Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 16237
Kjørte på en rev en gang. Gir meg fortsatt frysninger når jeg tenker på det.

Selv om politiet henlegger saken, så behøver ikke de stå i veien for at dere skal ta saken videre til sivilt søksmål. Man kan ellers alltid finne en katteelskende advokat som mer enn gjerne tar saken gratis. De finnes.
Du kjørte vel ikke på reven med vilje?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Zulliken Vis innlegg
Du kjørte vel ikke på reven med vilje?
Vis hele sitatet...
Det gjorde vertfall jeg i går.... og dagen før der igjen også.

Det er alt for mye rev her, bli kvitt dem alle!
Sitat av Pollyy Vis innlegg
Det gjorde vertfall jeg i går.... og dagen før der igjen også.

Det er alt for mye rev her, bli kvitt dem alle!
Vis hele sitatet...
Litt off-topic: Det der ser bare skummelt ut, lol..
Tilbake til tråden?
Sist endret av WriteXRiot; 31. mai 2010 kl. 10:03.
Spre det på Facebook at de kjørte på katten.
Blir kvalm av slike folk
Legg ut all personalia med bilde, adresse, fullt navn, telefonnummer og hva de har gjort på 4Chan.

I know, /b/ is not your personal army.
Husker en gang jeg øvelseskjørte med mamma og det kom en katt springende fra høyre mot venstre. Jeg reagerte med å svinge over i motgående kjørefelt, for der å treffe katten. Det var refleks, men katten ville ha klart seg om jeg bare hadde kjørt rett frem. Liten erfaring, god intensjon, dårlig utfall

Vi ringte på i huset der katten kom løpende fra, og jeg gruet meg til å se de triste eller sinte reaksjonene. Reaksjonen til datteren i huset var ikke helt slik jeg hadde sett den for meg, men den passet min samvittighet midt i blinken: Mamma, pus er kjørt over, kan vi få en ny?
Sitat av Cheezypoofs Vis innlegg
Husker en gang jeg øvelseskjørte med mamma og det kom en katt springende fra høyre mot venstre. Jeg reagerte med å svinge over i motgående kjørefelt, for der å treffe katten. Det var refleks, men katten ville ha klart seg om jeg bare hadde kjørt rett frem. Liten erfaring, god intensjon, dårlig utfall

Vi ringte på i huset der katten kom løpende fra, og jeg gruet meg til å se de triste eller sinte reaksjonene. Reaksjonen til datteren i huset var ikke helt slik jeg hadde sett den for meg, men den passet min samvittighet midt i blinken: Mamma, pus er kjørt over, kan vi få en ny?
Vis hele sitatet...
Haha. Tbh ville jeg blitt glad om noen hadde kjørt over det hvite, ullete, sprøe, stygge, onde beistet av ei katt familien min har i huset
Sitat av kdc_hero Vis innlegg
Andmeld det!
å hvis saken blir henlagt...
så må du ty til andre metoder ( hvis du skjønner hva jeg mener )
Vis hele sitatet...
Så med andre ord: å torturere/skade/ødelegge mennesker, det er greit...fordi man skal hevne en katt?

Bortsett fra et så teit utspill, så er jeg helt enig at disse personene burde få straff.
Er det noen oppdateringer i saken? Hvor skjedde dette foresten? Har kattunger på vei skjønner du
Det er i slike tilfeller at loven ikke er tilstrekkelig lenger. Og du henter lærpisken og bøtta med salt og går til verks selv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Pollyy Vis innlegg
Det gjorde vertfall jeg i går.... og dagen før der igjen også.

Det er alt for mye rev her, bli kvitt dem alle!
Vis hele sitatet...
Og jeg skal kjøre på deg i morgen...altfor mange som deg der ute.
^ProXo^, jeg anbefaler at du heller bruker MMA eller Krav Maga på han!
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Og jeg skal kjøre på deg i morgen...altfor mange som deg der ute.
Vis hele sitatet...
Synes det er litt merkelig hvordan så mange her inne uten å tenke seg om gjerne vil både banke, lemleste og drepe noen for å ha kjørt på en katt. Siden når fikk ett dyr større verdi enn ett menneske?

