Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 5547
Alt skal være så JÆVLA perfekt i Norge, AAAALT!!!! Vær så snill og kos deg så mye du bare klarer når du fyrer den ene uskyldige jointen en gang i uka.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ville du ha en barnevakt som satt å røyka cannabis mens du var borte 1 natt?
Jeg forstår hvorfor man mener at det er riktig å sammenligne alkohol og weed i denne sammenheng.

Men blir man virkelig like rusa av 3 øl enn en joint? Mye mulig jeg har høy tolereanse for rev men uansett mener jeg man er mye mer ruset av 1 jonas enn noen øl eller glass med vin.

På en måte føler jeg det er en idiotisk sammenligning da barn merker fort om man er ruset. Skjønner poenget med lappen men selv babyer har jeg skjønt legger merke til mye mer av dette enn vi skulle tro. Vil man ruse seg får man la være å få seg barn
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg forstår hvorfor man mener at det er riktig å sammenligne alkohol og weed i denne sammenheng.

Men blir man virkelig like rusa av 3 øl enn en joint? Mye mulig jeg har høy tolereanse for rev men uansett mener jeg man er mye mer ruset av 1 jonas enn noen øl eller glass med vin.

På en måte føler jeg det er en idiotisk sammenligning da barn merker fort om man er ruset.
Vis hele sitatet...
Ja du blir mer ruset av alkohol, cannabis kan sammenlignes med kaffe i styrkegrad viss det ikke er første gang du røyker liksom. Spesielt 1 joint.
Med mindre du feiler noe psykisk å "tripper av weed". (mange psykadelika misbrukere har ødelagt weed rusen f.eks)

Shout out til alle ekte stonere som røyker som dette før de skal ut døra

Sitat av 420master Vis innlegg
På en måte føler jeg det er en idiotisk sammenligning da barn merker fort om man er ruset.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal en liten unge vite om du er ruset på litt Cannabis?
Anonym bruker
"Umulig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg forstår hvorfor man mener at det er riktig å sammenligne alkohol og weed i denne sammenheng.

Men blir man virkelig like rusa av 3 øl enn en joint? Mye mulig jeg har høy tolereanse for rev men uansett mener jeg man er mye mer ruset av 1 jonas enn noen øl eller glass med vin.

På en måte føler jeg det er en idiotisk sammenligning da barn merker fort om man er ruset. Skjønner poenget med lappen men selv babyer har jeg skjønt legger merke til mye mer av dette enn vi skulle tro. Vil man ruse seg får man la være å få seg barn
Vis hele sitatet...
For meg er det faktisk stikk motsatt, jeg blir mer en brisen av 3 øl, men kan fort røyke 2-3 joints på rappen eller mekke en megafeit en bare fordi og sitte å kose meg med den uten at jeg blir "superrusa".
Nå har jeg liten toleranse på alkohol etter 10 års pause fra "fylledrikking" selvfølgelig og er heller ikke største karn (under 70kg)
Men så er det også en god del folk som absolutt ikke tåler alkohol men som drikker det likevel og blir ufine og kjipe å ha med å gjøre etter bare noen få pils, har fortsatt til gode å møte en person som blir kjip og jævlig å ha med å gjøre etter en joint.

Se litt trøtt ut i øya på kvelden, være litt tom i hodet og bare slappe av i sofaen og se på filmer eller serie, med noe godt, verste fall spy litt, kanskje også få litt angst fordi du røyket for mye og ender til slutt opp med å spise en halv sjokoladekake som står i kjøleskapet før du sovner i sofaen med ett glis.
VS
Sjangle og hoppe rundt, dulte borti ting og kanskje tryne og knuse/ødelegge ett glass eller møbel med uhell, høy musikk og høye stemmer, plutselig snakke om og si ting barnet absolutt ikke burde høre fordi du har fått en enhet alkohol for mye eller faktisk være voldelig mot noen i hjemmet pga alkoholen i verste fall, våkne dagen derpå fylleskjuk, kvalm og ute av stand til å gjøre noe annet enn ligge i senga og forbanne deg over alt bråket fra de hjemme.

Vet hva jeg ville valgt i allefall...

Ett barn vil ikke merke forskjell på om du er ruset på hasj, om du er ruset på alkohol, kokain, heroin eller what ever ved mindre du faktisk har lært opp barnet til det og samtidig hva forskjellige stoffer er og hva de gjør. Noe man gjerne ikke gjør med barn i så ung alder heller..

"Du Kari, nå snakker han Ola om heroin og meth til de andre barna i barnehagen igjen, hvor har han dette ifra?"
"eehh...."

Så er det vel også snakk om etter leggetid, hvilket barn er det som har psykiske søvnkrefter og merker at du er rusa når det ligger å sover? Ett sånt barn hadde jo vært gull verdt hos politiet!

Joda, det kan skje noe som krever at man er nødt til å feks kjøre bil, men av egen erfaring så kjører man faktisk penere etter å ha røyket for noen timer siden enn å ha drukket alkohol for noen timer siden.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Business mentoren min i California tar seg en joint hver kveld, og han gir weed æren for mye av hans suksess.

