Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 4535
Sitat av Raymond
Bør man ha sett 28days later før man ser 28weeks later? Eller kan man gått se weeks før days?
Har nemlig week liggende, men kan om nødvendig spare den til jeg har fått tak i days hvis det er no vits.
Vis hele sitatet...
Kan få days av meg om du vil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er klar for denne filmen! tid er realese dato?=)
Nå har jeg endelig fått rota meg til å se denne, så den før 28days. Den var ikke så værst, og helt klart den beste zombiefilmen jeg har sett. (Det skal riktignok ikke sååå mye til).

Eneste jeg stussa litt på er hvordan zombiene kom seg til paris, så tenkte jeg litt på det. Er det ikke fastlandsforbindelse fra england til frankriket nå?
Han gutten var jo smittet, og ble kanskje fraktet til Paris?
Sitat av Raymond
Nå har jeg endelig fått rota meg til å se denne, så den før 28days. Den var ikke så værst, og helt klart den beste zombiefilmen jeg har sett. (Det skal riktignok ikke sååå mye til).

Eneste jeg stussa litt på er hvordan zombiene kom seg til paris, så tenkte jeg litt på det. Er det ikke fastlandsforbindelse fra england til frankriket nå?
Vis hele sitatet...
Det er en fastlandsforbindelse ja. Så er nok ikke så utrolig vanskelig for dem å komme seg dit.
Jeg så 28 Days Later her om dagen, og jeg må si det er den kjedeligste zombie filmen jeg har sett.. Var så og si aldri zombier å se, og filmens desidert beste scene var når Jim stakk tomlene sine i øya på en soldat...

Jeg må høre mye bra om 28 Weeks Later for at jeg skal gidde å drive meg selv til å se den.

For meg er Resident Evil filmene og Dawn of the Dead mye bedre filmer enn denne..
Sist endret av simdal; 2. september 2007 kl. 23:41.
Sitat av simdal
Jeg så 28 Days Later her om dagen, og jeg må si det er den kjedeligste zombie filmen jeg har sett.. Var så og si aldri zombier å se, og filmens desidert beste scene var når Jim stakk tomlene sine i øya på en soldat...

Jeg må høre mye bra om 28 Weeks Later for at jeg skal gidde å drive meg selv til å se den.

For meg er Resident Evil filmene og Dawn of the Dead mye bedre filmer enn denne..
Vis hele sitatet...

Da har du jævlig ræva smak. Skal sies at 28 days ikke akkurat er en Oscar-nominert film, men første halvdelen av filmen burde etter mitt syn være det.
Videre vil jeg si at 28 weeks later var vanvittig bra. Samme ekle følelse som får deg til å tenke hva man selv hadde gjort om man havnet i samme situasjon som de i filmen. Jeg ble overrasket flere ganger iløpet av filmen, og har ikke sittet med like store frysninger på lang tid.
Plottet var rimelig realistisk (kanskje utenom scenen med helikopteret) og jeg vil faktisk tro at folk hadde reagert helt likt om de ble utsatt for samme situasjon. Spesielt scenen i kjellen var sinnsykt ekkel, og kan jeg ikke tenke meg å være i folkemassene når folk går amok. Også personer som jeg ikke trodde skulle dø, visste seg å bli brutalt henrettet senere.
Men som 28 days later slet med, kvier jeg meg litt mot slutten. Den skaper et uromoment og en forhåpning at det blir en "28 months later" , noe som jeg ikke likte spesielt godt.

Men alt i alt vil jeg gi filmen terningkast 5 og anbefaler alle å gå og se denne på kino, da et lussent høytaleranlegg og en helt grei dvd rip umulig gir den samme følelsen som denne filmen gir på kino.
Sist endret av RadioSlave; 6. september 2007 kl. 15:20.
Filmen er bedre enn det er lov, bare så det er sagt.

