Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5628
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Det at du mener Maiden ikke fornyer seg forteller meg egentlig bare at du tilhører den delen som mener at Maiden = harry. Sammenlign det nyeste albumet med for eksempel "The Number of the Beast" eller "Piece of Mind". Mener du at disse er like eier du ikke begrep om denne type musikk. Den røde tråden er der selvsagt, Maiden kommer jo alltid til å være Maiden, men utviklingen er der også.

Jeg vil forresten rette din oppmerksomhet mot turneen etter "A Matter of Life and Death". Å spille hele det albumet i ett i stedet for de gamle klassikerne folk kjenner vitner vel ikke akkurat om et band som kun er ute etter å tjene penger.
Vis hele sitatet...
Nei, det har du ingen forutsetning for å vite. Jeg har hørt på Maiden i et par år nå, men jeg mener at i de siste årene har det ikke vært noen skiver jeg hører om igjen derifra. Jeg mener ikke at de er like, bare at siste albumet og det før igjen også videre ikke har vært noe spennende for meg.

Å spille hele nye skiva ja. Pokker så kjedelig den konserten i Oslo når de spilte hele A natter of life.
http://www.youtube.com/watch?v=P9QBK1W9Ag4

Fy faen for noe dritt. 99% av sangen er autotune. Autotune er det VERSTE jeg vet, uansett sjanger, fordi det høres falskt ut, OG man hører at artisten ikke greier å treffe riktig tone. Jeg syns virkelig ikke de var SÅ ille da jeg først hørte dem for 6-7 år siden. Hva skjedde? De ble rike, begynte å eksperimentere, og begynte å lage dritt?

http://www.youtube.com/watch?v=7SxpynEWaY0
Ja, greit. Men den kom etter at han ble kjent, eller? Jeg hadde ikke hørt om han to år før dette.
selvom jan thomas sangen suger kukk vil jeg ikke si det er sellout da alle intektene gikk til gode formål (såvidt jeg har hørt)
Til hva da - ny bootox?
Hørte gutta i Misjonen anmelde plata før den kom...
Sitat av bronze Vis innlegg
Kan være enig i at f.eks. Eminem har solgt seg ut
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hvor dette kommer fra. Forklar.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Dårskap, det skinner så godt igjennom at du er Maiden fan. De har så og si gitt ut den samme platen om og om igjen, ihvertfall fire ganger. Ikke noe nytt til bordet. Og du er bra idiot hvis du ikke ser at et band som tar med fansene sine på sitt eget private fly, er utpulte skjøger.
Enslaved har fornyet seg ja, men Maiden har stått helt stille. Men selvfølgelig er det jo alltid noen som synes oppgulpet er både bra og originalt.

Men så bra at du hadde fasiten, man skulle det tro var lett med alle power metal bandene som låter likt.
Vis hele sitatet...

De har gitt ut den samme platen fire ganger, men dette var etter de fornyet seg. Hvis jeg slutter meg til din logikk vil det si at de skulle gitt seg etter The Number of the Beast da de neste platene høres identiske ut i omtrent femten år før Brave New World ble gitt ut og de endret stilen. Jeg antar at de skal fortsette slik i ti år til før de endrer den igjen.

Hva bandet driver med utenom musikken driter jeg i grunnen i, da det ikke har noe å si. Skal jeg slutte å like Burzum sin musikk fordi greven er en latterlig idiot?
Æ gir mæ nu faen.

Man er sellout hvis man ikke fornyer seg (holder seg til stilen), man er sellout hvis man forandrer seg for mye (appelerer til for mange). Det er få forunt å klare en balanse her, eneste bandet jeg kan komme på i farta er Tool, men så finnes det jo hauger av god musikk der ute. Når sluttet vi å høre på musikken, egentlig? Jeg forventer ikke at alle bandene jeg liker alltid skal komme med den beste musikken. Av og til er det utrulig befriende å høre en låt i en helt annen sjanger enn den man vanligvis liker og synes den er knallgod.
Få det forstått! 90-tallet var lødd av gode rappere, og DJ's. Nå vrikker alt seg rundt penger! Alle ser på hvor mye plata vil selge, men driter i talenten. Autotune fikser det meste.
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Muse, anyone?

Origin of Symmetry og Showbiz (og tildels Absolution) er fantastiske album, mens The Resistance generelt sett er smerte for øret...
Så klart selger artister seg, hva ville du gjort? -.-
De skal liksom leve, og når de for en mill$ kastet etter seg, er det en storsjanse til å spille inn musikk de har holdt på med lenge og kanskje ikke hat funds til å spille inn for. Pluss at når de "selger seg" blir navnene spredd, og fanbasen blir større.
Hvis ingen hadde solgt seg hadde det vært ganske stusselig med musikk og høre på i hverdagen generellt.

