Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  316 114679
Det er bare de åpne kanalene man kan streame (ikke så mye saftig der mao.).

Jeg hørte på Oslo-streamen for noen uker siden dog, og da sa de navnet på en person som fyllekjørte dog. De sa også telefonnummeret.

Kan nevne at det er ulovlig å streame via mobil/laptop når du ikke er hjemme.
Jeg finner ikke steamn til Drammen, noen som klarer å finne den`?
Det er ofte en times delay osv på streaming-politiradioene, nettopp fordi ikke kriminelle skal kunne utnytte dette.. Mens med scanner så sier det seg jo selv at det er "live"..
Sitat av martin899 Vis innlegg
Det er ofte en times delay osv på streaming-politiradioene, nettopp fordi ikke kriminelle skal kunne utnytte dette.. Mens med scanner så sier det seg jo selv at det er "live"..
Vis hele sitatet...
det du sier her er helt feil å bullshit, eneste "delay" er pga buffring i clienten din.
Det kan du stille selv. default er på 3sek foresten. (noen går og på bytes over ført, spørs på client som brukes)

i praksis vil det si 4sek etter faktisk live hvis du ikke har veldig dårlig inet linje.
Ville si at den politiradioen (Stream) som fulgte med en app jeg lasta ned på iPhonen er ganske presis ihvertfall.

Leste om en sak, jeg hadde hørt natten før, på nettet dagen etterpå og da stemte tiden veldig bra med det jeg leste og hørte.
Bare få å funner grave ALT det med delay (bortsett fra i clienten) dem som kjøre politi radio på inet, kjøre bare samme scanner som alle andrer å bruker, så kjøre dem ofte shoucast/icecast server, er ingen som setter opp noe dealy.
disse streams er IKKE sendt ut av purken, så det blir ikke lagt på noe dealy.
Er helt noob på dette.

Hva er forskjell på "Scanner" og "Reciever"?

Jeg leter etter håndholdt radio som kan både motta og sende. Helst en som kan motta det meste!

Er en av disse brukbare til å sende?

http://www.scannermaster.com/Icom_IC.../44-501369.htm
http://www.scannermaster.com/RadioSh.../22-501342.htm
http://www.scannermaster.com/Uniden_.../10-501358.htm


Lovlig eller ikke driter jeg, bare lurer på om de kan sende?
Sitat av low-boy Vis innlegg
Er helt noob på dette.

Hva er forskjell på "Scanner" og "Reciever"?

Jeg leter etter håndholdt radio som kan både motta og sende. Helst en som kan motta det meste!

Er en av disse brukbare til å sende?

http://www.scannermaster.com/Icom_IC.../44-501369.htm
http://www.scannermaster.com/RadioSh.../22-501342.htm
http://www.scannermaster.com/Uniden_.../10-501358.htm


Lovlig eller ikke driter jeg, bare lurer på om de kan sende?
Vis hele sitatet...
Normalt så er:
Reciever laget for 1 frekvens(ja du kan stille frekvens om råde, men når frekvens er valgt hører du på den)

Scanner , kan "hopper" mellom flere kanaler vil si den lytter i ca 0,1sek på vær å stopper hvis det kommer noe annet en støy (er normalt egen knapp som stiller følsomheten) disse frekvensen kan ha litt avstand eks 150mhz,155mhz,160mhz,166mhz osv.. (disse blir ofte satt i "banks" som scannes, ofte er det 1sek pr "bank"

fordelen med scanner er at du kan "lytte" på flere på enngang(ikke samtidig)
ulempen er jo at den bruker liksom eks 1sek å gå mellom, alle frekvensn så samtalen kan bli "klipt" i front på en kort samtale. scannern kan settes til 1 frekvens for å løse det , men da blir det en Reciever

normalt hvis tingen hetter 2way radio

Ser ikke ut til at noen av dem du linker til har sender.
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal åpne streamene..

Noen som har stream fra Buskerud/Kongsberg som jeg kan bruke hvis jeg etterhvert skjønner det?
Sitat av Tido Vis innlegg
Ville si at den politiradioen (Stream) som fulgte med en app jeg lasta ned på iPhonen er ganske presis ihvertfall.

Leste om en sak, jeg hadde hørt natten før, på nettet dagen etterpå og da stemte tiden veldig bra med det jeg leste og hørte.
Vis hele sitatet...
Hva heter appen?
Sitat av starpowah Vis innlegg
Hva heter appen?
Vis hele sitatet...
http://www.idg.no/macworld/nyheter/article122580.ece

http://plaza.no/iphone/app.asp?app=radio

Sitat av Amatør-pyro Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal åpne streamene..

