Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 11224
jaja, jeg mener det er en fæl sekt med sære holdninger til bibelen, fanatikerer som fremstiller gud og jesus feil. og som fokusere på bibelen på visse ting bare. + ekstreme holdninger til utstøtte, regler innenfor villkår osv..
Haha,. Jehovas vitner kom til en venn av meg som het robin, men etter at han begynte å skyte etter dem med luftgevær, så slutta dem plutseli å komme,. jeg respekterer viss folk på forumet ikke tror på meg, men hadde dere kjent fyren hadde dere vist han var psycho
Hehe. pappa får lyst til gjøre det samme hver gang det komme sånne folk hit og, eller mindre overdrivent: han/mamma liker dem ikke!
hehe.... luftgevær nulll stress.... har faktiskt aldrig hatt gleden ved å ha jehovas vitne på døra, men den dagen de kommer, skal jeg sørge for at de løper langt og jækla lenge.... ere noe av det værste jeg veit er når noen prøver å endre din/min personlige mening om saker å ting, er er døpt og konfirmert kristen, men jeg trur jeg har vært i kirka 8-10 ganger i løpet av mine 16 år her, å jeg har sett mange sprøe prester, og katolikkene er ikke noe serlig bedere de heller da.... bare gifte seg en gang osv. men jehovas vitne tar kaka syntes jeg.... etter det jeg har hørt fra folk som har vært i knotakt med de, er det som de prøver å tvinge på deg deres mening og oppfattninger, og det blir bare feil etter min mening, og at folk mener alle muslimer er terrorister? hvor feens trangsynte er de da? kjenner en del som kommer fra slike relegioner, og det er få det er noe gæli med, noen har kanksje litt stort tempramang, men det er jo selfølgelig fra person til person, å ja, jeg møtt flere fra jehovas vitner jeg, de virker som kjempe hyggelige folk de, men det nytter ikke snakke om religion-ting med de, men altså, til topic: det bør da vel ikke være så vanskelig å melde seg inn, det er bare å søke litt rundt på google det =) lykke til, og ikke kom sytende tilbake hvis det skulle kjære seg =)

Men når sant skal sies så har jeg kanskje litt fordommer også, men jeg dømmer ikke en person etter hvilke religion de følger, det er det minste jeg bryr meg om når jeg møter en ny person... det er opp til den ene personen å være en kul person, eller en idiot... det trur jeg ikke har noen ting med relegion å gjøre =)
Sist endret av ExtremeHHH; 18. februar 2007 kl. 04:54.
Er det eriøst ikke bare meg som aldri har hatt gleden? Jeg trudde jeg var den eneste Det finnes jo seriøst ikke en kjeft i mils omkrets rundt der jeg bor...

Søren, jeg som vil skremme dem vekk.

Men Jehovas Vitner har jo så langt ikke drept noen/skadet noen i sin kamp for den rette religion, så vidt meg bekjent, og da er vel det en religion verdt å respektere på lik linje med andre?

EDIT: Hvis de -har- drept/skadet for Jehova, så må folk bare sette meg på plass.
eg har en nabo som bor 100 meter rfra meg.. dei er jv. har aldrig hatt gleden av å få d på døra.. tror ikke de snakker med så mangen... men hvis de hadde kommt på døra, skulle eg skujellt de ut, så de ikke tørde å se på meg igjen... gleder meg til den dagen de kommer
Sitat av tha man
eg har en nabo som bor 100 meter rfra meg.. dei er jv. har aldrig hatt gleden av å få d på døra.. tror ikke de snakker med så mangen... men hvis de hadde kommt på døra, skulle eg skujellt de ut, så de ikke tørde å se på meg igjen... gleder meg til den dagen de kommer
Vis hele sitatet...
Det er nok artigere å diskutere med dem slik at de blir forvirra.
Sitat av [GC/Betater]
er mange perdofile homse prester som "mener " de er kristne. og som bare ødelegger for den kristne status. J. V. kommer på døøren, plager deg sikkert nokk ikke men de dem står for er sykt! og handlingene.. ikke bra! en feil forståelse på kristendommen.
Vis hele sitatet...

