Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  106 7165
Flodhest uten tvil.
Sitat av phideph Vis innlegg
Jeg hadde selv valgt et nesehorn, på grunn av transport, og veldig sterkt dyr generelt. Også er de litt søte som nyfødte.
Vis hele sitatet...
Når ett nesehorn blir skremt løper det rundt en kilometer før det snur seg for å se om det faktisk er en fare.

Jeg ville hatt en elefant. Di er greie å temme, transport, arbeidskraft og effektiv til forsvar og angrep.
Ville valgt min Golden retriever. Hunder er alltid trofaste mot sin eier. Hvilket familiemedlem hopper i gangen av glede når jeg kommer hjem etter å vært borte en uke? Jo, hunden vår. De er også fantastiske skapninger å prate med når man er alene, er jo trossalt en apocalypse vi snakker om. Var the sadest moment når Will Smith sin hund døde i "I am legend".
Sist endret av mo3; 4. desember 2011 kl. 13:31.
Jeg tror en morskus hadde vært tingen.
En moskus har stor bærekapasitet og kan vandre over store distanser. Den er heller ikke så du kan gjemme deg til en viss grad også.
Når det kommer til den praktiske delen så kan moskus melkes. Du har tilgang på væske om det skulle bli nød. Den har også mye pels som den ikke trenger om man drar sørover. Av pelsen kan man lage klær. Dette gjør også at moskusen kan tåle mye større klimaforskjeller som er uhyre viktig i en sånn situasjon. Du vil ikke ha en hest som stryker med med en gang det blir litt varmt eller kalt. Moskusen har også horn den kan forsvare seg med.
Om det skulle bli krise så kan moskusen faktisk løpe i opp til 60 km/t! DA er det bare å slenge seg oppå, ta tak pelsen og la det bære av sted.
Matmessig så kan moskusen spise omtrent alt fra gress til lav.
PClock: Haha gjennomtenkt den der fortjener kp!
En elefant:

Kan brukes til transport, kan bære masse ting og kan trampe ned folk ^^
Kan også få masse mat ved å grille den hvis ting blir så ille at jeg blir nødt til det xD

Eller en løve:

den kan jeg ri på og bruke til å beskytte meg og skaffe meg mat
Sist endret av Zetta; 4. desember 2011 kl. 17:19.
Uten tvil, mitt allerstørste favorittdyr ever forever.

Utover det, tja.. andre store men sjeldne kattedyr: snøleopard, sibirsk tiger, puma eller en spansk(iberisk)-pantergaupe.

Som dere freaks sikkert ser er jeg svært så glad i kattedyr. Først og fremst store!

Og jeg liker andre rovdyr også,som f.eks de norske vi har, - men sjeldne og "kule" kattedyr er en slager for meg og vil alltid bli det!!
______

Av fabeldyr(hvis det også er lov til å ha med på lista): en griff, eventuelt hippogriff, uten tvil. Kanskje en kentaur på andreplass

______

PS; det praktiske !? Tja, et sterkt kattedyr funker greit til transport over korte små avstander. Men de er ikke altfor praktiske likevel.
Jeg nevnte norske rovdyr - en stor brunbjørn som god kompis hadde gjort nytten, bjørner er fleksible, men ikke best til transport og gir ikke melk(overlevelse).

Derfor sier jeg tilslutt: 1) Stort Muldyr, praktisk, sterkt, uredd, lojal, kan være kosete, veldig fleksibelt, brukt utallige ganger i historien
2) Norsk brunbjørn; delvis praktisk, uredd, lojal, fleksibel
3) Jaguar; kun fordi det er et nydelig dyr