Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 6721
Vel, det ser ut som trådstarteren vil forandre Norge. Han har tidligere laget trådene "Trenger vi politi?" og "Demokrati i Norge?". Enkelte må jo tro at Norge står bak en stor konspirasjon politikere og politimenn er onde som styrer landet uvisst.
HAHAHAH!
Se på mannen som tok en politi kølle ( ca. ved 06:47 i filmen )
"Yess!" hahaha!
hahaha 0 sympati !

Grunn 1: Hvem drar med seg en 4åring på en Demonstrasjon, med noe som så ut som Blitzen ? Idiot !

Grunn 2: De så ikke veldig uskyldig ut de demonstrantene, politiet handler aldrig vis de ikke føler seg truet.

Grunn 3: hahaha eid
Det er greit at politiet skal slå ned på bråkmakere, men jeg tror virkelig ikke damen i hijab som blir dælja til med skjold går under kategorien bråkmaker. Politiets oppgave er å passe på både fredelige demonstranter og folk rundt, men her setter de gjentatte ganger fredelige demonstranter i fare.
Sitat av DonTomaso
andersbor : Det var titusener av folk i denne demoen, fra babyer til bestemødre, og demoen var 99.99% ikkevoldelig og fredelig. Selvsagt skal fireåringer også være med.
Vis hele sitatet...


Min uthevning.


Jeg kan overhodet ikke se hvorfor det er selvsagt at fireåringer er med på en demonstrasjon. Sansynligvis er denne fireåringen dradd med av sine foreldre, han har ikke noen interesse/forståelse/gjennomtenkt formening om saken.

Jeg syntes derimot at det er særdeles kritikkverdig av foreldrene til gutten (antar det var det de var iflg. filmen) å ta denne med på en slik demonstrasjon. Selvsagt er det enda verre at de ikke sørger for å komme seg vekk når de begynner å lukte lunta. Jeg er sikker på at politiet ikke "fanger" alle demonstrantene og forhindrer dem i å dra avgårde.

Faktisk burde foreldrene ha blitt meldt til barnevernet om du spør meg.
Så du mener at det å ta med seg en 4-åring på en fredelig demonstrasjon er verre enn å slå en 4-åring? For det er det du sier.
Sitat av tore-
Hvordan kan det være bevis nok? Du sier jo selv at bevisene er dårlig. Med det mener jeg du sliter med å bygge opp faktaene dine.

Jeg ser fremdeles ikke hva du vil oppnå med dette, filmen viser ingenting. Den personen som er i filmen som blir bitt av en politihund kan for alt du vet være en av de som kastet et objekt mot en tjenestemann, og kanskje tom. skadet personen. Men det kan vi aldri vite, for vi vet ikke alt.
Vis hele sitatet...
prøver du bare å kverulere nå, eller mener du det?
når en mor står så jævlig opphisset overfor en mur av politimenn tyder det jo på at ungen ikke har snublet i en stein. men det er jo en sannsynelighet at mora har slått ungen hjemme for så å dra den med seg ut i en demo for å tøffe seg eller noe...

Ja, selvfølgelig kan han med tromma ha skadet en politimann, men mener du virkelig at det er nødvendig med en hund til å bite ham i hofta når to politimenn tross alt allerede holder ham nede?
Politiet gjorde det ikke nødvendigvis med vilje, det kan bare være de er aspiranter eller generelt inkompetente, men jeg har såpass mye(lite) erfaring med hund i tjenestebruk til å vite at hunder ikke skal brukes til å straffe en oppvilger.
Til og med bestemora mi hadde klart å evaluere den situasjonen godt nok, til tross for alt som skjedde, til å skjønne hvor og når det er behov for å la en hund bite folk.
Sitat av HellToPay
prøver du bare å kverulere nå, eller mener du det?
når en mor står så jævlig opphisset overfor en mur av politimenn tyder det jo på at ungen ikke har snublet i en stein. men det er jo en sannsynelighet at mora har slått ungen hjemme for så å dra den med seg ut i en demo for å tøffe seg eller noe...