Bare å røyke så lenge du tåler det og at noen ved sine fulle fem er til stede.

Akkurat som med alkohol.

Bare ikke bli tatt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Så er det vel også snakk om etter leggetid, hvilket barn er det som har psykiske søvnkrefter og merker at du er rusa når det ligger å sover? Ett sånt barn hadde jo vært gull verdt hos politiet!
Vis hele sitatet...
Jeg lurer mer på hvilket barn som har psykiske søvnkrefter som gjør at det aldri våkner og trenger en klem av mamma eller pappa etter leggetid.

Barn skal ikke oppleve foreldrene sine ubehagelig ruset. Det gjelder uansett rusmiddel. Hvis du tror at du kan røyke på seg angst og oppkast uten at barnet ville merket at det var noe rart med deg, da har du for lite selvinnsikt til å bruke rusmidler ansvarlig rundt barn. Samme med alkohol, grensen for hva som skremmer et barn går veldig lenge før du begynner å knuse møbler og slå.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
For å minne dere på spørsmålet. Det er IKKE snakk om at man skal være med barnet når man har røyket. Det skal være en voksen edru person hjemme som tar barnet om det våkner etter leggetid. Barnet får aldri møtt pappa fjern.

Jeg selv vet ikke hva jeg mener. Synes risikoen er høy med tanke på barnevern. Hasjen må kjøpes og det er der risikoen kommer.
Anonym bruker
"Umulig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For å minne dere på spørsmålet. Det er IKKE snakk om at man skal være med barnet når man har røyket. Det skal være en voksen edru person hjemme som tar barnet om det våkner etter leggetid. Barnet får aldri møtt pappa fjern.

Jeg selv vet ikke hva jeg mener. Synes risikoen er høy med tanke på barnevern. Hasjen må kjøpes og det er der risikoen kommer.
Vis hele sitatet...
Alt i livet innebærer visse risikoer, bare det å gå ut døra er jo livsfarlig om man tenker godt nok over det. Det å være hjemme er også livsfarlig. Mange risikoer som er til stede konstant man ikke engang tenker over fordi det er så "normalt" i livet.

Men altså om han aldri skal møte ungen engang når han er "fjern" så ser jeg iallefall ikke noe problem med at han røyker seg en joint etter leggetid.
Har du noen sinne tatt deg ett glass vin eller en øl etter ungen har lagt seg? Hvis svaret er ja så blir det faktisk ingen forskjell, rus er rus uansett om det er ett lovlig eller ulovlig rusmiddel.

Er ikke nødvendigvis noen risiko å kjøpe hasj heller.
Er man forsiktig og passer på omgivelsene sine og ikke står å dealer åpenlyst midt der alle ser det så er sjansene minimale for å bli tatt.
Er også mulig å bestille fra DarkWeb som gir enda lavere sjanser for å bli tatt og det ender kun med henleggelse så lenge man ikke er dust og innrømmer at man har røyka eller slikt.

Barnevernet kan også fint fucke opp en familie uten at det er rus/alkohol inne i bildet, skal faktisk ikke mere til enn at noen ringer inn en bekymringsmelding og sier de tror du driver med ditt eller datt så åpner de fort en sak og tar kontakt.
Har vært igjennom barnevernhelvete selv og sitter ikke igjen med annet enn dårlige minner og en splitta familie som snakker sammen maks 1 gang i året.
Hva med alle som på død og liv skal ha seg et glass med vin, eller ei flaske øl til maten FØR barnet har lagt seg og ETTER barnet har lagt seg...
Røyk deg en etter leggetid med god samvittighet.
Sitat av Grønne fingre Vis innlegg
Hva med alle som på død og liv skal ha seg et glass med vin, eller ei flaske øl til maten FØR barnet har lagt seg og ETTER barnet har lagt seg...
Vis hele sitatet...
Ingenting galt med det gett. Så helt e9, en rolig slalåm-sigarett etter at barnet har lagt seg er helt ok.
Jeg vil påstå at det er bedre enn å ruse seg på et av alle andre rusmidler i den situasjonen du beskriver.

Allikevel er det beste å bare legge det på hylla til ungene blir litt eldre. Hva taper du på det?