Synes faktisk det er den beste Zombiefilmen jeg har sett.
Sitat av RadioSlave
Da har du jævlig ræva smak. Skal sies at 28 days ikke akkurat er en Oscar-nominert film, men første halvdelen av filmen burde etter mitt syn være det.
Vis hele sitatet...
First things first.. Smaken er som baken, den er delt i to! Så å angripe smaken min er totalt hensynsløst.. Potensialet til en bra film er definitivt til stedet, men jeg syntes filmen var stort sett kjedelig.. Hva har det med min smak å gjøre? Jeg elsker apocalyptic/post-apocalyptic filmer over alt på jord! Men siden 28 Weeks Later har fått en god del fantastiske kommentarer skal jeg se den.. Som jeg sa, jeg syntes det er potensialet til en bra film i 28 Days Later, så om 28 Weeks Later har utnyttet det, kan de være en utrolig bra film..
Dritbra film! Soundtracket var perfekt.

10/10
Sitat av MartinB
Det er en fastlandsforbindelse ja. Så er nok ikke så utrolig vanskelig for dem å komme seg dit.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at de ble utrydda var jo fordi de sulta ihjel, ville de ikke da sulta ihjel om de måtte gått til paris via undergangen? Er ikke det jævlig langt å gå?
Sitat av Raymond
Grunnen til at de ble utrydda var jo fordi de sulta ihjel, ville de ikke da sulta ihjel om de måtte gått til paris via undergangen? Er ikke det jævlig langt å gå?
Vis hele sitatet...
Det tok dem 28 uker før de døde da, og samtidiger de ganske raske, så ser ikke bort fra at de hadde klart å løpe fra England til Frankrike.
Slik jeg fikk med meg, så var smittekilden i Paris den gutten som satte seg på helikopteret.
Piloten hadde aldri klart å fly helt til Amerika, og Frankrike er vel det nærmeste du kommer stormakt i mange hundre mils omkrets. Der har han vel kysset en person eller to, og vips, ble verden utryddet.
Sist endret av RadioSlave; 6. september 2007 kl. 21:48.
Soundtracket til begge filmene er etter min mening en av de beste soundtrackene som finnes. Fyfaen sangen som er linket til over her er til å få gåsehud av. Hadde det ikke vært et sånt soundtrack til denne filmen, tror jeg at den ville gått ned et par terningkast for å si det slik
Ok
Jeg har nå sett 28 Weeks Later... Og jeg må si at den er opptil flere ganger bedre enn forgjengeren, 28 Days Later.

- Den hadde en_god_del fler zombie scener (fantastisk)
- Scenene var en hel del blodigere (Med blandt annet tanke på scenen hvor Don, etter at han hadde kyssa Alice og blitt infisert, stakk tomlene dyyyyypt inn i øya hennes, det var skikkelig detaljert (og da mener_jeg_detaljert!) Ikkeno i nærheten av sånn det ble vist i 28 Days Later.)
- Undergrunnsscenen! Jeg har aldri sitti med dyna så tett opptil haka noensinne! Noe så intenst har jeg aldri sett før... Scenen var direkte nasty.

Så, by a blink of an eye gikk 28 Days Later serien fra å være den dårligste apocalyptic filmserien jeg hadde sett.. Til en av de beste
filmen var ganske dorlig iforhold til 28 dager senere spør du meg.. men det er smak og behov.. 28 weeks later er litt mindre zombie dreping.. jeg liker iallefall det konsepte at zombiene tar over :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mener selv 28 dager senere var mye bedre enn etterfølgeren. Digget da han våknet opp på sykehuset og hele London var tomt, og da det ser nesten ut som om han har blitt en "infected" på slutten. Sykt bra laget(spesielt scenen der han våkner og ser "nye" London), og herlig psykologi(elller hva man skal kalle det) på slutten.

28 uker senere fanget meg ikke på samme måte. Selv om den hadde et par bra scener den og.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg lo meg gjennom hele filmen!

Særlig hvor dumt det var at folk fortsatt fikk bosette seg i London.
Og hvorfor voktet ingen den døra der faren til ungene kom seg inn (i det store oppholdsrommet da alarmen gikk, der alle var samlet)?

Men, film er film.