Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 203189
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Daggerfall var vel hele Tamriel. Det er en mystisk port ved grensa til Morrowind også, som man kun kan komme til via å skru av collison i console. JEg mener også og ha hørt at man kan se tårnet i Imperial City
Vis hele sitatet...
Du mener man kan se alt dette fra Skyrim? Eller fra Morrowind?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Skyrim, vel. Jeg tror egentlig meningen er at man skal kunne ha "utsikt" til resten av Tamriel. Jeg tviler sterkt på at noen har laget en fullt detaljert versjon av hele mappen for moro skyld. Da hadde jeg heller brukt den tiden på bedre AI, personlig.
Skjønte heller ikke helt hva du mente der Paradise
Sitat av robhol Vis innlegg
Skyrim, vel. Jeg tror egentlig meningen er at man skal kunne ha "utsikt" til resten av Tamriel. Jeg tviler sterkt på at noen har laget en fullt detaljert versjon av hele mappen for moro skyld. Da hadde jeg heller brukt den tiden på bedre AI, personlig.
Vis hele sitatet...
Er mulig det er for expansions til Skyrim.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Er mulig det er for expansions til Skyrim.
Vis hele sitatet...
Det er det, for om man bruker noclip og slike ting kan man bevege seg ganske langt uti. langt mer enn man trenger for å ha en fin bakgrunn når man er ved grensa.
Det jeg mente er at når man går mot øst i Skyrim nærmer man seg grensen til Morrowind ikke sant. Men da dukker en usynlig vegg opp, skriver man på console tcl elns så kan man gå forbi denne "veggen", da kan man finne en ganske detaljert vei som leder mot morrowind, med mye busker, trær osv pluss også en port og mur som ligner på Morrowind arkitektur mer enn Skyrim sin. Dette får meg til å tro at vi kan besøke Morrowind i en dcl som Bethesda har planlagt.

Det er også mye landskap der, som ikke er synlig fra noe sted i Skyrim uten å bruke console.
Jeg prøver igjen;
Har kun gjort side-quests de siste dagene, siden jeg mistet de to folka jeg skulle ta med meg til sky haven, eller hva det heter. Brukte en halv dag real-time på å loke rundt på fjellene der jeg mistet dem, men finner de ingen plass! Har heller ingen savegame, så det er rimelig uaktuelt å hoppe tilbake til lvl 4 å gjøre alt på nytt... Hvordan kan jeg jeg finne de igjen? Er rimelig dølt og kjedelig om jeg ikke kan bli ferdig med main-quest på grunn av dette.

Begynte også å tenke på en ting til! Jeg kan tenke meg å powerlevle litt blacksmithing, men har jævlig tight med penger for tiden og holder på å spare til hus. Enchantment er også en grei skill å mestre, så kan jeg lage en hel bråte med iron daggers, enchante dem og selge med god profitt? Hvordan er beste fremgangsmåte, i så fall? Mine iron, kjøpe iron inglots osv. Hvor kan jeg få tak i nok soul gems?
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg
Jeg prøver igjen;
Har kun gjort side-quests de siste dagene, siden jeg mistet de to folka jeg skulle ta med meg til sky haven, eller hva det heter. Brukte en halv dag real-time på å loke rundt på fjellene der jeg mistet dem, men finner de ingen plass! Har heller ingen savegame, så det er rimelig uaktuelt å hoppe tilbake til lvl 4 å gjøre alt på nytt... Hvordan kan jeg jeg finne de igjen? Er rimelig dølt og kjedelig om jeg ikke kan bli ferdig med main-quest på grunn av dette.

