Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  840 203141
Eplefisk: Freebasing er ikke en røykemetode. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Crack_cocaine

EDIT: Og http://en.wikipedia.org/wiki/Freebase_(chemistry) - dette er, om mulig, svært komplisert med hasj
Sist endret av random25880; 26. november 2008 kl. 23:01.
Men hvis jeg skal røyke med pipe, er det ikke bare å putte mekket i da? eller er det noe mer?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Eplefisk: Freebasing er ikke en røykemetode. Se http://en.wikipedia.org/wiki/Crack_cocaine

EDIT: Og http://en.wikipedia.org/wiki/Freebase_(chemistry) - dette er, om mulig, svært komplisert med hasj
Vis hele sitatet...
Hmm, du har rett der, men har hørt uttrykket blitt brukt om å røyke [insert drug here] uten hjelpemidler og uten å blande det ut. Det blir vel en slang-ting, men den korrekte betydningen av uttrykket er i wiki-artikkelen over.

Edit: Kramer, det er ikke stort mer å gjøre enn å putte mekket i brønnen og fyre på. Søk på "smoke bong" på youtube så finner du fremgangsmåte om det ikke er selvforklarende.
Sist endret av Eplefisk; 26. november 2008 kl. 23:08.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Jeg skal røyke kif, men klarer ikke å rulle, så nå vurderer jeg å bruke pipe, men er det noe jeg trenger å vite eller noen andre enkle metoder på røyke hasj uten å rulle?
Vis hele sitatet...
Man får kjøpt ferdigrullede cones, der alt du trenger å gjøre er å dytte nedi mixen du ønsker å røyke og snurre igjen toppen.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Sitat av Shadows84 Vis innlegg
sikkert ett dumt spm men, hva er den beste og mest effektive måten å vaske en glass bong på?
Vis hele sitatet...
Du trenger bakepulver, zalo og en oppvaskbørste du ikke er så veldig redd for.

Først fyller du bongen med varmt vann og rikelig med bakepulver. Rist godt mens du holder for alle åpninger. Slipp turbohullet sakte, det bygger seg opp en liten poff der inne.
Så leter du fram oppvaskbørsten, zaloen og går løs. Børsten kommer til å bli skitten som faen, men fra da av har du i alle fall en dedikert bong-børste

Om bongen din er laget slik at du rett og slett ikke får en børste neddi, gjør man som så: Fyll ca. halvt med varmt vann, rikelig med zalo, og dytt nedpå med toalettpapir. Rist og roter på bongen så papiret får med seg alt. Om du har en strikkepinne eller noe slikt liggene kan du gjerne bruke den for å dytte rundt på papiret der inne og få med deg alt sammen.

Til slutt må du huske og skylle godt. Først med varmt vann, så med kaldt.
Sitat av nemesis86 Vis innlegg
det er jo bedre å bruke bøtte med stoor flaske i
Vis hele sitatet...
Den gode, gamle bøtta duger den.

Og svært så enkel å ordne til. Du trenger faktisk bare 3 ting, bøtte, stor flaske og en lum. Og resten sier vel seg selv.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Men hvis jeg skal røyke med pipe, er det ikke bare å putte mekket i da? eller er det noe mer?
Vis hele sitatet...
Du trenger også en rist til å ha i pipa, for å ha mekket oppå. sølvpapir med hull i funker fint.
Det er grisebillig for rister på ymse nettbutikker (Grasscity, Everyonedoesit). Da slipper du å inhalere møkka fra sølvfolien, i hvert fall.
Sist endret av Franklin; 28. november 2008 kl. 11:04.
så sporadisk som jeg fikk intrykk av at kramer sitt bruk var, så er det vel litt meningsløst å vente på rister fra nettbutikker vel? uansett så er det vel bare å brenne sølvfolien først, også er det ikke så mye dritt. jeg har røyka mye på sølvfolie og jeg er enda ikke hjerneskada, hehe. (der kom drittunge-moralen min, jeg er ikke død enda)
Sitat av Fudge Vis innlegg
så sporadisk som jeg fikk intrykk av at kramer sitt bruk var, så er det vel litt meningsløst å vente på rister fra nettbutikker vel? uansett så er det vel bare å brenne sølvfolien først, også er det ikke så mye dritt. jeg har røyka mye på sølvfolie og jeg er enda ikke hjerneskada, hehe. (der kom drittunge-moralen min, jeg er ikke død enda)
Vis hele sitatet...
Hvis det er sporadisk er det jo mer et argument for å vente på rister. Det koster ikke så mye.
Kjøp en ordentlig bong!

Er så jævlig mye bedre enn å røyke på ekkel plastflaske!

