Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 144755
Er det noen så har en bra teori på hvorfor jack ikke liker "ungen" til Kate. Jeg trodde først det var pga det var Sawyer så var faren, men siden ungen heter Aaron så virker det jo nesten som om det er Claire sin unge, å at hu blir drept eller no å Kate tar med seg ungen av øya.

men hvorfor liker ikke jack ungen da? Husker det var en dude i en flashback så sa til claire at d var noe galt me barnet hennes, at hu ikke måtte adoptere det bort å at det var viktig at hun oppdro det selv. å at barnet ikke kom til å få noe bra oppvekst uten henne, men når hu sa hun ville gi det en best mulig oppvekst (gi det bort) sa han noe om at barnet var "fuckt" vist hun ikke selv gjorde det, og at hun måtte beskytte barnet, og at an trengte hennes gode personlighet, ånd og no for å utvikle seg rett.kansje barnet er spessielt på samme måte som Walt eller no, bare kansje litt ondere, å at uten claire til stede i oppveksten går det te helvete. så kansje Aaron gjør noe som gjør at jack ikke tåler barnet? fatter 0 jeg Hva har skjedd, og hva kommer til å skje og hvem tror dere er de siste 2 av de 6 som kom seg av øya?
Sist endret av U4IC; 27. februar 2008 kl. 17:43.
Hurley, Jack, Kate, Sayid...hm. Tør ikke gjette, må bare vente å se.

Rart det med Aaron og.

Sjakktrekk fra skaperne å ha flash(forwards?)backs fra fremtiden og, da får vi mer å lure på, og de kan nøste det sammen på en herlig måte, hvis de klarer det!
Sist endret av Viva la Opium; 27. februar 2008 kl. 19:36.
Litt offtopic, men orker ikke å lage en egen post for dette.

Noen som vet hvor sesong 4 streames med god kvalitet? Altså gjerne DIVX stream!

De som ligger på www.tvlinks.cc var elendig japansk kvalitet.
Ikke at jeg vil noe spess med dette, men... Jeg merket meg at Jack sa i rettssaken at det kun var 8 overlevende etter styrten.. Seks kom hjem, så ting kan tyde på at de hjemkomne har måttet være med på en offisiell versjon som avviker veldig fra sannheten, der seks overlevde styrten og to døde før redningen kom.
noen som veit når i natt episode 5 kommer?
I natt, vel..
Sitat av Chassen
I natt, vel..
Vis hele sitatet...

men NÅR i natt,klokke slett!

smart du pause NOT
Sitat av christian.!.!
men NÅR i natt,klokke slett!

smart du pause NOT
Vis hele sitatet...
Pleier vel å komme mellom 3 og 5 på morgenkvisten natt til fredag.
Sitat av Toak23
Pleier vel å komme mellom 3 og 5 på morgenkvisten natt til fredag.
Vis hele sitatet...

ok,takk for skikeli svar <3
Episode 5, fortalte meg mye. Utrolig mye.

Nøkkelordet er, er TID!

Her er en liten teori som kan støtte dette: http://www.lostpedia.com/wiki/Richar...ging_Mysteries

(når Ben møtte han karen ute i skogen når han var liten og lette etter moren sin. han ble ikke eldre)

Tydeligvis, har øya så stor radioaktivitet eller er under et sterkt elektromagnetisk kraft (the hatch), og dette påvirker både retninger og tid.

Kanskje øya er i konstant bevegelse? Noe som gjør at flyet ble funnet en helt annen plass?

Episode 5, vil jeg må mange måter si, er den beste episoden på flere sesonger.
Javisst, hele tidsgreia med alternativ virkelighet var fet samt forvirrende.
Hadde jo også eksempelet hvor de skjøt den dronen fra båten i en tidligere ep., den "landet" før den landet.
Greia med den "payloaden" var at den normalt sett ville brukt 30 sekunder på tilbakelegge en slik distanse, men den brukte 31 minutter. Det vil si at noe som skulle ta 30 sekunder faktisk tok 1860 sekunder. Relativt sett vil dette gi denne helikopterturen en omtrentlig delay på 1-2 døgn (gitt at de bruker rundt 40 minutter på turen i "normal" tid), noe som er forklaringen på at Jack var så bekymret for Sayid og Desmond. Han syntes det tok fryktelig lang tid, derav Dans sitat "your perception of how long your friends has been gone; it's not necessarily how long they've actually been gone...". Det samme gjelder Sayid som sier "Then perhaps you share how we took off at dusk and landed in the middle of the day".

Sitat av xtapolapocetl
Ikke at jeg vil noe spess med dette, men... Jeg merket meg at Jack sa i rettssaken at det kun var 8 overlevende etter styrten.. Seks kom hjem, så ting kan tyde på at de hjemkomne har måttet være med på en offisiell versjon som avviker veldig fra sannheten, der seks overlevde styrten og to døde før redningen kom.
Vis hele sitatet...
Det er tydelig at disse seks (oceanic 6) sliter med å komme seg inn i hverdagen med alt medieoppstyret rundt seg når de vet hvor fabrikert historien er. Jack som rollefigur er bygget opp rundt hans rettferdighet og han ville i mine øyne aldri ha dratt fra andre overlevende. Samtidig kan det ønske de andre "ønsket" å være igjen, både John og Saywer har erkjent at de ikke vil tilbake. Man ser også at Sayid jobber for Ben i fremtiden, tydeligvis i en utpressingssituasjon. Hvorvidt "fienden" er slemme er en ting, men det virker ufrivillig fra Sayid sin side. Ergo er det mange hemmeligheter rundt oceanic 6, er blant annet mye samvittighet, noe som gjør future Jack tildels ustabil, samme gjelder Hurley. Og når han Matthew Abaddon spør Hurley om "Are they still alive?", så blir han mer stressa.


Som hyys sier var denne episoden meget bra, og meget oppklarende på flere måter. Det er null tvil om at de beste episodene er de som omhandler Desmond, bare sett denne i hylla sammen med de aller beste episodene. blant annet Catch 22. Han og Penny er nøkkelen til denne serien. Tilfeldig at Minkowsi (artikkel) også lider av "time traveling", fin liten symbolikk det

Mine teorier om (utifra) episode:

Denne Brandon eller Brady som Minkowski snakker om kan fort være den samme Brandon som ble nevt i Rosseaus nødanrop. Hun tror det har gått 16 år, men det er ikke sikkert det har gått så lenge utenfor øya. At det faktisk er Minkowski som sitter på båten Danielle nevner. Det var jo han som tok telefonen da Jack fikk kontakt med skipet første gang, så kan være. Det kan også hende at alle hun drepte som ble "syke" fikk denne strålingen og gjorde dem sinnsyke på samme måte som Minkowski.

