Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 215946
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Dustin trenger ikke å være billigere enn Komplett. Hvor har du det fra? Alltid lurt å sjekke begge to før du kjøper, og MPX.
Vis hele sitatet...
I min erfaring er de langt billigere enn Komplett, særlig på småting som vifter...
Sitat av Fekillix Vis innlegg
I min erfaring er de langt billigere enn Komplett, særlig på småting som vifter...
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke alltid.

http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461444

Lønner seg å sjekke pris på forhånd. Dustinhome er ikke automatisk den rimeligste nettbutikken, slik enkelte kan fremlegge det
Nja, er man smart og velger riktig produkt er de ofte billigst.

Dustin>Komplett

Frakt er billigere også..
Kommer helt an på varen. I mitt eksempel var ikke dustin billigere. Frakt? Betaler ikke mer hos Mpx/Komplett enn Dustin.
Ikke alle kjøper corsair viftene. Syns ikke Mpx er så værst i pris. Se på 3570k, corsair minne (lp), tja 670 kort, z77 Hovedkort f.eks v-pro. PSU f.eks ax 750.

Kommer an på hva en skal handle og må sjekke prisene rundt omkring
Hvilket gtx 670 er best? Msi eller Asus?
Hvem av dem? Det fins OC versjoner vet du!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Kommer helt an på varen. I mitt eksempel var ikke dustin billigere. Frakt? Betaler ikke mer hos Mpx/Komplett enn Dustin.
Ikke alle kjøper corsair viftene. Syns ikke Mpx er så værst i pris. Se på 3570k, corsair minne (lp), tja 670 kort, z77 Hovedkort f.eks v-pro. PSU f.eks ax 750.

Kommer an på hva en skal handle og må sjekke prisene rundt omkring
Vis hele sitatet...
Har ikke sett noen andre som leverer på 2 dager til 99 kr, uavhengig av størrelse sett bort ifra ting som veier over 22kg.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Har ikke sett noen andre som leverer på 2 dager til 99 kr, uavhengig av størrelse sett bort ifra ting som veier over 22kg.
Vis hele sitatet...
Diskuter så mye du vil Enig med at dustin er rimeligere på enkelte ting. De har varer som mpx og komplett ikke har. Venter på vare derfra selv, kommer i morgen. La inn en bestilling hos dustin 03/10 og fikk den 11/10, og jo den var på lager. Men selv vil jeg ikke gi ut feilinformasjon med å si følgende: Kjøp det hos dustin for det er billigere. Så finner jeg det samme hos Mpx rimeligere.....
Sist endret av sweem; 19. oktober 2012 kl. 22:17.
Skjønte ikke;
Kjøp det hos dustin for det er billigere. Så finner jeg det samme hos Mpx rimeligere.....
Vis hele sitatet...
Har surfet rundt på MPX/Dustin i 10 minutter og ikke funnet noen mainstream produkter som er billigere hos MPX..

Har skjekket SSD'er, HDD'er, kabinetter, strømforsyninger, hovedkort og prosessorer
Det jeg skal frem til er at jeg ikke ville handlet denne listen hos dustin

http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mo...8-2857C6E51BFA
Sitat av sweem Vis innlegg
Det jeg skal frem til er at jeg ikke ville handlet denne listen hos dustin

http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mo...8-2857C6E51BFA
Vis hele sitatet...
Ser ingen liste?
Feil med handlevogn linken. Men kommer her

Prisforskjellen er da 1362kr. Dustin på de varene er 1362kr dyrere enn mpx på det