Sitter å koser meg med min 40cm høye vannis døpt Steely Dan
Sitat av plater Vis innlegg
For å vaske en glass bong tar man noen spise skjeer med salt å litt alkohol i bongen å rister den. Vips Helt 100% ren

Sjekk ut denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=lyDcZiTnv4o
Der ser du hvordan man rengjør en glass bong på sekunder uten papir, piperensere, å oppvaskmiddel, zalo å masse gris overalt.
Vis hele sitatet...
Ser ut som ett veldig bra bong-rense tips det der. Skal prøve det ut neste gang. Må jeg på apoteket for og kjøpe ren alkohol ?
Kjøpte 20 ferdigrullede cones med filter og alt for 35 på hemphouse.

Funket fjell det ass
Noen som har linker til nettsteder som har rimlige priser (og levering) på vannbonger?
Tror ikke everybodydoesit.com er oppe om dagen..
Sitat av battlecaT Vis innlegg
Noen som har linker til nettsteder som har rimlige priser (og levering) på vannbonger?
Tror ikke everybodydoesit.com er oppe om dagen..
Vis hele sitatet...
everyonedoesit.co.uk
Anbefaler en ROOR bong!
Sist endret av Quetzalcoatl; 2. desember 2008 kl. 15:59.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hva med weedshop som det reklameres med på toppen av siden?
Sitat av puffman Vis innlegg
everyonedoesit.co.uk
Anbefaler en ROOR bong!
Vis hele sitatet...
ånei, hvor dum går det an å bli?

De ROOR bongene er flotte de, men de er ganske dyre da..
Tenkte å holde meg under rundt 500 spenn

Finnes vel bonger som er billigere som gjør samme nytten? Linker?
http://www.bamboolt.com/shop/default.asp

Nye siden til prinsessen i Trondheim. Super headshop. Var å handla jointpapir i dag, greit hyggelig han kinserern som jobber der. Snakka litt om tobakksblandinger etc, så han han tipsa meg om å kjøpe en olje som man tilsetter tobakk, slik at det blir frukt-tobakk lignende. Skal visst funke jævla fett sammen med annet stasj.
Sitat av battlecaT Vis innlegg
ånei, hvor dum går det an å bli?

De ROOR bongene er flotte de, men de er ganske dyre da..
Tenkte å holde meg under rundt 500 spenn

Finnes vel bonger som er billigere som gjør samme nytten? Linker?
Vis hele sitatet...
De som kjøper roor bonger kjøper dette fordi de ikke vil ha de kinesiske billigkopiene Så, ja, såklart er det forskjell, men samme nytten gjør de vell. Røyken får man i seg. Jeg har ødelagt flere billig glass bonger enn jeg kan telle på fingrene, så hvis man invisterer litt penger og kjøper en 3part roor glassbong vil den vare livet ut. Downstem i glass, lum i glass, og bong i glass. Min ROOR er 3,2mm tykk, og tåler en smell eller 10 om dagen. Jeg har opplevd at de billigbongene knuses bare man tar metall downstemet ut av bongen. Ene bongen knustes rett rundt pakninga, og var umulig og bruke igjen. Andre bonger har hele bongen gått i biter, pga en liten kakk i bunnen.

Skal du bestille en så billig bong, så anbefaler jeg deg heller og holde deg innenlands. Pipeshop.no eller som nevnt før, weedshop.no - Har bestilt av begge de to sidene før, og har aldri opplevd noen problemer. Har dog ikke kjøpt noe der i fra på flere år.
Sist endret av Quetzalcoatl; 2. desember 2008 kl. 19:44.
aaaah, jeg elsker/hater glassbonger, det er umulig for meg og ikke knuse en innen 6 måneder. Gikk over til bambus etter hvert, bambus med merskum <3 Det er det aller beste å røyke på hvis du spør meg
Denne bongen har jeg.(Bilde i vedlegg) 3,2mm tykt glass, så den knuser ikke så lett.
[COLOR="Red"]NOK1,402.55[/COLOR] kanskje litt dyr, men jeg er absolutt fornøyd.

Man kan kjøpe ROOR bonger med 7,0mm tykt glass også, tipper de er ganske solide. Gjennomsnittsprisen på de er [COLOR="Red"]2-3tusen[/COLOR] da, så blir kanskje litt i meste laget for de fleste. Tøffe bonger da. En gang skal jeg kjøpe en sånn en, bare for og ha den på hylla!
Sist endret av Quetzalcoatl; 2. desember 2008 kl. 23:48.
http://img525.imageshack.us/img525/958/chamberqt5.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/chamberqt5.jpg/1/w257.png

