Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilken av de to, er det beste valget ?
Kristendommen 50 21,46%
Human-Etisk forbund 183 78,54%
Stemmegivere: 233. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  103 6385
Sitat av the captain Vis innlegg
Det beste valget er å gjøre det i kirken, så har man hvertfall safet seg hvis det en dag viser seg at bibelen er en sann historie. Slipper og komme til helvete og sånne kjipe ting.
Vis hele sitatet...
Pass på så du ikke har før-ekteskapelig sex da, eller Gud forby at du skulle bruke prevensjon. Eller enda verre - få dama til å ta abort hvis alt det ovennevnte skulle skjære seg.

Å frykte noe som kanskje finnes blir helt feil i mine øyne.
Sist endret av charz0r; 9. desember 2008 kl. 18:11.
Sitat av the captain Vis innlegg
Det beste valget er å gjøre det i kirken, så har man hvertfall safet seg hvis det en dag viser seg at bibelen er en sann historie. Slipper og komme til helvete og sånne kjipe ting.
Vis hele sitatet...
Etter den logikken er det best å gjennomgå tilsvarende ritualer i ALLE religioner som sier noe om etterlivet. Hvis man virkelig tror at en evt gud ikke ville sett igjennom det, heh.
Sitat av the captain Vis innlegg
Det beste valget er å gjøre det i kirken, så har man hvertfall safet seg hvis det en dag viser seg at bibelen er en sann historie. Slipper og komme til helvete og sånne kjipe ting.

Ka godt det kan komme ut av en humanistisk konfirmasjon skjønner ikke eg, da hadde jeg heller latt være.

Er like lite humanist som kristen, konfirmerte meg i kirken pga. tradisjon.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at helvete er så jævlig som det alle skal ha det til at det er? tenk om det egentlig er det ordentlige paradis, jeg tror (jeg er ikke sikker) at det står ett eller annet sted i bibelen at helvete rett og slett er et sted uten gud. I mine øyne er Gud en arrogant mannipulativ liten drittunge som tilfeldigvis klarte å få millioner, kanskje milliarder av tillhengere og satte opp en masse regler som ikke gir noe mening... så hva er da helvete? himmelen for ateister? fine with me
Sitat av nitrous Vis innlegg
Etter den logikken er det best å gjennomgå tilsvarende ritualer i ALLE religioner som sier noe om etterlivet. Hvis man virkelig tror at en evt gud ikke ville sett igjennom det, heh.
Vis hele sitatet...
Da blir sikkert den ekte guden forbanna siden du ikke tror på ham/henne. Altså må du satse alt på et kort. Om du satser på den kristne guden så må man huske at Jesus sier at bare de som tror på ham blir frelst, så det holder ikke med skuespill.

Altså er de aller fleste fucked om det finnes en gud, uansett om de velger å "sikre" seg i en eller flere religioner.