Lurer på hvem som åpnet døren for Sayid og Desmond i båten, ettersom det var ment å være en "noen hjalp dem"-situasjon. Tydeligvis derfor det ikke var vakter der nede, siden de i utgangspunktet var låst inne. Jeg lurer på om det er Frank, Ben's spion på båten (Michael), eller faktisk Minkowski som reiste i tid og åpnet den. Fordi her kommer hele cluet:

Den første teorien om Jack og Aaron kan være at han ikke liker tanken på at han og Claire er halvsøsken, og at det er hans "nevø". Jeg tror Claire er i live, trolig på øya, og at han vet de vil gjenforenes før eller siden, og at det vil bli jævelig for alle på alle mulig måter. En annen mulighet kan være at ungen faktisk er Saywer og Kate sin unge, og at hun ut av respekt, eller til minne, døpte han "Aaron". En siste teori kan være at Claire ble syk, Jack prøvde å redde henne, men så døde hun. Jack er jo kjent for å slite med samvittigheten.

Så hele greia om tiden og time traveling. Det første jeg la merke til var at lampa Dan brukte over Elouise (rotta), var lilla på samme måte som himmelen ble da Desmond vred om nøkkelen og sprang hatchen. Kanskje noe som flyttet tiden på øya. For Dan sier "jeg flytter kun bevisstheten til rotta". Rotta dro til fremtiden, lærte seg labyrinten og kunne den i "nåtid". Samme gjelder Desmond, han kunne hoppe frem til fremtiden, lære detaljer om Charlies død, og så redde han et par ganger. Men som Dans sa "vi kan ikke forandre fremtiden". Man kan skimte dette lilla lyset i episoden hvor vi møter Miles. Rotta døde, det samme gjorde Minkowski, men han er nok fortsatt levende i sin "fortid", siden Dan sa at det kun var bevisstheten som vandret mellom kroppene. Jeg tror øya er omringet av elektromagnetisk felt for å stenge folk ute/holde folk inne, og det var denne som gjorde at Brandon døde og Minkowski ble sinnsyk. Det samme som Desmond opplevde da han sprang hatchen.

Det som er virkelig sjukt er at Dan har Desmond som sin konstant. Han ble jo utsatt for mye stråling og kunne vite at han kom til å bli sinnsyk etter hvert selv. Dessuten så nevnte Desmond at Dan var på øya i fremtiden, noe som gjorde at han sikkert "forberedte" seg. Dette forklarer hvorfor Dan sitter og griner når han ser flyet og vrakrestene på TV et par episoder tilbake, ettersom jeg tror han driver og reiser mellom tider selv. Fra øya og inn i fremtiden. Kan være derfor han hadde med seg bildet av Desmond og Penny, slik at han kunne bevise at han engang kjente han.

Det jeg ikke skjønner er. Hvis Desmond reiser tilbake til Dan i 2004, og Dan skriver dette ned da, da må enten Dan ha skrevet det ned i 1996, eller så må teksten bare ha dukket opp i boka hans på øya, etter at Desmond reiste tilbake. For Desmond fikk vite i 2004 at han måtte reise til univeristetet, og det var på bakgrunn av det møtet i 1996, at Dan skjønte at hans konstant måtte være Desmond. Her faller jeg litt ut.

Denne auksjonen med Charles Widmore er også interessant, for jeg hørte navnet Hanso inni der et sted, og jeg er sikker på at det er Hanso som har finansiert og staget disse flyrestene osv som fabrikerer historien, ettersom de vil holde øya hemmelig.
Sist endret av SD; 29. februar 2008 kl. 16:47.
Dette er kanskje den beste tråden jeg har lest på NFF! Jeg måpte av teorien din! Du er gjenomtenkt, smart og sans for detaljer! Selv om den ikke stemmer! Og jeg har lest mange teorier!

Takk! Gav meg noe å tenke på!
Ufattelig bra episode, definitivt episoden som forklarer mest. Teoriene dine er veldig bra SD; føer at mye virker riktig, men ikke alt.

Som sagt, UFATTELIG bra episode.
Sist endret av Volch0k; 1. mars 2008 kl. 04:04.
Ja ganske enig i flere av teoriene dine SD. Ja det virker som om Ben driver å presser Sayid med noe.hvordan var det med hun "dama" til sayd så han skulle torturere osv så han slapp fri. hadde ben alerede funnet henne, husker ikke helt til bake nå, men kansje det har noe med hu å gjøre, er ikke så mye annet han bryr seg om borsett fra de andre på øya da.
Når han Dan skrev det ned lurer jeg og litt på ja, men han må ha skrevet det ned lenge før han reiste til øya, han drev liksom og leitet etter noe så kansje han hadde skrevet det ned før uten helt å vite hva det betydde eller liknende, så nå etter å ha snakka med Desmond og hjulpet han med å finne sin kontakt så ser han plutselig det.
kansje bevistheten ikke klarer "huske" eller se ting så har skjedd i framtiden grunnet tidsreiser før denne reisen blir reist i nå tid, så minner osv så han har fra møtene deres kom ikke fram før etter...men skrifta må nesten ha vært der hele tida.

Er det blitt bekreftet noen plass at det er Michael så er spionen, jeg har tenkt litt/lest om dette jeg og, men det er et par ting så ikke stemmer helt. Vist det er michael så er spionen/ sabotøren ser jeg ikke helt hvordan han klarte å få en så tilsynelatene velukket oprasjon opp å gå. De på båten vet jo mest sannsynlig hvem han er og lar de han da gå å snike seg rundt på båten alene. Eventuelt at han er der i sjul men det tviler jeg og på.

