Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1779
Dette blir bare sykere og sykere. nå kommer kansje rema 1000 og andre butikk kjeder som selger øl til mini pris til å miste øl-bevillingen sin..

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article216102.ece

Tenkte jeg skulle ta det opp siden det har vært så mye øl diskusjoner i det siste :P
Sykt! Dersom dette skjer beviser det bare nok en gang av vi lever i et kommunsitdiktatur!
Dette kommer aldri til å skje.
Da blir det direkte for dumt.
Da driter staten seg så GRUSOMT mye ut.
da er det bare å begynne å hamstre da gutter
Poenget er vel at butikker ikke har lov til å bruke tilbudspriser på alkohol (lokkepriser).

Om de selger det billig eller ikke er ikke poenget, men hvordan de selger det billig (sette ned prisen i et kort tidsrom for å lett skaffe kunder/gå med tap på et produkt for å få folk til å samtidig kjøpe andre varer i samme butikk).

Om det er rett å ha denne "tilbudsloven" på alkohol, tja...
De er definitivt på kant med loven, men at det ikke er lov er bare teit. Folk drikker uansett tror jeg.

Selv har jeg hamstra noen kasser fra rema
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
OT: Nå går jeg kanskje litt mot strømmen, men hadde det ikke vært bedre hvis vi hadde faste utsalgsteder der man kjøpte alle rusmidlene ? Nå har vi jo polet til alkohol, hvorfor ikke bare holde det der?
Tias: Er egentlig enig der, når jeg tenker meg om.
De har jo ølmonopol i mandal (tror jeg det var) og folk flest hater det! Da må du jo i to butikker hvis du skal ha litt mat og øl i tillegg.
Var da hælvette så teit sosial og helse direktoratet er da.. Får vondt i magen.
ser ikke på øl som noe alkoholinnholdig men et afrodisium. Var i Praha i vinter og der drakk så godt som alle øl. På diverse skoler kunne man kjøpe øl i kantina. Men dette kan jo ha noe med veldig, veldig lange tradisjoner.
Tias: Maa stille meg litt skeptisk til alt alkohol paa pol. De fleste plasser med under 10000 innbyggere har liten tilgang paa pol. Husker kor utrolig slitsomt det var aa komme seg til Vinmonopolet for me fekk da der eg bur. 40 minutters kjoretur kvar vei aa igjennom bomstasjon (90kr). Er ein ok ide. Men funker nok ikkje i praksis.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Arganath
Tias: Maa stille meg litt skeptisk til alt alkohol paa pol. De fleste plasser med under 10000 innbyggere har liten tilgang paa pol. Husker kor utrolig slitsomt det var aa komme seg til Vinmonopolet for me fekk da der eg bur. 40 minutters kjoretur kvar vei aa igjennom bomstasjon (90kr). Er ein ok ide. Men funker nok ikkje i praksis.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet hvordan det er, er en drøy halvtime til polet her jeg bor. Uansett, det spørs om det hadde vært noe triks, da mange kanskje hadde kjøpt mer enn de trengte når de først var på polet, og det er også stor sansynlighet for at de unge eksperimenterende hadde droppet øl og lignende helt og bare gått for sprit.

En annen mulighet er jo at vi åpner for salg på samme måten som mange andre land gjør det, ved å selge i butikker og hvorsomhelst, der alle prosenter er representert i hyllene.
det er jo patetisk, hele nedsettelsen av prisen pga de tullete politikerne.. drikker man, så drikker man. gjør man det ikke, så holder man seg unna..
Forbanna svin politikere. Jeg sier egg bare: Egg mot Høybråten!!! Pokkers potitland mentalitet.
Vett vel ikkje om det er heilt paa topic, but here it goes. Alkohol avgiftene er ein del av velferdsstaten vaar. Kuttes dei, saa slite mange av godene vaare. (gammelt nytt, men noken forstaar da ikkje)

Men, eg vil jo meine at staten bor la butikkene vaere i fred viss de vil skru ned prisene sine. Sidan det daa ikkje gaar utover avgifts nivaet i det heile.

Her i USA drikk er det 21 aars grense, billig alkohol aa dei selger i butikkane. Til gjenngjeld er det enromt med alkoholikere, ungdom som drikk drikk mykje oftere osv. Veit ikkje kva som er den storste grunnen. Men eg vil ikkje sei det er noke aa hige etter.
Opprinnelig postet av Laurentius
De har jo ølmonopol i mandal (tror jeg det var) og folk flest hater det!
Vis hele sitatet...
Er ikke det i Mandal nei!
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Synes ikke at all alkohol skulle flyttes på Pol. Da burde iallfall nesten vær kommune fått vært sitt Pol. Synes det funker fint slik det er i dag. Men hvorfor ikke ha det slik at alt som er over f.eks 10% være på Pol og det som er under kan man få tak i vanlige dagligvare butikker.

Men å miste øl bevilgningen fordi at Ølet er for billig blir bare tull.
Har skrevet under nå...oppfordrer alle til å gjøre det
Offtopic: Hva fanken gjore du oppe så tidlig Torje??
Tror ikke det skjer, bare tenk på de ENORME summene staten mister hvis de nekter alle disse butikkene å selge øl? Her er det snakk om summer i millionklassen.