Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  482 35537
Keep of Kalessin slapp sitt nye album, Reptilian 8. mai. Hva mener folket om det? I det siste har de fått sykt mye piss deres vei blandt metal nettmiljøer. Faktisk har det blitt debatert om de i det hele tatt spiller black metal lenger. Som noen kanskje vet var de 2 første albumene og EPen de ga ut en helt annen stil enn Armada, Kolossus og Reptilian.

Selv liker jeg Armada og Kolossus veldig godt, i tillegg til Agnen og Through Times of War. Et stort trekk fra det nye albumet er The Dragontower, jeg hadde håpet at det skulle forbli en singel. Ellers føler jeg det mangler noe, men det er ikke et dårlig album da det inneholder sinnsykt mange fete riff og soloer. Vyl spiller trommene sine som normalt, med sinnsyk fart og utholdenhet.

En karakter rundt 6/10 fra min side iallfall. Hvis noen ikke har hørt Reclaim EPen deres med Atilla på vokaler, og Frost som trommis, sjekk den ut!
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Vel, det er nok sant det du sier der, men vil si at majoriteten av Black metal bands brukte minimalt(egentlig nada) synth i musikken utennom Dimmu (og Cradle of Filth..æsj). Men ja, kan godt skjønne at du ikke mener at Dimmu ikke har den ekte "Black Metal" atmosfæren i musikken, til og med ikke fra starten av, men lyrisk sett så er det black metal i de første platene.

Og det er jo klart at Immortal spillte rendyrket black metal på de to første platene, men ellers mener jeg har de har styrket sin egen sjanger "Holocaust"-metal gjennom tidene med å legge inn deres touch, ble kanskje litt mer melodiøst, men foreble nokså hardt.
Vis hele sitatet...
Men poenget var at de har jo ikke fortsatt å gitt ut skiver etter Pure Holocaust som de har kalt Holocaust metal. Dette var noe de brukte en liten periode, da de ville skille seg ut ifra de andre bandene fra Norge ved å kalle seg noe annet.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Men poenget var at de har jo ikke fortsatt å gitt ut skiver etter Pure Holocaust som de har kalt Holocaust metal. Dette var noe de brukte en liten periode, da de ville skille seg ut ifra de andre bandene fra Norge ved å kalle seg noe annet.
Vis hele sitatet...
Ser muligens den, men fra mitt perspetiv(Hørsel vist) så kan jeg godt skjønne hvorfor de kallte/kaller seg Holocaust metal dog, hele stemningen i sangene deres har et litt annet lydbilde enn ren black metal (fra mitt perspektiv vil jeg si).
Først: Opeth er på metal-archives sidene satt under "extreme progressive metal". Jeg vet ikke om dette stemmer, men står nå i alle fall der. Hører ikke på dem selv.

Det jeg derimot hører på er:
Proclamation
Necros Christos
Ulver
Urfaust (litt utenfor sjangeren?)
Burzum
Black Witchery
Katharsis
Og litt Beherit

Var det jeg kom på i farta i alle fall.
Sitat av flue Vis innlegg
Keep of Kalessin slapp sitt nye album, Reptilian 8. mai. Hva mener folket om det? I det siste har de fått sykt mye piss deres vei blandt metal nettmiljøer. Faktisk har det blitt debatert om de i det hele tatt spiller black metal lenger. Som noen kanskje vet var de 2 første albumene og EPen de ga ut en helt annen stil enn Armada, Kolossus og Reptilian.

Selv liker jeg Armada og Kolossus veldig godt, i tillegg til Agnen og Through Times of War. Et stort trekk fra det nye albumet er The Dragontower, jeg hadde håpet at det skulle forbli en singel. Ellers føler jeg det mangler noe, men det er ikke et dårlig album da det inneholder sinnsykt mange fete riff og soloer. Vyl spiller trommene sine som normalt, med sinnsyk fart og utholdenhet.

En karakter rundt 6/10 fra min side iallfall. Hvis noen ikke har hørt Reclaim EPen deres med Atilla på vokaler, og Frost som trommis, sjekk den ut!
Vis hele sitatet...
Reptilian plata synes jeg var litt kjedelig å høre på med unntak av et par sanger. Og Dragontower passet ikke inn i det hele tatt, men da KOK spilte live på torget hørtes alt mye bedre ut!

