Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 12848
Herregud folkens, kan dere SLUTTE å betvile faren hans nå.
Dere har absolutt null holdepunkt for å spekulere i noe som helst av hva faren hans har gjort.

Har dere ikke noe bedre å si enn at faren garantert lyver, så finnes det flere andre tråder å poste i.

-----

OT: FlyingVeeVee; Det var vel såklart på Midnight du ble nektet adgang fordi du var 'for full' når du ikke hadde drukket?
Høylytte folk kan virke truende selv om de ikke mener noe med det. En høylytt fyr i en bar hadde jeg desidert trodd var full, om jeg ikke hadde kjent vedkommende.

selv om det kansje høres ut som faren til loeve har "pyntet" litt på historien, så betyr det ikke at han har det fordiom. Alle politier er ikke engler!
Sist endret av Sabbi; 15. desember 2004 kl. 18:18.
Takk til både sabbi og sm0key. Endelig noen som har noe mer vettugt å gjøre enn å betvile hvor mye fadern var drita eller ei, når jeg allerede har forklart dere at han ikke var det!
Det er VELDIG viktig å fotografere hans utseende,
det skulle vært gjort når han kom inn døra.

Dette for å dokumentere skadene.
Opprinnelig postet av Sabbi
Høylytte folk kan virke truende selv om de ikke mener noe med det. En høylytt fyr i en bar hadde jeg desidert trodd var full, om jeg ikke hadde kjent vedkommende.

selv om det kansje høres ut som faren til loeve har "pyntet" litt på historien, så betyr det ikke at han har det fordiom. Alle politier er ikke engler!
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner vel en, når jeg jeg tenker meg om, som høres ut som han konstant er full. Hvis faren til Loeve er som han forstår jeg bartenderen.

Mener nå uansett at politiet ikke har noen grunn til å slenge en batong i huet på han bare fordi han sa hadet, uansett så spydig tonefall han kunne hatt. De må da holde roen!
[quote]Opprinnelig postet av Lynzh
Kan din far ha løyet for deg? Jeg mener, for alt du vet kan han ha gjort en god del motstand da han var på vei mot taxien og politiet ville ha tak i han. Du kan ikke stole blindt på mennesker, selv ikke foreldre. [/QUOTE

Det kan være mulig, for at denne gistorien luktet det svidd av..sorry mac! men du må snakke litt mer med faren din...]
Opprinnelig postet av Loeve
Takk til både sabbi og sm0key. Endelig noen som har noe mer vettugt å gjøre enn å betvile hvor mye fadern var drita eller ei, når jeg allerede har forklart dere at han ikke var det!
Vis hele sitatet...
Men hvordan vet du egentlig at han ikke var full? Det er det som er det rare her, siden du ikke traff faren din den kvelden han var ute...
Ta et bilde av ansiktet hans nå som det er på sitt verste iallefall. Et bilde der han ser banket opp ut kan ha god verdi i en rettsak.
Fordi faren har fortalt han det, og han stoler visstnok på faren sin.

Er det så JÆVLIG vanskelig å bare la det ligge?
Jeg må si meg litt enig med r33l, men vil ikke virke bombastisk.
Faren din har sin fulle rett til å skjerme deg for slike handlinger som han har gjort.
Når han har fortalt deg at han hadde 80 kroner i lommeboka, er da ikke dette nødvendigvis sant.. ?

Jeg har ikke peiling på hvem faren din er, men det er viktig å ha litt sunn skepsis

edit: Hvis du stoler 110% på faren din og har et såpass åpent forhold til faren din at du tror han kunne sagt til deg at han provoserte fram til slosskamp mot politiet, kan du bare overse denne posten
sm0key; Sikkert mest fordi at uten klare beviser på hans fars edruelighet i hendelsesøyeblikket vil en evt. anmeldelse bare være bortkastet. Politi og bartender kan si han var stup full og bare skapte bråk.

Hva med å undersøke om dere får kontakt med taxisjåføren som kjørte din far til hotellet? Om han kan si at han ikke oppfattet din far som sterkt beruset har dere jo kommet et stykke på vei.
men hva slags goder har det, faren ankom jo hotellet og ble etter en stund vist til døra...Han kan jo ha drukket i baren..Altså han kan ha sittet i baren og drukket seg marge full...
TipeX: Hvis det var kameraer i nærheten vil de klare opp i hele greia, derfor trenger vi ikke spekulere i allverdens ting om hva som KAN ha skjedd her, men heller ta utgangspunkt i det vi vet.
TV2 Hjelper deg vil kansje ta dette opp.
Hvis alt dette høres bra ut, og dette kommer på TV over hele landet, vil nok politiet etter forske hva disse 2 politimennene har gjort med din far.

Bare et forslag.
Opprinnelig postet av supertruza
TV2 Hjelper deg vil kansje ta dette opp.
Hvis alt dette høres bra ut, og dette kommer på TV over hele landet, vil nok politiet etter forske hva disse 2 politimennene har gjort med din far.

