Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 17920
Den letteste vannpipa jeg har lagd:
0,5l brusflaske
Maispipe
Sugerør
Sølvpapir til rist

Funka faktisk fint.
Sist endret av DoZo; 31. juli 2009 kl. 02:04.
Sitat av DoZo Vis innlegg
Den letteste vannpipa jeg har lagd:
0,5l brusflaske
Maispipe
Sugerør
Sølvpapir til rist

Funka faktisk fint.
Vis hele sitatet...
0,5 brusflaske og sugerør er plast, noe som ikke er bra å røyke med - (gasser)
Sølvpapir er også skadelig å bruke som rist (stoffer i sølvpapiret som frigjøres)

Så det hørtes ikke noe bra ut.
Jeg har aldri lagd heimelaga vannpipe.. har ein liten selv.. men vil ha ein større!
noen som kan forklare eller sende link hvor jeg kan gjøre denne store dunken til ein vanlig vannpipe?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Var nylig i Tunisia, der de mekka vannpiper av meloner og honningmeloner! ble jævlig fascinert men skjønner ikke hvordan de klarer det... skjære av et lite hull i toppen for å fjerne all innmaten og så stikke inn rør med hode på toppen? skal prove selv en gang, når jeg får tak i utstyr
Sitat av speq Vis innlegg
Den versjonen som er mest brukt blant ungdommer som ikke har penger til sin egen vann pipe, er vel den primitive metoden; 0,5L brus flaske, en avkuttet vann slange, og noe aliminums ifolie.
Det blir utrolig mye plast og aliminumsfolie, men hvis man ikke er så alt for redd for lungene sine fungerer denne metodoen.

Brenn ett hull 3-4 cm fra flaskebunnen. Trøkk vannslangen igjenom mens plasten fremdeles er varm, for at plasten skal tette rundt slangen. Brenn et hull 4-5 cm fra flake tuten, ca. 0,5-1cm i diameter. Dette bruker du som choke.
Bruk aliminums folie til å lage en brønn nedi vannslangen. Bruk teip til å tette rundt vann slangen og aliminums folie. Og vips, så har man er primitiv vannpipe.

Jeg har ikke bilder av en slik pipe fordi jeg ikke har brukt en slik på mange, mange år.
Men blir som å lage en flaskebonge, foruten at du bruker en vannslange til brønn, og til "å lage bobler" nedi flasken.
Vis hele sitatet...
dette funker også med større flasker men da blir det mye sterkere

også lagd noen eple bonger oppgjennom tidene :P (disse ble bare brukt til tobbakk)
Sist endret av freakyguy12345; 13. september 2009 kl. 01:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anbefaler å kjøpe glassbong! Koster ikke mye og den varer lenge- mye mer praktisk. om du ikke har råd eller gidder å gå ut døra, er det veldig lett å lage en kjapp bong. så enkelt som å bulke ei tom øl - brus boks, stikke litt hull i osv.. Bruk fantasien. Det jeg brukte å gjøre var å lage en '' bøttebong'' (gravity bong) det er veldig lett og gøy

Ta en halv-literflaske, kutt av hele bunnen. Skaff en springsil, lag en brønn som får fin plass på tuten på flasken.(den må være lett å tav av fort) Ta en bøtte eller en 1,5 l flaske (man må skjære av toppen) å røyk i vei, gidder ikke å gå mer inn på dette, finnes massevis av videoer på youtube om hvordan man gjør dette.

Sjekk for eksempel; http://www.youtube.com/watch?v=3NFGs1YfRZ0
Trenger ikke å være rakettforsker for å få til dette.
Folk sier det er farlig å bruke aluminiumsfoile. Er dette også farlig å bruke vis du lager mat også da eller?
Sitat av AndaRockaz Vis innlegg
Folk sier det er farlig å bruke aluminiumsfoile. Er dette også farlig å bruke vis du lager mat også da eller?
Vis hele sitatet...
Quote fra Answerbag.com
http://www.answerbag.com/q_view/32056

Smoking Using Aluminum Foil

In order to inhale aluminum it would have to be changed from a solid to a vapor. This requires a lot of heat. More heat than what it produced by a butane lighter. A butane lighter is not even capable of melting aluminum, if a lighter fails to melt the aluminum, it will not be able to change the aluminum into a vapor.