KOK har aldri spillt black metal, de har vært et ekstremmetall-band siden starten
Sist endret av Sacrito; 24. mai 2010 kl. 11:49.
Sitat av Sacrito Vis innlegg
Reptilian plata synes jeg var litt kjedelig å høre på med unntak av et par sanger. Og Dragontower passet ikke inn i det hele tatt, men da KOK spilte live på torget hørtes alt mye bedre ut!

KOK har aldri spillt black metal, de har vært et ekstremmetall-band siden starten
Vis hele sitatet...
Ekstrem metal er et begrep for å beskrive death, black, doom metal etc.. Det er uansett ikke noe å diskutere om de spillte black metal eller ei i starten, for det gjorde dem, 100%. Har du i det hele tatt hørt albumene Agnen og Through Times of War? Reclaim?
Ekstrem Metal ville jeg beskrivd som metal som er som en slags thrashy fast pased death metal preg. Noe ala

Anorexia Nervosa - Mother Anorexia
Keep of Kalessin - Crown Of the Kings
Cradle of Filth - Lord Abortion
.
Altså litt kaos om man kan si det sånn
Men det blir en annen sak.
Sist endret av Space-Time; 26. mai 2010 kl. 15:45.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Satte sammen en liste over en del black metal band jeg liker godt for en kompis i går. Kan jo like gjerne poste den her også!


Viking/Folk metal med et snev av Black Metal i seg:
Ásmegin [Norge], med albumene Arv og Hin Vordende Sod & Sø.
Mistur [Norge], med albumet Attende.
Myrkgrav [Norge], med albumene Fra Fjellheimen Kaller og Trollskau Skroemt Og Koelabrenning.
Opera IX [Italia], med albumet Anphisbena.


Forholdsvis ukjente black metal band:
Den Saakaldte [Norge],med albumet All Hail Pessimism.
Der Weg Einer Freiheit [Tyskland], med albumet med samme navn.
Fortid [Island], med albumet Völuspa Part I, II og III.
Inflabitan [Norge], med albumet Wanderer Of Grief.
Winter of Sin [Nederland], med albumet Woest.


Svært depressiv svartmetall:
Miserere Luminis [Canada], med albumet med samme navn.
Sui Caedere [Canada], med albumet Thrène.
Woods of Desolation [Australia], med albumet Toward the Depths.


Sognametall/Krigsmetall/Likner på disse sjangrene:

Windir [Norge], alle albumene.
Vreid [Norge], alle albumene.
Ulcus [Norge], med albumet Cherish The Obscure.
Sigtyr [Norge], alle albumene/EPene.


Veldig tung/hard svartmetall:
Kvist [Norge], med albummet For Kunsten Maa Vi Evig Vike.
1349 [Norge], med albumet Demonoir (og en del andre album).
Svarttjern [Norge], med albumet Misanthropic Path Of Madness.


Rå, skarp og jævlig svartmetall:
Ulver [Norge], med albumet Nattens Madrigal.
Borknagar [Norge], med albumet med samme navn.
Ljå [Norge], med albumene Til Avsky for Livet og Vedderbaug.
God liste! Har ikke hørt alt der, men liker det jeg har hørt av det.

Noen andre som har hørt på Drudkh? Det er vel en blanding med elementer fra svartmetall og en del andre ting. Går vel som ambient. De fleste jeg kjenner som liker Burzum liker dette. Temaet i musikken er rett og slett natur. Det mangler kanskje den onde/skarpe feelingen mange søker, men gi det et forsøk! Jeg får en fysisk god følelse når jeg hører denne sangen!

http://www.youtube.com/watch?v=YVK3il62Fxg (Del 1 av sangen)
Syns Silencer skulle fått en plass i depressive lista.
http://www.youtube.com/watch?v=7kDuGlw2NUo
Så absolutt. Du skal leite lenge etter noe mer depressivt. Gikk aleine i skogen på natta med Silencer på øra en gang. Det mørke greier.
Sist endret av Pinneknurk; 27. mai 2010 kl. 13:27.
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
God liste! Har ikke hørt alt der, men liker det jeg har hørt av det.