Dessuten lurer jeg på hvor mange av dere som har fordømt dyremishandlingen som selv spiser kjøtt? Er en katt mer verdt enn en kalv? Har noen en offisiell liste over hierarkiet som viser hvilke dyr som er mest verdt og evt. kan opplyse meg om hvilken plass mennesker står på den lista?

PS! Det guttene gjorde er helt forkastelig, men bør ikke reaksjoner stå i forhold til handling? Kanskje sjåføren aldri hadde trodd han faktisk skulle klare å treffe katta en gang. Mulig han bare skulle tøffe seg for kompisen og ble både redd og lei seg når det gikk opp for han at han faktisk traff dyret?
Sitat av Charger Vis innlegg
Synes det er litt merkelig hvordan så mange her inne uten å tenke seg om gjerne vil både banke, lemleste og drepe noen for å ha kjørt på en katt. Siden når fikk ett dyr større verdi enn ett menneske?
Vis hele sitatet...
Hvis en mann torturerer en kvinne, og man reagerer i sinne mot mannen — medfører det at man mener at menn er mindre verdt enn kvinner? Eller medfører det bare at man reagerer på en handling man finner forkastelig?

Sitat av Charger
Dessuten lurer jeg på hvor mange av dere som har fordømt dyremishandlingen som selv spiser kjøtt? Er en katt mer verdt enn en kalv? Har noen en offisiell liste over hierarkiet som viser hvilke dyr som er mest verdt og evt. kan opplyse meg om hvilken plass mennesker står på den lista?
Vis hele sitatet...
For det første er kjøttet jeg spiser ikke torturert før det slaktes. Behandlingen av slaktedyr kan helt klart forbedres, men det unnskylder ikke andre former for dyreplageri på noen som helst måte. Det er også forskjell på å drepe et dyr for mat, og å drepe et dyr for underholdningens skyld. Det siste er, i tillegg til å være moralsk forkastelig, også ulovlig i følge Dyrevelferdsloven. Det samme gjelder selvsagt torturering og annet dyreplageri.

Sitat av Charger
PS! Det guttene gjorde er helt forkastelig, men bør ikke reaksjoner stå i forhold til handling? Kanskje sjåføren aldri hadde trodd han faktisk skulle klare å treffe katta en gang. Mulig han bare skulle tøffe seg for kompisen og ble både redd og lei seg når det gikk opp for han at han faktisk traff dyret?
Vis hele sitatet...
Åja, huff, stakkars. Skal vi gå ut fra det samme om de som skyter folk og? Han mente sikkert ikke å drepe det barnet med rifla, han trodde sikkert at han kom til å bomme, og ble sikkert lei seg når han fant ut at han traff. Herregud, hvis du ikke har for hensikt å drepe noe, ikke skyt etter det! Og hvis du ikke har for hensikt å kjøre over noe, så ikke sving og kjør etter det! Hvis han gjorde det for å tøffe seg så er det helt og holdent den personens problem, og er da vel på ingen måte en unnskyldning. Det er i alle tilfeller grovt uaktsom og ansvarsløs atferd. Å skryte av handlingen på internett etterpå tyder ikke akkurat på at personen har innsett alvorligheten av sine handlinger og angrer så bittert som du foreslår.

At personen selv skal overkjøres er det nok ingen som mener, men likevel skriver de det som en aggressiv reaksjon på en forkastelig handling. Det regner jeg også med at du forstår. Derimot burde personen få en høvelig rettslig straff som sørger for at han eller hun ikke kommer til å gjøre noe slik igjen, og som samtidig statuerer et eksempel på at ulovlig drap og mishandling av dyr ikke tolereres i et sivilisert samfunn.
Sist endret av Provo; 5. august 2010 kl. 12:01.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvis en mann torturerer en kvinne, og man reagerer i sinne mot mannen — medfører det at man mener at menn er mindre verdt enn kvinner? Eller medfører det bare at man reagerer på en handling man finner forkastelig?
Vis hele sitatet...
Er menn og kvinner forskjellige arter i din verden? Er ikke begge mennesker i dine øyne?

