Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 19682
Sitat av røyksky
Jeg sier bare; HÆÆ?
Vis hele sitatet...
Jeg tipper.... skrivekick


men nok offtopic. jeg holder meg (heldigvis) unna sigaretter, og røyker/mekker bare rød3
Sist endret av Ftnfw; 7. juni 2008 kl. 13:16.
Godt med smør
Sitat av Ftnfw
Jeg tipper.... skrivekick


men nok offtopic. jeg holder meg (heldigvis) unna sigaretter, og røyker/mekker bare rød3
Vis hele sitatet...
highfive for rød 3

Men, er det noe særlig bedre egentlig?
Sitat av Apeloff
highfive for rød 3

Men, er det noe særlig bedre egentlig?
Vis hele sitatet...
Det er mindre tilsettningsstoffer ihvertfall. En "renere" type tobakk. Prøv og ta av filteret av en malboro en gang, så røyker du den, fysj det smaker stygt!
Men det er jo også mer nikotin i tobakk, enn sigaretter, da. Så en rullings vil være mye "sterkere" enn en sigarett, for noen som ikke røyker. Samme gjelder for mekketobakk
Eg har selv fått en del komentarer på det der med at det er fleire farlige stoffer i siggaretter enn tobakk..

Siggaretter er vell kanskje også laget til for å skape meir avhengighet enn tobakk?

Så er vell egentlig Tobakk mindre farlig enn siggaretter, vis det er mindre farlige ting i det (Right?)

(Sier ikke at tobakk ikke er farlig)

Hadde vert fint hvis noen som har peiling kunne nevne forskjellen på dei farlige stoffene i tobakk i forhold til sigg.

Sorry for litt rotete post;P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av Übermench Vis innlegg
Prince sine "Indian summer" og first cut skal være uten tilsetningstoffer og med avhengighets-fri tobakk. Kan dette stemme? hvordan smaker denne? noen erfaringer?
Vis hele sitatet...
Heeheehee, gammel tråd, men allikevel - det står additive free, ikke addictive free, så den er nok like avhengighetsskapende som alle andre sigaretter. Forøvrig smaker den aldeles strålende.
Det er jo ingen hemmelighet at røyking øker sjangsen for å få diverse sykdommer, ergo du har større sjanse for å dø tideligere. Det er absolutt ikke sundt.

Angående de giftstoffene, så finnes det jo gift i ganske mye rart. Er du klar over hvilke giftstoff du får i deg ved å spise Grandiosa? Glutamat, som brukes til å drepe hjerneceller i forsøksdyr. kilde: http://forbrukerportalen.no/Artikler...s_til_glutamat

Du får i deg minimale mengder med disse giftstoffene, og det meste fanges opp i kroppen og skylles ut igjen, vil jeg tro. Men selvsagt, mange henger nok igjen, og røyking er fremdeles ikke sundt.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Den er helt grei, smaker litt annderledes, litt uvant smak kanskje.. Sist jeg røyket denne tengte jeg ikke noe på at det ikke innholdt nikotin, gjør den virkelig ikke det?

Jeg som mange andre røyker Lucky Strike som er toasted godt som faen og uparfymert.
Jeg synes smakes av Lucky gjenerellt virker sunnere. Når jeg blir nødt til å røyke prince brekker jeg meg nesten, synes det smaker pyton, jeg merker den styge bly smaken.
For å si det sånn, hadde jeg blitt litt oppmuntret om Lucky ikke inneholdt alle de kjemikalene.
Vis hele sitatet...
Er ikke de fleste sigg toasted?
Hva er forskjellen på toasted vs Sun-dried?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Gabbeh Vis innlegg
Er ikke de fleste sigg toasted?
Hva er forskjellen på toasted vs Sun-dried?
Vis hele sitatet...
Toasted: Tørket ved hjelp av en nærmere varmekilde: ovn, etc
Sun dried: soltørket.

Jeg er ikke klar over hvilke forskjeller om noen i det hele tatt brukeren evt ville kjenne, fant lite om det på verdensveven.
Jeg har hørt at Norge blir og innføre selvslukkende sigaretter. Det skal visstnok har noe med papiret og gjøre. Hva er forskjellen, og er det noe særlig mindre/mer skadelig?
+KP, Denne posten skal jeg vise til venner som ikke gir seg med røyking uansett hva folk sier! Skulle gjerne hatt en lik faktaliste med farer over snusing, med slike gode eksempler. Thanks for sharing.
Sist endret av Lebowski; 5. januar 2009 kl. 23:31.
det er jo ikke sånn at vi som røyker ikke vet at det er farlig eller noe sånt, men det er faktisk vårt eget valg, ikke deres ("røykkritikere")
så have fun!
Sitat av puffman Vis innlegg
Jeg har hørt at Norge blir og innføre selvslukkende sigaretter. Det skal visstnok har noe med papiret og gjøre. Hva er forskjellen, og er det noe særlig mindre/mer skadelig?
Vis hele sitatet...
Husker det gikk noen rykter på ungdomsskolen om at det var satt inn med salpeterløsning for at det skulle brenne fortere. Mest sansynlig er dette bare piss men tenkte å nevne det