Noen andre som har hørt på Drudkh? Det er vel en blanding med elementer fra svartmetall og en del andre ting. Går vel som ambient. De fleste jeg kjenner som liker Burzum liker dette. Temaet i musikken er rett og slett natur. Det mangler kanskje den onde/skarpe feelingen mange søker, men gi det et forsøk! Jeg får en fysisk god følelse når jeg hører denne sangen!

http://www.youtube.com/watch?v=YVK3il62Fxg (Del 1 av sangen)
Vis hele sitatet...
Takk for linken! Og det er akkurat det som gjør Death Metal definerer
Drudkh er fantastisk. Noe av det beste jeg har hørt. Takk for at du ga meg dette Pinneknurk. Skikkelig musikk.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Drudkh er fantastisk. Noe av det beste jeg har hørt. Takk for at du ga meg dette Pinneknurk. Skikkelig musikk.
Vis hele sitatet...
Ikke noe problem! Nyt det. Det gjør virkelig jeg!
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Norther Vis innlegg
Syns Silencer skulle fått en plass i depressive lista.
http://www.youtube.com/watch?v=7kDuGlw2NUo
Vis hele sitatet...
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
God liste! Har ikke hørt alt der, men liker det jeg har hørt av det.

Noen andre som har hørt på Drudkh? Det er vel en blanding med elementer fra svartmetall og en del andre ting. Går vel som ambient. De fleste jeg kjenner som liker Burzum liker dette. Temaet i musikken er rett og slett natur. Det mangler kanskje den onde/skarpe feelingen mange søker, men gi det et forsøk! Jeg får en fysisk god følelse når jeg hører denne sangen!

http://www.youtube.com/watch?v=YVK3il62Fxg (Del 1 av sangen)
Vis hele sitatet...
Disse var slettes ikke dumme, nei! Takk skal dere ha!
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Så absolutt. Du skal leite lenge etter noe mer depressivt. Gikk aleine i skogen på natta med Silencer på øra en gang. Det mørke greier.
Vis hele sitatet...
Sant. Kraftig musikk. Får nesten selvmordstanker når man hører på det på vintertid.
Burzum, Taake, Darkthrone er mine soleklare favoritter innenfor sjangeren.
Linker til noen låter som har gitt meg goosebumps utallige ganger

Taake - Hordaland Doedskvad p1

Darkthrone - Cromlech

Burzum - Det som en gang var
etternavet mitt er manheim. hvis dere kjenner deres death metal skal dere kunne det navnet!
Sitat av Kurt D. Cobain Vis innlegg
etternavet mitt er manheim. hvis dere kjenner deres death metal skal dere kunne det navnet!
Vis hele sitatet...
Men du er ikke den ordentlig manheim eller?
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Men du er ikke den ordentlig manheim eller?
Vis hele sitatet...
nei. nær familie
Homemade Retard
zeicko's Avatar
in flames ;D
Sitat av zeicko Vis innlegg
in flames ;D
Vis hele sitatet...
Har aldri vært i nærheten av å kunne assosieres med Black Metal en plass.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Har aldri vært i nærheten av å kunne assosieres med Black Metal en plass.
Vis hele sitatet...
ups. In Flames er et melodisk gothenburg death metal-band litt feil tok jeg da

Drudkh ble min favoritt da i sjangeren
Mayhem, Burzum, Darkthrone, Nattefrost, Aura Noir og Gorgoroth.
Har ikke lest meg gjennom alt som står her, men mye rart folk regner som black metal.

Jeg mener at KUN norske band kan regnes som skikkelig black metal.

Okei. Nå har jeg gått gjennom det meste.

De fleste her vet jo ikke hva de snakker om... Jeg blir flau.