Bare et forslag.
Vis hele sitatet...
hahaha tror ikke TV2 hjelper deg hjelper folk som har kommet i klammerier med politiet
Opprinnelig postet av Loeve
Da han skulle ha seg en øl i baren før han skulle ta taxi(han hadde frikort til taxien), ble han fortalt at han var for beruset til å få adgang.
Vis hele sitatet...
Si meg hvordan han klarer å bli nektet adgang til den baren du, det er jo der hele dillemaet starter.
Opprinnelig postet av sm0key
OT: FlyingVeeVee; Det var vel såklart på Midnight du ble nektet adgang fordi du var 'for full' når du ikke hadde drukket?
Vis hele sitatet...
Det stemmer det. Opplevd det samme? Det var ei fæl dame som var sjef blandt dørvaktene der.
politiet har jo ikke lov til og skam banke en full person heller da. Selv om han viser fingern til dem og hvis han holdt i noe bagasje beviser vel det at han ikke slo eller gjorde noe annet fysisk skadelig mot politiet
Tv2 hjelper deg tar ikke slike saker nei :P Men uansett, ta kontakt med nrk/tv/vg/adressa ALLE er villig til å høre på historien, dette er hete saker, hvis det faren din sier viser seg å være sant da
man slår vel helelr ikke folk i trynet med batong når man skal legge dem i hand jern er vel ikke helt lovelig det
Sm0key; Hittil har vi bare hørt at vi må stole på farens ord, noen få av oss gjør det, de fleste gjør det ikke. Det samme vil være i en eventuell erstatningssak.

Politiet har lov å bruke den makt de finner nødvendig for å få kontroll over situasjoen. Men jeg vil tro at i dette tilfellet har det vært mer en nødvendig maktbruk. Dette kan dere forøvrig "vinne" med uansett om volden var "berettighet" fra politiet sin side eller ikke. Ta kontakt med en advokat og hør hva han tror.
Bør også legges til at hvis ikke han har noen bevis for dette, altså hans ord mot to poltibetjenter er han screwd. Så enkelt er det. Ikke en dommer i hele Norge ville trodde mer på faren din sin historie, enn politibetjentene (så fremt de ikke har en lang dårlig historie i politiet).
Opprinnelig postet av supertruza
TV2 Hjelper deg vil kansje ta dette opp.
Hvis alt dette høres bra ut, og dette kommer på TV over hele landet, vil nok politiet etter forske hva disse 2 politimennene har gjort med din far.

Bare et forslag.
Vis hele sitatet...
hehe du burde kastreres.
Hva med å stikke ned på hotellet hvor faren din var å prate med bartenderen og sikkerhetsansvarlig. Slik at du kan se film/høre dems versjon av hva som skjedde..

Gleder meg til du får sett filmen var kameraene

Keep us updated!
Tok ikke politiet en promilletest?
Volden fra politiet var overdreven uansett,
man bruker ikke batong på en person som ikke gjør motstand.

og OT igjen:

FlyingVeeVee, man må aldri finne på å gå på det stedet.
Vaktene får SS og SA til å virke som snille og ydmyke korgutter.
En venn av meg fikk ikke komme inn fordi han hadde på seg klikk-klakker. Han hadde just operert ei tå og kunne ikke gå i sko, men dette nektet de å høre på.
Jeg har også blitt nektet adgang fordi jeg var 'for full', når jeg ikke var det. Så hvis folk bare slutter å gå på det ELENDIGE stedet og heller tar turen på Leopold eller Markens, så tar de kanskje hintet.
Opprinnelig postet av arihanto
Tok ikke politiet en promilletest?
Vis hele sitatet...
Jævlig vesentlig spørsmål. Gjorde ikke de sier det seg selv at de er ganske sikker på at han ikke var SÅ full. Gjorde de derimot det (som de ved rutine gjør når man legger noen i glattcelle?) kommer det jo klart og tydelig fram at han ikke hadde drukket noen betydelig mengde alkohol. Hadde jeg vært faren og bare drukket en pils hadde jeg helt klart bedt om en promilletest og eventuelt en utvidet blodprøve. Etterpåklokskap? Kanskje
Politivold er så utrolig provoserende!
Jeg har sett det flere ganger og har vært en hårsbredd fra å grisebanke diverse politimenn (forsøke ihvertfall )

En av gangene dyttet jeg faktisk to politimenn unna når de overfalt en god venn og slengte han i bakken.
Jeg hadde flaks og slapp unna med litt tilsnakk.
Vennen min fikk rettsak og 60 timers samfunnstjeneste for vold mot offentlig tjensetemann. Den ene politimannen påstår at min venn hadde sparket han i hodet. Dette skal ha skjedd etter de hadde tatt på ham håndjern og gitt han en god dose pepperspray rett i øynene.

Loeve: Hold oss oppdatert! Jeg vil vite hvordan det går!
Men ialledager!? En mann blir ikke slått med batong hvis det ikke er noe særlig grunn for det!? Kan ikke huske noen gang å ha lest at en mann ble køllet ned av politiet...