Men jeg er enig i at Eminem har gått litt langt med det..
Sitat av Taake Vis innlegg
De har gitt ut den samme platen fire ganger, men dette var etter de fornyet seg. Hvis jeg slutter meg til din logikk vil det si at de skulle gitt seg etter The Number of the Beast da de neste platene høres identiske ut i omtrent femten år før Brave New World ble gitt ut og de endret stilen. Jeg antar at de skal fortsette slik i ti år til før de endrer den igjen.

Hva bandet driver med utenom musikken driter jeg i grunnen i, da det ikke har noe å si. Skal jeg slutte å like Burzum sin musikk fordi greven er en latterlig idiot?
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig skal du slutte å like musikken hvis du mener at Vikernes er en latterlig idot. Det var akuratt det som var poenget mitt.

Sitat av Mith Vis innlegg
Hehe, jeg kan godt innrømme at jeg har vært Maiden fan ganske lenge, eller jeg var hvertfall før.
Problemet med argumentet ditt er at du tror fornyelse og utvikling er bra og viktig. Hvorfor i alle dager skal jeg gidde høre på Maiden hvis de forandrer seg hele tiden? Vil jeg høre noe annet så velger jeg jo enkelt og greit ett annet band.

Det trenger ikke være hverken bra eller originalt i dine ører så lenge fansen digger det. Der har du forskjellen på sellout og ikke, vær tro mot fansen.
Maiden har sin rolle å spille og gjør det veldig godt, uansett om du mener alt lyder likt. De trenger ikke fornye seg, de har penger og fans nok og musikken har vist seg å tåle tidens tann godt. De holder på en formel som i sin tid skaffet dem masse fans og en relativt viktig posisjon i musikkhistorien.
De har aldri laget noe St. Anger i ett forsøk på å skaffe seg nye og yngre fans, de har tura fram med sin taktfaste og velkjente sound.
Liker du ikke Maiden så hører du ikke på det, enkelt og greit, men de gir fansen det de vil ha. De bytter ikke hest midt i elva og kjører på med det de kan.
Når det er sagt så er det jo ikke tvil om at Maiden også har utviklet seg oppgjennom, men du har helt rett i at de ligner på seg selv og det håper jeg de fortsetter med.

Det er tross alt snakk om 50år gamle multimillionærer med 15 studioalbum bak seg. Hvorfor skal de gidde forandre på ett opplegg som åpenbart funker, særlig med tanke på at de har millioner av fans som har fulgt dem i 35år?
Vis hele sitatet...
Som du sier, 50 år gamle multimillionærer, hvilken grunn har de til å fortsette ?
Jeg digger Darkthrone, de har selv sagt at de ikke ønsker å utvikle seg. Selv om man kan si at de har gjort det. Så desverre er ikke fornyelse og utvikling alfa og omega for meg. Hehe kanskje litt feil begrep om Maiden, men jeg har gått ganske lei av de. Er bare et par låter jeg fortsatt orker. Remember Tomorrow er nok det beste de noen sinne har laget.
Bob Dylan solgte ut i 1965. Æsj altså.
Til de som nevnte The Notorious B.I.G.: Dere må huske at selv om selv om Big var "mainstream" på 90-tallet, var det ikke i det hele tatt noen kompromisser i musikken hans. Juicy er den eneste sangen på Ready To Die med en RnB-hook (altså hit/Billboard-vennlig). Tekstene på albumet handler ikke om noe annet enn hood life, dopdealing og gun fights, bare core rap. Folk som Vanilla Ice og MC Hammer ble ledd av av hiphop heads 80- og 90-tallet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hvis ingen hadde solgt seg hadde det vært ganske stusselig med musikk og høre på i hverdagen generellt.
Vis hele sitatet...
Du er faen meg dum. Tørr jeg egentlig spørre hva faen slags musikk du egentlig hører på?
Sitat av ToxicAvenga Vis innlegg
Til de som nevnte The Notorious B.I.G.: Dere må huske at selv om selv om Big var "mainstream" på 90-tallet, var det ikke i det hele tatt noen kompromisser i musikken hans. Juicy er den eneste sangen på Ready To Die med en RnB-hook (altså hit/Billboard-vennlig). Tekstene på albumet handler ikke om noe annet enn hood life, dopdealing og gun fights, bare core rap. Folk som Vanilla Ice og MC Hammer ble ledd av av hiphop heads 80- og 90-tallet.
Vis hele sitatet...
Det kan jo aller høyeste grad diskuteres hva som er sellout innenfor hiphop. Det er godt mulig at Big valgte stilen sin basert på hva som solgte, for han solgte faktisk bra omtrent fra første stund. Gangstarap var populært blant hvite collegestudenter i USA som var en kjøpesterk gruppe, og Big justerte stilen sin etter dette. At man rapper om drive-bys og crack betyr ikke automatisk at det er "ekte" og dermed ikke sellout. At Vanilla Ice og Hammer ble ledd ut har mer med at de var elendige rappere med merkelig klessmak og ikke akkurat at de rappa om feil ting.