Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 6793
Ser mange her mener det bør bli vanskeligere å få statsborgerskap, noe som faktisk er vanskelig fra før.
Min far giftet seg med en kvinne fra Russland, hun har mastergrad i radioteknologi (eller noe i den duren) og jobbet tidligere for et av verdens største oljefirma. De giftet seg i Russland og det tok over 1 år for at hun og datteren skulle få statsborgerskap.

Personelig har jeg mange ting jeg hadde gjort om jeg hadde hatt et politiskparti:
Null toleranse for narkotika
Mer tilpasset skole for flinke og mindre flinke elever, samt mer rådgivning.
Mer fordeling av penger, Oslo skal ikke ha alt.
Høyere formueskatt for de rike.
Mer moms på alkohol og tobakk, mindre på sunne produkter.
Bedre helsevesen.

Mer gidd jeg ikke skrive nå =)
Det ideelle ville vært anarki, men folk er dessverre IDIOTER, så det lar seg ikke gjennomføre.
Derfor ville det muligens sett noenlunde slik ut:
- "Intellektualitetstest" før en får stemme på (og delta i) et politisk parti
- Høyere avgifter på sukker, bil (+diesel, bensin og bomring)
- Legalisering av (iallefall) marijuana
- Gjennomføring av den tilpassede opplæringen som alle snakker så varmt om
- Aktiv dødshjelp til alle "grønnsaker"
- Høyere pensjonsalder
- Endring av pensum i grunnskolen
- Forkorting av obligatorisk skolegang, på bakgrunn av endret pensum
- EU
- En million ganger bedre integreringspolitikk
- Mindre restriktiv innvandringspolitikk
- Aktiv dødshjelp til alle over 60 (<-- En "morsomhet")
Sist endret av ærevære; 20. november 2011 kl. 05:13. Grunn: Skrivefeil
Enig med ærevære nagående anarki.. Men som han sa så er folk idioter/konservative osv.

Så da tror jeg de viktigste saken for meg er:
-Veldig restriktiv innvandringspolitikk!
-Mer hensyn til naturen enn utbygging av veier, sinnsvakt jordbruk osv.
-Narkotika kan godt legaliseres, men ingen hjelp til narkomane fra statens side.
Jeg syns jeg har det ganske fint nå.
Jeg bor i verdens beste land, hvor jeg kan ringe legen min å få time på dagen hvis jeg vil.
All skolegangen min var gratis.
Har alltid mat på bordet, titt å ofte penger på konto, og det mangler ikke på jobb hvis jeg har lyst å bytte.

Eneste er at vi kunne kanskje tatt opp noen saker som kanskje er litt tabu.
Som narkotika politikken, strengere innvandrings politikk, og jeg er helt enig med at noen lovbrudd burde det være mye strengere straffer på. Helt utrolig at en voldtekts forbryter skal gjøre samme lovbruddet 3-4 ganger.

Michael Moore viste Norge i dokumentaren SiCKO som et jævla eventyr land.
Vi har det helt supert, men ingen skal komme å si vi ikke kan få det bedre.
Moore mente til å med at han ikke kunne vise Norge delen fordi han trodde ikke amerikanerne ville tro på det.

Think about that!


http://www.youtube.com/watch?v=k4L6-0WRfSA
Her er foresten Extra materialet fra SiCKO.
Sitat av Andreassen Vis innlegg
Ser mange her mener det bør bli vanskeligere å få statsborgerskap, noe som faktisk er vanskelig fra før.
Min far giftet seg med en kvinne fra Russland, hun har mastergrad i radioteknologi (eller noe i den duren) og jobbet tidligere for et av verdens største oljefirma. De giftet seg i Russland og det tok over 1 år for at hun og datteren skulle få statsborgerskap.

Personelig har jeg mange ting jeg hadde gjort om jeg hadde hatt et politiskparti:
Null toleranse for narkotikaMer tilpasset skole for flinke og mindre flinke elever, samt mer rådgivning.
Mer fordeling av penger, Oslo skal ikke ha alt.
Høyere formueskatt for de rike.
Mer moms på alkohol og tobakk, mindre på sunne produkter.
Bedre helsevesen.

Mer gidd jeg ikke skrive nå =)
Vis hele sitatet...
Åja, hvorfor har ingen tenkt på dette før. Det må jo være svaret på alle rusproblemer.