Her er det noe som ikke stemmer...
Opprinnelig postet av r33l
Men ialledager!? En mann blir ikke slått med batong hvis det ikke er noe særlig grunn for det!? Kan ikke huske noen gang å ha lest at en mann ble køllet ned av politiet...

Her er det noe som ikke stemmer...
Vis hele sitatet...
Er spesielt rart når han ble sluppet ut etterpå med et forelegg på 6500,-

Køllen burde brukes i litt mer alvorlige tilfeller enn det.
Denne historien virker ganske så overdrevet. Greit nok at politiet slår i ny og ned men tror ikke det finnes én politiman som slår uten grunn her i Norge.

(Sett bort fra om offeret var afrikaner eller jøde da.)
- Han ringte meg og sa at han hadde igjen 80 kroner da han var på flyplassen, ergo var det ingenting han fant på i ettertid.

- Han kunne -ikke- ha gjort motstand.

- Ingen promilletest, ble bare lagt i jern og slengt på glattcella.

- Skadene ble dokumentert to minutter etter at han kom inn døra. Ingenting var borte, ikke en gang blodet, som han ikke fikk vasket av seg på stasjonen. Vi har bilder fra både før og etter at han vasket det av seg. Man kan helt klart se et langt firkantet fra hvor batongen traff.
Loeve: Dette er kanskje veldig viktig i forhold til saken, selv om det kanskje ikke er lett å snakke om det over et forum til ukjente personer. Har faren din vært i trøbbel med politiet før? Det kan godt stemme at han ikke var full, lagde bråk eller kvalm, men er han en "kjenning" av politiet? Dette kan være en grunn til at politiet gjorde som de gjorde, selv om de IKKE har noen som helst grunn til det.
I hele sitt 52 år gamle liv, så har han hatt én ting med politiet å gjøre. En fartsbot, for å kjøre i 50 i 50-sonen.

Han er ingen kjenning med andre ord..
Litt rart at du mener at han får fartsbot av å kjøre 50km/t når det er 50-sone.
Han klaget til politiet, og fikk en formell unnskyldning
Man kan også dra kort i baren, hvis du ikke viste det liksom Selv om han hadde 80 spenn i boka, så kan han ha drukket for 1489,- med kort.

Som sagt, tror jeg ikke norsk politi bruker slike metoder på "uskyldige" personer, som ikke har gjort noe som helst, som du sier.
Loeve; Håper fra bunnen av det dype hølet som er min sjel at dere får oppreisning for dette, og at politimennene får en god og passende straff.
Opprinnelig postet av sm0key
Loeve; Håper fra bunnen av det dype hølet som er min sjel at dere får oppreisning for dette, og at politimennene får en god og passende straff.
Vis hele sitatet...
Jeg frykter at det er den eneste uvei. Han føler seg så urettferdig og korrupt behandlet at jeg frykter blod spilles hvis han taper saken. Han har allerede forhørt seg med noen heller tvilsomme kontakter.

Det er derfor jeg vil ha mest mulig tips angående saken, så jeg slipper å se det bli enda verre.
Det blir spennende å følge denne saken videre Loeve.
Oppdater oss med poster de kommende dagene
Hvorfor skal alle si at dere tviler det faren hans har sagt.
Han kommer ikke noe lenger av den grunn.

Du har vel egentlig fått de svarene du trenger i denne posten.
Snakk med advokat.
Finn vitner.
Få tak i bevis.

Men som vanlig så kommer det til å bli en evig lang diskusjon som kunne vert unngått.
Jeg kommer med løpende oppdateringer så fort det skjer. Han skal til tannlegen med den ene tanna som er løs, og til legen for å få en legeattest i morgen. Så blir det en tur hos advokaten etterpå.
Synd jeg ikke er så ofte på Freakforum, men flaks jeg rakk å lese dette.

Legger denne posten i bokmerker inntil videre. Kommer til å sjekke den annenhver dag
merkelig at han i det hele tatt kunne tatt en taxi og drukket ute...er det ikke inngang på hotellet oxo? hmm....
Hva faen mener du med posten din, r33l? Ja, det er inngang på hotellet.
du sier at din far hadde igjen 80,-, og da spør jeg deg om hvordan han hadde råd til taxi,øl og inngang...vil komme til bunns i dette jeg å..slapp av, når du poster en slik post så må du forvente deg reaksjoner..hvis ikke så ikke post slike poster...
r33l: Du kunne utdypt deg litt mer i den første posten, slik som du gjore i den neste posten din. Jeg skjønte også minus av det første du skrev:P Og "oxo"
Hadde du lest gjennom posten hadde du sett at han hadde et taxi-frikort og at han ikke kjøpte seg noen øl. Hotellet har gratis inngang, som de aller, aller, aller fleste hotell.
kk, men dda er saken løst for min del... jepp geir, sorry
Spør faren din om han virklig følte at han levde etter han ble slått, det gjør jeg faktisk ikke fordi jeg er sadist eller noe sykt da.

Håper det ender bra, å han får rettet opp gebisset og tatt en real omgang med politi mennene som slå han.