Ja, selvfølgelig kan han med tromma ha skadet en politimann, men mener du virkelig at det er nødvendig med en hund til å bite ham i hofta når to politimenn tross alt allerede holder ham nede?
Politiet gjorde det ikke nødvendigvis med vilje, det kan bare være de er aspiranter eller generelt inkompetente, men jeg har såpass mye(lite) erfaring med hund i tjenestebruk til å vite at hunder ikke skal brukes til å straffe en oppvilger.
Til og med bestemora mi hadde klart å evaluere den situasjonen godt nok, til tross for alt som skjedde, til å skjønne hvor og når det er behov for å la en hund bite folk.
Vis hele sitatet...
Igjen, alt koker ned i bunn og grunn til at vi ikke får sett HELE hendelsesforløpet. Jeg vet ikke, og det gjør ikke du heller, om personen som ble bitt av hunden kanskje gikk til angrep på en enkel tjenestemann, hvor da en annen tjenestemann, med hund, ser dette og kommer for å assistere. Og når da hunden har fått ned den aktuelle personen, kommer andre tjenestemenn for å holde personen nede, slik at hunden kan fjernes.

MEN, det KAN jo være, at tjenestemannen valgte ut et tilfeldig offer ("hu kjerringa var stygg, hu tar jeg!"), men det tror jeg ikke er tilfellet, enkelt og greit for at norsk politi ikke har noe særlig historie for dette.



Sitat av Tobb
Det er greit at politiet skal slå ned på bråkmakere, men jeg tror virkelig ikke damen i hijab som blir dælja til med skjold går under kategorien bråkmaker. Politiets oppgave er å passe på både fredelige demonstranter og folk rundt, men her setter de gjentatte ganger fredelige demonstranter i fare.
Vis hele sitatet...
Det du faktisk sier nå, er at hijab-damer ikke er bråkmakere. Da kan vi jo gå rundt og spørre eldre nordmenn om hva dem synes om punkere og de som har en særdeles utrangerende kles-stil, der vel nok de fleste si "ja det er noen bråkmakere". Men de har intet grunnlag for å si det, og det har ikke heller du. Jeg vet om mange pappagutter som kler seg sinsykt fint og går i dress på byn og slikt, bråkmaker? JA! For klær har faen ikke jack shit å si.
Jeg tror politiet bare er voldelig hvis det er den eneste utveien. Se bak linjene! Tror dere virkelig at alle de som var på demoen var voldelige? Det fins normale mennesker også vettu!
Sitat av Kims lek
Hvor gammel er du??
Vis hele sitatet...
Og nå skal du starte diskusjon om at han er så umoden ?
Sitat av stiansj
Det at du har et dårlig inntrykk av de venstreradikale i denne filmen synes jeg skal utdype? Det er greitnok at det kanskje var et flertall av disse totalt sett her, men hvordan vet du at det var disse som stod for voldshandlingene? Dette er ubegrunnet å stigmatisering.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke at det var disse som sto bak, men som du selv påpeker er det en majoritet av venstreradikale på slike demoer, og jeg baserer mitt utsagn på dette. Selvsagt kan ikke dette bevises, men det kan jo omtrent ikke noe i filmen, da den er av miserabel kvalitet.
Etter å ha skummet tråden, der HellToPay ser ut til å være uenig til majoriteten - velger jeg å heie på det ledende laget. Som alltid egentlig :P
Uansett HellToPay, du argumenterer med at dette er en lovlig aksjon - men jeg nekter å godta at politiet har en slik aggresiv fremtreden uten at det skal være dekning for det. Skjold, hjelm og batonger er i første rekke for beskyttelse, vi snakker masser mot vesentlig ferre tjenestemenn.

Eksempler i lignenede videoer, men med en mer realistisk vinkling - viser at politiet ikke rører personer som demonstrerer i tråd med hva som ansees om lovlig. Vi snakker, om at de står rolig, følger polities henvisninger og generelt sett er der for sakens kjerne - og ikke lage pøbel.
Snarlig konkludert med at jeg har troen på det norske politikorpset, selv om jeg til tider er sterkt uenig i håndteringer av noen saker.

Jeg er redd for at du HellToPay, er mer ute etter å misslike myndighetene og lovens lange arm, nettopp for at de har en regjerende makt over deg. Slik vil det nok være i hvilken som helst styreform. Minner om at politiet ikke var væpnet med ammunisjon, vannkanoner eller tåre-/csgass.
Jeg var der, sto bare der, brukte yrtingsfriheten min. Ble gasset av de jævla imperialist lakeiene. Amerikanske ambassade hadde folk med blåe hjelmer og grove våpen rettet mot oss. Spreng ambassaden ropte vi, om vi hadde vært så heldige....
Sitat av Mech
Jeg var der, sto bare der, brukte yrtingsfriheten min. Ble gasset av de jævla imperialist lakeiene Amerikanske ambassade hadde folk med blåe hjelmer og grove våpen rettet mot oss. Spreng ambassaden ne. ropte vi, om vi hadde vært så heldige....
Vis hele sitatet...
Øhh, ytringsfrihet? Spreng ambassaden? Idiot? Om det er politi med våpen får du heller ta hintet og stikke av da?
Sitat av Chubby
Etter å ha skummet tråden, der HellToPay ser ut til å være uenig til majoriteten - velger jeg å heie på det ledende laget. Som alltid egentlig :P
Uansett HellToPay, du argumenterer med at dette er en lovlig aksjon - men jeg nekter å godta at politiet har en slik aggresiv fremtreden uten at det skal være dekning for det. Skjold, hjelm og batonger er i første rekke for beskyttelse, vi snakker masser mot vesentlig ferre tjenestemenn.