Og det blir et helvete om noen i barnehagen eller på barneskolen finner det ut. Små barn har store gryter eller hvafaen det nå heter. Du vil vel unngå å få barnevernet innblandet?
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Små barn har store gryter eller hvafaen det nå heter.
Vis hele sitatet...
Hahaha «Små gryter har også ører» du tenkte på?
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Små barn har store gryter eller hvafaen det nå heter.
Vis hele sitatet...
NRK sin noe oppsiktsvekkende utgave av MasterChef Junior
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hahaha «Små gryter har også ører» du tenkte på?
Vis hele sitatet...
Høres mer riktig ut
I tillegg så må man huske at det, som med alkohol, finnes varierende grader av påvirkning. Er han kun brisen så går det bra. Er man helt borte så skal man ikke ha ansvar for noe annet enn seg selv, mer takler man ikke

Om han vil røyke, så kan det være tryggere om han kjøper i store mengder om gangen. Det beste er om han har en kompis som røyker som mellommann, egentlig. Store mengder krever færre innkjøp, men samtidig større problemer hvis en blir tatt... Vil dere være sikre, så la en annen ta seg av innkjøpet.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser ikke problemet, tar meg et trekk iblant selv etter ungene har lagt seg.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
skjerp dere! ER HELT GREIT! ivertfall 1 gang i uken hasj er jo ufarlig om man har et greit forhold til det og ikke blir paranoid fks faktisk sunt men jo NEI til å bli full men 1-2 øl er jo greit
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
om jg skal være helt ærlig ser jeg ikke noe feil med å være litt stein blant barnet også så lenge det er hasj og man har full kontroll bare det lissom ikke blir for ofte men om man er en fungerende stoner og røyker ofte og hele tiden vell er vel ikke så farlig men barnet vil/må jo ha kontakt med deg edru også jeg driter i loven men bare hvordan barnet opplever det og har d blant annet om barnet oppdager at du er stein og ikke liker det altså ''feil vibber'' om du skjønner må rett og slett gå på føelsen føles det riktig fra alle kanter joa går vell fint føles det helt feil nei ikke gjør det rett å slett gå på seelve føelsen å drit i hva samfunnet og propaganda sier er jo en plante skapt av gud som er meningen for oss mennesker å bruke for å holde oss friske
Er litt delt i mening ang rusmidler og barn i hus. Nå bruker jeg selv litt psykedelika rekreasjonelt noen få ganger i året, men kun når barna er på overnatting eller lignende. For meg er det uhørt å konsumere noen form for rusmidler så lenge barna er i hus, men det er primært fordi jeg ikke ønsker at barna mine skal bli vant til at rusmidler er noe man inntar fast eller dagligdags. En gang i blant, helt klart innafor hvis det fungerer for deg og din familie, men det er dessverre masse barn der ute som blir vant til at foreldrene forandrer seg på kveldene flere ganger i uka, å det er ikke noe jeg synes noe om.

Cannabis er jo ulovlig dessverre, så derfor vil følgene være mye verre hvis det skulle komme ut at far eller mor tar seg en joint når barna er lagt seg, så jeg ville latt vær, enn så lenge.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om barnet er en baby, så krever det en del mer anstrengelser, deretter er det en dårlig ide. Er barn litt eldre, så burde dette ikke være noe værre en et glass rødvin. Trives du med livet ditt, trives og ungene bedre.Selvsagt bør barna forskånes fra stigmaen, så man bør vite at det er noe man hundre prosent har muligheter til å skjule. Så bør man ha taxi muligheter dersom barna skulle trenge akutt lege, eller vite at man behersker å kjøre bil selv. Vante røykere kjører egentlig ikke dårligere en man vanligvis gjør på mørkekjøring etter at de har røyket.

Men dette er slik det burde være. Basert på hvordan tingenes tillstand er med et barnevern som har lav terskel for å potensielt ta fra foreldreretten må man helst holde seg borte fra røyking. Politiet nøler ikke med å bruke barnevern og som politisk virkemiddel. Bekymringsmeldinger blir sendt for små smuler cannabis de måtte finne. Det til tross for at drita fulle mennesker slipper unna. I teorien burde de tatt fra allle som blir for beruset på alkohol på byen barna om det var likestilt. Men side mange av disse barnevernere og politifolk selv ruser seg på alkohol blir saken annerledes.
Risikoen er vel i grunn ikke verdt utbyttet, tenk om du skulle av en eller annen grunn blitt tatt for det som kunne endt i at ungen din blir satt i systemet med fosterhjem og alt som hører med. Det kan være og er ofte en traumatiserende opplevelse som vil følge h*n resten av livet, en joint her og der er greit nok, men så godt er det ikke å røyke.
Har et vennepar som gjør dette i ny og ne. Når det er sagt er det bare en av de som røyker i tilfelle det skulle dukke opp noe som krever en tur til f.eks legevakten. Men vær varsom. Barnevernet er ikke nådig i slike saker om det skulle dukke opp der
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner flere foreldre som røyker etter ungen har lagt seg, noen selv når ungen er våken (ikke at jeg synes noe særlig om sistnevnte). Jeg ville også røykt etter ungen hadde lagt seg om jeg hadde hatt barn.
Vet ikke med dere, men jeg blir ikke utilregnelig eller ubrukelig fordi jeg tar meg en jay, og de aller færreste erfarne røykere blir heller det.

Du mister IKKE ungen din av å bli tatt for å røyke èn gang, og ikke nødvendigvis av flere ganger heller. Har familie som jobber i barnevernet, og hørt mange historier derfra. Skal faktisk en del til for å miste samværet med barnet sitt, spesielt om en av foreldrene er "oppegående" i samfunnets øyne.