Sitat av Provo Vis innlegg
For det første er kjøttet jeg spiser ikke torturert før det slaktes.
Vis hele sitatet...
Ble denne katten torturert? Du tror ikke at døden kom like raskt for den ved at den ble overkjørt av en bil som for kua som ble skutt for at du skulle kunne stappe i deg en hamburger?

Sitat av Provo Vis innlegg
Åja, huff, stakkars. Skal vi gå ut fra det samme om de som skyter folk og? Han mente sikkert ikke å drepe det barnet med rifla, han trodde sikkert at han kom til å bomme, og ble sikkert lei seg når han fant ut at han traff. Herregud, hvis du ikke har for hensikt å drepe noe, ikke skyt etter det! Og hvis du ikke har for hensikt å kjøre over noe, så ikke sving og kjør etter det! Hvis han gjorde det for å tøffe seg så er det helt og holdent den personens problem, og er da vel på ingen måte en unnskyldning. Det er i alle tilfeller grovt uaktsom og ansvarsløs atferd. Å skryte av handlingen på internett etterpå tyder ikke akkurat på at personen har innsett alvorligheten av sine handlinger og angrer så bittert som du foreslår.
Vis hele sitatet...
Har ikke sett at denne personen skryter av det på internett i hele tatt jeg? Poenget var at ingen her på forumet vet hvordan han tok det selv..

Sitat av Provo Vis innlegg
At personen selv skal overkjøres er det nok ingen som mener, men likevel skriver de det som en aggressiv reaksjon på en forkastelig handling. Det regner jeg også med at du forstår. Derimot burde personen få en høvelig rettslig straff som sørger for at han eller hun ikke kommer til å gjøre noe slik igjen, og som samtidig statuerer et eksempel på at ulovlig drap og mishandling av dyr ikke tolereres i et sivilisert samfunn.
Vis hele sitatet...
Ingen som er uenig med deg der. Men hvis dere seriøst mener at ett menneske skal bankes, lemlestes eller drepes for å ha tatt livet av ett dyr, så er det ikke rart hele verden holder på å gå til helvete!

Mener det må nærme seg toppen av hykleri å hyle ut på nett om "de stakkars dyrene som blir drept" samtidig som man propper i seg en Big Mac! Men det er bare min mening. Har du god samvittighet så fint for deg!
Sitat av Charger Vis innlegg
Er menn og kvinner forskjellige arter i din verden? Er ikke begge mennesker i dine øyne?
Vis hele sitatet...
Analogien gikk deg tydeligvis over hodet. Om de er forskjellige arter har ingenting som helst med saken å gjøre. Logikken din sier at hvis Objekt A med hensikt skader Objekt B, så vil en reaksjon mot Objekt A's handlinger medføre en definisjon av Objekt B, eller rettere sagt alle som tilhører en vilkårlig valgt kategori hvori Objekt B faller, som mer verdt. Hvorvidt de faller innenfor samme biologiske art, slekt, familie, orden, klasse, rekke, rike eller domene er fullstendig irrelevant. Logikken din svikter uansett.

Sitat av Charger
Ble denne katten torturert? Du tror ikke at døden kom like raskt for den ved at den ble overkjørt av en bil som for kua som ble skutt for at du skulle kunne stappe i deg en hamburger?
Vis hele sitatet...
Å bli overkjørt av en bil behøver ikke å medføre øyeblikkelig død, nei. Tvert i mot må en tilstrekkelig hard del av bilen treffe hodet på katten i tilstrekkelig høy fart for at døden skal inntreffe umiddelbart, og dette er langt fra sikkert at skjer. Sannsynligheten er større for at du treffer en del av kroppen og at den dør av indre blødninger.