Angående Desmond å hatchen så virker det som om den ga han den elektromagnetiske kraften så han trengte for å begynne å vandre mellom bevistheter og tider, men det var ikke før siste episoden at han fikk bekrefta at det ikke bare var en drømm og at han faktisk bevegte seg mellom sted tid rom. Men når hatchen sprengte så så vi jo dette rare lyset og så så vi vel at flyet styrta. Jeg går ut i fra at dette er flyet så styrer og lander i sjøen. men dette skjedde vel ca 60 dager etter at flight 815 egentlig styrta første gang, så hvordan har det seg? Er det en avansert wormhole teori, med kopier og altarnative universer/steder osv. Mye teorier ute å går i alle fall.
Har ikke sett på det på lenge...syntes det var kjedelig ; /
For de som er interessert kan man se sneakpeaks for ep. 6 (klipp fra neste episode på 0,5 - 2 min) her. De innholder naturligvis spoilere, så se kun om du er klar for det. Det blir en episode om Juliet, hennes tid, tror faktisk dette er et flashback og ikke flashforward slik de andre episodene har vært.

Sneak Peak 1 & 2
Sneak Peak 3 & 4

Gleder meg.
Sitat av Skyfex
Nesten en uke? Nesten et halvt år kanskje? :p
(Ja, jeg vet det er snakk om TVNorge)
Vis hele sitatet...
Nei, nesten en uke stemmer nok det. Sesong 4 Episode 2 klokka 21:30 på TVNorge idag.


Sitat av Skyfex
Irriterer meg litt over at vi ikke har fått vite bakgrunnen til han overvektige fyren. Han er jo en hovedperson han og? Og flere av de andre har hatt to episoder nå.
Vis hele sitatet...
Hurley?
Har jo fått vite en del om han.
Bla. at han vant i lotto, at faren hans stakk fra han og morra når han var ung.

Når han vant i lotto bringte det bare ulykke over han. Bestefaren (?) døde osv.
Numra han vant i lotto med er de samma numra som sto på "the hatch", og det er derfor han ikke ville at de skulle åpne den.
www.lost-norge.net er en fin norsk side med forum for serien og slik. følger med på episodene som går i usa nå. siste episode var litt spanande
Sitat av natas
www.lost-norge.net er en fin norsk side med forum for serien og slik. følger med på episodene som går i usa nå. siste episode var litt spanande
Vis hele sitatet...
Ja, bra side det.
Er venn av Driveshaft.
Sitat av hr1d
Hurley?
Har jo fått vite en del om han.
Bla. at han vant i lotto, at faren hans stakk fra han og morra når han var ung.

Når han vant i lotto bringte det bare ulykke over han. Bestefaren (?) døde osv.
Numra han vant i lotto med er de samma numra som sto på "the hatch", og det er derfor han ikke ville at de skulle åpne den.
Vis hele sitatet...
Du svarte akkurat på ett spørsmål som ble stillt for over 3 år siden...og som han garantert har fått svar på for lenge siden
Sist endret av ^ProXo^; 5. mars 2008 kl. 13:52.
Angående Hurley så har det etter hva jeg kan erindre vært 1 episode om han i sesong 1, 2 episoder om han i sesong 2, 1 i sesong 3, og den første episoden i sesong 4. Det gir totalt 5 episoder om Hurley. Til sammenlikning har Kate og Locke hatt 7 episoder, mens Jack har hatt 6.

Vi vet mye om han, hans bakgrunn, familie, økonomi, sosialt liv, psykiske problemer (med blant annet Dave), hans forhold til Libby osv. Han har vist seg fra flere sider, og er i min mening ikke "holdt utenfor" på noen måte. Føler andre er mer "mystiske" enn han.

Saken er at Hurley var mer interessant i begynnelsen (blant annet pga tallene), og at han muligens blir interessant etter hvert som en av Oceanic 6 utover 5 og 6. sesong.

Men grunnen til at historien hans står litt stille om dagen er fordi han ikke er med å sesongens viktigste temaer. Tidsreise, magnetisme, disse fire folka og båten, locke vs jack osv. Så han faller litt i bakgrunnen av Locke, Ben og Desmond. Så har vi Jack, Kate, Sawyer og Sayid som også er interessante. Kan hende han kommer mer inn igjen etter hvert.

Neste episode omhandler som sagt Juliet, deretter en episode om Jin og Sun. Episoden etter det (ep 8, meet kevin johnson) har med Libby (for de som husker henne) som gjesteskuespiller, så den kan for alt vi vet være koblet mot Hurley (såfremst Libby er hu psykopatiska dama i bakgrunnen på mentalsjukehuset Hurley er på).

Men for all del, Hurley er en interessant karakter som nok får en episode snart. Han brukes mest til å få frem litt fargefulle og komiske innslag i en ellers dyster tilværelse på øya. Selv venter jeg på en ny episode om Ben eller episode om Danielle/Alex.
Sitat av ^ProXo^
Du svarte akkurat på ett spørsmål som ble stillt for over 3 år siden...og som han garantert har fått svar på for lenge siden
Vis hele sitatet...
Oppdaga det nå!
Var ikke klar over at tråden var så gammel! ^^
I slutten av episode 4 tror jeg det var, den episoden som handla om Kate. Sa hun Aaron til babyen på slutten? Er ikke det navnet på ungen til Claire?

Og, snakket om Oceanic 6. Virker som om Jack og co har innbilt verden at de er de eneste overlevende fra øya, noe jeg tviler på. Jeg tror flesteparten av folkene blir forlatt på øya.


Og dette tidsgreiene er litt småforvirrende.
Sist endret av Anders2205; 9. mars 2008 kl. 22:44.
Jepp, Kate sa "Aaron", og ja; det er navnet på ungen til Claire.

Håper, som SD også sa, på en episode om Ben snart. Og gleder meg til neste om Desmond
Sist endret av Gjøk; 9. mars 2008 kl. 22:57.
Sitat av maceren
nesten en uke siden den begynte men jeg lurer å hva dere synes om den.
Vis hele sitatet...
Jeg vet fra før av at LOST har holdt på lenge, men jeg hoppet litt i stolen da jeg så første posten var fra 2005!
Sitat av Remien
Jeg vet fra før av at LOST har holdt på lenge, men jeg hoppet litt i stolen da jeg så første posten var fra 2005!
Vis hele sitatet...
Jepp, Lost begynte vel egentlig i september 2004. Så ja, det har holdt på veldig lenge.
Når jeg tenker meg om så savner litt de tidlige episodene, og jeg husker hvor overrasket jeg ble da de fant den første Dharmastasjonen Nå har de funnet flere stasjoner, en liten "landsby", en ny øy, isbjørner, enorme stauter, piratskip, flyvrak, et monster, en ubåt, flere båter og gud vet hva... Riktignok henger dog de fleste funnene sammen med funnet av den første Dharmastasjonen.
Jeg syns også det er sykt spennende når de finner en ny Dharma stasjon Eller får vite mer om dharma og øya generelt, kan nesten ikke vente !

