Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  167 11991
I like turtles
Skyfex's Avatar
||viper||,chaOs: Greide også å kontrollere drømmene mine før.. noen få ganger. Var ganske kult. Plutselig var jeg fullt klar over at jeg drømte.. og da kunne jeg delvis kontrollere drømmen. Skal visst være en urt eller sopp eller noe, som gir deg denne effekten. En som snakket om det på forumet en gang... søk
Det er flere ting som har mange forklaringer. Ikke alle er faktiske forklaringer,men..

-Det med å drømme om at man faller er,i følge noen forskere, noe som sitter i oss etter apene,som sov i trær og kunne fall ned.

-Drømmer er kroppens (hjernens) måte å fordøye de intrykkene og situasjonene den (alstå kroppen/hjernen) har vært utsatt for i det siste.

-Dessuten er det noen som sier at når du drømmer om at noen i nær familie dør, lever de lengre i virkeligheten. Har ei bok med 1k drømmetydninger,men gidder ikke sjekke hva det står der om eget dødsfall.Iallefall ikke nå

det er vel vanskelig å bevise noen av disse punktene og/eller motbevise, men bare prøv
da jeg var en 14-15 år så pleide jeg og ha en merkelig drøm.
Det var ei løve som gikk rundt og luska på gårdsplassen, og bestefattern komer ut og skal jage løva, men klarer det ikke så kan løper rundt på gårsplassen med løva etter, og bare jeg kan redde han. Jeg finner en eller annen form for gevær og skyter og skyter på løva, men den vil ikke dø, løva begyner og løpe etter meg i stedet, og etter et par runder på gårsplassen klarer jeg og komme meg opp på hus taket, men løva klarter loddrett opp veggen. drømmen ender med at mora til løva kommer og henter den hjem til jungelen.

PS: drømmer er rare
Opprinnelig postet av GreyWanderer
Jeg har dødd to ganger i drømmene mine som jeg husker.
Vis hele sitatet...
Sure!
Sist endret av DrMatrix; 28. mai 2003 kl. 16:14.
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Jeg pleide å drømme at jeg red på en hvit ponny, så red den ut for et stup. da datt jeg, andre ganger var det sånn at jeg hoppa. Frøste gangen ikke veldig høyt, men andre gangen ganske høyt. Den andre gangen datt jeg mot bakken og våkna like før jeg ble knust. den lammelses tingen har jeg hatt et par ganger, jeg bare reiser meg opp(for det føles kun som om jeg er lamma) så er alt bra.
Har bare mareritt når jeg har feber jeg.... de er skikkelig forvirrende, som f.eks. mange tusen planker som bygger seg til store hus

Men sånne vanlige mareritt utenom febern har jeg ikke hatt siden jeg var 8 elns.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Min drøm er aller best (og skumlest). Jeg var vel 13 - 14 år eller noe slikt, og jeg drømte at jeg tok turen innom gaucho. Når jeg kom inn på rommet hans satt han og hørte på Celine Dion (som verken jeg eller han synes er så veldig fett), og viste meg at han pleide å gjemme alle platene hennes under sengen sin. Skvatt så jeg våknet, haha. Vi spøker fortsatt med den drømmen.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Urk.. Den værste drømmen jeg har hatt var for mange herrens år siden og jeg husker den enda like godt. Forsåvidt det siste marerittet jeg hadde også. Uansett, Det var på en bursdag eller feste.. noe slikt, og plutselig så får man vite at det er noe skummelt som skjer borti gata - og av en eller annen grunn var det jeg som måtte bort å se hva som skjedde.. Dermet var jeg dær plutselig, jeg står på toppen av en liten bakke og lengre nede i bakken står det ei jente og en gutt. På den tiden kjente jeg begge de to jeg drømte om. Men saken var det at de var døde, besatt eller no i den duren. For Uttrykket i ansiktet dems var tomt og likblekt, og de bare sto nede i bakken og bare... var.. Så ramler hodet til gutten jeg kjente av og ramler på bakken og det vris mot meg og bare ser mot meg. Av en eller annen grunn begynner jeg og kaste kniver nedover mot dem men det nytter ikke.. Så sklir jeg og det er is i bakken så jeg sklir nedover mot dem, setter neglene i isen for å prøve å stoppe men det nytter ikke så neglene ramler av og står i isen lengre oppe.. Ser bak meg og ser rett i dem tomme diffuse øynene til hu jenta og hu har armene åpne.
Hun har en kniv, henholdsvis en av dem jeg kasta ned.. jeg sklir ned til henne og hun fanger meg, jeg ser opp i ansiktet hennes som fortsatt ikke har endret uttrykk og hun setter kniven mot halsen min og skjerer til..