Listen over black metal band jeg hører på:
1. Mayhem (anbefaler platen "De Mysteriis Dom Sathanas")
2. Burzum (anbefaler platen "hvis lyset tar oss")
3. Darkthrone (anbefaler platen "Transilvanian hunger" på det sterkeste!)
4. Nattefrost (anbefaler platen "terrorist". Nattefrost er litt mer "lettere" black metal)
5. Aura Noir (anbefaler platen "deep dreams of hell")
6. Gorgoroth (anbefaler platen "pentagram". Deilig plate)

Immortal og Emperor er også viktig å nevne, men selv hører jeg ikke noe særlig på dem.

tidlig Dimmu Borgir og Satyricon regnes også som black.

Det er flere "bølger" av black metal, men glanstiden var på 90'tallet, spesielt grunnet mediaoppstyret rundt Varg Vikernes.

Dette er min klassifisering av skikkelig black metal:
1. Norske. Uten tvil. Uttrykket "True Norwegian Black Metal" kom ikke uten grunn.
2. Satanistiske, blasfemiske og mørke tekster om døden, også voldtekt, drap og alt slags faenskap.
3. Du kjenner den igjen på den raske, stødige trommebeaten som går, raske riff, ingen cleanvokal men growling og screaming.

Seint åtti og nitti-tallet var black metal fremdeles veldig underground, så innspillingen skjedde som oftest i hjemmestudioer, så lyden kan virke litt "skitten".

Er det noe jeg har glemt å legge til?
Noen uenigheter?
Jeg er veldig åpen for innspill fra andre=)

Linker til diverse låter på youtube:
Nattefrost - Preteen Deathfuck -> http://www.youtube.com/watch?v=gyqMD9XfL20
Darkthrone - Transilvanian Hunger -> http://www.youtube.com/watch?v=mwiRPXCtmsc
Gorgoroth - Katharinas Bortgang -> http://www.youtube.com/watch?v=HPNHjjtkkBU
Mayhem - Funeral Fog -> http://www.youtube.com/watch?v=D8MVm2Th_K0

Hah, søte Gahl som er homo<3 (vokalisten i Gorgoroth)

Åherregud, hvordan kunne jeg glemme 1349?

Gaahl* sorry
Sitat av skillness Vis innlegg
Mayhem, Burzum, Darkthrone, Nattefrost, Aura Noir og Gorgoroth.
Har ikke lest meg gjennom alt som står her, men mye rart folk regner som black metal.

Jeg mener at KUN norske band kan regnes som skikkelig black metal.

Okei. Nå har jeg gått gjennom det meste.

De fleste her vet jo ikke hva de snakker om... Jeg blir flau.

Listen over black metal band jeg hører på:
1. Mayhem (anbefaler platen "De Mysteriis Dom Sathanas")
2. Burzum (anbefaler platen "hvis lyset tar oss")
3. Darkthrone (anbefaler platen "Transilvanian hunger" på det sterkeste!)
4. Nattefrost (anbefaler platen "terrorist". Nattefrost er litt mer "lettere" black metal)
5. Aura Noir (anbefaler platen "deep dreams of hell")
6. Gorgoroth (anbefaler platen "pentagram". Deilig plate)

Immortal og Emperor er også viktig å nevne, men selv hører jeg ikke noe særlig på dem.

tidlig Dimmu Borgir og Satyricon regnes også som black.

Det er flere "bølger" av black metal, men glanstiden var på 90'tallet, spesielt grunnet mediaoppstyret rundt Varg Vikernes.

Dette er min klassifisering av skikkelig black metal:
1. Norske. Uten tvil. Uttrykket "True Norwegian Black Metal" kom ikke uten grunn.
2. Satanistiske, blasfemiske og mørke tekster om døden, også voldtekt, drap og alt slags faenskap.
3. Du kjenner den igjen på den raske, stødige trommebeaten som går, raske riff, ingen cleanvokal men growling og screaming.

Seint åtti og nitti-tallet var black metal fremdeles veldig underground, så innspillingen skjedde som oftest i hjemmestudioer, så lyden kan virke litt "skitten".

