Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 5290
400,000 pr time på et stort kjøpesenter midt i julerushe kan jeg tenke meg.

Men si at en butikk tjener 20% av salgsummen på en vare, en snittvare koster 50 kr.
Fortjenesten er da 20kr pr vare som selges. For å tjene gå 800,000 i overskudd på 2 timer må 40,000 varer ut av butikken. Eller 20,000 i timen, eller 333 varer i minuttet, eller 5 varer i sekundet.

Skulle likt å sett den avisen du sikter til.

Ja, dette er spekulering men jeg finner ingen info om gjennomsnittpris per vare.

Og hvordan stjeling skal senke prisene lurer jeg også på, med en fortjeneste på 20% betyr det at for hver boks med energidrikk han kompisen til ts stjeler, må butikken selge 4 bare for å gå i 0 og ikke ha underskudd.
Det sier seg selv at det ikke kommer til å få prisene ned.
Sitat av Taurean Vis innlegg
En annen gang leste jeg om et kjøpesenter der jeg vokste opp, som ble slått ut på en lørdags dag av tordenvær. Det ble skrevet i avisa at de tapte ca 800 000 på de to timene i forventet overskudd.

Så ikke kom her og fortell meg at de ikke tjener penger!!
Vis hele sitatet...
Et kjøpesenter inneholder gjerne mer enn 1 butikk. At f.eks 40 butikker skal forvente 800.000 - altså 20.000,- , er vel knapt nok til å dekke leie, strøm og lønnsutgifter. For ikke å snakke om svinnet på grunn av at du og kompisene dine springer rundt og stjeler dritt.