At dette ikke er en forsvarlig måte å ta livet av et dyr på støttes også av Dyrevelferdsloven.

Sitat av Charger
Har ikke sett at denne personen skryter av det på internett i hele tatt jeg? Poenget var at ingen her på forumet vet hvordan han tok det selv..
Vis hele sitatet...
Jeg trodde du siktet til den usmakelige posten over her, men den angikk visst hvor positivt det var å kjøre over rever. Uavhengig av om personen har skrytt eller ikke er det fortsatt en forkastelig, uansvarlig og straffbar handling. Og at han "bare skulle tøffe seg, stakkar" hjelper akkurat like lite selv om han ikke skrøt av det i etterkant.

Sitat av Charger
Ingen som er uenig med deg der. Men hvis dere seriøst mener at ett menneske skal bankes, lemlestes eller drepes for å ha tatt livet av ett dyr, så er det ikke rart hele verden holder på å gå til helvete!
Vis hele sitatet...
Nå synes jeg ikke banking, lemlesting eller drap er en fornuftig straff for noe som helst slags brudd på lov, rett og moral, men at folk reagerer kraftig på dyremishandling ser jeg på som utelukkende positivt. Det er behov for at rettssystemet og politiet tar slike saker mer på alvor, og en av virkemidlene for at det skal skje er tydelige reaksjoner fra folket.

Sitat av Charger
Mener det må nærme seg toppen av hykleri å hyle ut på nett om "de stakkars dyrene som blir drept" samtidig som man propper i seg en Big Mac! Men det er bare min mening. Har du god samvittighet så fint for deg!
Vis hele sitatet...
Tvert i mot viser det en kraftig mangel på forståelse fra din side hvis du sidestiller å drepe dyr for mat på mest mulig human måte, og å kjøre over katter for moro skyld. Drap for underholdningens skyld er ikke ok, mens human avliving av dyr for matens skyld er ok. Mishandling av dyr er aldri ok. Vanskjøtsel av dyr er aldri ok.

Men du mener altså at så lenge man spiser kjøtt, som man riktignok stiller krav til at er slaktet på mest mulig humant vis, så bør man også være positiv til dyreplageri? Det er nok heller du som har tenkt litt lite gjennom hva du egentlig sier, enn det er vi som hyklere.
Sist endret av Provo; 5. august 2010 kl. 14:25.
Sitat av Provo Vis innlegg
Å bli overkjørt av en bil behøver ikke å medføre øyeblikkelig død, nei. Tvert i mot må en tilstrekkelig hard del av bilen treffe hodet på katten i tilstrekkelig høy fart for at døden skal inntreffe umiddelbart, og dette er langt fra sikkert at skjer. Sannsynligheten er større for at du treffer en del av kroppen og at den dør av indre blødninger.
Vis hele sitatet...
Så du mener ett gummidekk ikke er "hardt" nok til å drepe umiddelbart? Er vel ikke bare jeg som sliter med logikken ser jeg.

Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg trodde du siktet til den usmakelige posten over her, men den angikk visst hvor positivt det var å kjøre over rever. Uavhengig av om personen har skrytt eller ikke er det fortsatt en forkastelig, uansvarlig og straffbar handling. Og at han "bare skulle tøffe seg, stakkar" hjelper akkurat like lite selv om han ikke skrøt av det i etterkant.
Vis hele sitatet...
Hvor i alle dager har jeg skrevet "stakkar"?

Sitat av Provo Vis innlegg
Tvert i mot viser det en kraftig mangel på forståelse fra din side hvis du sidestiller å drepe dyr for mat på mest mulig human måte, og å kjøre over katter for moro skyld. Drap for underholdningens skyld er ikke ok, mens human avliving av dyr for matens skyld er ok. Mishandling av dyr er aldri ok. Vanskjøtsel av dyr er aldri ok.
Vis hele sitatet...
Det har jeg da heller aldri påstått! Mishandling, tortur og vanskjøtsel er noe helt annet og skal aldri godtas. Poengene mine gikk på om drap av ett dyr er noe bedre eller verre enn drap av ett annet. Resultatet er det samme.

