Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 14427
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
er vel ikke mulig å lage detta med vanlig smør/margarin eller no ? må ha kakaosmør right?? tenkte jeg skulle lage i dag men har ikke kakaosmør…:/
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det blir den samme smaken. Jeg smakte på kakaosmøret rått, det var en svært bitter smak. Jeg vil nok si det er noe helt annet enn vanlig smør.

Prøv, og skriv her hvordan sjokoladen smakte

Den sjokoladen jeg lagde med melis hadde en veldig bitter smak, men søt ettersmak pga meliset.
Sjokolade er vel ikke noe jeg egentlig trenger nå rett før sommeren men hvem klarer vel seg uten? Takker for tips og deling, må definitivt prøves
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå venter jeg min første levering fra england. men tok et enkelt regnestykke etter at jeg var innom å kjøpte meg kakaomasse og smør på sunkost pris 149 og 199 for henholdsvis 200 gr og 400 gr og vanilje 83 kr. mens vis jeg skulle komme opp i samme volum for og se på pris forkjellen så hadde det kostet meg ca 1200 kr i norge. mens vis jeg køpte det fra england ca 550 kr med frakt. men spent på hvordan smaken og alt annet av det jeg får fra england nå. kommer tilbake med en teste og vuderingen på produkte
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Grix Vis innlegg
Ja, men du trenger tørrmelk, ikke flytende.
Vis hele sitatet...
Blir freia-kakaoen med melkepulver/kakaopulver kombo å fungere like bra?
Sitat av haukaun Vis innlegg
Hvordan funker dette med div. urter?
Vis hele sitatet...
Lag canna-kakaosmør, eventuelt bare vanlig canna-smør og tilsett i sjokoladeblandingen, har aldri prøvd selv, men har smakt og det var godt. Nøyaktig hvordan man går frem vet jeg ikke, men det kan sikkert Google svare på, eller kanskje moret stikker innom tråden med noen gode råd.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Blir freia-kakaoen med melkepulver/kakaopulver kombo å fungere like bra?
Vis hele sitatet...
Tviler, den inneholder nok også noen andre ting som ikke er helt bra, og så er det ikke den samme kakaoen som det andre kakaopulveret.

Kan forøvrig anbefale å bestille fra iHerb som en annen her har nevnt, da de har frakt på kun $4 for pakker som veier mindre enn 4 pund. slik at det ikke koster skjorta å dele opp pakkene.

Husk også at det er en del avgifter på sjokolade, så prøv å hold verdien under 200 kr for å unngå denne.

Det er kapittel 18 i tolltariffen som omhandler kakaoprodukter, så alle avgifter står der.