Er det noe jeg har glemt å legge til?
Noen uenigheter?
Jeg er veldig åpen for innspill fra andre=)

Linker til diverse låter på youtube:
Nattefrost - Preteen Deathfuck -> http://www.youtube.com/watch?v=gyqMD9XfL20
Darkthrone - Transilvanian Hunger -> http://www.youtube.com/watch?v=mwiRPXCtmsc
Gorgoroth - Katharinas Bortgang -> http://www.youtube.com/watch?v=HPNHjjtkkBU
Mayhem - Funeral Fog -> http://www.youtube.com/watch?v=D8MVm2Th_K0

Hah, søte Gahl som er homo<3 (vokalisten i Gorgoroth)

Åherregud, hvordan kunne jeg glemme 1349?

Gaahl* sorry
Vis hele sitatet...
Et eller annet sier meg at du er jævlig opptatt av å være true?
Ingen cleanvokal? De Mysteriis har en form for cleanvokal, men klassifiseres vel fortsatt som svartmetall? Hva med Ulver - Bergtatt eller Taake?
Sist endret av Pinneknurk; 7. juni 2010 kl. 10:23.
Sitat av skillness Vis innlegg
Mayhem, Burzum, Darkthrone, Nattefrost, Aura Noir og Gorgoroth.
Har ikke lest meg gjennom alt som står her, men mye rart folk regner som black metal.

Jeg mener at KUN norske band kan regnes som skikkelig black metal.

Okei. Nå har jeg gått gjennom det meste.

De fleste her vet jo ikke hva de snakker om... Jeg blir flau.

Listen over black metal band jeg hører på:
1. Mayhem (anbefaler platen "De Mysteriis Dom Sathanas")
2. Burzum (anbefaler platen "hvis lyset tar oss")
3. Darkthrone (anbefaler platen "Transilvanian hunger" på det sterkeste!)
4. Nattefrost (anbefaler platen "terrorist". Nattefrost er litt mer "lettere" black metal)
5. Aura Noir (anbefaler platen "deep dreams of hell")
6. Gorgoroth (anbefaler platen "pentagram". Deilig plate)

Immortal og Emperor er også viktig å nevne, men selv hører jeg ikke noe særlig på dem.

tidlig Dimmu Borgir og Satyricon regnes også som black.

Det er flere "bølger" av black metal, men glanstiden var på 90'tallet, spesielt grunnet mediaoppstyret rundt Varg Vikernes.

Dette er min klassifisering av skikkelig black metal:
1. Norske. Uten tvil. Uttrykket "True Norwegian Black Metal" kom ikke uten grunn.
2. Satanistiske, blasfemiske og mørke tekster om døden, også voldtekt, drap og alt slags faenskap.
3. Du kjenner den igjen på den raske, stødige trommebeaten som går, raske riff, ingen cleanvokal men growling og screaming.

Seint åtti og nitti-tallet var black metal fremdeles veldig underground, så innspillingen skjedde som oftest i hjemmestudioer, så lyden kan virke litt "skitten".
Vis hele sitatet...
Du nevner ikke Taake, Hoest oppfyller nok alle "kravene dine".

Du nevner heller ikke Ulver. Nattens Madrigal har nok den "skitne" lyden du er ute etter.

Men for all del, stay true, grav deg enda djupere i det lille ignorante hølet ditt og gå glipp av fantastiske utenlandske band som for eksempel Drudkh.
Sist endret av Ginnungagap; 7. juni 2010 kl. 10:35.
Sitat av Kurt D. Cobain Vis innlegg
etternavet mitt er manheim. hvis dere kjenner deres death metal skal dere kunne det navnet!
Vis hele sitatet...
Haha. Black Metal mener du vel? Kjetil Manheim har da aldri drevet med Death Metal, han spellte derimot på Deathcrush EP'n

Sitat av Lunicks Vis innlegg
Har aldri vært i nærheten av å kunne assosieres med Black Metal en plass.
Vis hele sitatet...
Lunar Strain

Sitat av skillness Vis innlegg
Har ikke lest meg gjennom alt som står her, men mye rart folk regner som black metal.

Jeg mener at KUN norske band kan regnes som skikkelig black metal.
Vis hele sitatet...
Enig i at folk regner mye rart som black metal her.

Men utsagnet ditt om at kun norske band kan regnes som skikkelig black metal er på høyde med det rareste som har blitt sagt i tråden.