Begynte også å tenke på en ting til! Jeg kan tenke meg å powerlevle litt blacksmithing, men har jævlig tight med penger for tiden og holder på å spare til hus. Enchantment er også en grei skill å mestre, så kan jeg lage en hel bråte med iron daggers, enchante dem og selge med god profitt? Hvordan er beste fremgangsmåte, i så fall? Mine iron, kjøpe iron inglots osv. Hvor kan jeg få tak i nok soul gems?
Vis hele sitatet...
Hvis companions blir borte bare vent en time så er de tilbake

Spoiler smithing lvling; [COLOR="White"]Dra til Markarth, der er det ruiner med veldig mange deler du kan smelte om til dwarven.. bare vær forberedt på ett par turer att og frem.[/COLOR]
Enda en ting! Har hørt om en heler i thieves guild som kjøper tjuvgods og generelt andre ting. Hvem er det, hvor er han, hvor mye cash money har han på seg og betaler han godt? Får ikke spilt skyrim før i kveld når jeg kommer hjem.

@Halmstad (hvit tekst): [COLOR="White"]trenger man perks for å smelte om dwarven? Og går disse itemsa for en god pris?[/COLOR]

EDIT: har ventet to døgn real-time, og de er ikke tilbake.
Sist endret av McLovin; 13. desember 2011 kl. 12:46.
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg

@Halmstad (hvit tekst): [COLOR="White"]trenger man perks for å smelte om dwarven? Og går disse itemsa for en god pris?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Du trenger perk for å smelte dwarven ja, tror du må ha 30skill.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg
Enda en ting! Har hørt om en heler i thieves guild som kjøper tjuvgods og generelt andre ting. Hvem er det, hvor er han, hvor mye cash money har han på seg og betaler han godt? Får ikke spilt skyrim før i kveld når jeg kommer hjem.

@Halmstad (hvit tekst): [COLOR="White"]trenger man perks for å smelte om dwarven? Og går disse itemsa for en god pris?[/COLOR]

EDIT: har ventet to døgn real-time, og de er ikke tilbake.
Vis hele sitatet...
Du må naturlig nok være Thieves Guild-medlem. Du kan selge ting blant annet til Tonilia(?) som henger rundt ved The Ragged Flagon. Du får også tilgang til andre fences utover i TG-linja.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Enda en ting! Har hørt om en heler i thieves guild som kjøper tjuvgods og generelt andre ting. Hvem er det, hvor er han, hvor mye cash money har han på seg og betaler han godt? Får ikke spilt skyrim før i kveld når jeg kommer hjem.

@Halmstad (hvit tekst): [COLOR="White"]trenger man perks for å smelte om dwarven? Og går disse itemsa for en god pris?[/COLOR]

EDIT: har ventet to døgn real-time, og de er ikke tilbake.
Vis hele sitatet...
Evt. om du ikke vil være med i Thieves Guild kan du pushe opp din skill i Speech slik at du kan låse opp den der fordelen som gjør at du kan selge tyvgods til dem du har investert i.
Jeg har slutta å gå opp i skill lvl når jeg leser bøker nå, noen som vet hvorfor?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg har slutta å gå opp i skill lvl når jeg leser bøker nå, noen som vet hvorfor?
Vis hele sitatet...
Kanskje du har lest de før?
Om noen absolutt ikke vil se introen så bør de droppe denne videoen, selv om den ikke viser noe særlig
Youtube

jeg må le, tror glitcher er hvordan Bethesda legger humor i spilla sine.
McLovin: [COLOR="White"]kjøp soul gems(anbefaler å kjøpe petty og lesser ikke noe høyere enn det, og kun tomme lessers), gå rundt i skogen å drep ville dyr (og seff soul trap dem) så får du fylt gemsa dine og du får leather samtidig. Så kjøper du iron ore/ingot og lager iron daggers og enchanter dem så selger du dem. Husk å sjekk hvilke av enchantene dine som er verdt mest. Da går du i pluss.[/COLOR]
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg har slutta å gå opp i skill lvl når jeg leser bøker nå, noen som vet hvorfor?
Vis hele sitatet...
Du har max skill? De er ikke skill books? (Ja, bare noen bøker levler opp skills for deg, avhengig av tema)
Sitat av robhol Vis innlegg
Du har max skill? De er ikke skill books? (Ja, bare noen bøker levler opp skills for deg, avhengig av tema)
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke max skills, å jeg er ganske sikker på at det er skill books. Finner man flere utgaver av samme skill books flere steder i skyrim, eller er det bare en utgave av hver?
Om bøkene er verdt over 50 er det stor sannsynelighet for at det er en skill bok, men om du ikke har max skill regner jeg med at du har lest skill boken før. Fant en liste her med alle skill bøkene http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Skill_Book_(Skyrim)
Noen som vet om vendorer som har mye spenn og som kjøper alt av stash?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Noen som vet om vendorer som har mye spenn og som kjøper alt av stash?
Vis hele sitatet...
Gjør du alt for Thieves guild får alle fences (de du selger stjelte ting til) 4000 gull. Usikker på om dette blir på virket av 100 speech perken som gir alle 1000 gull til.
Det er vel heller ingen som kjøper alt, ved mindre du har låst opp den perken under speech.