Godt poeng det der, ser jo nå i dagens samfunn at mange er psykisk forstyrret, og kan bli prest uten å bli mistenkt for noe som helst... Blir jo bare regnet ut som normalt av en prest å utføre slike ting...
Det der med at du blir utstøtt hvis du forlater JV er faktisk ikke noe unikt i det heletatt.

Tilogmed litt sterkere kristne vil bli sett ned på av kristne venner og kjennte hvis de forlater kristendommen. Kristne foretrekker en kristen person forran en ikke-kristen person, nettop fordi de deler den samme oppfatningen som dem selv. Når religiøse oppfatninger går i arv fra foreldre til barn så blir barna kristne, og dermed er de fleste de kjenner kristne. Det er ikke rart at det utvikler seg til utstøtelser når noen drar.

Jevhovas Vitne oppfordrer kanskje til dette også, og det er jo jævlig lurt med tanke på å ikke miste medlemmer.
Sitat av BakkiZ
Det der med at du blir utstøtt hvis du forlater JV er faktisk ikke noe unikt i det heletatt.

Tilogmed litt sterkere kristne vil bli sett ned på av kristne venner og kjennte hvis de forlater kristendommen. Kristne foretrekker en kristen person forran en ikke-kristen person, nettop fordi de deler den samme oppfatningen som dem selv. Når religiøse oppfatninger går i arv fra foreldre til barn så blir barna kristne, og dermed er de fleste de kjenner kristne. Det er ikke rart at det utvikler seg til utstøtelser når noen drar.

Jevhovas Vitne oppfordrer kanskje til dette også, og det er jo jævlig lurt med tanke på å ikke miste medlemmer.
Vis hele sitatet...
Jo, men "vanlige" kristne folk normalt sett blir ikkje "utstøtt" og aldri snakka til om dei ikkje vil vere kristne. Jehovas Vitne er heilt ekstreme på dette. Veit om folk som har blit plaga i ettertid og forsøkt hjermevaska. Ein kan ikkje samanligne Jehovas Vitne og Kristne, sjølv om J.V kallar seg kristne!


Men Jehovas Vitner har jo så langt ikke drept noen/skadet noen i sin kamp for den rette religion, så vidt meg bekjent, og da er vel det en religion verdt å respektere på lik linje med andre?

Gest^^:

Bør vel respkterest. Eg synest personlig det er heilt feil tolkelse av Kristendommen. At dei tar få "ting" i frå Bibelen og bruker det som argument. Det er bla. derfor mange kristne som ikkje kan fordra J.V i og med den feile framstillingen av kristne.
GC/Betater: Jeg liker JV bedre enn mange andre, nettopp fordi de velger å gå fra dør til dør fremfor å avlive sine brødre verden om for å få medlemmer.

Men ellers vil jeg halvveis si meg enig med deg, JV tar ting veldig bokstavelig og mange kristne liker vel kanskje ikke det. Men de steiner ikke deg og meg av den grunn, og det er vel et argument?
Sitat av Gest^^
GC/Betater: Jeg liker JV bedre enn mange andre, nettopp fordi de velger å gå fra dør til dør fremfor å avlive sine brødre verden om for å få medlemmer.

Men ellers vil jeg halvveis si meg enig med deg, JV tar ting veldig bokstavelig og mange kristne liker vel kanskje ikke det. Men de steiner ikke deg og meg av den grunn, og det er vel et argument?
Vis hele sitatet...
Skjønner godt kva du meiner. Hehe Neinei, men ødelegger statusen til kriste. Synest du det er k at om viss du feks. du skader deg stygt, og havner på sjukehus, så trener du blodoverføring frå nåken, ellers dør du. Synest du då det er bedre å dø, enn at det blir "feil" å innt ablod frå andre? Det er ein av mange sjuke meiningane til J.V! Ellers respekterer eg dei, og kva dei står for, men meiner fortsatt dei handlar og opptrer heilt feil.
Religion -er- feil, og kristne, sekt eller ikke, er verstinger
Selvsagt mange som vil være uenige med meg.