Har du hørt om Bathory? Eller Hellhammer og Celtic Frost? Det er mange land som hadde black metal album ute før Mayhem's Deathcrush.

Sitat av skillness Vis innlegg
tidlig Dimmu Borgir og Satyricon regnes også som black.
Vis hele sitatet...
Satyricon regnes fremdeles som black metal. Greit nok at Satyr er en pengesulten elitist som har signa med EMI men de spiller ikke noe annet enn black metal. Og Dimmu har alltid hatt et sterkt symfonisk / melodiøst innslag som mange ikke vil forbinde med black metal, selv på de to første. Emperor er også veldig melodiøst og senere utgivelser kan ikke kalles black metal uten at man i det minste slenger på et ekstra adjektiv.

For å komme med noe konstruktiv til tråden vil jeg gjerne stille meg bak dem som har foreslått Silencer og Shining. Anbefaler Shining's Angst fra 2002.

Ellers er det mye spennende innen progressiv black metall.
Nachtmystiums to siste og Dodheimsgards tre siste anbefales
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Et eller annet sier meg at du er jævlig opptatt av å være true?
Ingen cleanvokal? De Mysteriis har en form for cleanvokal, men klassifiseres vel fortsatt som svartmetall? Hva med Ulver - Bergtatt eller Taake?
Vis hele sitatet...
haha, nei, sorry. Ikke så true her i gården. Jeg hører på lady gaga, er kristen og kler meg helt "normalt". Beklager.
- Og, jeg nevnte bare de bandene jeg hørte på.

Sitat av Ginnungagap Vis innlegg
Du nevner ikke Taake, Hoest oppfyller nok alle "kravene dine".

Du nevner heller ikke Ulver. Nattens Madrigal har nok den "skitne" lyden du er ute etter.

Men for all del, stay true, grav deg enda djupere i det lille ignorante hølet ditt og gå glipp av fantastiske utenlandske band som for eksempel Drudkh.
Vis hele sitatet...
Nevnte kun band som jeg hørte på, og slengte vel med et par eksempler til.

Jeg er ikke en av de fjompene som klassifiserer seg som "true", det ville blitt for dumt. Det var ikke det inntrykket jeg var ute etter å gi heller.

Ville bare gi et inntrykk av hvordan jeg, og de fleste klassifiserer black metal.
Sitat av skillness Vis innlegg
haha, nei, sorry. Ikke så true her i gården. Jeg hører på lady gaga, er kristen og kler meg helt "normalt". Beklager.
- Og, jeg nevnte bare de bandene jeg hørte på.



Nevnte kun band som jeg hørte på, og slengte vel med et par eksempler til.

Jeg er ikke en av de fjompene som klassifiserer seg som "true", det ville blitt for dumt. Det var ikke det inntrykket jeg var ute etter å gi heller.

Ville bare gi et inntrykk av hvordan jeg, og de fleste klassifiserer black metal.
Vis hele sitatet...
Og si at "de fleste" ikke ser på annet en norsk svartmetall som svartmetall er vel en noe drøy påstand. (Jeg hører mest norsk selv, men det finnes utenlandske perler også)
Sist endret av Pinneknurk; 10. juni 2010 kl. 08:22.
Er egentlig ikke så bevandret i sjangeren. Hører på Gorgoroth osv, men liker best rolig og organisk BM som på Ulvers "Bergtatt". Hører også en del på svenske Shining.. Skikkelig depressive greier, da.

Btw, ler hardt av de som regner band som In Flames, Children of Bodom osv. som black metal.
Sist endret av Frdlr; 11. juni 2010 kl. 04:49.
Sitat av Frdlr Vis innlegg
Er egentlig ikke så bevandret i sjangeren. Hører på Gorgoroth osv, men liker best rolig og organisk BM som på Ulvers "Bergtatt". Hører også en del på svenske Shining.. Skikkelig depressive greier, da.