------------
Angående skillbooks er det best å spare dem til senere. (Få en companion til å plukke dem opp første gangen). Bedre å bruke boken fra 99 til 100, enn 20 til 21.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Noen som vet om vendorer som har mye spenn og som kjøper alt av stash?
Vis hele sitatet...
Ingen har særlig med penger, men det beste jeg har funnet så langt å gjøre er Whiterun - snakke med både han som selger ting inni Blacksmithhuset og hu som står utenfor og lager ting. De pleier å ha ca 1300 gold hver hos meg.

General Merchant kjøper alt, men de har ofte ikke mer enn ca 1000 gold så vidt jeg har sett. Men det er også en skill i Speech som gjør at alle merchants kan kjøpe hva som helst i stashen din.
Hva må jeg gjøre for å tiltrekke meg oppmerksomhet?

http://tinypic.com/r/2i7n3uh/5
Sitat av jonastheman Vis innlegg
Hva må jeg gjøre for å tiltrekke meg oppmerksomhet?

http://tinypic.com/r/2i7n3uh/5
Vis hele sitatet...
Det skal sitte en mann på en benk, bak han som står i høgre der, snakk med han.
Sist endret av JVMyhre; 14. desember 2011 kl. 15:48.
Sitat av jonastheman Vis innlegg
Hva må jeg gjøre for å tiltrekke meg oppmerksomhet?

http://tinypic.com/r/2i7n3uh/5
Vis hele sitatet...
Kvit skrift:
[COLOR="LemonChiffon"]Kjøp en Øl av han som står bak disken og gi til mannen som sitter på krakken til venstre.[/COLOR]
Takk, fikk det til. Men jeg har surret rundt i den byggningen og drept alt som rørte seg, hva skjer så?
Sitat av jonastheman Vis innlegg
Takk, fikk det til. Men jeg har surret rundt i den byggningen og drept alt som rørte seg, hva skjer så?
Vis hele sitatet...
Hvit skrift: [COLOR="White"]Etter du har gått gjennom kjøkkenet kommer du til den delen der det skal være to vakter og en wizard hvis jeg ikke husker feil. I den delen er det to utganger som fører til "bakgården". Der er det igjen flere folk du kan slakte. Der ute vil det også være en ny bygning, altså henger ikke sammen med den bygningen du kom ut fra. Gå inn der, loot en kiste på et kontor og stikk ned til kjelleren.[/COLOR]
Noen som spiller som thief som har tips om hva slags våpen som er best å bruke da? Dual wield dagger fks?
Sitat av Olli91 Vis innlegg
Noen som spiller som thief som har tips om hva slags våpen som er best å bruke da? Dual wield dagger fks?
Vis hele sitatet...
Har generelt lite å si. Men for sniking vil dagger være best da det gir 15x skade. (Enda mer fra Dark Brotherhood hansker).
Bue er da kjekt på avstand. Men i realiteten kan du løpe rundt med warmace uten problemer.