Noen som har stream fra Buskerud/Kongsberg som jeg kan bruke hvis jeg etterhvert skjønner det?
Vis hele sitatet...
http://www.kjeltring.com/content/view/40/9/ <- der står det link til hvordan bruk mobil eller pc.

eller bare åpne pls fila i vlc
Sist endret av ranvik; 2. desember 2009 kl. 00:01.
Vil det gå ann å snakke inn på disse frekvensene? : D
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Vil det gå ann å snakke inn på disse frekvensene? : D
Vis hele sitatet...
Du tror politiet med glede tar i mot tull og fanteri fra allmennheten? Det er nok dessverre ikke slik, for politiet vil nødig bli forstyrret.
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Vil det gå ann å snakke inn på disse frekvensene? : D
Vis hele sitatet...
Hvis du har en scanner med avsender, som f.eks. en vanlig jakt radio e.l. så har jeg hørt du faktisk kan snakke inn på frekvensen, så politiet hører det.

Men det som da skjer er at politiet scanner over sambandet sitt, og finner ut hvem som hører på, og hvor denne personen befinner seg.
Derfor selges scannere som skal brukes til politiradio lytting med en låst "snakke"-knapp.
Sitat av Tido Vis innlegg
Hvis du har en scanner med avsender, som f.eks. en vanlig jakt radio e.l. så har jeg hørt du faktisk kan snakke inn på frekvensen, så politiet hører det.

Men det som da skjer er at politiet scanner over sambandet sitt, og finner ut hvem som hører på, og hvor denne personen befinner seg.
Derfor selges scannere som skal brukes til politiradio lytting med en låst "snakke"-knapp.
Vis hele sitatet...
Trur du må få fakta rett her.(ikke høre på alle narkis greia, selv om du har noe rett)
purken bruker disse frekvensen:

Andre arbeids og riks kanaler:

162.075 - riks 1
170.375 - riks 2
161.400 - riks 3
169.375 - riks 4
161.200 - riks 5 / redning 1
168.300 - riks 6 / redning 2
162.100 - riks 7
168.125 - riks 8

Kanal-frekvens oversikt:

170.400 - 11
170.425 - 12
170.450 - 13
170.475 - 14
170.500 - 15
170.525 - 16
170.550 - 17
170.575 - 18
170.600 - 19
170.625 - 20
170.650 - 21
170.675 - 22
170.700 - 23
170.725 - 24
170.750 - 25
170.775 - 26
170.800 - 27
170.825 - 28
(komplett liste finner du på : http://www.scannernytt.info/old/list...i/Toll/Fengsel )

Det finnes ikke noen jakt radio som sender på den frekvensen by default
(hvis det ikke er modda, eller kjøpt via eks fra usa\ebay\kina)

Hvis du skule sende på frekvensen dems vil dem ikke ha utstyr til å peile deg, (hvis du ikke befinner deg i oslo eller throndheim, da disse 2 steden har peile bil for radio) , som i gjen vil ta ganske mange timer/dager/uker før dem gidder å rykke ut.
Hvis du tenker på å sette opp støysender for dem vil dem så klart kune klare å kappe ned på tiden(snakke normalt så er det ikke prioritert)

ALLE scanner som selges i dag er KUN motakter! det er derfor det hetter akuratt en SCANNER , å ikke en 2 way radio/radio sender. (en scanner SØKER kun etter singaler, er klar over at du får kjøpt 2way radio MED scanner mulighet)

"politiet scanner" purken kan ikke scanne noe annet enn bruk av radio sin, dem vil gi dem 0 info(hvis du ikke sier over radioen at du står på den og den adressen.)

så lenge du ikke sender er UMULIG for purken å vite at du hører på.

"låst" snakke knapp, vil jo si den sender helle tiden. som vil gjør at dem andre som lytter på vil kun høre deg hvis du er nermest dem (noe som er helt ubrukelig) Du mener sikert scanner som er "lock" på frekvenser, vil si produsenten har tatt vekk eks 160mhz til 170mhz så den ikke skal kune lytt på purken.

Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Vil det gå ann å snakke inn på disse frekvensene? : D
Vis hele sitatet...
du kan fint kjøp radio som går på dem frekvensen, men bruker du den mye/støyer osv vil dem etter en stund sende ut peile bil. (dem får KUN peila deg når du sender)
det er strengt ulovlig å sender på purkens frekvens, eller andre registrerte frekvenser. se .scannernytt.info/ for full liste over alt som er registrert.
Ja, tror du misforsto meg litt med at jeg ikke brukte riktig navn osv.
Men, ja, du har nok mer peiling på det enn meg:P
Sitat av ranvik Vis innlegg
Trur du må få fakta rett her.(ikke høre på alle narkis greia, selv om du har noe rett)
purken bruker disse frekvensen:

Andre arbeids og riks kanaler:

162.075 - riks 1
170.375 - riks 2
161.400 - riks 3
169.375 - riks 4
161.200 - riks 5 / redning 1
168.300 - riks 6 / redning 2
162.100 - riks 7
168.125 - riks 8

Kanal-frekvens oversikt:

170.400 - 11
170.425 - 12
170.450 - 13
170.475 - 14
170.500 - 15
170.525 - 16
170.550 - 17
170.575 - 18
170.600 - 19
170.625 - 20
170.650 - 21
170.675 - 22
170.700 - 23
170.725 - 24
170.750 - 25
170.775 - 26
170.800 - 27
170.825 - 28
(komplett liste finner du på : http://www.scannernytt.info/old/list...i/Toll/Fengsel )

Det finnes ikke noen jakt radio som sender på den frekvensen by default
(hvis det ikke er modda, eller kjøpt via eks fra usa\ebay\kina)

Hvis du skule sende på frekvensen dems vil dem ikke ha utstyr til å peile deg, (hvis du ikke befinner deg i oslo eller throndheim, da disse 2 steden har peile bil for radio) , som i gjen vil ta ganske mange timer/dager/uker før dem gidder å rykke ut.
Hvis du tenker på å sette opp støysender for dem vil dem så klart kune klare å kappe ned på tiden(snakke normalt så er det ikke prioritert)

ALLE scanner som selges i dag er KUN motakter! det er derfor det hetter akuratt en SCANNER , å ikke en 2 way radio/radio sender. (en scanner SØKER kun etter singaler, er klar over at du får kjøpt 2way radio MED scanner mulighet)

"politiet scanner" purken kan ikke scanne noe annet enn bruk av radio sin, dem vil gi dem 0 info(hvis du ikke sier over radioen at du står på den og den adressen.)

så lenge du ikke sender er UMULIG for purken å vite at du hører på.

"låst" snakke knapp, vil jo si den sender helle tiden. som vil gjør at dem andre som lytter på vil kun høre deg hvis du er nermest dem (noe som er helt ubrukelig) Du mener sikert scanner som er "lock" på frekvenser, vil si produsenten har tatt vekk eks 160mhz til 170mhz så den ikke skal kune lytt på purken.



du kan fint kjøp radio som går på dem frekvensen, men bruker du den mye/støyer osv vil dem etter en stund sende ut peile bil. (dem får KUN peila deg når du sender)
det er strengt ulovlig å sender på purkens frekvens, eller andre registrerte frekvenser. se .scannernytt.info/ for full liste over alt som er registrert.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg går inn på frekvensen deres. så kan dem bare finne ut der og da hvor jeg er? Men hvis jeg går inn på frekvensen deres. Så kan dem vell lagre hvor jeg er? Eller blir det umulig for dem å finne ut noe med en gang jeg slutter å sende?
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Så hvis jeg går inn på frekvensen deres. så kan dem bare finne ut der og da hvor jeg er? Men hvis jeg går inn på frekvensen deres. Så kan dem vell lagre hvor jeg er? Eller blir det umulig for dem å finne ut noe med en gang jeg slutter å sende?
Vis hele sitatet...
Purken tar opp alt som går på alle disse frekvensen, det er i praksis bare en lyd opptak +frekvensne + klokkeslett, ikke noe mer er lagret.