Jeg våknet med et rykk og var våt av svette, sto opp og viste ikke hva jeg skulle gjøre, skalv av nervøshet og redsel.. Det er seriøst den værste drømmen jeg noengang har hatt og jeg har heldigvis ikke hatt flere slike. For det er en ubeskrivelig følelse.. Fucked up
Opprinnelig postet av Lee
...Hadde en del mareritt når jeg var liten, husker spesielt godt en der jeg var på skolen, det var friminutt, og skolegåren var fult av slemme ulver som skulle spise alle. De luska rundt i skogen, og jeg var den eneste som viste om dem, prøve å advare de andre men ingen trodde på meg. Etter en stund våkna jeg, og når jeg sovna igjen fortsatte den samme drømmen....
Vis hele sitatet...
Den samme drømmen hadde jeg! Da var det slik at ikke bare de på skolen men også venner og familie var der i noe slags 17 mai festligheter/arrangement!

Det å kunne kontrollere drømmen skjer med meg av og til. Det som skjer er at jeg våkner til "en annen bevissthet" og sier at dette var teit, så hva hvis jeg kunne fly og slike ting.
Sist endret av pinnsvinet; 28. mai 2003 kl. 21:27.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Pinnsvinet, det du snakker om kalles også for Lucid Dream - har drevet og eksperimentert en del med det selv
Hvis man er overtrøtt f.eks etter et lan. Da har jeg mange gang opplevd at jeg ser kjent folk rund meg men de forsvinner når jeg blunker eller ser vekk.
|d13m0b :

Forklar nærmere hva Lucid Dream er! Lucid Dream var et spennende navn...
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html

Ga forøvrig zeth en rask introduksjon i dette en natt så om han gidder kan han sikkert lete det opp. Uansett så er sikkert sjangsene for å finne ut større ved å se på linken

Edit: Du har også en rekke urter som kan hjelpe deg med å framkalle slike drømmer, søk deg litt fram så finner du det sikkert
Sist endret av m0b; 28. mai 2003 kl. 22:48.
Eg har opplevd både falle-drømmer og drømmer der eg kan styre litt sjølv. Det eg ikkje kan styre er kor lenge den skal vare; Plutselig vakner eg og ønsker at eg kunne drømme litt til!

Det virker som om at viss du leser mykje om drømmer, om drømmetolking, osv, og tenker mykje på det kan du oppleve å drømme meir enn du gjør ellers. Eg drømte nesten ingenting i to-tre år mens eg gjekk på vgs, men no drømmer eg heile tida. Mange rare små drømmer, merkelige ting som eg ikkje fatter.

Den sykeste drømmen eg har hatt må være denne (noen år siden): Eg sitter på rommet mitt og ser i ett blad, på et bilde av ei av jentene fra spicegirls som sitter bakfram på en stol og ser på meg. Eg greier liksom ikkje å finne ut hvilken av dem, det er som om ho har noen trekk fra hver av jentene, og de forandrer seg heile tida, flyter liksom frem og tilbake. Så blir eg sakte dradd inn i bildet, og står plutselig på rommet til søstra mi og ser på denne spice-bærta som sitter rett framfor meg, bakfrem på en rørstol med svart plastikkrygg. Eg husker ikkje om eg gikk nermare eller om ho reiste seg opp, men plutselig kunne eg lese noe som stod skrevet i en blodrød farge på en genser som var svart som natten:

"[COLOR=crimson]MY BLEADING SOLE[/COLOR] "

Det var som om eg skjønte at det var en drøm, men eg våkna ikkje (Lucid dreaming! ). Fikk skikkelig "bakoversveis". Husker at eg byde meg fram og blinka med øynene og las det ein gang til, og tenkte i drømmen at "Wow, den var dyp! Hva i helsikke skal DET bety??" Rett etterpå vokna eg. Skikkelig gøy drøm faktisk.
Sist endret av Psy_Illusion; 29. mai 2003 kl. 00:05.
Opprinnelig postet av na1t


Et mareritt, har lest mye om det og samma drømmen viser seg å gå igjen i historien flere hundre år tilbake; man kjenner at noen setter seg på deg og lammer deg, dette varer gjerne i ca 10 sekunder eller helt til du klarer å vekke deg selv. Mann vet ofte at mann drømmer dette siden drømmen går igjen og mann kan til en hvis grad se seg rundt, du er i en "halvvåken" tilstand. Jeg vet jeg drømmer og har funnet en måte å stønne på slik at jeg selv våkner. Dette er utrolig SLITSOMT du er tross alt lammet!
Vis hele sitatet...
Det er som sagt et fenomen som er kjent rundt hele verden, som bla er kjent som "skyggevesener" i buddismen. I England blir det kalt the old hag syndrome hvis jeg husker riktig. Så en dokumentar om det en gang hvor folk visstnok hadde hatt kloremerker og diverse andre merker etter de hadde klart å komme seg løs, noe jeg ikke vet om jeg tror helt på egentlig.