JV er ikke verst, men de er ille. Mye sjukt. Men sånn er det nå en gang. Men de hindrer jo ikke samfunnet i å gjøre det allikevel. Mange rare slike regler i Bibelen eller andre hellige skrifter, slik som Kosher og Halal, er jo av helsemessige årsaker, dóg unødvendige i dag. Dette burde folk innse, men neida. For det står jo og det er Guds ord. Merkelige greier.
Det du seier der, er feil! Vi kunne umulig levd i eit samfunn UTEN relgion. Ja er kraftig ueinig, men det eg seier er det like mange som meiner er feil Ikkje døm relgion uten å vite nåke om det (seie ikkej at du ikkje gjer det då) Og om du ser på kristendommen som verst, synest eg du burde sjå på kva mange, ikkje alle! mange av dei galne sjølvmordsmuslimane som sprenger seg sjølve ned i Midtøsten, for å drepe så mange som mulig, og for så komme til paradis, står for! Og kvifor meiner du at relgion er feil då?
Sist endret av Evig_liv; 19. februar 2007 kl. 20:35.
Sitat av [GC/Betater]
mange av dei galne sjølvmordsmuslimane som sprenger seg sjølve ned i Midtøsten, for å drepe så mange som mulig, og for så komme til paradis, står for! Og kvifor meiner du at relgion er feil då?
Vis hele sitatet...
Vi har diskutert dette så mange ganger før... Men ang de selvmordbomberne... hva med kristne korstog da? Ja greit det er hundrevis av år siden, så eneste man kan beskylde muslimer for er at de er gammeldagse. Kristne har drept minst like mange selv i historien...
Lille My:

Veit det, berre kom litt langt på viddene ang. J.V Dømmer eigentlig ingen relgion. Er positiv til kristendommen. Det er mange hundrevis av år siden då, men var jo ikkje rett det heller! Einig med deg der, men sånn som nåken av dei muslimske sjølvmordbombarane helde på i dag, meiner eg er feil.
Har noen laget et samfunn uten religion noen gang? Nei. Ingen. Ergo vet man ikke helt hvordan det ville foregått. Det nærmeste man kommer er vel human-etisk forbund, men det er egentlig bare blitt en dårlig unnskyldning for grådige unger.

Jeg vil heslt bare være i fred for all mulig religion, da det plager meg. Beklager mine veldig bastante meninger, men jeg er litt syk og sur
Gest^^: Neida, ingen sine meininger er dumme. Er vel eg som er for kristenXD--nNeida, din oppfattning av relgoin

**Det nærmeste man kommer er vel human-etisk forbund, men det er egentlig bare blitt en dårlig unnskyldning for grådige unger.**

Den der likte eg!
Sitat av [GC/Betater]
Det du seier der, er feil! Vi kunne umulig levd i eit samfunn UTEN relgion. Ja er kraftig ueinig, men det eg seier er det like mange som meiner er feil Ikkje døm relgion uten å vite nåke om det (seie ikkej at du ikkje gjer det då) Og om du ser på kristendommen som verst, synest eg du burde sjå på kva mange, ikkje alle! mange av dei galne sjølvmordsmuslimane som sprenger seg sjølve ned i Midtøsten, for å drepe så mange som mulig, og for så komme til paradis, står for! Og kvifor meiner du at relgion er feil då?
Vis hele sitatet...
offtopic: Hva bidrar kristendommen eller andre religioner med i Norge, og på hvilken måte er vi avhengig av religionene? Min mening er at det er bortkastet å leve etter noe du _tror_ på - hadde du vokst opp som muslim ville du trodd på Allah feks.

For å nevne noe om JV, så har jeg kun /en/ gang møtt JVer som går fra dør til dør, og det var på en tur på sørlandet.
**hadde du vokst opp som muslim ville du trodd på Allah feks.** Nei lite sannsynligt du.. har egentli ikkje vokst opp med nåken relgion
Jeg synes synd på fanatisk religiøse mennesker. Uansett tro. De ble født inn i den å hjernevasket. De fikk aldri se verden med opplyste øyne.

Synd at det er prinsipielt feil å forby religion.

Edit: De som faktisk reflekterer over en religion i voksen alder å melder seg inn er unntaket. De tar et valg, merk VALG. Blir du født in tar du ikke et valg.
Sist endret av murloc; 19. februar 2007 kl. 23:49.
Jeg syns det bør bli aldersgrense på shiten. Det er faen meg "aldersgrense" på sex! Hvorfor er religion annerledes? Dessuten bør det være en lov mot at partier skal kunne få tilhøre en religion offisielt. Hva vært enkelt medlem gjør privat, blåser jeg i, så fremt det er over 18, men offentlig er religion no-go.