Btw, ler hardt av de som regner band som In Flames, Children of Bodom osv. som black metal.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Agalloch og Drudkh. Jeg elsker "Bergtatt", og dette er lignende band som falt i smak hos meg.
leste ikke igjennom hele tråden, men store deler av den. ingen som nevner Dissection ? svensk melodisk black(1989-1997)/death(2004-2006) metal. eller Anti-cosmic metal of death som de senere kategoriserte seg som. alltid vert mitt fav band.
De to første platene til Dissection er konge. Reinkaos er ikke noe særlig i mine ører. Ganske fin svartmetall å begynne med egentlig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dissection er death metal
Pfft. De to første skivene (i det minste, har ikke hørt den siste fra 06) er melodisk black metal, ikke death metal. Hva er death med disse skivene?

Grim vokal - check. Tremolo - check. Satanisk/antikristen staffasje - check.

Altså, det er black metal.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har hørt Bergtatt sinnsykt mange ganger i det siste. Det er rett og slett vakker black metal, den føles ikke særlig grim som normalt, men bare deilig å høre på. Noen som har lignende album, eller band og anbefale?

At the Heart of Winter av Immortal har også blitt spillt av en del. Det er soleklart et av favorittalbumene mine innen black metal. Noen som har lignende å anbefale, hovedsakelig med den tekniske, thrashy riffingen?

PS, ikke noe overprodusert.

Takk
Sitat av flue Vis innlegg
Har hørt Bergtatt sinnsykt mange ganger i det siste. Det er rett og slett vakker black metal, den føles ikke særlig grim som normalt, men bare deilig å høre på. Noen som har lignende album, eller band og anbefale?
Vis hele sitatet...
Bergtatt er fantastisk deilig. Om du vil forsterke opplevelsen anbefaler jeg deg å gå alene i skogen med den plata på mp3 Etter jeg hørte albumet var jeg desperat ute etter å finne mer musikk med samme stemning. Det er nærmeste jeg kom var Drudkh. Sjekk ut dette (Del1&del2):

http://www.youtube.com/watch?v=YVK3il62Fxg (Del 1)

http://www.youtube.com/watch?v=Xxbnt...eature=related (Del 2)

Jeg er veldig glad i atmosfærisk black metal og fikk etterhvert virkelig sansen for Burzum. Her har du stemning på linje med Bergtatt! (dog en annen stemning)

http://www.youtube.com/watch?v=hXu8M6q6v84

Sitat av flue Vis innlegg
At the Heart of Winter av Immortal har også blitt spillt av en del. Det er soleklart et av favorittalbumene mine innen black metal. Noen som har lignende å anbefale, hovedsakelig med den tekniske, thrashy riffingen?

PS, ikke noe overprodusert.

Takk
Vis hele sitatet...
Har du sjekket ut flere Immortal-plater? Du burde hvert fall sjekke ut Sons Of Northern Darkness! Rå plate.
Sitat av Pinneknurk Vis innlegg
Bergtatt er fantastisk deilig. Om du vil forsterke opplevelsen anbefaler jeg deg å gå alene i skogen med den plata på mp3 Etter jeg hørte albumet var jeg desperat ute etter å finne mer musikk med samme stemning. Det er nærmeste jeg kom var Drudkh. Sjekk ut dette (Del1&del2):

http://www.youtube.com/watch?v=YVK3il62Fxg (Del 1)

http://www.youtube.com/watch?v=Xxbnt...eature=related (Del 2)

Jeg er veldig glad i atmosfærisk black metal og fikk etterhvert virkelig sansen for Burzum. Her har du stemning på linje med Bergtatt! (dog en annen stemning)

http://www.youtube.com/watch?v=hXu8M6q6v84



Har du sjekket ut flere Immortal-plater? Du burde hvert fall sjekke ut Sons Of Northern Darkness! Rå plate.
Vis hele sitatet...
Har hørt alt av Immortal, og hører veldig mye på de. Satyricon (de eldre albumene) og Immortal er favoritter. Sjekka ut Drudkh forleden, og de hadde mye jeg likte. Ang. Burzum har jeg hørt mye på det før, men det er flere andre band jeg heller hører på. Jeg skal sjekke ut YouTube linkene dine, takker

Edit: Det var flott, jeg liker den repetetive riffingen. Bare kjipt albumet ikke ligger på Spotify, siden det var temmelig dårlig lydkvalitet
Sist endret av Vesen; 30. juni 2010 kl. 13:45.
Siebenburgen er et genialt band fra sverige. Det er en utrolig harmoni i musikken og allt bare passer sammen. Utrolig gode sanger jeg aldri blir lei av.