Den vitenskapelige forklaringen er at i visse sovestillinger kommer nervene bak i nakken (tror jeg det var) i klem som gjør at hjernen våkner før kroppen. Hver natt når du sover er kroppen koblet fra hjernen kan man si, så man ikke skal komme til skade mens man drømmer ved at man går i søvne. De som går i søvne om natten mangler altså denne mekanismen.

Når man da våkner mentalt før kroppen gjør det kan man ikke bevege seg pga av denne mekanismen. Når man våkner på denne måten, har ikke hjernen våknet helt enda og man drømmer fortsatt til en viss grad, noe som forklarer at du ser ting som egentlig ikke befinner seg i rommet. Det du kan prøve på neste gang du opplever dette er å prøve å sovne direkte inn i en drøm igjen, noe som burde være relativt enkelt siden du allerede du drømmer til en viss grad. Da kan du være bevvist i øyebikket man begynner å drømme og man fortsetter å være bevvist i drømmen som betyr at du kan styre drømmen akkurat som du selv vil.

En annen ikke-vitenskapelig forklaring på dette fenomenet er at man har en slags ut-av-kroppen opplevelse og ser andre entiteter. Mange har visst greid å forlate kroppen sin helt når man er i denne tilstanden og sett seg selv ligge å sove i sengen.

Hvis du vil prøve å unngå at det skjer igjen bør du prøve andre sovestillinger, hvis ikke det virker så kan du få entitentene til å forsvinne hvis du greier å tenke på noe annet.
Det kan være mange grunner til at man drømmer, men en ting er sikkert: Det har med underbevistheten å gjøre. Spørsålet er jo da: hva er det som plager deg? Hva er det du tenker på underbevisst? Eg har merka det av og til, at man kan gå omkring og tenke på noe uten å "legge merke til" at man tenker over det. Dette kan f.eks. skje om man går ut om kvelden og bare spaserer en lang tur, og lar tankene fly. Alle har vel opplevd den der "Hei-hvordan-havnet-jeg-her?"-opplevelsen!

Eg har merka at eg sjelden pleier å drømme etter å ha vert på tur slik (Gikk på idrett/friluftsliv på folkehøgskule i fjor, så ble en del av det), kanskje det kan være ett tips til dere som sliter med mareritt o.l.: Spaser en kort tur før leggetid. ti minutter til ett kvarter kan være deilig avslappende, spesielt om du har mykje å tenke på om dagen og stresser mykje.

Når det gjelder det at forskjellige folk opplever de samme drømmene, så hadde Carl Gustav Jung (en gammel kjent psykologi-dude) en litt heftig teori om det: Han mente at det ubevisste i menesket gikk i arv, slik som f.eks. hårfarge og ett lite tiltrekkende utseende kan. Han påstod at gamle myter og segner og slikt ofte fikk inspirasjon fra drømmer, og siden dette kom i arv, så kunne det forklare at f.eks. gresk, indinaner-, viking- og kinesisk mytologi har likhetstrekk, selv om det ikkje hadde vært noen kontakt mellom de forskjellige folkeslagene.

Man snakker jo egentlig om klisjèer når man drømmer; De fleste kjenner jo til falle-drømmen, eller ikke-se-bak-deg-for-du-blir-jaget-drømmen. Det blir som en "type" drøm som alle har, men som hver person tolker og opplever på sin egen måte, i sine egne situasjoner.

Som folk sikkert har skjønt etter hvert, så digger i alle fall eg å drømme! Kjempekult å "dykke" ned i det ubevisste og stadig bli overraska over kor syke mine innerste fantasier virkelig er! (Tolk det som dere vil!)
det noen her opplever med at man "rykker" og skvetter rett før man sovner leste jeg har noe med signaler fra hjernen som havner på avveie eller noe med at musklene ikke har slappet av ordentlig enda, husker ikke helt.
http://www.droemmetydning.com/

sto noe innpå dær.hvorvitt det stemmer vet ikke jeg.