Halveis spoiler! ADVARSEL :P


De finner jo en kraftstasjon med masse dødlig gass de sier ben har brukt før mot befolkningen på øya, DET er spennende i episode 6
Vi så vel i et flashback fra Bens liv i forrige sesong at den gassen ble brukt mot de som bodde på øya før.
Elsker Ben, Hurly er også lekker.
###SPOILER###

Akkurat ferdig med S04E07.
Så Hurley er også av øya hvis jeg forstår dette rett. Michael dukker opp på båten som Sayid og Desmond er på, men kjenner de ikke igjen. Dette kan bety to ting;
1: Han(Michael) er blidd "hjerneskadet", sånn som dama som hoppet fra båten og i havet.
2: Dette er den andre Michael...som i paralell-tidssone-opplegget.

Er Jin død? Og kommer "Jin 2" inn i bildet nå (paralell-tidssone-jin)?

Sitter som vanlig igjen med flere spørsmål enn svar fra episoden...

Sitat av xtapolapocetl
Ikke at jeg vil noe spess med dette, men... Jeg merket meg at Jack sa i rettssaken at det kun var 8 overlevende etter styrten.. Seks kom hjem, så ting kan tyde på at de hjemkomne har måttet være med på en offisiell versjon som avviker veldig fra sannheten, der seks overlevde styrten og to døde før redningen kom.
Vis hele sitatet...
Jack sa også at han løy i retten. Alle oppfatter dette som at han løy om at han ikke elsket Kate...kanskje dette med kate bare var for og dekke over at han løy om antall overlevde?
Sitat av ^ProXo^
###SPOILER###

Akkurat ferdig med S04E07.
Så Hurley er også av øya hvis jeg forstår dette rett. Michael dukker opp på båten som Sayid og Desmond er på, men kjenner de ikke igjen. Dette kan bety to ting;
1: Han(Michael) er blidd "hjerneskadet", sånn som dama som hoppet fra båten og i havet.
2: Dette er den andre Michael...som i paralell-tidssone-opplegget.

Er Jin død? Og kommer "Jin 2" inn i bildet nå (paralell-tidssone-jin)?

Sitter som vanlig igjen med flere spørsmål enn svar fra episoden...
Vis hele sitatet...
1: Michael kan jo være den hemmelige vennen dems ombord som driver å saboterer og skrev lappen "Do not trust the captain". Jeg tror de kjente hverandre igjen, men latet som de ikke gjorde det ovenfor doktoren på båten.

2: Slik jeg tolket det, var klippet fra når Jin var på sykehuset FØR øya, når han fremdeles jobbet for Mr.Kwon.


Men sesong 4 må da være den beste sesongen til nå vel?
Ok, jeg vet jeg burde postet i et me Lost-interessert forum, men siden jeg begynte å poste i denne tråden etter 1500 innlegg, så antar jeg at jeg ikke ødelegger den med mine lange poster. Anbefaler på det sterkeste å lese denne tråden etter at man har sett episode 4.7.

Sitat av hyys
Men sesong 4 må da være den beste sesongen til nå vel?
Vis hele sitatet...
Uten tvil.

[COLOR=Red]SPOILERE FØLGER [/COLOR]

"Aaron"
Ja, Kate sa Aaron, og ja, det er navnet på sønnen til Claire Littleton. Men, det er nødvendigvis ikke sikkert at det er Aaron Littleton. Vi vet ennå ikke hvem den siste (de to siste) av de 6 overlevende er, og om Aaron teller som en av disse ettersom han ikke stod på flylista til Oceanic 6. I tillegg avhenger denne konklusjonen av at Claire enten har dødd eller blitt igjen på øya, noe jeg som ikke virker logisk.
Jeg har ikke så mye å si om saken foreløpig, mest fordi jeg er usikker på hvilken rolle Claire kommer til å spille videre (har ryktet i at hun dør i neste episode, noe jeg ikke tror på). For de som ikke har sett previews for neste episode så nevnes det blant annet at "somebody's gonna die".

Gass
bjørnar: det var ikke en powerstation. Det var det Juliet sa for å lure Jack, det var egentlig en stasjon som Goodwin jobbet i (jmf. episode 6), hvor man kunne slippe ut dødelig gass utover hele øya. Ja, Ben har brukt en gas tidligere. Det er dog ikke noe større poeng bak denne stasjonen tror jeg da, enn at:
1. det ennå finnes flere stasjoner man ikke "vet om".
2. Ben har mye mer makt enn man skulle tro
3. disse fra skipet er faktisk på øya for å huke tak i Ben

Michael
^ProXo^: Jo, de kjente hverandre igjen, så begge teoriene dine faller gjennom. Dette bekreftes i previews og sneak peak for neste episode (se lengre ned). Konfrontasjonen du så for deg kommer neste episode.

Sayid blir i hele serien fremstilt som en meget taktisk kar, og hans kjennskap til våpen, elektronikk og mekanikk er veldig høy. Da Sayid skjønner at Michael på båten går under navnet Kevin Johnson, og samtidig er vaskegutten på båten (lavest rangert), så skjønner han at det ikke er lurt å spille "hva, hvordan, hvorfor?" foran legen. Michael på sin side er redd for å bli avslørt, for jeg tror faktisk han er sabotøren på båten.

Dette med Michael er både skuffende og lite overraskende. Jeg nevnte i denne tråden 13. februar at jeg trodde det var han, og jeg hadde trodd det lenge. De hadde også han med i crediten fra episode 1, noe som igjen antydet hans retur i serien. Temaet "han gjør alt for sønnen sin" synes jeg er en svak sak. Spesielt da Ben klarer å manipulere Sayid (episode 3) som angivelig ikke har noen familie, bånd og mentalt er rustet for atomkrig. Så at Michael er Bens slave blir litt svakt. I tillegg står han jo midt i. Hurley hater han fordi han skøt Libby, sikkert mange andre som hater han. I tillegg drepte han Ana Lucia, så han har ikke noe "lag" foreløpig. Vi får se.