Bruker selv dagger + en spell.
Yo! jeg skulle gitt en dude som heter Melborn noen equipments som han skal snike inn et sted for meg. Men jeg löp bare rett til hu Delphine dama, og glemte å gi han stuffet... Og nå husker jeg såklart ikke hvor han står, vet dere??
Sitat av merulz Vis innlegg
Har generelt lite å si. Men for sniking vil dagger være best da det gir 15x skade. (Enda mer fra Dark Brotherhood hansker).
Bue er da kjekt på avstand. Men i realiteten kan du løpe rundt med warmace uten problemer.

Bruker selv dagger + en spell.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for svar
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Yo! jeg skulle gitt en dude som heter Melborn noen equipments som han skal snike inn et sted for meg. Men jeg löp bare rett til hu Delphine dama, og glemte å gi han stuffet... Og nå husker jeg såklart ikke hvor han står, vet dere??
Vis hele sitatet...
Når du starter questen kan du finne han i "The winking skeever", som er vandrehjemmet i Solitude. Men hvis du ikke leverer noe til han, og sier "Her har du alt jeg trenger, la oss gjøre dette", vil han dra og du vil ikke møte han igjen før du allerede er på festen.

Du kan selvfølgelig laste inn en tidligere save og gjøre det på nytt. Til PC kan du også bruke noen konsoll-kommandoer for å gi deg litt enkelt gear, som du selvfølgelig kaster fra deg når du er ferdig.
Trenger litt hjelp her. Jeg husker ikke hva questen heter, men det er en quest jeg får av Companions rett etter Skjor sin begravelse. Oppdraget er å gå til en hule langt oppe i nord sammen med the Circle. Jeg kødda litt rundt mens vi gikk oppover, og jeg bestemte meg da for å loade; men når jeg loadet den øverste saven så kom jeg til et sted der jeg var for cirka en time siden. Alle gangene jeg hadde savet den siste timen var helt forsvunnet. Jeg prøvde da å ta oppdraget på nytt, men da skjedde akkurat det samme når jeg skulle loade. Skjønner ingenting as, kjipt /:

Edit: Jeg fant ut nå at mine siste 10 saves ligger helt på bunnen når jeg skal loade :P Noen som har peiling på hvorfor, og hvordan man kan endre dette til sånn det var?
Sitat av merulz Vis innlegg
Når du starter questen kan du finne han i "The winking skeever", som er vandrehjemmet i Solitude. Men hvis du ikke leverer noe til han, og sier "Her har du alt jeg trenger, la oss gjøre dette", vil han dra og du vil ikke møte han igjen før du allerede er på festen.

Du kan selvfølgelig laste inn en tidligere save og gjøre det på nytt. Til PC kan du også bruke noen konsoll-kommandoer for å gi deg litt enkelt gear, som du selvfølgelig kaster fra deg når du er ferdig.
Vis hele sitatet...
Men så nå kommer jeg til å dra dit å gjøre oppdrag helt uten equipments? eller har jeg misforstått oppdraget?
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Men så nå kommer jeg til å dra dit å gjøre oppdrag helt uten equipments? eller har jeg misforstått oppdraget?
Vis hele sitatet...
Spoiler: [COLOR="White"]Du møter kisen på vandrehjemmet, du gir han det du trenger så han kan smugle det inn på festen. Du møter Delphine ved stallen, og hun tar alt du har med deg, og du skal bruke "party clothes". Når du har distrahert partyet så sniker du deg ut der kisen står og får igjen utstyret som du leverte, du trenger ikke å gi han alt du har, bare det du trenger. resten har Delphine i en kiste i Riverwood.[/COLOR]
Er ferdig med quests for thieves guild nå, og lurer på hvem jeg skal joine? I'm in it for the money
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg
Er ferdig med quests for thieves guild nå, og lurer på hvem jeg skal joine? I'm in it for the money
Vis hele sitatet...
Av guildene og sånt? Join alle om du vil.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Er ferdig med quests for thieves guild nå, og lurer på hvem jeg skal joine? I'm in it for the money
Vis hele sitatet...
Hvis du trenger penger er Dark Broterhood nok det beste alternativet.
Noen som veit om det er store forskjellen på å bli med Imperials eller Stormcloacks? Eller er det stort sett de samme oppdragene bare fra motsatt side?
Sitat av Olli91 Vis innlegg
Noen som veit om det er store forskjellen på å bli med Imperials eller Stormcloacks? Eller er det stort sett de samme oppdragene bare fra motsatt side?
Vis hele sitatet...
Stort sett det samme ja. Hvit skrift: [COLOR="White"]Med stormcloaks er det bare "angrip dette fortet", mens imperials har "forsvar denne byen" som byr på litt annet kos.[/COLOR]
Sitat av merulz Vis innlegg
Stort sett det samme ja. Hvit skrift: [COLOR="White"]Med stormcloaks er det bare "angrip dette fortet", mens imperials har "forsvar denne byen" som byr på litt annet kos.[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Det var det jeg tenkte meg takk for svar
Okej, lite dilemma. Har joina dark brotherhood, men under en assassination klarte jeg å få en god bounty på meg. Problemet som oppstod var at vaktene ikke ville snakke med meg. Tok opp-og-ned våpen gjentatte ganger uten å ha angrepet dem enda, så det endte med at jeg måtte drepe alle guardsa i byen. Greit i seg selv, men jeg har fortsatt en 3000g bounty. Kommer stadig opp sånn "last witness killed"-greier, med da forsvinner kun 1000g fra bountyen. Fins det andre måter å fjerne bounty på?