Sitat av Provo Vis innlegg
Men du mener altså at så lenge man spiser kjøtt, som man riktignok stiller krav til at er slaktet på mest mulig humant vis, så bør man også være positiv til dyreplageri? Det er nok heller du som har tenkt litt lite gjennom hva du egentlig sier, enn det er vi som hyklere.
Vis hele sitatet...
Igjen.. Aldri sagt noe om dyreplageri. Jeg synes bare det er så rart at folk som spiser dyr blir så i harnisk når de hører om at ett dyr er drept. Virker som om enkelte kun føler sympati med "søte" dyr som katter, hunder og selunger, mens "stygge" som griser og for så vidt mygg gjerne kan slås ihjel.

Men jeg innser at det er bortimot umulig å se kritisk på dette for mange. Som i mange saker så har folk enten ett sort eller ett hvitt syn på ting og gråsoner eksisterer ikke.
Sitat av Charger Vis innlegg
Så du mener ett gummidekk ikke er "hardt" nok til å drepe umiddelbart? Er vel ikke bare jeg som sliter med logikken ser jeg.
Vis hele sitatet...
Det var ikke det han mente og jeg foreslår at du leser det du svarer på mer enn en gang. Er du treig eller noe?
Sist endret av Kinseek; 5. august 2010 kl. 15:09.
Jeg hadde en kompis som brukte å "sikte" på ender og måker når han så dem, for så kjøre over dem...en gang fortalte han meg at han hadde kjørt over en andefamilie. Han er ikke kompisen min lenger.
Sitat av Charger Vis innlegg
Så du mener ett gummidekk ikke er "hardt" nok til å drepe umiddelbart? Er vel ikke bare jeg som sliter med logikken ser jeg.
Vis hele sitatet...
Kjører du over hodet til katten dør den selvsagt. Treffer hodet derimot i en støtfanger av plast er det derimot ikke sikkert at den dør med en gang. Kjører du over mageregionen på den vil den dø av indre og ytre blødninger. Treffer du den i mageregionen med støtfangeren eller en skjerm dør den av indre blødninger. Kjører du over bena på den blør den sannsynligvis i hjel. Kort fortalt er det større sjanse for at den ikke dør umiddelbart enn at den gjør det. Og selv bare en bitteliten sjanse for at den ikke dør umiddelbart er nok til at det er langt fra noen forsvarlig måte å drepe et dyr på. Dyrevelferdsloven forklarer i klartekst hva som er en forsvarlig måte å drepe et dyr på, og du må pent forholde deg til lovverket du som alle andre.

Sitat av Charge
Hvor i alle dager har jeg skrevet "stakkar"?
Vis hele sitatet...
Har du ikke bedre argument enn å påpeke at ordvalget ditt var noe annerledes? Du appellerte til medfølelse for denne personen på bakgrunn av at han kanskje ble "lei seg" når han traff katten han siktet på.

Sitat av Charge
Det har jeg da heller aldri påstått! Mishandling, tortur og vanskjøtsel er noe helt annet og skal aldri godtas. Poengene mine gikk på om drap av ett dyr er noe bedre eller verre enn drap av ett annet. Resultatet er det samme.
Vis hele sitatet...
Resultatet er ikke det samme. Drap for underholdningens skyld er forbudt, straffbart og moralsk forkastelig. Drapsmetoden er også forbudt, og det samme gjelder å kjøre fra et skadet dyr. Det er i tillegg forbudt å utøve vold mot dyr, slik som påkjørsel med vilje. Ettersom du tydeligvis ikke aksepterer dette, kan du se selv her:

Dyrevelferdsloven § 3. Generelt om behandling av dyr
Dyrevelferdsloven § 12. Avliving
Dyrevelferdsloven § 14. Særskilte forbud
Dyrevelferdsloven § 37. Straff