Kjapt oversatt: For at aluminiumsfolie skal kunne inhaleres må det bli omdannet fra solid materiale til gass. For å klare det trenger du VELDIG mye varme, mer enn det som man kan få ut av en lighter.

Sålenge du ikke fyrer bongen din opp med en blåselampe med rakettbensin så skal du ikke støte på noen ubehageligheter ved bruk av alu-folie.
Da er det nok mange som har bæda på forumet her..
skal prøve å lage vannbong snart, kan lage en howto eller noe her i tråden
Hvordan er det å røyke frukttobakk i en slik hjemmelage vannpipe? Uten da å bruke kull, men bare lage en helt vanlig bong. Må jeg da sitte med lighteren over hver gang jeg trekker inn. Frukttobakk er jo veldig fuktig.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Lag deg en enkel Waterfall Bong!
(Muligens litt rotete forklart, men jeg er ikke helt ved mine fulle fem akkurat nå)

Hva trenger du?
- en 1 1/2L flaske.
- Noe som kan fungere som brønn
- Noe til å lage hull i flaske og kork.

Hva gjør du?

Først og fremst lager du et hull i flaska. Dette skal være ca. 3-5cm over flaskebunnen, og det skal ikke være større enn at du kan dekke hele hullet med tommelen. Deretter lager du et hull i korken, hvor du setter på hva det nå enn er du vil ha tjallen din i (Pass på at det er helt tett mellom kork og brønn / lum whatever.).

Etter dette er det såre enkelt. Hold for hullet i flaska med tommelen, ta av korken og fyll flaska med vann. Fyll helt opp til dit det vanligvis er brus. Sett på korken, legg det du vil røyke i brønnen (eller hva du nå velger å bruke), skru korken på flaska og tenn på. Mens du tenner, så tar du tommelen vekk fra hullet i flaska, som gjør at vannet renner ut (Derav 'Waterfall') og flaska fylles med røyk ettersom vannet renner ut og lager et slags vakuum eller hva man nå skal kalle det.

Når mesteparten av vannet har rennt ut, så er resten av prosessen selvsagt. Ta av korken, sett munnen til flasketuten og trekk som en vaskeekte helt!

Dette er en fin og billig måte å få i seg godsakene på

Om du vil se filmer av 'Waterfall' så ta deg en tur innom Youtube, og søk etter Waterfall Bong.
Vis hele sitatet...
ingenting som fenger mer
Hvorfor bruker dere sølvfolie? Det er bare piss, du får også smelt maiseren inni slangen med en papirbit rundt røret
Hæææ? Noen som kan svare på det tidligere spørsmålet mitt. Er det mulig å røyke frukttobakk i disse bongene. Frukttobakken er jo veldig fuktig. Så hvordan??
Frukttobakk funker ikke uten kull eller lighter hver gang du skal trekke inn nei
Her er min setup, den fungerer helt utmerket


http://img6.imageshack.us/img6/816/bongy.jpg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heisann. tenkte litt på dette med bong, og så tenkte jeg at jeg bare kunne bruke noe som jeg bruker ellers også.

derfor lagde jeg denne "plantegningen":
http://bildr.no/thumb/494799.jpeg

Ville denne ha funket? Kunne også hatt flere bokser oppå hverandre festet med ducktape slik at det blir mer plass til vann

Men main spm, ville den ha fungert? Også tar jeg gjerne i mot ris og ros
Hvis det papiret som stikker ut der er en joint, så fungerer det fett. Da må du lage et hull til sånn at du får choke, sånn at det blir en bong i steden for en pipe.

men hvis det grønne oppa der skal være mekket, og papiret er sugegreia, så tror jeg plastiken kunne smelta. Dessuten så hadde røyken blitt ekstra varm og ubehaglig.

Mer vann? Skal du ha vann må det papirlignende greiene være brønnen, for du må tross alt få filtrert det gjennom vannet, og da skal du trekke gjennom det lille hullet der? Kommer ikke vannet til og renne ut der?