Det virker jo ikke som om gutta på skipet har noen intensjon om å utpresse Michael. Sist vi så Michael dro han sammen med Walt fra øya. Dermed må det ha skjedd noe derfra og frem til situasjonen på skipet, ettersom Walt er eneste svakheten til Michael, og det er nettopp denne Ben angivelig utnytter.

Skipet
Kapteinen var interessant. Vi har fått bekreftet at det er Charles Widmore som både bokstavelig og finansielt talt styrer skuta. Det som er interessant er at de nå har bekreftet at det enten er Ben eller Widmore & co som faktisk har staget en flykræsj med blackbox og faktisk fått tak i 300 lik. Hvem får tak i 300 lik og hvem klarer å mobilisere/transportere 300 lik?

Videre begynner jeg å tro på at de faktisk skal fakke Ben, men jeg lurer litt på motivet bak Miles' utpressing av 3,2 millioner. Kapteinen har skjønt at det er farlig å bevege seg mot øya. Det virker faktisk som om det er noen som vil bevege seg ut mot øya. Lurer på hvor Frank stakk av med helikopteret? Husk at Sun innen 3 uker kommer seg vekk fra øya (for vi vet hun overlever), og dermed kan det hende Frank dro til øya.

Hvem kom hjem igjen? Oceanic 6?
Det har lenge vært snakk om Oceanic 6, altså seks personer som overlevde. Hittil har vi fått bekreftet følgende 5 personer. Jack, Kate, Hurley, Sayid og Sun. I tillegg vet vi at det ligger en død person i kisten (kan være en de 5 som er nevnt), vi vet Ben overlever, og det kan spekuleres i om Jin kommer tilbake.

Når Jack sa at han innrømte at han løy i retten referete det BÅDE til at han løy om at han fortsatt elsket Kate, men også antall overlevende. Men dette med 8 overlevende vet jeg faktisk ikke om jeg kan påstå er en løgn. Det er tydlig at han vil tilbake til øya (han kjører jo fly på gullkort og ønsker at flyet skal kræsje), Hurley angrer, Sayid er med på å forsvare noen, og det virket på Sun som om hun "savnet" Jin på en måte som antydet at han fortsatt var på øya. Inntil vi får bekreftet dette med tid og parallelle livshistorier, vil nå jeg ikke påstå at det var en løgn med 8 overlevende. Ja, det overlevde langt flere enn 8 personer, men om disse døde på øya, føler jeg det ikke nødvendigvis bør anses som løgn. Min teori er at kun 6 kommer seg unna, mens to gir livstegn fra seg (noe som bekrefter at de overlevde (muligens Michael + en til)), og at disse 6 blir presset av Ben til å ikke røpe hva som egentlig skjedde på øya.

Videre kan man spekulere i hvem som er den siste overlevende. Jeg tror det er en sentral person, fortrinnsvis fra flyet. Men man vet virkelig ingenting. Selv tror jeg Saywer og Locke ønsket å bli igjen, jeg tror Claire ble forhindet på en eller annen måte, jeg tror Jin "ofrer" seg for Sun og ungen. Om den siste er Desmond blir jeg veldig glad, dog tviler jeg litt på det da han er så sentral. Frykter litt at det blir en uviktig person.

Man kan også spekulere i hva Jack mente med at 2 døde. Den første jeg tror han mener er Marshallen som fraktet Kate. Den andre er enten vedkommende i kisten eller muligens Jin. Det er uansett en grunn til at man skal ha med 2 døde, og ikke nevne noen andre.

Så gårsdagens episode og alt rundt Jin.
Vi vet at Sun kommer seg vekk fra øya da hun er gravid med (angivelig) Jins barn og føder det. Dette er helt klart et flashforward, og vi vet at hun er en av Oceanic 6. Selv om manusforfatterne har sagt at de ikke vil blande flashback og flashforward i samme episode, tror jeg det skjedde denne gangen.

Det vi ser av Jin er flashback. Han i butikken med pandaen nevner at det er dragens år, noe som peker på år 2000. I tillegg var mobiltelefonen til Jin stor (ala år 2000), og han ser av en eller annen grunn yngre ut. Til slutt nevner han i slutten av episoden at han kun har vært gift i 2 måneder, og han jobber fortsatt for mr. Paik. Han var tydeligvis bare midt i en business-greie, mens vi trodde det var en "Jin skal til sykehuset for Sun og sitt barn".

Vi kan derfor ikke si noe om Jin overlever, dør, dør på øya, blir igjen på øya. Han sa i denne episoden at han gjør hva som helst for barnet, og jeg tror dette er for å ha en forklaring på hvorfor Jin blir igjen/dør.

Men, det virket på Sun som om hun ikke sørget over død ektemann, bare en ektemann som hun savnet. Ergo, at han ikke var død. På gravsteinen står datoen 22. september 2004 som hans dato for død, noe som ikke gir mening. Døde han i styrten må Sun ha vært gravid før flyet. Dermed vil dette bryte med tidsperspektivet som er blitt presentert gjennom Dan, som tilsier at ungen da ha måttet blitt påbegynt på øya og da med en annen mann. Det vil etter hva vi har sett med Sun tidligere være såpass stor skam for Sun, at det nok er utelukket som scenario. Det gir også mening til hvorfor hun ropte på Jin på sykehuset. Min siste teori er at Jin også jobber med Sayid og Ben, at han faktisk overlever. Dog må dette i så fall ha blitt skjult, da han ikke kan være en av Oceanic 6.

--

Har nok teorier og synspunkter til å kunne skrive en bok, men jeg avventer litt. Vet ikke om det blir altfor smalt til at vanlig seere skjønner noe som helst.

Har lest et par andre teorier om hvordan dette kan ha seg, de er ganske drøye, selv for min egen del, så jeg skal ikke poste de her, men om de har noe oppriktighet i seg, så skal ingen klandres for å være forvirret. Det som er viktig å huske er at:

1. Det er ikke viktig HVOR de styrtet, men NÅR de styrtet.
2. Vi får nesten aldri forklart teorier, vi må selv finne ut av disse. Ofte antar man ting som en selvfølge fordi de presenteres slik, men det er veldig sjeldent ting faktisk spikres 100%. Og dette er en av de ytterst få seriene hvor man bør avvente med å trekke konklusjoner.
3. Tidsparallellitet kan skape parallelle tidslinjer dersom man kommer seg av på øya (derav "the sickness" og behov for konstant fra begge tidslinjer
4. Vi antar at denne sykdommen som Desmond holdt på å få, som Minkowski døde av, som vi vet skjedde med alle som var sammen med Rosseau, eksisterer, men hvorfor rammer den ikke alle disse som kommer seg av øya. Hva med Sayid og Frank som satt på helikopteret?
5. Hva om personene som kommer hjem fra øya har entret en annen tidslinje på øya. En tidslinje hvor John sitter i rullestol, hvor Christian (faren til Jack) ikke er død. Et eller annet sted går man glipp av tiden.