Dem lagre IKKE HVOR du står , bare at du sendet på frekvensen dems , bare at det skjedde eks klokka 12:00 til 12:02 klokka 24/12/2009

det vil si at dem ikke kan spore tilbake hvor du står, hvis dem ikke står klare da med 2 lytte bilene sine, noe som tviler sterkt på hvis du ikke har sagt på radio at klokka 12:00 til 12:02 så skal du spreng jule nissen til helvet å du kommer til å si fra på purke radioen at du har gjordt det.
Om du har en radio du kan snakke ut på og du legger inn Politiets Frekvenser så kan de ikke høre deg. Du må legge inn mere en dette
Men du om har en kompis som hører på frekvensen du har lagret og snakker på så vill han høre det. Politiet har en type "filter" som gjør at du må ha en type "kode" for og kunne snakke på deres samband
Sist endret av 4asd13; 3. desember 2009 kl. 13:45.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Om du har en radio du kan snakke ut på og du legger inn Politiets Frekvenser så kan de ikke høre deg. Du må legge inn mere en dette
Men du om har en kompis som hører på frekvensen du har lagret og snakker på så vill han høre det. Politiet har en type "filter" som gjør at du må ha en type "kode" for og kunne snakke på deres samband
Vis hele sitatet...
Du tenker på oppkall singal, som blir sendet i from av pippe toner, det er mest brukt på AMK sitt samband der dem har nermeste tlf dem ringer oppe eks lege vakta/sykehus osv.. purken har og oppkall singaler men veldig skjelden dem bruker det, normalt så litt bare alle samme på samme frekvens. (ja dem har support for det akuratt som AMK, men bruker det skjelden)
kan hande dem bruke annet system i stor byer som oslo, men alle små distrikert så lytter alle sammen helle tiden bare.

narko avdeling bruker kryptert(oslo).
Sist endret av ranvik; 3. desember 2009 kl. 17:08.
Nei er ikke slik som AMK jeg tenker på. ( det kalles 5-Tons eller 7-Tone) husker ikke om det er 5 eller 7 de bruker.
Men politiet har et "filter" som de bruker så ikke personer skal kunne forstyrre sambandet deres.
Du kan tenke deg åssen det hadde vært om alle bare kunnet snakket til politiet :P Nei er nok ikke så lett som dere tror :P
Du må ha en tone som du sender med når du skal snakke (denne tonen merkes bare av radioen) så du vill ikke høre noe selv.

Er ihvertfall slik det er i Kristiansand
Men lurer på om Oslo har et annet system, klarte ikke og få kontakt med de der så tror de bruker andre toner en i Kristiansand
Sist endret av 4asd13; 3. desember 2009 kl. 18:29.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Nei er ikke slik som AMK jeg tenker på. ( det kalles 5-Tons eller 7-Tone) husker ikke om det er 5 eller 7 de bruker.
Men politiet har et "filter" som de bruker så ikke personer skal kunne forstyrre sambandet deres.
Du kan tenke deg åssen det hadde vært om alle bare kunnet snakket til politiet :P Nei er nok ikke så lett som dere tror :P
Du må ha en tone som du sender med når du skal snakke (denne tonen merkes bare av radioen) så du vill ikke høre noe selv.

Er ihvertfall slik det er i Kristiansand
Men lurer på om Oslo har et annet system, klarte ikke og få kontakt med de der så tror de bruker andre toner en i Kristiansand
Vis hele sitatet...
Vet du hvordan jeg gjør dette? Hvor jeg får tak i ting for å gjøre det, osv?
yaesu vx-170 (ebay it) kan sende på politifrekvensene. visse modifikasjoner på antenne er påkrevd for at den skal sende optimalt på 170.400 MHz området.

jeg minner også om at dette fortsatt er strengt ulovlig, det å være på politiets frekvenser kan rett og slett bli etisk "frekt"
Sist endret av VivaLatrina; 3. desember 2009 kl. 23:15.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
yaesu vx-170 (ebay it) kan sende på politifrekvensene. visse modifikasjoner på antenne er påkrevd for at den skal sende optimalt på 170.400 MHz området.

jeg minner også om at dette fortsatt er strengt ulovlig, det å være på politiets frekvenser kan rett og slett bli etisk "frekt"
Vis hele sitatet...
Men kommer den forbi filteret til politiet, så politiet kan høre hva jeg sier? Ganske forståelig at det er ulovelig.
Sitat av rhcp-rocks Vis innlegg
Men kommer den forbi filteret til politiet, så politiet kan høre hva jeg sier? Ganske forståelig at det er ulovelig.
Vis hele sitatet...
Du kan høre hva de sier med de kan ikke høre deg.
Du må legge inn en Tone som ikke bare er et google søk unna
Er faktisk ikke mange som har denne tonen, politiet har klart og holde denne meget hemmelig