Sitat av Charger
Igjen.. Aldri sagt noe om dyreplageri. Jeg synes bare det er så rart at folk som spiser dyr blir så i harnisk når de hører om at ett dyr er drept. Virker som om enkelte kun føler sympati med "søte" dyr som katter, hunder og selunger, mens "stygge" som griser og for så vidt mygg gjerne kan slås ihjel.
Vis hele sitatet...
Personlig blir jeg like forbannet hvis noen dreper en gris for moro skyld som om noen dreper en katt for moro skyld. Du er rimelig ivrig med hykler-stempelet, men du burde sørge for at det faktisk er snakk om reellt hykleri, og ikke bare noe du innbiller deg. Men det er kanskje lettere å stemple alle som engasjerer seg i dyrevelferd som hyklere enn å måtte ta stilling til ubehagelighetene selv?

Sitat av Charger
Men jeg innser at det er bortimot umulig å se kritisk på dette for mange. Som i mange saker så har folk enten ett sort eller ett hvitt syn på ting og gråsoner eksisterer ikke.
Vis hele sitatet...
Se deg litt i speilet, du. Det er du som sier "drap er drap", og ikke klarer å skille mellom nyansene i drapets natur og nødvendighet. Det er du som i klassisk sort-hvit ånd likestiller forsettlige overkjøringer av katter og å spise hamburgere. Kanskje du burde se litt på dine egne holdninger og tanker med dette kritiske blikket?
Å forsøke å diskutere med PETA-fanatikere er som å selge menoraer på ett nazi-møte!

Ha en fortsatt fin dag!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ja, helt riktig det. Det finnes jo slett ikke noen forskjell på den gjennomsnittlige PETA-fanatiker og en fyr som bare synes drap av dyr "for moro skyld" ikke er noe kult.
Sitat av Charger Vis innlegg
Å forsøke å diskutere med PETA-fanatikere er som å selge menoraer på ett nazi-møte!
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant?
Jeg hadde tatt med meg noen kompiser og banket dem opp.
Jeg hadde malt MORDER med epoxymaling over alt på bilen. Eventuelt dratt en "i know what you did last summer". Uten å drepe vedkommende selvfølgelig..
Sist endret av Beis; 6. august 2010 kl. 00:42.
Sitat av sali Vis innlegg
Jeg hadde tatt med meg noen kompiser og banket dem opp.
Vis hele sitatet...
Jaja selvfølgelig hadde du det..
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10017871

I anledning posting av masseivis av trusler fra katteelskere her på nFF, kunne jeg godt tenke meg kommentarer på denne saken som jeg linker til.
Man ser tydelig en dame som står og koser med en naiv og godtroende katt før hun resolutt plukker den opp etter nakkeskinnet og slipper den ned i en søppeldunk.

Det første som slo meg etter å ha sett den videoen er at situasjonen er aldeles absurd, dessuten forstår jeg meg ikke på hva denne kvinnen har tenkt på mens hun utførte handlingen.
Noen som har mer info om saken?

I etterkant reagerer jeg nokså sterkt på at det er nødvendig med livvakter for kvinnen ikke skal bli skadet av andre mennesker som har fått se filmen på nyhetene og på nettet.
Hvordan kan man rettferdiggjøre å skade et annet menneske "bare fordi" hun slapp denne katten i en søppeldunk?
Det er jo paradoksalt nok disse menneskene som skal gå foran som gode eksempler.

Hva er deres synspunkter på saken?
Sist endret av Knask; 24. august 2010 kl. 18:28.
For å legge til et spørsmål i NitroFis sitt innlegg:
Hvorfor i helvete vil folk BESKYTTE henne mot sinte katteelskere? Hun burde blitt kastet i søpla hun også!

Mitt poeng er at jeg synes det er teit at politiet (Eller hva det nå er som skal beskytte henne) faktisk VIL beskytte henne mot sinte folk. Jeg gir faen jeg
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
For å legge til et spørsmål i NitroFis sitt innlegg:
Hvorfor i helvete vil folk BESKYTTE henne mot sinte katteelskere? Hun burde blitt kastet i søpla hun også!