763kr mente jeg, hadde to forskjellige vinduer opp her
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hvem av dem? Det fins OC versjoner vet du!
Vis hele sitatet...
så jeg bør gå for msi som er fabrikk overklokket?
Link oss til de du mener, vanskelig å skjønne da de har mange versjoner C:
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Link oss til de du mener, vanskelig å skjønne da de har mange versjoner C:
Vis hele sitatet...
Power edition

direct II top
Den fra ASUS er klokket høyest, men siden det bare er 20 Mhz kjerneklokk forskjell. Gå for den du syns er kulest!
Sitat av Polden0094 Vis innlegg
Power edition

direct II top
Vis hele sitatet...
Spørs når du må ha varen. Asus kortet er det vel ikke så mange som har inne.
Forsåvidt nesten aldri sett at noen har hatt det på lager på en stund.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Den fra ASUS er klokket høyest, men siden det bare er 20 Mhz kjerneklokk forskjell. Gå for den du syns er kulest!
Vis hele sitatet...
Oki, takk for svar

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette ned i pris? vil helst ha samme ytelse

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-80F016BF849F
Sitat av Polden0094 Vis innlegg
Oki, takk for svar

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette ned i pris? vil helst ha samme ytelse

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-80F016BF849F
Vis hele sitatet...
Bestill fra Dustin, mye av det du har i lista di er mye billigere der!
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Bestill fra Dustin, mye av det du har i lista di er mye billigere der!
Vis hele sitatet...
Okei, men når det gjelder kabinett? noen annbefalinger? god kjøling og litt stilig kanskje ett med vindu
Denne og evt et billigere kabinett.
Define R4 fins med vindu, det gjør også Arc Midi!
Skjermkortet mitt har fått seg en gravstein og tenkte jeg like godt kunne oppgradere litt.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...E-C5C6B67279EC

Jeg vill bare spørre om det er noe jeg mangler, noe som ikke går med hverandre eller noe sånt har allerede et kabinet, hdd, cd stasjon og en 500W strømforsyning som jeg ikke tror holder derfof har jeg lakt til en i handlelisten.

Grunnen til denne oppgraderingen er at jeg har lyst på ssd men hovedkortet ikke passer med det og prosesoren jeg allerede har hr en 1366 som det ikke selges HK til lenger.
Bestill fra f.eks. Dustin, bytt PSU og endre GTX 670 til et med custom kjøler og dropp pasta.
Ekstra pasta er alltid greit å ha liggende, men om du vil spare penger er det ikke noe vits.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Bestill fra f.eks. Dustin, bytt PSU og endre GTX 670 til et med custom kjøler og dropp pasta.
Vis hele sitatet...
du sier bytt psu men jeg vet ikke til hva jeg vet ikke om jeg trenger mer eller mindre watt og når du sier endre til et med custom kjøler mener du da at jeg fortsatt skal ha GTX 670 eller at det også skal byttes?
Gå for f.eks. ASUS sitt CUII 670.

Angående PSU er det bare å lete, OCZ ZT Series er fine og modulære men kan være bråkete..
Jeg skal nå oppgradere skjermkortet mitt, da jeg er drita lei mitt nåværende skjermkort (5830). Jeg kan bruke maks 2600,- på GPU. Det jeg lurer på er om hva jeg skal se etter på skjermkortene, er det kjerneklokka hastighet, minnegrensesnitt etc?
Jeg kommer etterhvert til å gå over til 2 skjermer, så det står mellom 7950 og 660.
Tips til valg?
Sist endret av Exty; 22. oktober 2012 kl. 11:15.
Går du opp tre hundre i pris, så får du Gigabyte sitt HD7970 OC..
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Går du opp tre hundre i pris, så får du Gigabyte sitt HD7970 OC..
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne gått for 7970, men har ikke 3000,- å bruke på et skjermkort.
Lurer på et kjapt sprøsmål.