Du skal få ros for at du kom med en orginal idè, men ris for at idèen var dritdårlig. Du får det og funke hvis du vil, men.. hva er vitsen?
det var bare en skisse, prinsippet er om det i det hele tatt fikk funka.

Tenkte etter at jeg lagde tegningen at jeg måtte hatt to "rør", den ene som stikker ut er den som egentlig skulle være brønn, og så mangler jeg den suge tuten :P
Jeg skjønner ikke den tegninga der for å være helt ærlig. Er det mekket som ligger på topeen?
to sec, det der er feil bilde, hadde en med piler.

EDit: http://bildr.no/thumb/494899.jpeg
denne, tenkte litt ekstra og lagde tegning for vanlig pipe der der man legger de brukte snusene er der man legger stashet.
Som vanlig pipe vil den funke helt utmerket. Som vannpipe må du gjøre som på bildet

http://img2.imageshack.us/img2/6183/utennavn222333.jpg
@minuteman: det var slikt jeg tenkte at vannpipa skulle være.

Bare jeg tenkte å ha en bit av noe lignende en hageslange som man kan trekke ned ifra istedenfor det lille hullet :P


Blir det noe effekt av den da? Tenkte siden det ble lite plass til røyken :P
Det fungerer vettu!

Personlig så er jeg ute etter volum når jeg tenker vannpipe, typ en flaske eller noe sånt (eller stacke de, som du snakket på).
Jeg har aldri prøvd en liten pipe med vannavkjøling, men regner med at det på det beste blir -litt- bedre røyk.
Dessuten så forhindrer mer rom det at du enten skvulper eller suger til deg vann. Det er mye mindre som skal til enn man tror.
Ellers er det jo en god idé, det er bare å spørre hvis du lurer på noe
Lurte litt på den delen der du skrev "mekk", vil denne kunne blir lagd av aluminiumsfolie med små hull i bunn? eller på sidene?

Også tenkte jeg litt på, hva bruker dere som sånn som er mellom brønnen og bongen? Og hva bruker dere til å innhalere, utenom flasketut?

Er litt redd for farlige stoffer :P
Du bør brenne aluminiumsfolien før du bruker den som rist, for den har endel stoffer som løses ut under varme. I min vannbong bruker jeg en hageslange mellom bong og brønn, men dette er helt opp til deg selv. Det er også ganske vanlig med en uthult metalstang, men her må du egentlig bare bruke fantasien. Du inhalerer tilfredsstillende med flasketuten!
Ikke bruk sølvpapir, heller ikke den risten i vasken inneholder kjemikalier. oksyderer og gir sterilitet.. sikkert nevnt ovenfor,, men gadd ikke lese hele tråden ..
Sist endret av druefjes; 25. september 2009 kl. 21:31.
Jeg tror jeg ville vaert litt skeptisk til aa bruke sölvpapiret rett i vannslangen. Tror en vannslange frigjör en god del farlige stoffer hvis den blir for varm:/
Sitat av 50dinarer Vis innlegg
Var nylig i Tunisia, der de mekka vannpiper av meloner og honningmeloner! ble jævlig fascinert men skjønner ikke hvordan de klarer det... skjære av et lite hull i toppen for å fjerne all innmaten og så stikke inn rør med hode på toppen? skal prove selv en gang, når jeg får tak i utstyr
Vis hele sitatet...
Jeg har laget vannmelon-bong ved noen anledninger når venner samles utendørs til grilling. Det blir alltid stor suksess

Skjær to hull i vannmelonen, så graver du inn på begge sidene til endene møtes. Ta fram en saks og skjær hull tvers igjennom en gulerot, på langs. Sett rist i gullerota, så stapper du den inn i ett av hullene. Lag en ny slik gullerot, uten rist, og bruk dette som trekkerør. Ta ut rist-gulrota for og "choke".

http://www.420magazine.com/gallery/data/500/bong3.JPEG
Samme prinsipp som dette, get it?
Sist endret av Quetzalcoatl; 1. oktober 2009 kl. 12:19.