Spessielt gode er sangene Vampyria, Revelation VI, As of Sin, Infernalia, Rebellion, Loreia, Fire Leaps High og Grimjaur.

Vampyria:

http://www.youtube.com/watch?v=P-OBWViT9wo

Loreia:

http://www.youtube.com/watch?v=zEmSH...eature=related

As of sin:

http://www.youtube.com/watch?v=9wOBDwZsYbQ

Revelation VI:

http://www.youtube.com/watch?v=SD1gY5hbfLs

Rebellion:

http://www.youtube.com/watch?v=0MZL8KcQ-3A
Sist endret av sixfeetunder; 1. juli 2010 kl. 00:18.
lamb of god
meshuggah
gojira
whitechapel
despised icon
all shall perish
in flames
immortal
dimmu
borknagar
satyricon
cradle of filth
enslaved
osv osv
Sitat av noobhead Vis innlegg
lamb of god
meshuggah
gojira
whitechapel
despised icon
all shall perish
in flames
immortal
dimmu
borknagar
satyricon
cradle of filth
enslaved
osv osv
Vis hele sitatet...
Meshuggah, Gojira, In Flames? Denne tråden handler om svartmetall.
Noen som har sjekka ut Behemoth? Det er et fantastisk band med utrolige skills og melodier! Sjekk ut plata The Apostasy.. Utrolig fett album.. Tenker da spesielt på sangen Inner Sanctum, for en blanding av sjangre. Nesten litt schizo. Er litt usikker på om Behemoth går innafor Black Metal hele tiden men det er da iallefall der! Vil også anbefale..
-Gorgoroth (sikkert nevnt) med Incipit Satan. For en plate! Og for noen liveartister.
-Iskald. Sinnsykt fett! spesielt Shades of Misery.
-Mayhem. Chimera og Mysteriis dom Sathanas ++
-Darkthrone.
-Immortal. At the Heart of Winter - Years of Silent Sorrow.. Gir meg frysninger hver gang.
Iallefall det jeg husker atm.

Rock on.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Hva med immortal?

Bra black metal det.
Darkthrone, Emperor, Burzum!!
Sitat av skillness Vis innlegg
Jeg mener at KUN norske band kan regnes som skikkelig black metal.

Okei. Nå har jeg gått gjennom det meste.

De fleste her vet jo ikke hva de snakker om... Jeg blir flau.
Vis hele sitatet...
Ta deg en bolle da... bare norske band kan regnes som skikkelig black metal?

UTDYP.
(blir like teit som å si at skikkelig fotball spilles bare i England)

on topic:
http://open.spotify.com/track/7sSARNnGSGx3HOd0ETUB31
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen her som er videre kjent med Behemoth sin black metal fortid, og vil anbefale meg et album?

Laget nettopp en åpen bm spilleliste. Ikke legg til noe annet enn black metal. Hvis du er usikker på sjangeren, sjekk på http://metal-archives.com.. Håper på mange bidrag
Sventevith (Storming Near the Baltic) er en jævlig bra plate
Grom kan også anbefales.
Satanica er ganske bra også. Men det har litt mer death metal i seg enn tidligere
Satanica har jeg hørt mye på ja. Skal sjekke ut de to førstnevnte så fort jeg får sjansen
Jeg hører lite på svartmetall men hører en del på svenske Shining. Sykeste musikken jeg har hørt og vokalisten er vel å karakterisere som mentalt syk. mye bra melodier og instrumentale deler samt tunge riff med litt innblanding av klassisk noen steder.

virkelig verdt å sjekke ut er hele Halmstad albumet. finner også et bra album som heter the erie cold på spotify hvor første låten er magisk bra.
Sist endret av zyklonB; 28. juli 2010 kl. 13:53. Grunn: edit: skriveleif
Hele 9 dager senere fant jeg ut at jeg hadde glemt å legge til link til spillelisten! http://open.spotify.com/user/fluen/p...l4F2H9LiiKY3HM