Religion er langt verre for folk enn sex, men allikevel er man aldri for ung for religion! Aldersgrense på religion -nå-!
Sitat av Gest^^
Jeg syns det bør bli aldersgrense på shiten. Det er faen meg "aldersgrense" på sex! Hvorfor er religion annerledes? Dessuten bør det være en lov mot at partier skal kunne få tilhøre en religion offisielt. Hva vært enkelt medlem gjør privat, blåser jeg i, så fremt det er over 18, men offentlig er religion no-go.

Religion er langt verre for folk enn sex, men allikevel er man aldri for ung for religion! Aldersgrense på religion -nå-!
Vis hele sitatet...

Jævlig godt sagt. Å melde seg inn i ei kirke burde kreve at en er MINST like voksen som det en må være for å stemme!!
Helt enig med dere! Vet ihvertfall pinsevennene,mormonere og baptistene (?), aner ikke om JV har det samme, de døper tilhengerne i et stort basseng når de VIL SELV. Det er den "ekte" kristne dåp så vidt jeg har skjønt, at det de gjør står i Bibelen. Og utrolig mye bedre enn å døpe barn som ikke kan si annet enn *skrik*.
Sitat av comicz
Min hverdag består verken av bursdager eller jul, men det er mulig du har det slik?
Hvorfor feirer ikke du Ramadan når kompisen din gjør det? Er det normalt å utelukke slike ting fra hverdagen/livet sitt?
Hva betyr egentlig bursdagen din for deg? Skjer det noe veldig spesielt akkurat denne datoen; føler du deg spesiell og ekstraordinær? Har du egentlig noe forhold til at du har bursdag akkurat når du har det? Ville det betydd mye om alle sammen, inkl. deg, latet som eller trodde du hadde bursdag en uke senere et år? Eller om du plutselig fant ut at, "hei, jeg har bursdag 16. februar, ikke 16. januar"? Eller om du bare visste at du var født i januar? Hva gjør denne dagen spesiell, annet enn at vi har gjort det til en tradisjon å feire? Kunne vi like gjerne ha funnet på noe annet å feire enn fødselsdagen?

I ditt hode er det kanskje normalt å feire jul, men betyr det nødvendigvis at man er unormal om man ikke gjør det?

Kan det være at du setter din egen kultur, din egen moral og din egen oppfattelse av verden og virkeligheten og hva som er normalt over alle andres når du kommer med slike påstander, her presentert som fakta?
Vis hele sitatet...

Nei jeg setter ikke min egen kultur, moral eller oppfattelse for ren fakta.
Jeg skriver at det er min mening, det er det som er normalt for meg og de jeg omgås med.
Du sier: "I ditt hode er det kanskje normalt å feire jul, men betyr det nødvendigvis at man er unormal om man ikke gjør det?" Jo, i Norge er det tradisjon å feire jul, som det forsåvidt er over hele verden. . .
Så i følge min mening er det unormalt å ikke feire jul i Norge. Men da er det ikke sagt at noen må dele min mening i den saken. . .
Hehe, før da jeg var yngre bodde jeg langt inni "skævven" på et sted som nesten ingen av klassekameratene mine visste hvor var en gang. Men tror du ikke J.V kom på døra? Jeg svarte et høffelig nei takk, og lukket igjen, men de skjønte jeg var hjemme alene den dagen (jeg var hjemme alene den dagen ) og fortsatte og ringe på helt til jeg kobla ut ringeklokka. Jeg var vel en 13-14 år gammel og ble ganske nervøs av disse ukjente som stod på trappa og ringte og banket på i nesten 15 minutter. Var vel en mann og en dame, kan ikke helt huske alder da men pytt.