Noen som vet om en smart måte få bongen til å "holde på" isbitene i kammeret på når bongen ikke har sånne greier som holder isbitene?
Sitat av battlecaT
Noen som vet om en smart måte få bongen til å "holde på" isbitene i kammeret på når bongen ikke har sånne greier som holder isbitene?
Vis hele sitatet...
Ta en nærmere titt kompis. De 3 gullfarga gropene i bongen er sånn som stopper for isbiter. Jeg bruker veldig ofte isbiter til akkurat den bongen, no problem.
Beklager at jeg var litt uklart, men bongen min mangler sånne duppeditter
Så nå skjønner dere vel spørsmålet mitt..
Sist endret av battlecaT; 4. desember 2008 kl. 18:37.
Hvorfor ikke bare ha isen i vannet?
Sant nok, men ser så frekt ut når isen ligger i kammeret
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hvis du har en liten MacGyver i magen kan du vel bruke litt silikon og en metallstang kanskje?
Sett en litt solid springfjær der slik at den står i spenn. Det burde holde i massevis.

Sikkert lurt å sette litt gummi på endene av den også.
Sist endret av mentalmelt; 4. desember 2008 kl. 19:41.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Eplefisk: Vil ikke anbefale folk som ikke vet hva de driver med å arbeide med silikon, spesiellt når det skal brukes i ei pipe som han skal innhalere ting fra. Som om ikke røykinga var nok, så lukter det helseplager på lang vei..
Sist endret av Dodecha; 4. desember 2008 kl. 20:22.
Det er bedre og ha isbiter opp igjennom bongen, istedenfor og ha de i vannet. Førstnevnte gjør røyken kaldere, og jeg har forresten prøvd begge for og sjekke ut akkurat det.

Og for og lage en "ice-twist" kan du bruke en stor rist (klipp ut av en sil), så lager du bøy på den, og presser den ned "strupen" på bongen Har prøvd dette før, og det funker flott. Hvis rista bare faller ned i "kammeret", så må du ha bedre bøy på rista.

Kanskje litt dårlig forklart, men håper du forstår hva jeg mener. Lykke til.
Sist endret av Quetzalcoatl; 4. desember 2008 kl. 22:06.
jordbong ja (hookah)! har prøvd det en gang og det er heeerlig =D kan prøve å forklare:
velg et område der det er jord men lite røtter, grav to hull (et for mekket og et for trekket). grav en tunnell fra mekkehullet til trekkehullet. legg litt småstein (ikke mye) der du skal ha mekket så legger du shitten i hølet (uten allimunium). ta en avis, rull den, putt den mot hullet du trekker TENN PÅ ;D så trekker du fra avisen hvis du skjønner.
Viktig å påpeke at det for al del må være fuktig og tett jord, hvis ikke er dette langt ifra herlig.
I post #317 spurte jeg om man må på apoteket for og kjøpe ren alkohol. Jeg var der idag, og de hadde ikke det. Er det noen som vet hvor jeg kjøper det? Vil så veldig gjerne vaske bongen min på denne måten.
Sist endret av Quetzalcoatl; 8. desember 2008 kl. 16:11.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av puffman Vis innlegg
I post #317 spurte jeg om man må på apoteket for og kjøpe ren alkohol. Jeg var der idag, og de hadde ikke det. Er det noen som vet hvor jeg kjøper det? Vil så veldig gjerne vaske bongen min på denne måten.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke ren alkohol, et hvilketsomhelst avfettingsmiddel fungerer.
Selv bruker jeg bilavfettingsmiddel kjøpt på clas ohlson (UTEN voks)
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du trenger ikke ren alkohol, et hvilketsomhelst avfettingsmiddel fungerer.
Selv bruker jeg bilavfettingsmiddel kjøpt på clas ohlson (UTEN voks)
Vis hele sitatet...
Har du noe og anbefale da? Som jeg kan kjøpe på f.eks dagligvare butikker eller lignende. Skal jeg bestille fra clas ohlson kommer det ikke fram før etter jul Jo billigere, jo bedre!

Men uansett, takk for svar
Sist endret av Quetzalcoatl; 8. desember 2008 kl. 16:50.
Sitat av puffman Vis innlegg
Har du noe og anbefale da? Som jeg kan kjøpe på f.eks dagligvare butikker eller lignende. Skal jeg bestille fra clas ohlson kommer det ikke fram før etter jul Jo billigere, jo bedre!

Men uansett, takk for svar
Vis hele sitatet...
Jeg rengjør glasset mitt med isopropanol/blårens. Du finner det på din gjennomsnittlige byggvareforretning eller fargehandel, til ca 50 kroner literen.
whitesprit\rødsprit funker også fint til og vaske bongen.
Takk for tips begge to. Jeg ser white sprit er farlig for lever og lunger, men regner med det går fint bare man skyller bongen godt? Det gjelder og være forsiktig med slike ting, lungene mine er det siste jeg vil miste!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg lar bongen stå å tørke ved et åpent vindu i en 5-10 minutter etter å ha skyllt den godt.
Du har helt rett i at man ikke har godt av å få i seg løsemidler.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har nettopp skaffet meg en chillum. Det jeg lurer på nå er om jeg trenger en rist til å putte inn over den trebiten som blir plassert inni røret? Eller kan jeg bare legge mekk inn i toppen på lumen og fyre?

