Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 11079
Alpha Dog, 2006
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker jeg så Polarexpressen på tv i romjula tror jeg det var. Vet ikke hvorfor, men jeg begynte nesten å grine hver gang denne sangen kom. Sterke saker.
Jeg så enda en film på skolen som en kan kategorisere som sterk på én måte, siden den fokuserer mye på stereotypier, fordommer og rasisme i USA, landet der 99% av innbyggerene er innvandrere (faktisk statistikk) fra hele verden, Europa, Asia, Midtøsten etc.

Anyway, filmen heter Crash og er laget i 2005.

Den handler om en rekke forskellige folk sin hverdag og de rasistiske fordommene og stereotypiene deres, filmen er etter min mening sterk, men samtidig en veldig fin og lærerik film. En må se-film.

Plott, kopiert fra imdb:
People are born with good hearts, but they grow up and learn prejudices. "Crash" is a movie that brings out bigotry and racial stereotypes. The movie is set in Los Angeles, a city with a cultural mix of every nationality. The story begins when several people are involved in a multi-car accident. From that point, we are taken back to the day before the crash, seeing the lives of several characters, and the problems each encounters during that day. An LAPD cop (Matt Dillon) is trying to get medical help for his father, but he is having problems with a black HMO clerk who won't give his father permission to see another doctor. He in turn takes out his frustration on a black couple during a traffic stop. A socialite (Sandra Bullock) and District Attorney (Brandon Fraser) are carjacked at gunpoint by two black teenagers. Sandra takes out her anger on a Mexican locksmith who is changing the door locks to their home. Later that night, the locksmith is again robbed of his dignity by a Persian store-owner. Many of the characters switch from being bad-person-to-hero in ways that may surprise you.
Vis hele sitatet...
Trailer
Imdb

Etter min mening, fortjener denne filmen ihvertfall terningkast 5.

http://www.aceshowbiz.com/images/news/00013783.jpg
Jeg vil da anbefale Engelen på det syvende trinn.

http://www.imdb.com/title/tt0145653/ den er vel basert på en sann historie.

Ellers er det mange gode filmer som er nevnt!
Boys don't cry.

Vel, kan hende det, men jeg grein som en unge under halve filmen i hvertfall... mennesker er kjipe til tider. Basert på en sann historie.
Sikkert foreslått.

Million Dollar Baby. Fantastisk film etter min mening.