Alternativene er å fortsette å sloss med guards uansett hvor jeg beveger meg, eller hoppe et godt stykke tilbake i spillet. Auch.
Join thieves guild, de fikser bountyen.
Er leder i thieves guild. Ferdig med alt, og det har funka som faen å fiksa bounty gjennom guilden før, men nå får ikke jeg sjansen til å snakke med guardsa
There is currently a dialogue glitch with the Markarth Guards that occurs after the two forsworn quests. They will attempt to arrest you, and if provided any option other than resist arrest, the dialogue will repeat endlessly.

Denne buggen har jeg på min 360, jeg kan ikkje bli tatt for noe i markarth, vist jeg blir det må jeg drepe alle vaktene og springe der i fra.
ganske irriterende, for vist jeg dreper noen vakter kan jeg ikke gjøre noen quests i byen uten vakter somm prøver å ta meg.
har loadet sikkert 15-20 ganger når eg skal inn og surre der, lett å bli tatt:P
Noen andre som også har fått tak i skeleton key eller? Den er drit digg å bruke :P
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Noen andre som også har fått tak i skeleton key eller? Den er drit digg å bruke :P
Vis hele sitatet...
Fin den, men lockpicking generelt er utrolig lett i Skyrim. I Oblivion så knakk jeg faktisk lockpics. Nå får jeg bare 99+ før jeg når level 20.
Likte bedre bonusen(power) du får fra å levere den.
Sitat av merulz Vis innlegg
Fin den, men lockpicking generelt er utrolig lett i Skyrim. I Oblivion så knakk jeg faktisk lockpics. Nå får jeg bare 99+ før jeg når level 20.
Likte bedre bonusen(power) du får fra å levere den.
Vis hele sitatet...
Har ikke levert den enda, hva slags bonus for man?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Har ikke levert den enda, hva slags bonus for man?
Vis hele sitatet...
Spoiler: [COLOR="White"] Du kan velge en av tre powers, du kan også skifte power til en av de andre når du vil, men det er en 24 timers cooldown på dette. (Ingame tid)

Shadowcloak of Nocturnal
Du kan aktivere den i 120 sekunder, og hver gang du setter deg på huk blir du usynlig. (Invisibility fra Illusion)

Agent of Subterfuge
Aktiv i 30 sekunder, mennesker og dyr i nærheten vil angripe alt som er. (Frenzy fra Illusion)

Agent of Strife
Du kan skade fienden med 100 health og du healer deg selv for samme mengde. (Absord health om du vil)

Du kan lese mer her
[/COLOR]
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Må bare dele en awesome metal remix av intro sangen til spillet: http://www.newgrounds.com/audio/listen/453751