Endte med at nabo'n kom bort og jagde dem vekk med kosten sin Men nå jagde han de fleste også da. Han syntes vel de bråkte for mye. Han kastet foressten et spann med vann i hodet mitt mens jeg hoppet på trampoline en gang, og bad meg dempe lyden på fjærene

Men har ingen generell misnøye med J.V fordet. Ekstremister finnes det i alle relgioner Er vel mer misfornøyd med naboene mine opp gjennom åra.. huff

Edit: ja altså, naboen bodde i etasjen over derfor han kunne kaste vann i hodet mitt hver gang jeg bråkte for mye.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet ikke om det går, men du kan prøve å ringe og melde deg inn.

http://www.gulesider.no/gs/categoryL...r&origin=white
Sitat av helgefar
Håper ikke du er fan av Michael Jackson også, for han og familien hans var Jeohovas vitner.
Tror han har konvertert til Scientologikirken nå - noe som ikke gjør saken særlig bedre.
Vis hele sitatet...
Feil, både Michael og flere i familien er muslimer.
Prince var Jehovas Vitne, vet ikke om han fortsatt er det.
Hørte et foredrag om Smith's Venner-sekten i går. Jeg er døpt og konfirmert i statskirken, men er på ingen måte relgiøs. Foredraget hørte jeg i skolesammenheng og det ble fortalt at "de fire store" (Sektens overhoder) håvet inn penger som bare faen, mens andre "undersåtter" måtte leve i et lite hus hver.

En gammel venninne av meg var med i JV. Da vi skulle konfirmere oss jobbet hun som bare det med å forlate sekten. Jeg husker jeg var på fest med henne da en eller annen høytstående person i sekten ringte henne og skulle prøve å overtale henne. Han begynte rolig, men etterhvert som hun nektet, ble han sintere og sintere. Det endte med at han skrek til henne og hun begynte å gråte og måtte dra hjem. Han nektet henne rett og slett å slutte. Senere har jeg fått vite at den gale mannen hadde sagt til henne at hun kom til å ødelegge resten av familien sin hvis hun meldte seg ut. (Hele familien var medlem, men det var bare hun som ville hoppe av lasset.)

Nå, 3 år etter, er hun endelig fri, men jeg vet hun har en del mennesker som nærmest spytter på henne når de ser henne.. Triste greier.

Det værste av alt er at så mye dritt skal kunne skje pga. noe som ikke engang er sant, etter min mening.. bare ta en titt på de Amish-folka. De lever livet sitt som vi gjorde for 200 år siden bare fordi en gærning har fortalt at gud har bedt dem gjøre det..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mormons er ikke helt Jahovas, men ligner veldig
http://youtube.com/watch?v=lRmC0DaE6rE SE DEN
Jehovas vitner og mormonere er to helt forskjellige retninger.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ikke for meg. For meg finnes det to typer kristene: De som dunker på døra di for å få deg med og de som ikke gjør det. Jahovas gjør det og Mormons gjør det. Fakta nok for meg
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Såppas.


For meg finnes det to typer mennesker i verden.
De som spiller fotball, og de som ikke gjør det.



Jeg vil på ingen måte støtte Jehovas vitner (eller Mormonerne for den saks skyld), men å begynne med sånne utsagn blir for drøyt. Da kan du også dra en:
For meg finnes det to typer elever, de som for 5 eller mer i snitt, og de som ikke gjør det,)
Sist endret av Cheroxx; 22. mai 2007 kl. 23:52.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
For meg, så er vi alle forskjellige.

Edit: Fakta!
Sist endret av sparco; 23. mai 2007 kl. 17:31.
Jeg skjønner godt at folk er Jehovas Vitner. Hadde jeg vært født inn i en Jehovas Vitne familie, ville jeg sannsynligvis vært JV selv også. Jeg ville ikke risikert å miste foreldrene mine. Det er nå engang slik at du bare har to foreldre, og dessverre kan du ikke velge hvem du får. Det er ikke alle foreldre som er supermennesker. Halvparten av alle foreldre har IQ på under 100, noen har fysiske sykdommer og andre har psykiske sykdommer. Noen er så uheldige at de har psykopater som foreldre og det gjør vondt.

Hvis noen her spør seg selv hvorfor Jehovas Vitne unger kan være så rare--> beskyttelsesmekanismer. Hvis du vet at du blir utstøtt hvis du ikke tror, bruker du da dette som grunn for å tro, eller overbeviser du hjernen din om noe annet?