Vedrøende neste episode så har Jorge Garcia (Hurley) sagt at det er den mest sjokkerende episoden noensinne (referer til mordet). For det nevnes i preview for neste episode at noen kommer til å dø, med ønske om at det skal tros at det er en sentral person. Man ser Sayid konfrontere Michael, man ser Locke legge plan, det ser ut som båtfolket mobiliserer seg for "krig". Ser ut til å bli en meget bra episode. Kan være om Michael siden den heter "Meet Kevin Johnson", og den har også med Libby igjen, men jeg tror den handler om den siste av de seks som kommer tilbake fra øya.

God natt til alle.
Sist endret av SD; 15. mars 2008 kl. 01:52.
Nydelig SD. Omtrent det samme som jeg tror.

Hvor mange episoder er det i sesong 4?
Sitat av hyys
Nydelig SD. Omtrent det samme som jeg tror.

Hvor mange episoder er det i sesong 4?
Vis hele sitatet...
Egentlig var planen å kjøre en 16-episoders sesong uten pause. Men på grunn av denne streiken som dominerte tv-bransjen i november, ble kun 8 spilt inn. Det er de 7 som er blitt vist pluss neste episode. Nå har det dog blitt bestemt at sesongen kun skal bestå av 13 episoder, etter neste episode blir det en 5-ukers pause til 24. april hvorpå vi får 5 uker med de siste fem episodene.

Egentlig skulle sesong 5 går fra februar 2009 - mai 2009 med samme taktikk som sesong 4 opprinnelig hadde, 16 episoder uten stopp. Men siden sesong 4 blir kortet ned kan det hende sesongen starter litt tidligere, kanskje i 2008.
Fantastisk forklaring SD. Nå falt litt flere brikker på plass her.

Det overasker meg hvor utrolig innviklet og avansert denne serien er blitt i løpet av de 4 sesongene. Å forklare sesong 4 til en person som kun har sett sesong 1 og 2 er rett og slett umulig!
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Likte ikke slutten på E07
Episode 4+5 var megetbra, forklarende ikke minst. 6+7 stiller det seg nye spørsmål igjen, ikke fullt så bra innhold, men så ser det ut, ihvertfall på trailere, at vi får svar og at det blir en meget bra episode 8.
Sitat av SD
4. Vi antar at denne sykdommen som Desmond holdt på å få, som Minkowski døde av, som vi vet skjedde med alle som var sammen med Rosseau, eksisterer, men hvorfor rammer den ikke alle disse som kommer seg av øya. Hva med Sayid og Frank som satt på helikopteret?
Vis hele sitatet...
En eller annen (husker ikke hvem, tror det var forskerfyren?) sa jo at folk som ble syke (som Desmond) gjerne hadde vært utsatt for høy EM-stråling (han sa enten et eller annet jeg ikke husker, eller EM-stråling.). Desmond var jo i The Hatch når den eksploderte, og vil påstå at det var _litt_ EM-stråling der.

Hvorfor da så mange andre har blitt syke er ikke godt og si.

For øvrigt skriver du _jævlig_ bra.
SD!? Hva er dine teorier til episode 8?
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Episode 8 forklarte ganske mye jah
hyys: Har vært på ferie, har sett halve episoden, så skal ferdig nå, og skriver et par ord innen en halvtimes tid. Bra så langt!
Sånn, litt forsinket, men skriver i litt hastverk, så blir litt kortfattet denne gangen. Pleier alltid å se to ganger, har bare fått sett en gang i dag.

Skipet denne episoden
Sayid skuffet litt, da tenker jeg på måten han tystet på Michael til kapteinen. Han har hele tiden vært en taktiker, og det virket veldig ulogisk av han å fortelle alt til kapteinen. Ikke fordi han burde beskytte Michael, men fordi han i teorien ikke har noen større grunn til å stole på kapteinen frem for Ben. Alt han kan ha fortalt så langt kan enten være løgn fra han, eller så har Widmore lurt han. Vi vet ikke hvem som er slem (se mer under). Videre så virker det rart at dersom disse på skipet faktisk har fått beskjed om å likvidere alle andre enn Ben, så hadde de aldri vært så vennlige med Desmond og Sayid, spesielt når de stiller så mange spørsmål og har så fritt leide som de faktisk har. Noe stemmer ikke her.

Det virker som det er noen snille på båten, og noen slemme. Altså at man ikke kan dømme alle ennå. Virker som kapteinen, Minkowski, Frank og Dan er snille, mens resten kan anses som "slemme". Historien med at det er Michael som saboterer båten har vært klart lenge, men det var oppklarende å vite hva hans egentlige oppdrag var. Å drepe alle. Det blir også vanskelig å forklare denne blackboxen som kapteinen angivelig hadde funnet. Virker ulogisk å bruke ressurser på å "finne" den, når den var forfalsket i første omgang. Vi har ikke fått vite alt om denne iscenesatte ulykken ennå, så er spent her.

Veldig rart at det ikke var to helikoptre på skipet da Naomi angivelig kræsjet det første, og Frank hadde et nytt et klart. Så en tom helipad, og det burde vært to stykk der for å forklare det vi har sett til nå, men tror det kommer en vri også her.

Veldig rart at Miles kunne gjette navnet til Michael som falskt. Altså at han skjønte Michael løy om navnet sitt. Ja, 80% løy om noe, men hvordan visste han at det var akkurat navnet. Dette må ha noe å gjøre med hans ghostbuster-ferdigheter, som vist i hans episode.

Flyet, Widmore, Ben og Tom
Vi fikk forrige episode en forklaring fra kapteinen på at Ben har staget hele flyulykken og at han fikk tak i alle likene som han plantet. I denne episoden mener Tom at alt er Widmore sin skyld, og at han er grusomt ond. Problemet er at vi ikke har noen større grunn til å tro han enn kapteinen. De papirene kunne jo lett forfalskes.