Mitt poeng er at jeg synes det er teit at politiet (Eller hva det nå er som skal beskytte henne) faktisk VIL beskytte henne mot sinte folk. Jeg gir faen jeg
Vis hele sitatet...
Tenk deg ossen verden ville blitt?
kast henne i søppla...
Sist endret av TheWaveable; 24. august 2010 kl. 19:09.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Tenk deg ossen verden ville blitt?
Vis hele sitatet...

Verden ER sånn fra før, når folk har vett nok til å kaste katter i søpla. Og når folk faktisk har det, burde de også ha vett til å motta bank, og ikke gjemme seg..
Sist endret av Hybelkanin1; 24. august 2010 kl. 19:09.
Sitat av bj4rn3 Vis innlegg
Jaja selvfølgelig hadde du det..
Vis hele sitatet...
Ja? Selv om du kanskje ikke har baller nok til det så har andre det :/ Sorry ass.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10017871

I anledning posting av masseivis av trusler fra katteelskere her på nFF, kunne jeg godt tenke meg kommentarer på denne saken som jeg linker til.
Man ser tydelig en dame som står og koser med en naiv og godtroende katt før hun resolutt plukker den opp etter nakkeskinnet og slipper den ned i en søppeldunk.

Det første som slo meg etter å ha sett den videoen er at situasjonen er aldeles absurd, dessuten forstår jeg meg ikke på hva denne kvinnen har tenkt på mens hun utførte handlingen.
Noen som har mer info om saken?

I etterkant reagerer jeg nokså sterkt på at det er nødvendig med livvakter for kvinnen ikke skal bli skadet av andre mennesker som har fått se filmen på nyhetene og på nettet.
Hvordan kan man rettferdiggjøre å skade et annet menneske "bare fordi" hun slapp denne katten i en søppeldunk?
Det er jo paradoksalt nok disse menneskene som skal gå foran som gode eksempler.

Hva er deres synspunkter på saken?
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er riktig av politiet å tilby henne beskyttelse. Det er politiets jobb å sørge for menneskers trygghet uansett om de har kastet katter i søpla, drept og voldtatt, eller fullt loven til punkt og prikke.

Slike lynsjestemninger har en tendens til å komme når de rettslige konsekvenser som settes i kraft er langt under hva folk forventer. Enten i enkelttilfeller eller som regel. De fleste er enige i at f.eks. voldtekt er en grusom handling, men det er sjelden man ser slike lynsjestemninger ovenfor voldtektsmenn – og det tror jeg ganske sikkert skyldes at vi har et rettsystem som tar voldtekt på alvor. Når det kommer til dyremishandling derimot, så piskes det opp lynsjestemning med en gang, og man ser også hvor lite retten bryr seg om dyremishandling i disse landene. Akkurat dette skjedde jo i England, men vi ser det samme i Norge. Mishandling og vanskjøtsel av dyr får forsvinnende lite rettslige konsekvenser, og det bryter kraftig med folks rettsoppfattelse – deriblant min egen. Hvis strafferammene og lovverket, og ikke minst de faktiske straffene, hadde reflektert folks rettsoppfattelse i større grad, så føler jeg meg ganske sikker på at lynsjestemningen ville blitt kraftig dempet, om ikke tilnærmet helt borte.
Sitat av sali Vis innlegg
Ja? Selv om du kanskje ikke har baller nok til det så har andre det :/ Sorry ass.
Vis hele sitatet...

Slutt å lek tøff.


Syntes dette er forkastelig, men det er vel ting som dette vi har politiet til.
Men det blir vel sannsynligvis henlagt.
Sitat av sali Vis innlegg
Ja? Selv om du kanskje ikke har baller nok til det så har andre det :/ Sorry ass.
Vis hele sitatet...
Skjerp deg.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
For å legge til et spørsmål i NitroFis sitt innlegg:
Hvorfor i helvete vil folk BESKYTTE henne mot sinte katteelskere? Hun burde blitt kastet i søpla hun også!