Skal selge denne pc'n jeg sitter på nå, og da tenkte jeg bare og kjøpe en ny hardisk og instalere windows til han som skal kjøpe pc'n.

og da skal jeg bygge med ny pc, da tenkte jeg bare at jeg skulle slenge inn den gamle hardisken med windows og ALT på.


men hvordan er det med de gamle driverne da? vil helst slippe og formatere hardisken
Anbefaler å formatere, men så lenge du oppdaterer driverne skal det ikke være noe problem. Liker løsningen med harddisk.
Sitat av Exty Vis innlegg
Skulle gjerne gått for 7970, men har ikke 3000,- å bruke på et skjermkort.
Vis hele sitatet...
Jeg har et 7970 og det er litt fusk med driverne, sånn FIY.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Anbefaler å formatere, men så lenge du oppdaterer driverne skal det ikke være noe problem. Liker løsningen med harddisk.
Vis hele sitatet...
så om jeg setter inn min gamle hardisk instalerer nye drivere og bruker et program til og slette de gamle driverne så burde det funke fjell?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Lurer på og kjøpe et Gtx670 kort til. Vil det holde med 650W da i&me at jeg har 3 ssd og en gammel hardisk
+
|
|
V
Sist endret av Lima; 23. oktober 2012 kl. 01:18.
Tviler på at det går, anbefalt er 750W, du kunne ikke lånt et 670 kort av noen for å teste?
Hvilken PSU har du?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Det holder med 650W, men PSUen din kommer ikke til å ha det bra med seg selv.
Sist endret av CHillZoNE; 23. oktober 2012 kl. 12:34.
Sitat av Lima Vis innlegg
Lurer på og kjøpe et Gtx670 kort til. Vil det holde med 650W da i&me at jeg har 3 ssd og en gammel hardisk
+
|
|
V
Vis hele sitatet...
Spørs hvilken PSU du har. Noen billige 650W'er ville nok ikke klart det, men hvis den er av høy kvalitet med nok strøm på PCI-e rail'ene går det nok fint.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601838

Det er psu jeg har. Blir jo plutselig endel dyrere hvis jeg trenger en ny strømforsyning også.. Men er det i grenseland er jeg ikke gira på og utfordre skjebnen. Har foresten et radeon hd6850 kort, kan jo teste med det.
dette skjermkortet passer ikke dette HK?

ettersom skjermkortet har
Teknologi: GDDR5 SDRAM

og HK har Teknologi DDR3?
Hvorfor skulle det ikke passe?
Det der passer fint sammen. Så lenge hovedkortet har støtte for pcie kort. DDR3 gjelder kun ram/minne brikker. Kan skjønne at en kan stille seg spørsmål om dette. Men det passer
Sitat av sweem Vis innlegg
Det der passer fint sammen. Så lenge hovedkortet har støtte for pcie kort. DDR3 gjelder kun ram/minne brikker. Kan skjønne at en kan stille seg spørsmål om dette. Men det passer
Vis hele sitatet...
okei, bra

men hvorfor står det
Teknologi: GDDR5 SDRAM på GPU da?
Fordi det er nettopp det på GPU

Blås i hva det står på skjermkortet, det betyr ingenting
Skjermkortet har også minne/RAM for lagring av f.eks. textures til spill etc. GDDR5 er type minne.
Ikke Værst På PC
https://dl.dropbox.com/u/46904716/HK%20DDR3.png

DDR3 stod på RAM. På Grafikk stod det ingenting om støtte av RAM type.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601838
Skriver spørsmålet på nytt med link til Psu.
Lurer på og kjøpe et Gtx670 kort til. Vil det holde med 650W da i&me at jeg har 3 ssd og en gammel hardisk
Kan teste med et HD6850 kort, men vil gjerne vite om det er i grenseland eller kan være skadelig for PSU med overload. Hvis noen vil forklare litt om hvor mye hver enkelt komponent trenger og drar av strøm er det veldig fint (:
Det går greit. Men jeg ville hatt litt mer. Men kommer ikke over 650w

Men du har kun 2x8 pins strømkontakter til skjermkort ser jeg

Så ville kjøpt meg en ny psu rett og slett.....

Gjennomsnittlig strømforbruk på f.eks OCZ Vertex 3 Pro er 1.6W. Ikke all verden strømforbruk vil jeg si
Bare lurer, noen som vet hvordan vifter/kjøleribber tåler vann? Fikk en GPU som er så støvete at det frister og ta den i vasken istedet for å pille med trykkluft.