Er forøvrig litt mistenksom til papiret på ferdigrøyk, for alle har vel klart å antenne papiret fra en mekksigg eller tre i askebegeret. Det lukter ikke godt, og det slukker ikke heller. Vanlig rizzla derimot lukter ikke like dritt og gløden dør ut. Anyways går det i rullings her så det blir ikke så mye siggpapir på lungene mine, men det er av helt andre grunner en at jeg er redd for papiret på ferdigrøyken
Sist endret av DeMenT; 6. januar 2009 kl. 00:31.
Sitat av halvard890 Vis innlegg
det er jo ikke sånn at vi som røyker ikke vet at det er farlig eller noe sånt, men det er faktisk vårt eget valg, ikke deres ("røykkritikere")
så have fun!
Vis hele sitatet...
I motsetning til snufing er faktisk denne røyken også til plage for mange andre, det er faktisk ganske skadelig med passiv røyking.
ja, men nå er jo røykeloven kommet da å jeg regner med at du har såpass hyggelige venner at de ikke røyker mens du er der eller hos deg da!
Sitat av halvard890 Vis innlegg
det er jo ikke sånn at vi som røyker ikke vet at det er farlig eller noe sånt, men det er faktisk vårt eget valg, ikke deres ("røykkritikere")
så have fun!
Vis hele sitatet...
Yes, men det er jo fint å være opptatt av den generelle helsa til den norske befolkning allikevel. Ikke bare er det trist å måtte se på konsekvensene, men det koster faktisk også ganske mye penger at dere stadig vekk dør pga "valget deres" og at dere alltid bruker så lang tid på å gjøre det.
Joda, men nå er jo tobakk ganske tungt avgiftsbelagt i norge da, så egentlig så føler jeg meg som en ganske stor bidragsyter siden jeg kjøper nesten all røyken min i norge
Ja, det skulle da bare mangle..

Men du har et godt poeng. Ifølge den artikkelen her så tjener vi jo faktisk på at dere frivillig går i døden. Har du sett =)

http://www.klikk.no/produkthjemmesid...icle278054.ece
Sist endret av mentalmelt; 6. januar 2009 kl. 01:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva da mener du?
Dette er et utrolig interesant tema, kan diskuteres frem og tilbake i nesten all evighet, å alle har sin egen mening på dette. men jeg mener at min røyking ikke "knærter" ufrivillige! Det har litt med hvilke evner du har til å være et medmenneske.
Det er jo ikke akkurat sånn at snusere pælmer snusen sin overalt, og jeg som røyker synes ikke automatisk heller at sneiper overalt er pent, syns det er greit å kaste røyken i et askebeger
Jeg mente at det skulle da bare mangle at dere beskattes litt for å bidra til å opprettholde det behandlingstilbudet dere kommer til å trenge senere.
Ja, selvfølgelig men sånne som meg og deg burde egentlig betalt ei krone i avgift per inlegg vi har her, siden vi sitter forran pcn og diskuterer istedet for å vere i senga og sove for å være opplagt så vi kan dra på jobb å tjene mer penger til staten
+ at vi kan pådra oss øyeskader, epilepsi, "musehånd", sterilitet, og fedme
så nå er det på ride å legge seg
Hehe, jeg tar den sammenligningen der som en spøk =) God natt
Sitat av puffman Vis innlegg
Jeg har hørt at Norge blir og innføre selvslukkende sigaretter. Det skal visstnok har noe med papiret og gjøre. Hva er forskjellen, og er det noe særlig mindre/mer skadelig?
Vis hele sitatet...
Det er forskjellige papir som er forskjellen ja, du kan se dette på denne illustrasjonen:
http://www.stateline.org/live/digitalAssets/8446_safe-cig.gif
Siden det bare er papiret som er tuklet med har det ingenting å si på om den er mer eller mindre skadelig, så foruten husbranner o.l redder den nok ikke lungene dine
Alle ferdigsigaretter har mange rader med striper med godt brennbart materiale nedover papiret, derfor ryker siggen til den er ferdig. Rullepapir har ikke dette belegget, og rullings slukker i løpet av kort tid etter siste trekk. Alt de må gjøre er å slutte å legge på disse stripene. Det er nok liten eller ingen forskjell på skadevirkningen.
Hvorfor har tobakkindustrien så få "reguleringer" å forholde seg til ut ifra hva dem putter i produktene deres?
Hvorfor står det ikke på røykepakker hva det inneholder og hva som har blitt tilsatt? De fleste produktene som man inntar står det jo på pakningen hva den inneholder.