Eksempler i lignenede videoer, men med en mer realistisk vinkling - viser at politiet ikke rører personer som demonstrerer i tråd med hva som ansees om lovlig. Vi snakker, om at de står rolig, følger polities henvisninger og generelt sett er der for sakens kjerne - og ikke lage pøbel.
Snarlig konkludert med at jeg har troen på det norske politikorpset, selv om jeg til tider er sterkt uenig i håndteringer av noen saker.

Jeg er redd for at du HellToPay, er mer ute etter å misslike myndighetene og lovens lange arm, nettopp for at de har en regjerende makt over deg. Slik vil det nok være i hvilken som helst styreform. Minner om at politiet ikke var væpnet med ammunisjon, vannkanoner eller tåre-/csgass.
Vis hele sitatet...
Om du nekter å godta at politiet ikke handler i tråde med din oppfatning av autoriteter er det ditt problem.
Hva har andre videoer hvor politiet viser reglementert oppførsel med deres aggresive holdning i denne episoden å gjøre?
hvis du hadde faktisk lest istedenfor å bare svar i hytt og gevær ville du se at jeg opptil flere (2 trur jeg) har forklart ganske inngående hvordan demoen utartet seg fra fredlig demonstrasjon til gatekamp.

hehehe eh..ja? jeg er imot at ideen bak et autoritært organ som fungerer som løpegutter for hvem som helst med nok penger til å leie dem. Er det negativt?
det er derfor jeg støtter ideen om ingen styreform.
Nei, politiet hadde ikke ammunisjon(skulle de kastet kulene på folk?) eller vannkanoner.
men hvis du ser på filmen vil du se at det gikk med mer enn én boks med tåregass.
minner om at politiet var bevæpnet med hunder, hester og langkøller.

hva mener du med 'det ledende laget'?
er det slik at siden ingen her støtter mitt syn på saken så taper jeg?
få deg noen egne meninger.
Sitat av HellToPay
jeg støtter ideen om ingen styreform.
Vis hele sitatet...
Okei? Hvordan skal det fungere? Alle skal være greie og hjelpe hverandre?
Sitat av marsboer
Okei? Hvordan skal det fungere? Alle skal være greie og hjelpe hverandre?
Vis hele sitatet...
Det fungerer ikke.
og ja, det er sånn det eventuelt måttet ha foregå.
Sitat av HellToPay
Det fungerer ikke.
og ja, det er sånn det eventuelt måttet ha foregå.
Vis hele sitatet...
Er du virkelig så naiv og dum at du tror et samfunn hadde fungert uten styreform?
ja...det var akkurat det jeg skrev, var det ikke?
jeg har ikke på meg idiot-brillene så jeg ser ikke klart.
Thomas Hobbes: "In the state of nature life is nasty, brutish and short".

Det er vel en grunn til at alle fungerende samfunn her på jorda har en eller annen form for politimakt med voldsmonopol? Ja, nemlig at det er det som fungerer.
Det du faktisk sier nå, er at hijab-damer ikke er bråkmakere. Da kan vi jo gå rundt og spørre eldre nordmenn om hva dem synes om punkere og de som har en særdeles utrangerende kles-stil, der vel nok de fleste si "ja det er noen bråkmakere". Men de har intet grunnlag for å si det, og det har ikke heller du. Jeg vet om mange pappagutter som kler seg sinsykt fint og går i dress på byn og slikt, bråkmaker? JA! For klær har faen ikke jack shit å si.
Vis hele sitatet...
Du misforstår. Det at jeg beskriver klærne til damen er bare så dere skal forstå hvor i filmen jeg mener. Og jeg skjønner heller ikke hvor du vil med innlegget ditt for å være helt ærlig.