er veldig skjelden jeg drømmer nå får tiden.vis jeg har drømt så husker jeg det bare i 1 min etter at jeg har våkna.drømmer mye når jeg har migrene.så på tv'n at vær drøm varte i ca 7 min maks. noen ganger så kan det jo føles som om man drømmer samma drømmen hele natta.akuratt det forsto jeg ikke helt.
Opprinnelig postet av Aces-HigH
det noen her opplever med at man "rykker" og skvetter rett før man sovner leste jeg har noe med signaler fra hjernen som havner på avveie eller noe med at musklene ikke har slappet av ordentlig enda, husker ikke helt.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er det pga at musklene ikke er helt avslappet enda. Når man sover er man til dels paralysert. Det fins en søvnforstyrrelse (i tillegg til å gå i søvne da..) som kalles REM søvnforstyrrelse. Har man den så mangler man muskelparalyseringen som man skal ha når man sover. Og man beveger seg mye i søvne. Et eksempel som står i boken min er en mann som drømmet at han hadde skutt en hjort eller noe, og så var den ikke helt død, så han måtte kvele den. Han våknet av at konen skrek.. =) En annen søvnforstyrrelse heter narkolepsi. I hovedsak går den ut på at man plutselig sovner i løpet av dagen.. Men de som har narkolepsi har ofte noe som kalles katapleksi, da får de plutselig denne muskelparalyseringen som man har i søvne i våken tilstand. De mister evnen til å bevege seg, men er bevisst



Forresten ville jeg ha vært litt skeptisk til drømmetydning. Man har ikke bevist at det er noe sannhet i det, og drømmetyding baserer vel seg ofte på psykodynamisk (Freud i stor grad) syn på drømming, Og det er (som nevnt før...) bare en av flere syn på drømmer. Og nyere studier synes ikke å støtte synet på at drømmer har skjulte meninger
trukke det er særlig sant nei, bare kom på at jeg hadde sett denne siden før.

Bart:
En bart symboliserer at du ikke må irritere deg over småting. En kvinne med bart tyder på ubehagelige ting.
Vis hele sitatet...
Hvordan i all værden kan folk si noe sånt.trur det er bullshit. finnes da ingen beviser for noe sånt...gjør det?så ut som det sto mye domt vis man tar en titt på alle de ordene, åsså ser på hva det betyr.ganske toskete :P
Opprinnelig postet av DrMatrix
jeg vet en ting! dette er skikkelig seriøst, og er helt sant! (spør psykologer, leger, ol.)

dersom man drømmer at man dør i en drømm, da vil man dø i rl også..

satt å diskuterte det med noen kamerater av meg- jeg trodde ikke noe på det. men så ringte vi rundt å spurte og fikk det svaret han sa, nemlig at det stemte!

tålig sprøtt!!
Vis hele sitatet...
Jeg tror noen har sett litt for mye Matrix her, hvem er det egentlig du ringte og spurte om det? Da vil jeg gledelig gå imot påstanden, da jeg har drømt at jeg blir drept mer enn én gang (syk drøm, men hva skal man gjøre...). De siste årene har både disse, og alle andre drømmer for den saks skyld blitt ganske kule, ettersom jeg av og til klarer å "ta over" drømmen. Dvs at jeg i søvne vet at det er en drøm, og derfor kan gjøre hva jeg vil uten at jeg våkner. Fordelene ved dette er innlysende. I en drøm hvor man blir jaget av noe kan man slutte å stresse, og slappe av fordi det/den/hun ikke kan gjøre deg noe uansett. Det som forøvrig er mye morsommere er hvis man drømmer om å ha en form for overnaturlig evne, f.eks. å kunne fly. Plutselig får man den aktive kontrollen man ønsker over drømmen, istedenfor å være en passiv deltager, og kan dermed fly rundt akkurat der man ønsker.
Dessverre varer disse drømmene maksimalt 20 sekunder i virkeligheten, så kontrollen er uansett ikke 100% men gøy er det allikevel.
God natt, og drøm søtt
Opprinnelig postet av heinz
Jeg tror noen har sett litt for mye Matrix her, hvem er det egentlig du ringte og spurte om det? Da vil jeg gledelig gå imot påstanden, da jeg har drømt at jeg blir drept mer enn én gang (syk drøm, men hva skal man gjøre...). De siste årene har både disse, og alle andre drømmer for den saks skyld blitt ganske kule, ettersom jeg av og til klarer å "ta over" drømmen. Dvs at jeg i søvne vet at det er en drøm, og derfor kan gjøre hva jeg vil uten at jeg våkner. Fordelene ved dette er innlysende. I en drøm hvor man blir jaget av noe kan man slutte å stresse, og slappe av fordi det/den/hun ikke kan gjøre deg noe uansett. Det som forøvrig er mye morsommere er hvis man drømmer om å ha en form for overnaturlig evne, f.eks. å kunne fly. Plutselig får man den aktive kontrollen man ønsker over drømmen, istedenfor å være en passiv deltager, og kan dermed fly rundt akkurat der man ønsker.
Dessverre varer disse drømmene maksimalt 20 sekunder i virkeligheten, så kontrollen er uansett ikke 100% men gøy er det allikevel.
God natt, og drøm søtt
Vis hele sitatet...
Les igjen hva jeg skreiv.. ring selv, jeg husker ikke hvem det var.