Det jeg ikke klarer å forstå helt, er foreldre som gir slipp på ungene sine. Er de redde for å bli straffet av Gud? Verdsetter de sekten sin mer enn de verdsetter barna? Eller føler de seg personlig sveket? Dersom det siste er tilfellet, skyldes det at Jehovas Vitner har en kultur med en annen holdning til barna sine? De tar det som selvfølgelig at de skal være lydige slaver?

Personlig syns jeg det er utrolig vanskelig å være profesjonell i omgang med Jehovas Vitner. Det er en slags indre stemme i meg som skriker ut at jeg hater dem. Jeg får samme følelse når jeg tenker på dem som når jeg tenker på pedofile som misbruker sine egne barn. For det er jo det de gjør.
Dude.... hvis du var hellig overbevist om at alle som ikke var Jehovas vitner ville møte jordens undergang, ville ikke du også ha med kompissen din? eller han bomsen du så på gata i går, eller naboen din for den saks skyld.

Ja kansje de er hjernevasket men kan du klandre dem? det er en hel haug med folk som gjør langt værre ting med livene sine enn å gjøre alt du kan for at andre ikke skal brenne i hælvete.
Sitat av Snusius
Ja kansje de er hjernevasket men kan du klandre dem? det er en hel haug med folk som gjør langt værre ting med livene sine enn å gjøre alt du kan for at andre ikke skal brenne i hælvete.
Vis hele sitatet...
Enig. hvis folk ønsker å tro noe slikt, la dem det, jeg klandrer dem ikke.
I bunn og grunn er det jo ingen mennesker som vet hva som er sant, eller hva som er løgn.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei alle sammen ^^

Jeg ser at denne tråden her fått et veldig feil synspunkt,bilde om Jehhovas vitner : /

Jeg er faktisk oppvokst som et Jehovas vitne,men er idag ikke medlem av det siden jeg ikke har døpt meg noe som en må gjøre for og evt bli et orndtlig vitne.Jeg sluttet og være med på møter og å forkynne for 4 år siden.

hvorfor?

Jo ganske enkelt for de jeg ikke er en særlig kristen fyr :P jeg røyker,banner,fester,drekker,sex og lever ikke akkurat helt etter biblens Normer for og si det slik :P

Jeg er 18 år snart 19 :P og bor fortsatt hjemme med foreldra mine som er med Jehovas vitner.Og har på ingen måte blitt utstøtt fra familien min i det hele tatt,eller den lokale menigheten og menneskene der dem hilser stadig på meg hvis jeg skulle møte noen av dem på gata eller noe.Og vi lever sammen som hvilken som helst annen familie skulle ha gjort Og familien min er også hardcore kristene for og si det sånn xD

Og jeg har på ingen måte blitt jernevaska til og måtte være med i Jehovas vitner(til dere som faktisk tror det er sånn det fungerer).(må le xD) Det er et stannpunkt en må ta når en er i en god alder da en må 'døpe seg' "for Jehovasvitner døper ikke barna sine når dem er små sped barn" (Da ville jo relgionen mer eller midre ha vært tvang?) :P

Og er det synn på meg som er vokst opp som et Jehovasvitne med tanke på jula og bursdager? som folk stadig sier xD

NEI!!!! jeg har hatt en knall bra barndom <3 og har fått minst like mye gaver som alle andre om ikke mer ^^,
Bare at jeg ikke måtte gå og vente et helt år på og få noen.For meg så har hver dag kunnet vært en mist like bra dag som en bursdagsfeiring eller julaften.Og jeg husker jeg ofte pleide og ha barnselskap(barneparty) xD når jeg var liten =)hehe.
Og familien min kunne når som helst finne på og samles og spise god mat feire litt sammen og ha det gøy uten at det måtte ha vært jul eller bursdag.

Og Jehovas vitner er på ingen måte *syke i huet*gale* som det står nevnt her i tråden,Latterlige påstander syns jeg.
De er akkuratt som alle andre,bare med en annen tro

Og jeg ser at mange som har skrivet om dem her,ikke har noe som helst PEILING på om hva de i det hele tatt tror på eller hva dem står for..