Mitt poeng er at jeg synes det er teit at politiet (Eller hva det nå er som skal beskytte henne) faktisk VIL beskytte henne mot sinte folk. Jeg gir faen jeg
Vis hele sitatet...
Hva om denne kvinnen har en sykisk lidelse, kanskje hun er funksjonshemmet eller har andre problemer som ikke kommer fram i Media?

Skal hun bli banket / drept (Tviler på at det ville gått så langt, men uansett) for en hendelse hun kanskje ikke var klar over at hun gjorde?

Skulle det vises seg at dette er sant, at hun har en funskjonshemning, så syntes jeg det er rett å rimelig at hun får beskyttelse.

Men derimot OM hun ikke feiler noe å gjorde dette fordi hun ikke liker dyr, nei da blir det en helt annen sak.
Sist endret av Edited; 25. august 2010 kl. 11:15.
Sitat av kdc_hero Vis innlegg
Andmeld det!
å hvis saken blir henlagt...
så må du ty til andre metoder ( hvis du skjønner hva jeg mener )
Vis hele sitatet...
"Kødder du med nabokatta, kødder du med meg?"

Dårlig slagkraft!
Sitat av Edited Vis innlegg
Hva om denne kvinnen har en sykisk lidelse, kanskje hun er funksjonshemmet eller har andre problemer som ikke kommer fram i Media?

Skal hun bli banket / drept (Tviler på at det ville gått så langt, men uansett) for en hendelse hun kanskje ikke var klar over at hun gjorde?

Skulle det vises seg at dette er sant, at hun har en funskjonshemning, så syntes jeg det er rett å rimelig at hun får beskyttelse.

Men derimot OM hun ikke feiler noe å gjorde dette fordi hun ikke liker dyr, nei da blir det en helt annen sak.
Vis hele sitatet...

Nettopp, du formulerte det bedre, for jeg tenkte akkurat det samme tusen takk
Vel dyremishandlig er forkastelig, dreping av dyr har jeg ikke noe imot så lenge det er til nytte for meg/deg.

Aka drepe bare for å drepe er

Hvorfor de valgte å gjøre dette kan jeg virkelig ikke skjønne...
Beklager alt som har blitt skrevet av meg i denne posten, så det ikke før nå. Fant da min bror på rommet mitt og så dette, jeg er automatisk pålogget her så han har vært her flere ganger og tullet rundt!

Så, jeg beklager.
Sitat av sali Vis innlegg
Beklager alt som har blitt skrevet av meg i denne posten, så det ikke før nå. Fant da min bror på rommet mitt og så dette, jeg er automatisk pålogget her så han har vært her flere ganger og tullet rundt!

Så, jeg beklager.
Vis hele sitatet...
Row, row your boat...
Ser ut som at det har utviklet seg til en trend at småsøsken og andre institusjonsgjester tuller rundt på nFF med andres brukere.
Lost
Kastrup's Avatar
Trådstarter
Vil bare si enda en gang, at jeg IKKE kommer til og gi ut navn og addresse på hvem disse personene er her på forumet! Så det er ikke vits i og sende meg PM! Saken er lagt død, og personene som dette gjaldt har fått sin straff!
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Vil bare si enda en gang, at jeg IKKE kommer til og gi ut navn og addresse på hvem disse personene er her på forumet! Så det er ikke vits i og sende meg PM! Saken er lagt død, og personene som dette gjaldt har fått sin straff!
Vis hele sitatet...
Hvilken straff fikk dem?
De gutta der må jo være født tapere eller no!!!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Row, row your boat...
Ser ut som at det har utviklet seg til en trend at småsøsken og andre institusjonsgjester tuller rundt på nFF med andres brukere.
Vis hele sitatet...
Huff, sikkert mange som tuller med at det har skjedd også, men det som har blitt skrevet her av "meg" er fryktelig barnslig og unødvendig. Blir låsing av døren fra nå av når jeg ikke er her