Gidder ikke å grave meg gjennom 6 sider for å se om noen har svart på lignende spørsmål. :P
Sist endret av sneipen; 9. januar 2009 kl. 02:04.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
sneipen: Det tok meg skarve 3-4 minutter å lese over de 6 sidene, makan til latskap..

Ja, all mat vi har i butikkene går igjennom analyser og godkjenninger før de får komme på markedet.

Tobakk er i en helt egen gruppe, det har en helt egen lisens og helt egne bestemmelser. Lite av disse bestemmelsene sier noe om hva som kan være i tobakken.
Jepp, av og til er jeg lat. Spesielt når jeg holder på og sovne.

Tobakk er i en helt egen gruppe, det har en helt egen lisens og helt egne bestemmelser. Lite av disse bestemmelsene sier noe om hva som kan være i tobakken.
Vis hele sitatet...
Jeg ble ikke smartere av det svaret.
Hvorfor er det slik? That is the question.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvorfor er egentlig et bra spørsmål, du kan jo ta det opp med dine lokalpolitikere?

Det er faktisk en paragraf som omfatter innholdet i tobbakksvarter:
§ 4. Departementet kan gi forskrifter om tobakksvarers innhold, herunder maksimalgrenser for bestanddeler, vekt, filter, innpakning m.v.

Men så langt jeg vet har ikke myndighetene satt denne paragrafen ut i praksis.

kilde: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...emne=tobakk*&&
Sist endret av Dodecha; 9. januar 2009 kl. 17:47.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Glad jeg røyker kun 100% naturlig tobakk..
Går kun på "Pueblo" og "American Spirit" rulletobakk her i huset.
Besterfaren min har kols røyket i 60 år og fikk beskjed på sykehuset at om han ikke sluttet kom han til å dø om kort tid, han kastet tobakks pakken i søppla på sykehuset og sa at nu var han sluttet å røyke og røyket aldri etter det, det er sterkt gjort etter 60år og han røyket myyyye!! i dag eier han ikke pust å gå opp en vanlig trapp på 14 trinn trenger han 4 -5 pauser på.. det er mye, vist man lurer på vordan det er å ha kols kan du prøve å puste gjennom et sugerør i en times tid:-P
Sitat av getlonewolf Vis innlegg
Snus er mere avhengighetsskapende enn røyk, og du får i deg mere nikotin gjennom snusen enn gjennm røyking! Velg selv.. som sagt så slutter jeg ihvertfall!
Snusing har uheldige konsekvenser for kondisjonen. Hvis du legger inn en pris så stiger faktisk blodtrykket og pulsen. Dette medfører at prestasjonen blir dårligere.. garantert. Du merker det i det lange løpet. Selve nikotinen i snus snører sammen blodårene og gjør slik at blodsirkulasjonen blir dårligere. Resultatene av dette er svekket restutisjon, alstå "helbredelse", ved skade eller hard trening.
Vis hele sitatet...
[/quote]
general burde også ha en rimelig farve på tennene foruten å se helt bastard ut når han snuser. Pluss at snus har dokumenterte skader på lepper/munnhule og slimhinne.
Sist endret av Zhylo; 24. januar 2009 kl. 00:47.
Sitat av Gitchen Vis innlegg
Besterfaren min har kols røyket i 60 år og fikk beskjed på sykehuset at om han ikke sluttet kom han til å dø om kort tid, han kastet tobakks pakken i søppla på sykehuset og sa at nu var han sluttet å røyke og røyket aldri etter det, det er sterkt gjort etter 60år og han røyket myyyye!! i dag eier han ikke pust å gå opp en vanlig trapp på 14 trinn trenger han 4 -5 pauser på.. det er mye, vist man lurer på vordan det er å ha kols kan du prøve å puste gjennom et sugerør i en times tid:-P
Vis hele sitatet...
Og det har ingenting med at han er en gammel mann?
Har igjen å se vitenskapelige bevis for at kols ene og alene er kommet pga. røyking.
Han sa jo bare at bestefaren hans har kols og at han nå må slutte å røyke hvis han har lyst til å leve.

Det er forøvrig ikke akkurat mangel på vitenskapelig belegg på linken mellom røyking og kols. Det er heller ingen som har påstått at kols har kommet pga røyking. Kols kan oppstå av flere forskjellige årsaker, men det store flertallet av de som har pådratt seg sykdommen(e) er jo utvilsomt røykere.
Sist endret av mentalmelt; 24. januar 2009 kl. 01:19.
Skulle gjerne hatt en slik faktaliste om snus også!
bestefarn min fikk kols pågrunn av mye røyking i en proide av 60 år det ble bevist på sykehuset
han bynte å røyke som 14åringe og på den tiden var det jo ikke "farlig" å røyke det er jo bevist i senere tid.

og ja det er jo mulig og få kols uten å røyke i det hele tadt, men røyk har gjort kols til en folkesykdom i norge, det sier de vertfall på reklamen på tv, om det er et skremme skudd eller fakta vet ikke jeg no om:P