Men er alltids noen som har den

Men vill minne på om du får tak i denne så ville jeg hvert forsiktig med og snakke for mye. Når du snakker er det veldig lett og utgi sin identitet uten at du tenker på det. Ler deg alle kallesignalene og forkortelsene/kodene deres før du snakker men fraråder deg dette
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fett, bare følge med på VG til det skjer noe :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av haxxor Vis innlegg
Du kan høre hva de sier med de kan ikke høre deg.
Du må legge inn en Tone som ikke bare er et google søk unna
Er faktisk ikke mange som har denne tonen, politiet har klart og holde denne meget hemmelig
Vis hele sitatet...
Gammel tråd, men her er det en del vranglære ute og går.
Politiet bruker ikke "tone" på sitt samband, de bruker et konvensjonelt repeatersystem som er skremmende enkelt å komme seg inn på.
Dette gjelder ikke Østfold og Follo som frem til for noen uker siden brukte Edacs, men de har nå gått over til Tetra, sammen med UP. Alle andre følger etter og ruller over på Tetra fortløpende, dette gjelder også brann og AMK.

For å komme seg inn på det konvensjonelle sambandet til f.eks. politiet trenger man bare vite innfrekvensen til repeateren, den ligger noen MHz under utfrekvensen. Dette gjelder også brann og AMK, men for å åpne repeateren til AMK må man vite hvilken CCIR (5-tone) man må sende. Har man ikke den, må man vente til noen andre åpner repeateren, f.eks. en bil eller en AMK-sentral.

Har man inn- og utfrekvens til f.eks. Oslo kanal 11, programmerer man dette inn på en radio med såkalt repeatershift. Deretter er det bare å trykke og snakke.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
etter min erfaring fra Kristiansand så har di ikke egen inn og ut frekvens men begge ligger på samme, men nå er det umulig og få noen kontakt med di.

Kristiansand har gått over til Tetra

og jo.. Når ikke Kristiansand hadde Tetra så måtte du sende med en SUB-Tone for og få kontakt.
En eventuell sub-tone blir sendt automatisk, det er ikke noe du kan sende individuelt.
Med sub-tone mente jeg Poilottone (skrivefeil)
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.kjeltring.com/

Kos dere. Det er ikke ulovlig.
er ikke den linken allerede i denne tråden?
btw.. politiradio stremene virker ikke lenger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
All politi i oslo, Brannvesen har gått over til digitalt nett.
Det hender man kan høre utalarmering fra OBRE på konvensjonelt samband.
Dem streams du kan høre på nå er
vestfold: http://81.167.229.3:8000/
oslo(det som er i gjen.... , ikke noe purke) http://81.167.229.3:8080/
Trondheim: http://81.167.229.3:8888/
Ikke noe muligheter for og få Politiradio inn på en iphone?
Sitat av Big General Vis innlegg
Ikke noe muligheter for og få Politiradio inn på en iphone?
Vis hele sitatet...
jo da ,det er norsk apps til det, søk etter :
http://plaza.no/iphone/app.asp?app=radio
Hvorfor kan du ikke bare rette opp skrivefeilene dine istedet for å skrive "Beklager skrivefeil". ?
På en så liten post som dette så er det null stress
257.800 er frekvensen til flesland,hvordan får eg spilt den av på winamp?
Sitat av Demolution guy Vis innlegg
257.800 er frekvensen til flesland,hvordan får eg spilt den av på winamp?
Vis hele sitatet...
for å få til det, må noen andre på inet stream det ut.
det du trenger for å høre på radio er en : radio scanner . tast så inn 257 800hz og vips så hører du på dem uten bruk av inet.
Tingen er det at eg har ikkje ein scanner. Så før eg fløtte ræva ut av sofaen så vil det vere eit problem
Sitat av Demolution guy Vis innlegg
Tingen er det at eg har ikkje ein scanner. Så før eg fløtte ræva ut av sofaen så vil det vere eit problem
Vis hele sitatet...
http://smartprodukter.no/product_inf...te_banner_id=1 bestil enn sånn på inet så slipper du å løfte deg fra soffan.

Edit : Ser ut som den har litt feil frekvenser. men bare finne en som er inne for dem du skal ha.
Sist endret av ranvik; 7. september 2010 kl. 22:33.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har stream til Bodø ?
▼ ... over et år senere ... ▼
Stream til Bergen any1?
170.650 og 170.600
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
170.650 og 170.600
Vis hele sitatet...

Fin stream.
Stream i Sogn og Fjordane?