Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 9929
Man kommer ikke unna at Vanilla var ett mye mer krevende spill, og det har ingenting med alder å gjøre. Noen venner av meg satte nylig opp en Vanilla server som vi spillte på lokalt, og ting er vanskelig. Prøvde vi f.eks. å ta snarveier til quester igjennom skoger og lignende, som vi har blitt vant med i Cata, ble som vi regel slakta grunnet at mobs slår hardt og har høy aggro range. Har man aggro fra en mob, så har man lite rom å bevege seg på før man har tiltrukket seg mange flere.

Mange quester i Vanilla innebærer en form for strategi. Man kan ikke bare løpe inn og forvente å løse ting raskest mulig, slik som man gjør nå til dags.

Jeg husker også fint tilbake til gamle dager som level 60 med rimelig high-end epic gear, hvor jeg fortsatt måtte man ta forholdsregler under farming i f.eks. Silithus. I Vanilla handlet det mye om marginer, pullet man på seg en ekstra mob måtte man ha det meste av cooldowns klar for å overleve. I Cataclysm etter 4.2 har farmingen stort sett bestått av å pulle til seg så mye som mulig for så å nuke det ned, og de fleste classer har nok av panic-buttons om ting skulle skjære seg.
Sist endret av danielsk; 21. september 2012 kl. 13:18.
Sushi er godt
SR71's Avatar
17 5
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Vel, Blizzard har jo kunngjort at dette er en PvP-expansion, så.

Selv syns jeg det virker utrolig fett! Det er masse de har brukt overdrevent mye tid på, som det at spillerne kunne ha PvE gear i arena. Dette har de nå gjort umulig.
Vis hele sitatet...
Det er vel å putte det litt feil,
kan på ingen måte si at "focuset" til denne expansion er PVP basert.
PvE kommer alltid til å ha den største andelen av spillere, og raids er jo tbh bare en måte å spille ut lore fra bøkene etc.

Derimot det de har sagt, er at World pvp kommer tilbake, og det blir fett.

Men ikke få det til og høres ut som denne expansionen bare er PVP fokusert. For det er ikke riktig
Sitat av danielsk Vis innlegg
Man kommer ikke unna at Vanilla var ett mye mer krevende spill, og det har ingenting med alder å gjøre. Noen venner av meg satte nylig opp en Vanilla server som vi spillte på lokalt, og ting er vanskelig. Prøvde vi f.eks. å ta snarveier til quester igjennom skoger og lignende, som vi har blitt vant med i Cata, ble som vi regel slakta grunnet at mobs slår hardt og har høy aggro range. Har man aggro fra en mob, så har man lite rom å bevege seg på før man har tiltrukket seg mange flere.

Mange quester i Vanilla innebærer en form for strategi. Man kan ikke bare løpe inn og forvente å løse ting raskest mulig, slik som man gjør nå til dags.

Jeg husker også fint tilbake til gamle dager som level 60 med rimelig high-end epic gear, hvor jeg fortsatt måtte man ta forholdsregler under farming i f.eks. Silithus. I Vanilla handlet det mye om marginer, pullet man på seg en ekstra mob måtte man ha det meste av cooldowns klar for å overleve. I Cataclysm etter 4.2 har farmingen stort sett bestått av å pulle til seg så mye som mulig for så å nuke det ned, og de fleste classer har nok av panic-buttons om ting skulle skjære seg.
Vis hele sitatet...
Veldig godt sagt! Been there done that, Silithus mobsene tok sykt med liv.
Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Mener du alle som spilte WoW i vanilla var 10åringer, derfor var det vanskeligere? Bare tull. Addons o.l. har nok mye innvirkning på at ting blir enklere ja, men det var mye mer tidskrevende å spille før. Først og fremst så måtte man jo faktisk jobbe for å få tilgang til raidet, og at det var rimelig uvanlig med full epic sier også litt, det droppet jo drøssevis før også.
Vis hele sitatet...
I vanilla tok alt mye lengre tid, jeg vil ikke påstå at det nødvendigvis var hardere. Hardmodes is dag krever faktisk veldig mye av alle sammen i raidet, selv om det ikke er 40 personer.
40 man raids var egentlig utrolig lett, vanskelig for de stakkarne som ledet det, men relativt lett. Mye rom for feil, mye rom for slacking. 10 man HC er faktisk krevende, 25 man HC er faktisk mye lettere. Ser for meg 40 man HC som også relativt lett.

Wow derimot i mists of pandaria kommer til å bli helt flott for meg, jeg leder ett lukket guild samfunn, og jeg har tilnærmet null aktivitet med andre spillere enn de innenfor guilden min. Spillet blir ikke ødelagt av 12 åringene så lenge man greier å holde seg unna de. Jeg spiller også kun pve, og noe arena. Derfor greier jeg fint å holde meg unna de.

