Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  119 11588
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Hvis den aktiveres i år eller 2013 da ? Tror du på 2012 da ? Helt latterlig at du bruker år 2012 som et synonym for jordens undergang. Folk har vel spådd undergangen helt siden vi greide å kommunisere med hveramdre.
Vis hele sitatet...
Ser du ikke sarkasmen i det jeg skrev?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Faen er galt med VG?
Vis hele sitatet...
I forbindelse med det bildet du posta..

Helt enig i at jeg gir totalt faen i hvordan Stoltenberg kom seg hjem, men det er imponerende at han klarte det så kjapt fra New York hvertfall. Det skal han ha!

På vg-tv linken; Nei det ekke no sjokk, men det er kanskje fett å se litt lava på internett istedet, siden man ikke gidder å dra til Island for å risikere å dø.

Haikesentralen er en god ting for de som er i utlandet og ikke kommer seg hjem pga flytrafikken står stille. De fleste skulle vel vært på jobb allerede.

Det med pilothelten er jo bare et sitat fra ham, du kan ikke klage på vg for det. Du får nesten spørre ham personlig hva han sa, men jeg tviler på at vår landsdekkende avis feilsiterer noen i en aktuell sak som dette.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
De i Moss kjenner vel ikke så mye forskjell faktisk. Lukter jo dritt i hele byen. Husker ferien ifjor så tok vi en tur til svenskegrensen, og når vi kom inn i Moss trodde jeg skulle dø. Luktet jo helt forbanna nasty.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare kommentere denne typiske bemerkningen. Jeg har bodd i Moss i 12 år, og kan si at jeg kun har merket denne "drittlukten" et få antall ganger, og det har vært ved direkte ferdsel forbi utsatte områder. Jeg lever et liv upåvirket av dette stempelet Moss by har fått, og hører ellers aldri noe snakk om det innenfor bygrensen.

Asken har jeg ikke vært vitne til enda, og jeg håper det forblir sånn. Gråe hverdager er ikke i samsvar med hvordan jeg hadde forestilt meg russetiden min
Sitat av Tengel Vis innlegg
Jeg må bare kommentere denne typiske bemerkningen. Jeg har bodd i Moss i 12 år, og kan si at jeg kun har merket denne "drittlukten" et få antall ganger, og det har vært ved direkte ferdsel forbi utsatte områder. Jeg lever et liv upåvirket av dette stempelet Moss by har fått, og hører ellers aldri noe snakk om det innenfor bygrensen.
Vis hele sitatet...
Det er fordi du bor der og har vendt deg til lukta. Hadde du ikke vært derifra hadde du merka det hver gang du kjører forbi, trust me.
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Litt artig igrunn at ett så lite land kan stoppe så mange fly.
Vis hele sitatet...
De går for gull i Olympiske terroristleker.
Jeg skal ta fly til Stavanger fra Gardemoen på fredag, får jeg reise da?
Virker som fly forbudet er noe overdrevet om man skal tro det man leser her, her (samme bare i dagbladet) eller her (nok en gang samme bare aftenposten), men det er ikke så mange som sier dette, med tanke på at det er samme mannen som blir sitert i samtlige aviser, jeg for min del tror det er mye i det piloten sier.
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Jeg skal ta fly til Stavanger fra Gardemoen på fredag, får jeg reise da?
Vis hele sitatet...
Fins muligheter for det ja. Flesland hadde en ankomst idag fra Færøyene, og mange avganger til Nordsjøen.

OSL åpner for avganger idag, så regner med det KAN gå innen fredag. Men er jo ingen som vet enda.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Det er fordi du bor der og har vendt deg til lukta. Hadde du ikke vært derifra hadde du merka det hver gang du kjører forbi, trust me.
Vis hele sitatet...
Det kan så være, men uavhengig av tilpasningsferdighetene mine når det angår "Mosselukta" vil jeg nok fortsatt klare å skille mellom to lukter av så forskjellige opphav
Sitat av spelley Vis innlegg
Ser du ikke sarkasmen i det jeg skrev?
Vis hele sitatet...
Nei, det var too mongo pongo.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Nei, det var too mongo pongo.
Vis hele sitatet...
...(...) Okei...
Gleder meg nesten til/hvis aska kommer dalende ned Det kommer til å bli sånn postapokalyptisk stemning sånn Chernobyl -ish Har god grunn til å gå med gassmaske og sånt ute det hadde vært så moro
Jeg lurer på en ting, sikkert mange som synes dette er et utrolig dumt spørsmål

Den største trusselen iforhold til vulkaner er asken etter hva jeg har forstått, og vulkanen Yellowstone antar de at vil spytte ut 1000 kubikkilometer masse, vet ikke hvor mye av dette som er aske, men kan tenke meg det er mer enn nok. Artikkel fra VG.