Her er et bilde av en lignende lum: (min har ikke "filterstreker" på toppen av trebiten, men den har det nedover sidene)
http://www.ermecmeerschaum.com/chillum_filter.jpg
Det skal holde med den stein/merskum(whatever) rista du har der. Stapp i mekk og fyr ivei. Jeg har brukt samme rist før, i så og si samme chillum.

Og ang bong-rens diskusjonen vi hadde lengre opp, så har jeg prøvd med noen få sprut Super Avfetting, for fjerning av div fettflekker, asfaltflekker, oljeflekker og sånt til bilvask. Det funka supert til bongrens. Trengte bare og tilsette litt varmt vann, og riste bongen godt i 10-20sec, så er den helt ren. Takk for tipsene alle sammen!
Sist endret av Quetzalcoatl; 27. desember 2008 kl. 20:46.
Den "biten" kalles stein, og nei du skal ikke ha rist på toppen av den. Rist er noe man har funnet på i seinere tid.
Fett, thanks!

Funker jo jævla bra. Går kjappere å fikse enn joint, og er langt ifra like skummel som bong. yey chillum
Nå veit jeg ikke helt hva du mener når du sier bong, men man bruker ofte chillum sammen med en bong, i form av f.eks. en sammenrullet avis. Men det kommer jo alt an på hvordan man liker å trekke selv, altså med eller uten choke.
Chillum kan også settes i tuten av en brusflaske, og så skjæres det sugehull og choke. Ang den steinrista du har der, så kan den fort bli tett, så da må du bare pilke vekk skrapet i "filterstrekene" med ett evt kort eller kniv.
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Nå veit jeg ikke helt hva du mener når du sier bong, men man bruker ofte chillum sammen med en bong, i form av f.eks. en sammenrullet avis. Men det kommer jo alt an på hvordan man liker å trekke selv, altså med eller uten choke.
Vis hele sitatet...
Åja, jeg mente at jeg foretrekker å trekke fra kun lum, eventuelt med hendene. Blir vel nesten som maiser/pipe, men man slipper ihvertfall å loke med rist.
Ett godt chillum er 100 ganger bedre enn en sur maiser da Mye heftigere trekk kan man også ta. Det er det jeg liker så godt med chillum, det er så lett og justere trekkene dine. Kan velge alt fra ett godt lite trekk, til ett svært megatrekk. Og så kan man stappe så mye, så den kan gå rundt bordet uansett om du sitter der med 8personer hehehe...

Jeg husker under en festival hvor jeg og vennene mine røkte konstant, dag inn og dag ut, med chillum rett i handa. Etter den helga der var vi alle gule/brune inni handa! Stinka skrap og gammel tobakk av hendene i dages vis etterpå. Dette er noe som ikke skjer med fornuftig hasjbruk da. Altså ikke fyring hver dag, masse trekk om dagen.
hmm.. hvis man skal tilsette hasj i vannpipa må man da varme den først opp eller bare legge en klump der sammen med fruktobakken ?

og putter man det på toppen eller i midten?

thx.
Jeg har røkt hasj på en vannpipe før, hvis vi tenker på samme greia da. Det gjorde jeg faktisk nyttårsaften til 08, så akkurat for ett år siden. Først pakka vi lumet inn i aluminiumsfolie og stakk hull, stappa mekk oppå der og fyrte ivei. Husker ikke om vi brukte lighter eller kull til og tenne på da. Men vi prøvde også og blande en toer hasj med litt frukttobakk. Vet ikke om vi brukte folie eller ikke da, men husker vi brukte kull da ihvertfall. Det var like lett og trekke inn røyk, sånn som vanlig frukttobakk, og effekten klarte jeg ikke og kjenne før om 10-15minutter etterpå. Jeg var forresten god i formen fra før av, grenseland mellom brisen og småfull, så jeg ble jo plutselig dødsfjærn. Det gikk bra dam jeg er ganske vandt til hasj så, men ser for meg at det der er en nybebynnerfelle noen kunne gått i. Så pass på, ikke trekk for mye, la det sige innpå før du fyller lungene dine 10ganger på rad under ett minutt.

Hookah
http://www.hookahhub.com/img1/t_5153.jpg
Tenker vi på samme greie?
Vis du ikke har fått effekt før så tror jeg du får det når du prøver flaske i hvertfall. Det fikk jeg. Men det er mye mer styr med vannpipe , prøv bare flaske. Det er mye lettere.