Pandaer har vært en del av loren utrolig lenge, hvorfor er pandaer så mye verre enn vandrende kuer? Det virker som om det er kult å mobbe spillet pga pander. Derimot, de mer avanserte tinga som for eksempel talentsystemet, er helt ødelagt. Det skal være avansert å specce, og sånn som det er nå minner meg om pokemon.
PANDA bitches Ikke lenge til release nå!! Andre som gleder seg?!
Kjøper det nok selv en måneds tid etter release. Da leveling rushet / vente på mob respawns ikke er noe spesielt for meg Ser nok for meg at serverne er veldig ustabile 1-2 uker etter release. Er vanskelig å forberede seg på ett slikt rush med innlogginger som Blizzard pleier å få med sine releases, har hvertfall vært slikt med de siste expansion pakkene samt Diablo III :3

Har desverre ikke så mye tid til gaming da jeg er lærling, jobber deltid, holder på med lappen og skal samtidig ha tid til å være med venner! Og da passer ett LoL game på kvelden bedre for meg
Sitat av doffen67 Vis innlegg
PANDA bitches Ikke lenge til release nå!! Andre som gleder seg?!
Vis hele sitatet...
Lenge siden jeg har gledet meg til å game WoW som nå, men står stuck på hva jeg skal spille. Valget står mellom shaman, warlock og rogue.
Sitat av indolence Vis innlegg
Lenge siden jeg har gledet meg til å game WoW som nå, men står stuck på hva jeg skal spille. Valget står mellom shaman, warlock og rogue.
Vis hele sitatet...
Hehe, Vil tro det lønner seg å gå for Lock først. Ettersom jeg har på følelsen av at en Nerf vil treffe lock om et par patcher. Dermed dra nytten av det mens du kan
Vurderer å kjøpe MoP avhengig av hva prisen blir, men er selv usikker på hvilken class jeg burde satse på. Hadde warlock som main i vanilla, TBC og starten av WotLK , resten av WotLK og Cata har det gått i feral druid (frem til tidlig i år da jeg sluttet). Har sansen for resto shaman, men føler det blir et slit å levle det utenom dungeons, er elemental noe å satse på nå?

Noen som vet hva som skjer med mount som f.eks. Reins of the Crimson Deathcharger i MoP? Synes de burde fjerne hele questet nå som det blir helt faceroll, og det i tillegg er så mange dupes i spillet. Håper prisen på dette mountet skal stige igjen.
Blir vell slik at du kan få den som random heroic dungeon reward :3
Tviler ikke..

Fikk kjøpt "Formula: Enchant Shield - Lesser Parry" til 10,000g i går, absolutt ikke verst! Denne kommer nok bare til å øke i pris fremover. Skjønte det slik at den som regel droppet fra en kiste et eller annet sted for lenge siden, men etter denne kisten ble fjernet ble dropchancen lik 1 drop per 100,000 kills. Virker som 50,000g ikke skal være noe problem i hvert fall, kanskje jeg får tilbake det jeg tapte på Crimson Deathcharger'ene likevel.
Poy
Stay positive..lala
36 1
Det skulle vært mulig å spille de gamle versjonene av wow synes nå jeg..
Men spilte demo'n til pandaria, og jeg syntes ikke at den var så veldig ille. pandaer er tross alt awesome.
Er vel det de forsøkte å løse ved at man kan låse XP for å bli værende der man vil, men er såklart STOR forskjell fra hvordan det faktisk var å spille på den tiden. Er jo noe helt annet å raide f.eks. Kara nå som alle har heirloom gear osv.. Finnes jo et fåtall av guilder som faktisk driver med old-school raiding hvor bare gear fra den tiden er lov, men fortsatt ikke det samme.

Er nok alt for mye å vedlikeholde for Blizzard, og for liten interesse. Tror ikke det kommer til å skje, dessverre. :/ Skulle gjerne spilt TBC!
Jeg må bare spørre; Vet dere om det blir releasa i natt, eller natt til onsdag? Har snakket en del med kompiser, men er fortsatt jævlig usikker! :P
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Jeg må bare spørre; Vet dere om det blir releasa i natt, eller natt til onsdag? Har snakket en del med kompiser, men er fortsatt jævlig usikker! :P
Vis hele sitatet...
I natt. Countdown
Sitat av Poy Vis innlegg
Det skulle vært mulig å spille de gamle versjonene av wow synes nå jeg..
Men spilte demo'n til pandaria, og jeg syntes ikke at den var så veldig ille. pandaer er tross alt awesome.
Vis hele sitatet...
Det går fint an å spilla på Vanilla private servers. Det er tilogmed gratis.
Takk for svar!
Hmm, matteprøve imorra... Matte eller wow? Faen dette blir vanskelig
Sitat av Blizz bluepost
With this expansion, we’re using a new bit of tech that will unlock the expansion content, make the intro quest magically pop up in your quest log, and allow you to begin playing the expansion immediately without the need to log out and back in. If everything goes as planned this will be a smooth transition to the adventures that await you in the new continent.
Vis hele sitatet...
Håper dette funker som det skal! Hugser jeg alltid har vert for treig til å logge inn igjen for så å stå i kø i timesvis..
Kan nesten vedde på det vil bli problemer uansett. Blir nok kø på de fleste servere som er greit populære, mange som kjøper spilletid bare for å prøve osv.. Vil regne med masse disconnects og lag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Say what?
Har de også endra sånn at man kan bruke Visa Elektron til å kjøpe expansions og game-time?

https://imma.gr/46900

Edit: Hvordan funker det, egentlig? D: Trodde man kun kunne bruke de korta i butikk..
Edit2: Innlegg 1200
Sist endret av Claryn; 7. oktober 2012 kl. 22:41.
For meg, virker det som blizzard vil gjøre spillerene sine bevisst på meditasjon og spirituelle muligheter.

Har asossiert det med 2012, og vet at det er et stort hopp. Men, skulle ikke forundre meg heller.