Ben sier han er "snill", alt tyder mot en Widmore vs. Ben, hvor rollene snill og slem fortsatt er litt diffuse. Han snakket om at han ikke dreper uskyldige folk og verner om sine egne. Men det blir vanskelig å forklare at han fortalte Mikhail Bakunin (mr. øyelapp) om å drepe Charlie. Han fikk likvidert Goodwin, alle disse Dharma-folka han tok knekken på med gassen. Ikke minst har han forsøkt å drepe Locke ved et par anledninger. Eneste forklaringen de har kommet med er "I had to, to protect the island..." eller noe i den duren.

Personlig tror jeg det er Ben som lyver. På samme måte som han i mine øyner iscenesatte situasjonen med Alex, Karl og Rosseau (les under), så tror jeg han også løy om dette flyet i vannet. Hva er enklest; at Widmore gravde opp 300 lik, og var så sloppy at Ben fikk tak i et bilde av det, eller at Ben gjorde det, og tok en bilde og anklaget Widmore. Det virker logisk. I tillegg fortalte Frank, som var den egentlige kapteinen på Oceanic 815, at han trodde alt var iscenesatt, noe jeg ikke tror han løy om.

En annen ting de på død og liv måtte dytte inn var at Tom endelig kom ut av skapet som homofil. Han har lenge vært mistenkt etter å ha sagt at Kate ikke er hans "type", spesielt når han bor på en øy med begrenset antall attraktive kvinner. Så det var mer humoristisk enn interessant.

Men det som var mer spennende var at jeg synes hans "partner" så mistenkelig ut som han som Widmore hadde kidnappet i episoden hvor Ben viser Locke av Widmore. Er ikke sikker, men kan være. Gir jo mening.

Tiden er viktig, men fortsatt et mysterie
Michael har vært borti mye i den tiden har var borte fra øya og båten:
Han og Walt drar fra øya på dag 67 og blir reddet av noen. Han forteller om Libby og Ana-Lucia til Walt og blir fornektet av Walt. Han prøver deretter å drepe seg selv og er angivelig en stund på sykehuset. Deretter møter han Tom som igjen overbeviser han om å jobbe for Ben. Han får også litt betenkningstid tydeligvis, så her går det litt tid. Han drar til Fiji og blir dekksgutt og båten (som ikke er noen racerbåt) bruker litt tid på å reise til øya. Han saboterer skipet i mellomtiden og han rapporterer til Ben. Alt dette før Naomi drar til øya, noe som skjer på dag 87. Altså har han opplevd dette på under 3 uker. Jeg så for meg at bare hans reise på båten har vart et par uker. Så her er det noe med tiden.

Det som ikke gir mening er Tom på Manhatten. Når var dette i forhold til tiden på øya. Dette må jo være i perioden med Kate og Saywer i fangenskap, og der var han jo med. Han var der frem til episodene rundt dette, altså halve sesongen, og han var der i episoden med John, Anthony og da de dro mot tempelet. Til slutt et par dager senere var han med og stormet øya og døde. Så dette blir vanskelig å plassere helt korrekt sånn tidsmessig.

Ben sa til Richard at han skulle hente "mannen fra Tallahasse" (Anthony, faren til Locke), og Richard fikset alt og hentet faren innen noe som virket som kun én dag. Reisen fra øya til USA, finne faren, reisen tilbake gikk utrolig fort. Dette kan ses i sammenheng med tidsforsinkelsen på øya, for bruker man en submarine tar det ikke en halv dag til USA. Det kan også forklare at Tom en dag borte fra øya tilsvarer flere dager på Manhatten.

Det store spørsmål
Her kommer dog det store 1000-kronersspørsmålet. Hvis Widmore, slik Tom hevder, faktisk iscenesatte dette falske flyet for å hindre folk i fortsette å lete etter det, gir ikke det noen mening med skipet han sendte. For hvis han ikke har folk på øya, noe han ikke har, så kunne han jo umulig vite hvor det opprinnelige flyet styrtet. Naomi og hennes crew kunne jo aldri forvente å finne overlevende etter flystyrten på øya, for han kan jo umulig ha visst at flyet styrtet der. Det eneste som kan forklare dette må være at Penny jobber med faren om å finne øya/Desmond, og at de to som plukket opp signalet fra øya da de ringte Penny. Og at de dermed kunne fortelle koordinatene.


Tempelet
Ja, vi fikk introdusert en ny Dharma station, men denne er litt spesiell. For det første er denne nevnt tidligere, av Richard Alpert, og for det andre sa han til Alex at den ikke er for "hvem som helst", noe som jeg tror antyder at han ikke ønsket å ha Karl eller Rosseau der (les mer under). Denne stasjonen ble nevnt som stedet hvor de andre skulle dra til og være trygge. Saken var at Ben hadde satt gassen i Tempest til å bli utløst når båtfolket kom til øya.

Det var derfor han fikk sendt Harper (psykologen) til fortelle Juliet (og også Jack) om hvor Dan og Charlotte skulle og lyve om deres intensjoner. Ben fikk det til å virke som om oppdraget til Dan og Charlotte gik ut på å slippe ut gassen og drepe alle. Men de ville jo egentlig bare stoppe gassen fra å spres. Hadde ikke Dan og Charlotte faktisk stoppet denne gassen, ville alle på øya dødd, mens "the others" satt trygt i tempelet. Der kan de sitte, i sitt tempel, og vente på at alle dør ut, og dermed kreve tilbake sin øy, mye slik de gjøre første gangen med de opprinnelige Dharmas.


Danielle. Alex og Karl
Karl tror jeg har smelt Alex på tjukka. De viste en rask scene hvor hun holdt seg for magen, og hun så ut til å skulle spille såpass oppblåst at hun tolkes som gravid. Ben vet hva som skjer med gravide jenter på øya, og det kan være grunn til at han bestemte seg for å sende Alex til tempelet. For misforstå meg rett, Ben er tidenes mest utspekulerte kar i denne serien; det var ikke tilfeldig at Karl (som han hater) dør, at Rosseau (som han også hater) blir skutt, og at Alex blir stående alene. Jeg tror han har tenkt ut dette. For de på skipet hadde ikke dratt til øya ennå, og resten av Bens folk ville aldri drept verken Karl eller Rosseau uten Ben's ordre. Det eneste som kunne vært var om Frank fløy helikopteret med noen til øya, men det er lite sannsynlig.