Jeg er glad du ikke sitter med makta


For å holde seg på tråden. Mitt perfekte politiske parti ville ikke eksistert, da jeg mener et samfunn uten en stat ville vært det aller beste.
Jeg er selvfølgelig realistisk nok til å se at dette ikke er praktisk gjennomførbart uten at folk våkner litt opp.
Det er alt for mange griske kyniske mennesker i verden til at vi hadde klart å leve uten statlig kontroll på mye, men i min ideelle tiltenkte verden ville selvfølgelig dette vært tilfelle.
Det meste styrt av staten, butikker osv, ser ingen grunn til at noen få skal bli kjempe rike og ha mere penger enn man trenger! staten kunne styrt og fått disse pengene som igjrn hadde gått tilbake til folket, mitt perfekte parti mener dette
Mitt perfekte parti skulle ha disse syn:

- NEI til EU
- Ikke-kutte-ned på sjenketidene våre
- Fortsette å ta inn kvoteflyktninger via FN
- Mindre stat
- JA til aktiv dødshjelp. Å bestemme over sitt eget liv er en menneskerett
- Skulle ha kasta ut FRP
- Strengere straffer ( ja , lykke til, men ja)
- Mer prioritering rundt skolen ( leksehjelp o.l)
- Mindre prioritering på trafikkontroller, bilbeltebruk og slike mindre viktige ting å bruke opp politiressursene våre på.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Man kan ikke bare se bort ifra avgiftene da de som har monopol også styrer avgiftene. Hvis avgiftene ikke hadde vært der hadde prisene gått opp. Utenlandske alternativ vil alltid være billigere pga konkurransen. Over 1500kroners grensen vet jeg ikke noe om, og det har heller ikke noe å si for en gjennomsnittlig nordmann. De færreste kjøper vin til over 1500kr. Det er en grunn til at pappvin er veldig populært i Skandinavia... Men joda, at statlig monopol ikke trenger å gjøre noe dyrere er muligens sant, men det vil uansett alltid skje. Når de ikke har noen å sammenligne seg med, ingen andre butikker som prøver å holde prisene nede så vil det alltid bli dyrt og av dårlig kvalitet.

Monopol er monopol, enten det er staten som har monopol eller om det er en privatbedrift - resultatet vil alltid bli det samme.
Vis hele sitatet...
Feks daglivare bransjen 1kilo kaffe inn til butikken 1 krone, ut av butikken koster den nærmere 100kr kilo, private skal bare tjene penger og mest mulig penger, hvorfor i huleste skulle det blitt dyrere hvis alt ble drevet av staten?
Et system der man betaler 30% skatt og får velge i nøyaktige kroner hvor man vil skattepengene skal gå a'la "11 945kr til veg, 2400kr til flykninghjelp, 0.50kr til politikerlønn". Et "skattepenger.no" system som viser hvor hver eneste krone går.

Liker ei følelsen av å helle penger man har jobbet for inn i et stort sort hull.

Tenk hvor vidunderlig ekte demokrati man ville oppnå, aahh *bliss*
Sitat av cryo Vis innlegg
Et system der man betaler 30% skatt og får velge i nøyaktige kroner hvor man vil skattepengene skal gå a'la "11 945kr til veg, 2400kr til flykninghjelp, 0.50kr til politikerlønn". Et "skattepenger.no" system som viser hvor hver eneste krone går.

Liker ei følelsen av å helle penger man har jobbet for inn i et stort sort hull.

Tenk hvor vidunderlig ekte demokrati man ville oppnå, aahh *bliss*
Vis hele sitatet...
Ja, så ville vi endt opp med politikere som ikke får lønn, flyktninger som ikke får hjelp, forskning som ikke får støtte, kultur som ikke får støtte. Men jævlig fine veier
Det var bare mitt eksempel på en fordeling, poenget mitt er at bleeding hearts kan velge at sine skattepenger skal gå til det de bryr seg om, så kan mine skattepenger gå til deg jeg bryr meg om.

Et ekte demokratisk og samtidig rettferdig system der individed faktisk slipper til!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cryo Vis innlegg
Et ekte demokratisk og samtidig rettferdig system der individed faktisk slipper til!
Vis hele sitatet...
Eventuelt en million gode tiltak som alle får så lite pengestøtte at dei blir bortkasta. Og null samordning mellom ulike tiltak.

Høyres ut som effektiv måte å auke offentleg bruk på.
Ok, siden slik det er nå fungerer så bra er det bare tåpelig å tenke i nye baner.

Jeg kommer ihvertfall til å fortsette å irritere meg over at penger jeg jobber for blir brukt til hva enn mother norway vil, og skulle gjerne sett at jeg kunne påvirke det i større grad enn "jeg stemmer på dette løgnerske rasshølet istedenfor dette løgnerske rasshølet".
Selv om jeg ser store mangler ved systemet ditt cryo, så hadde det absolutt vært en digg følelse å gi kr 0,- til politiets "narkotika-arbeid", type såkalt "forebyggende".
Uansett hvilket system så synes jeg at en oversikt over hva og hvor pengene vi betaler av egne lønninger går er noe vi burde ha krav på, det er tross alt som tidligere sagt; våre penger!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cryo Vis innlegg
Uansett hvilket system så synes jeg at en oversikt over hva og hvor pengene vi betaler av egne lønninger går er noe vi burde ha krav på, det er tross alt som tidligere sagt; våre penger!
Vis hele sitatet...
Det har du. Det er omtalt som statsbudsjettet. Det er offentleg, og du kan laste det ned her.