Det jeg lurer på er rett og slett hva som stopper oss fra å bare bygge en forbanna svær støvsuger, er klar over hvor dumt dette høres ut - men dette er vel noe som lar seg gjøre, er det ikke?


Er klar over at den må være latterlig stor, og at det sikkert koster noen milliarder, men det er vel bedre enn at all flytrafikk må stanses, og at temperaturen ikke synker over noen titalls år?

Er jo selvsagt en bummer om man bygger denne støvsugeren og vulkanen ikke får utbrudd men
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av f00b Vis innlegg
Det jeg lurer på er rett og slett hva som stopper oss fra å bare bygge en forbanna svær støvsuger, er klar over hvor dumt dette høres ut - men dette er vel noe som lar seg gjøre, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Du er klar over at en km^3 er ei kube på 1000x1000x1000m, og at 1000km^3 tilsvarer ei kube på 10*10*10km? 10000 meter lang, 10000 meter høg, 10000 meter brei. Eg trur ikkje heilt du ser for deg kor massive mengder det faktisk er. Teng deg at ei kube fyller heile horisonten. Opp til den høgda passasjerfly flyr. Høgare enn Mount Everest. Og på størrelse med en liten by.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du er klar over at en km^3 er ei kube på 1000x1000x1000m, og at 1000km^3 tilsvarer ei kube på 10*10*10km? 10000 meter lang, 10000 meter høg, 10000 meter brei. Eg trur ikkje heilt du ser for deg kor massive mengder det faktisk er. Teng deg at ei kube fyller heile horisonten. Opp til den høgda passasjerfly flyr. Høgare enn Mount Everest. Og på størrelse med en liten by.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja er ganske mye Vet ikke om det kun er asken de snakker om som er 1000km3? Skjønner ikke helt hvordan de definerer massen til aske, er det snakk om 1000m3 komprimert aske? Om ikke så hadde det sikkert vært mulig å komprimere asken på vei ned til beholderen.
Og man trenger jo strengt tatt ikke å bygge så mye i høyden, tenkte på å f.eks. lage et forseglet hull i bakken.

Jeg forstår at dette er ganske sykt uansett. Men det er fortsatt mulig i praksis, er det ikke? Om alternativet hadde vært jordens undergang?
Sitat av Tengel Vis innlegg
Jeg må bare kommentere denne typiske bemerkningen. Jeg har bodd i Moss i 12 år, og kan si at jeg kun har merket denne "drittlukten" et få antall ganger, og det har vært ved direkte ferdsel forbi utsatte områder. Jeg lever et liv upåvirket av dette stempelet Moss by har fått, og hører ellers aldri noe snakk om det innenfor bygrensen.

Asken har jeg ikke vært vitne til enda, og jeg håper det forblir sånn. Gråe hverdager er ikke i samsvar med hvordan jeg hadde forestilt meg russetiden min
Vis hele sitatet...
Err, jeg pendler fra Fredrikstad til Oslo (gjennom Moss) hver dag, og helt seriøst, uten å overdrive: hver gang vi ankommer Moss lukter det vondt. Og ja, det hender jeg tar meg selv i å titte mistenksomt på andre, fordi det lukter flatulens.

Toget går jo rett gjennom fabrikkområdene der produksjonen foregår, så er jo ikke rart at det lukter akkurat der. Uansett lukter det ikke så forbanna ille som folk skal ha det til, man merker det jo, men hvis man syns det lukter så ille at man «tror man skal dø» er man pinglete. Ærlig talt.
Sist endret av Viva la Opium; 25. april 2010 kl. 00:42.
Sitat av f00b Vis innlegg
Hehe, ja er ganske mye Vet ikke om det kun er asken de snakker om som er 1000km3? Skjønner ikke helt hvordan de definerer massen til aske, er det snakk om 1000m3 komprimert aske? Om ikke så hadde det sikkert vært mulig å komprimere asken på vei ned til beholderen.
Og man trenger jo strengt tatt ikke å bygge så mye i høyden, tenkte på å f.eks. lage et forseglet hull i bakken.

Jeg forstår at dette er ganske sykt uansett. Men det er fortsatt mulig i praksis, er det ikke? Om alternativet hadde vært jordens undergang?
Vis hele sitatet...

Hva med å bare komprimere asken ved å montere noe alà CERN ved foten av fjellet?
Eller tre en stor sekk på toppen av vulkankjeglen?

Nei, vet du hva? Dette blir alt for urealistisk til at det er vits i å diskutere det videre. (Mitt synspunkt )
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10005523
-.-

Vulkanasken kommer kansje tilbake igjen.. Hyggelig..
Det kan komme og gå over flere måneder, kanskje greit nok, folk begynner kanskje å planlegge andre måter å reise på. Litt kjipt å måtte sitte og krysse fingra før hver ferie.