Så her lesere: http://www.watchtower.org/n/jt/index.htm


Dette er Jehovas vitners offisielle hovedside Watch Tower. Her står det svar på hvorfor dem kaller seg
Jehovasvitner,hvorfor dem forkynner,hva dem tror på ja alt


hehe så da håper jeg at jeg har fått klargjort alle disse fæle påstandenne =) hehe

Og sånn on topic For og kunne bli et Jehovas vitne så må du døpe deg dette er noe dem gjør på et stevne.
Sitat av wowfreaken Vis innlegg
De er akkuratt som alle andre,bare med en annen tro
Vis hele sitatet...
Så alle andre vandrer rundt på andres dører for å prakke på dem sin religion?
Alle andre tror på en religion med beviste hensikter om å hjernevaske medlemmene sine, i et 7-trinns program som bl.a. innebærer å eliminere egne tanker om religion?

Det er flere her på forumet som skriver om deres erfaringer med Jehovas Vitner, om venner som har blitt støtt ut, om rasende medlemmer som nekter andre medlemmer å forlate sekten osv. Oppfører alle andre mennesker seg slik? Eller tar alle andre enn deg feil?

Mener du at dette ikke stemmer, de erfaringene som er blitt skrevet om? Om du mener at dette kan stemme, tar du avstand fra den type oppførsel, selvom du har tilhørt samme sekt som de som bedrev den tidligere nevnte ondskapen?

Jeg pleier som regel ikke å blande meg inn i diskusjoner rundt religion. Men jeg har alltid lurt på om medlemmer innenfor samme religiøse sekt ALLTID er enige og er gode venner. For sånn som du beskriver Jehovas Vitner ville det jo aldri forekommet slik oppførsel. Hvilken stilling tar du da til det faktum at det faktisk gjør det?
Wanna-b

Du er full av dritt det er alt jeg har og si
Sitat av wowfreaken Vis innlegg
Wanna-b

Du er full av dritt det er alt jeg har og si
Vis hele sitatet...
Du har to tegnsettingsfeil og en skrivefeil på en og samme setning. Du skriver på et diskusjonsforum uten å diskutere, bare feilinformerer. Det meste du skriver er i tillegg veldig fjortiss/sms-preget. Hvordan skal jeg kunne ta deg seriøst? Hvis du synes det er så viktig å stå opp for denne sekten, vil du ikke bare gjøre vondt værre ved å diskutere som en fjortiss (sikter til både holdninger og språk)?

Jeg anser kommentaren din som en unnvikelse av fakta du åpenlyst er klar over, men ikke tør innrømme, inntil du motargumenterer med riktige fakta.
Sist endret av wanna-b; 3. april 2009 kl. 20:02.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Du har to tegnsettingsfeil og en skrivefeil på en og samme setning. Du skriver på et diskusjonsforum uten å diskutere, bare feilinformerer. Jeg anser kommentaren din som en unnvikelse av fakta du åpenlyst er klar over, men ikke tør innrømme, inntil du motargumenterer med riktige fakta.
Vis hele sitatet...

Hva faen mener du med det?

Hvis det er mennsker her på forumet som har vært borti noen ekstreme vitner, ikke vet jeg noe om det.Men vil helt klart si at dette høres veldig feil ut etter som jeg tross alt er blitt vokst opp som et så vet jeg det...
Det er vel ikke til å stikke under en stol at også du wowfreaken, har endel ekstreme meninger Du forfekter kreasjonisme og prøver, dog uten å argumentere, å så tvil om utviklingslæren og teorien om bog bang. For svært mange, meg selv inkludert, representerer du da en marginal gruppe fanatister som slett ikke er med på å utvikle dette samfunnet i en bedre retning...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Det er vel ikke til å stikke under en stol at også du wowfreaken, har endel ekstreme meninger Du forfekter kreasjonisme og prøver, dog uten å argumentere, å så tvil om utviklingslæren og teorien om bog bang. For svært mange, meg selv inkludert, representerer du da en marginal gruppe fanatister som slett ikke er med på å utvikle dette samfunnet i en bedre retning...
Vis hele sitatet...

hva for deg til og være bedre en meg i dette samfunnet?
Vi tar det i den andre tråden, det er ikke vits å ha to parallelle diskusjoner med de samme deltakerene...