For det første så tror jeg at Karl er død, mens Rosseau ikke er i nærheten av å være ute av serien. En av de beste i serien ved siden av Jack, Locke, Ben og Desmond. Hun har vært en sentral bikarakter, men det viktigste er at øya tydeligvis helbreder de "snille" og Locke ble jo frisk igjen. Han ble også angivelig drept, men overlevde. De sa at en skulle dø denne episoden, blir for latterlig å drepe to, hvorav en meget sentral for historien, og bare reklamere for én død. De gutta vet å melke penger, så blir litt ulogisk. De har forøvrig også lovet et meget ettertraktet "Danielle-flashback", og blir litt meningsløst å komme med det etter hennes død. Ergo tror jeg ikke Rosseau er død.

Men svaret på dette kommer når vi får vite hvem som egentlig skjøt. Var det Keamy & crew, var det "the others" på ordre fra Ben, var det Frank og en til, for all del kunne det ha vært "smoke monster". Neste episode har i slutten lyder som tyder på at dette monsteret kommer tilbake. Har holdt lav profil en veldig god stund, og etter alt jeg kan dømme, må det også forklares for helhetens skyld.

Øya, Michaels selvmord
Dette med Rosseau bringer meg over på Michael. For det snakkes hele tiden om at "the island wants" og "the island won't let it happen" osv. Det virker som om de forklarer Michaels mislykkede selvmordsforsøk med at øya ikke vil la han drepe seg. Spesielt når det er så åpenbart at noe ikke stemmer. Kjører man en bil i 80 km/t inn i en conteiner dør man, eller i det minste blir lam. Han var jo på beina igjen nesten med en gang. Samme med en fulladet pistol. Den begynner plutselig å "ikke fungere", og det etter at Tom sa det ville skje. Det virker som om øya har en agenda for alle som har vært på øya. At øya bestemmer at Michael ikke kan dø fordi det er gjennstående oppgaver han må gjøre før han kan dø. Det kan også forklare hvorfor Mikhail Bakunin (mr. øyelapp) overlevde så lenge, han burde ha dødd lenge før han gjorde. Men virket som om Charlie var hans endelige mål. Samme med Tom, og samme med Locke. Det er tydelig at øya ikke vil at disse skal dø ennå.

Det kan spekuleres i om øya har reddet Tom slik den reddet Locke i etterkant av at han ble drept, men husk at dette skjer mellom Toms død på øya og da Michael dro derfra. Det virker som de vil at vi skal tro han brukte submarinen som Locke sprang til å pendle fastlandet med. Problemet her at jeg ikke tror det er hele greia. Husk at en submarine vil kreve sitt å opere, samt virker det meget stor oppsikt, men husk at Ben hadde masse pass, valuta og kjennskap til omverdenen. Han pendler tydeligvis til/fra øya nokså ofte. Samme gjelder Richard, han pendlet visst også. Det bildet Miles hadde av Ben virket også nokså nylig. Vi vet også at han kommer seg av øya etter at Oceanic 6 blir reddet (ref. episoden med Sayid), så han har en metode til å komme seg av øya på. Kan kanskje være noe i samme retning som da han fikk Locke's far til øya. Denne magiske boksen (som igjen bare var en metafor for noe annet).


Traileren for neste episode var meget spennende. Ingen sneakpeaks på 1-2 minutter, men en standard lost-promo.

Det var Aaron!
Det mange har misforstått med 4. episode denne sesongen er at de tror den omhandler Kate sin fremtid. Når de sa at de i denne episoden ville avsløre en ny Oceanic 6, så var det ikke Kate, men Aaron. Som dere sikkert husker så vi både Jack og Kate i siste episode i sesong 3, så vi visste de kom hjem. Det var Aaron som var den nye avsløringen, de bare tildekket det slik at man skulle tro det var Kate, og dermed lure på om Claire kom hjem eller ikke.

Forklaringen på Oceanic 6.
En ting jeg for sikkert tror nå er at denne forklaringen til Jack & Co om 8 personer er at de 6 som overlevde var Jack, Kate, Sayid, Hurley, Sun og Aaron. De trengte Jin for å forklare at Sun ble gravid, noe hun ikke var da hun dro, og de trengte Claire til å foklare Aaron. Det virker mest logisk for meg. Neste episodes promo har s bekreftet at det er Aaron som er den siste av de seks.

Men nok for nå, kan skrive mer om andre har noen inspill. Ellers blir dette en roman, og det finnes det nok av.

SD
S04E09 Promo: http://www.youtube.com/watch?v=9aJt4S1GAK0
26 Sekunder ut i promoen høres et brøl, noe som kan tyde på att isbjørnen/isbjørnene kommer tilbake.
24 april? Må jeg virkelig vente så lenge!? Damn!

God lesing SD! Setter ord på tingene jeg er for dum til å forstå.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
FY! Den nye Lost episoden var jammen meg bra!

Da venter vi på SD sin teori om episode 8
Sist endret av Sgt. Pepper; 26. april 2008 kl. 00:57.
Sykt spennende. Jeg ELSKER retningen lost tar denne sessongen, venter spent på post fra SD, likevel om jeg ikke er enig i alt. : )
Sist endret av Volch0k; 27. april 2008 kl. 02:16.
vart teorien om isbjørnene oppfyllt eller ?
så episode 9 igår, der var det hvertfall ingen isbjørn
Calling SD!

Spoliers: Etter å ha sett episode 9, fant jeg ut hvertfall en ting! Hvordan Ben (eller Linus) fikk med seg Jahid (eller hvordan det skrives) på "sitt lag". Spørsmålet er vel kanskje heller om det var Ben som drepte kona til Jahid.

Jeg lurer fælt på hva Widmore mente med at det var hans øy. Den tok jeg ikke! Jeg lurte også på hva Widmore mente med "I know who and what you are". Det fikk meg til å føle at kanskje Ben er et spøkelse!?

Jeg synest ikke denne episoden var så meget bra! Hvorfor? Fordi det blir bare mer og mer komplisert, og det er utrolig mye farting frem og tilbake (eller omvendt) hele tiden. Det er vanskelig å finne en rød tråd i handlingen. Får håpe det kommer seg fremover! Kanskje sesong 4 egner seg best som et maraton, eller se den siste episoden, for så å gå bakover i episodene istedet for fremover!
Sist endret av hyys; 30. april 2008 kl. 04:57.