Sitat av cryo Vis innlegg
Ok, siden slik det er nå fungerer så bra er det bare tåpelig å tenke i nye baner.
Vis hele sitatet...
Stråmann. At du prøver å tenke nytt vil ikkje sei at du er fritatt for kritikk av dei ideeane du måtte komme opp med.
Sitat av cryo Vis innlegg
Jeg kommer ihvertfall til å fortsette å irritere meg over at penger jeg jobber for blir brukt til hva enn mother norway vil, og skulle gjerne sett at jeg kunne påvirke det i større grad enn "jeg stemmer på dette løgnerske rasshølet istedenfor dette løgnerske rasshølet".
Vis hele sitatet...
Det kan du. Val er ein av mange demokratiske kanaler:
*Val
*Partidemokrati (påverke kven som stiller til val)
*Organisasjonskanalen (få 1000000 medlemmer og be Stoltenberg gi medlemmene fordeler.)
*Mediekanalen (få VG på laget)
*lobbyisme (Send postkort til Siv Jensen)
Bestefar Slash har alltid et svar på lur.



Mitt perfekte politiske parti ville vært et redigert AP:

- Kutte ned på formueskatt blant små og mellomstore bedrifter. (For å sørge for flere arbeidsplasser og mindre konkurser).

- En legalisering av narkotika innenfor private hjem. (Strenge krav til kjøp og regulering).

- Konkurranselønn blant lærere på offentlige skoler. (Erfaring, utdanning og tilbakemelding blant andre lærere + elever for å skaffe en tilpasset rettferdig lønn).

- Avskaffelse av arveavgift. (Dette er verdier som allerede har blitt skattet og ser derfor på dette som uetisk og en dårlig måte for å skaffe flere statsinntekter).

- Strengere invandringspolitikk. (Kriminelle eller tidligere grovt kriminelle skal ikke få innpass i landet).

Kommer ikke på alt.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det har du. Det er omtalt som statsbudsjettet. Det er offentleg, og du kan laste det ned her.
Vis hele sitatet...
Ser ikke "Navn Navnesen betalte i 2010 KR 400 000 i skatt, av disse gikk xxx til xxx og xxx til xxx. Kun generaliseringer, ikke godt nok.


Stråmann. At du prøver å tenke nytt vil ikkje sei at du er fritatt for kritikk av dei ideeane du måtte komme opp med.
Vis hele sitatet...
Fair enough, konstruktiv kritikk er bedre.


Det kan du. Val er ein av mange demokratiske kanaler:
*Val
*Partidemokrati (påverke kven som stiller til val)
*Organisasjonskanalen (få 1000000 medlemmer og be Stoltenberg gi medlemmene fordeler.)
*Mediekanalen (få VG på laget)
*lobbyisme (Send postkort til Siv Jensen)
Vis hele sitatet...
Skjønner her at jeg ikke var særlig realistisk i noen av mine uttalelser, da individet ikke er ment til å ha kontroll i vårt demokrati, power to the few.
Sist endret av cryo; 29. november 2011 kl. 00:14.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cryo Vis innlegg
Ser ikke "Navn Navnesen betalte i 2010 KR 400 000 i skatt, av disse gikk xxx til xxx og xxx til xxx. Kun generaliseringer, ikke godt nok.
Vis hele sitatet...
Ei krone er ei krone, skattelistene er offentlege, og du veit kor mykje du betaler i skatt. Statsbudsjettet seier kor mykje som går til kvar ting staten bruker penger på. Kva meir forventer du? Det er sjølvsagt ikkje problem å sei at om du betalte 100000 i skatt gikk så mange kroner til det, og så mange kroner til det. Du står faktisk fritt til å lage ei slik teneste på bakgrunn av statsbudsjettet om du vil.
Sitat av cryo Vis innlegg
Skjønner her at jeg ikke var særlig realistisk i noen av mine uttalelser, da individet ikke er ment til å ha kontroll i vårt demokrati, power to the few.
Vis hele sitatet...
Eg nemde nettopp eit par måter du kan påverke på. Om du vel å ikkje nytte deg av dei er det di sak. Men å klage over at det ikkje går når det demonstrativt er feil er bare tåpelig.