg gå for å logge ut.Finner ikke logg ut tingen
[/Me stupid]
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
nederst på sidene i hvilken som helst post, evt i hovedforum-listetingen... kan mekke en url til det på forsiden
Jeg savner ALT med det gamle.. BUHUHUHU ((( Jeg er så deppa
Ovelever fint jeg

Skjønner ikke hva du maser etter duxo, forumet fungerer helt topp slik som det er nå. Og ikke glem hva nso har sagt..det kommer, alt kommer!
Opprinnelig postet av duxo
Jeg savner ALT med det gamle.. BUHUHUHU ((( Jeg er så deppa
Vis hele sitatet...
Jah, savner alt ved det gamle jeg også =(
forsiden var bedre før...
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Hipp Hopp folkens

Nå har moi tatt over oppgraderingen så nå håper jeg at jeg ikke ødelegger noe altfor viktig
Er det lenge igjen til dere får fikset forsiden osv ? Jeg har snart ikke mer hår og rive i..
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
mandag, jeg har helg nå
Blir forsiden "normal" igjen?

[Edit]
Dette ble postet rett etter at jeg postet dette.Regner da med at d blir "normalt" igjen :P
[/Edit]
Sist endret av Darris; 21. november 2002 kl. 23:47.
Hvor lang tid tar det før det blir noe lunde normalt igjen? Er ikke ute etter en konservativ-merkelapp, men funksjonaliteten før var MYEMYEMYE bedre enn akkurat nå (22.11 kl. 12.30). De siste trådene bør absolutt være blikkfanget på siden, midt i trynet så og si. Dette funka glimrende så lenge det varte......
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
dum di dum i'm kindoff on it
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kommer det noe nytt snacks snart eller?

F.eks. wap.freakforum.nu
▼ ... over et år senere ... ▼
har da lov å bruke så mye engelsk man vil her? :P Mener du at vi burde gjøre det om til en engelsk side? :/ hva er poenget med norsk freakforum da?