Opprinnelig postet av DrMatrix
jeg vet en ting! dette er skikkelig seriøst, og er helt sant! (spør psykologer, leger, ol.)
Vis hele sitatet...
En venn av meg fortalte om en kompis som stadig vekk drømte at han så familie og venner stå rundt han og sørge. Selv lå han grava... Noen måneder etter at jeg hadde hørt om dette fikk jeg høre at han var fyllt med kreft, til og med fådd dødsdommen av legen. Nå gikk det riktig nok bra, men dette var jo ikke akkurat så.. ja, vel-vel, kanskje kroppen visste at den hadde kreft?

En langt hyggeligere ting var et "mareritt" en annen venn av meg fortalte meg i dag og den utspant seg forrige natt, så den er rykende fersk, syns den var litt artig, siden jeg er hovedpersonen. Det ble av en eller annen grunn bestemt at jeg skulle bo hos familien hans i en måneds tid, og jeg fikk det verste rommet i huset. Etter en stund klikka jeg sinnsyk og ble et monster på grunn av dette. Drømmen endte visst med at min gode venn overlot sitt rom med TV'en til meg. "Ja, var nå det så vanskelig?" sa jeg dumt. The end.
Ja drømmer kan være dummere enn Mad TV..
drmatrix: Pisspreik. Jeg spurte en fagkyndig og han bekreftet det jeg trodde. Du kan ikke dø pga. en drøm.
har flere ganger kunne stå opp av min egen kropp og tatt meg en flytur, det er fett. Men jeg tror ikke det varer så lenge da..
Er da ikke så lenge siden jeg drømte at det var noen små romvesner som tok kontroll over bilen jeg kjørte og slengte meg inn i en fjellvegg hvor alt eksploderte. Sekunder senere "våknet" jeg dog igjen i bilen, ulykken var et et faktum, men alt som hadde skjedd med meg var litt forbrenninger på hendene.

Jeg våger å si at man ikke dør i virkeligheten om man drømmer at man dør ; )
Opprinnelig postet av GreyWanderer
Jeg har dødd to ganger i drømmene mine som jeg husker. Eneste som skjedde var at jeg våkna. Tror ikke drømmer kan påvirke kroppen din noe særlig.
Vis hele sitatet...
Har du ikke sett Freddy? Seff dauer du irl når du dauer i drømmen, trodde ingen tvilte på dette.
sugx:var det et forsøk på å være ironisk?du dør da ikke i virkeligheten vis du dør i drømmer
har dødd mange ganger i drømmer,men jeg lever fortsatt
Opprinnelig postet av Yallis
En venn av meg fortalte om en kompis som stadig vekk drømte at han så familie og venner stå rundt han og sørge. Selv lå han grava... Noen måneder etter at jeg hadde hørt om dette fikk jeg høre at han var fyllt med kreft, til og med fådd dødsdommen av legen. Nå gikk det riktig nok bra, men dette var jo ikke akkurat så.. ja, vel-vel, kanskje kroppen visste at den hadde kreft?
Vis hele sitatet...
Eller kanskje det bare var en tilfeldighet? (;

Også det om at man skulle dø på ordentlig om man døde i en drøm. Det hadde jo ikke vært helt enkelt å finne ut, fordi man vet jo ikke hva de som plutselig dør i søvne har drømt. Det eneste "beviset" jeg kan tenke meg hadde vært om ingen kunne huske å ha dødd i en drøm noen gang. Men grunnen kunne like godt vært at vi aldri drømte det.

Uansett, mange har dødd i drømmer og lever i god behold, så saken er vel avgjort. (:
Opprinnelig postet av aislinn
Et eksempel som står i boken min er en mann som drømmet at han hadde skutt en hjort eller noe, og så var den ikke helt død, så han måtte kvele den. Han våknet av at konen skrek.. =)
Vis hele sitatet...
Var visst en kar som hadde drept kona si i søvne faktisk, ganske sykt egentlig.
Jeg har også drømt den samme greia, en kvinne-skikkelse som har satt seg på ryggen min og herja på en rar måte, men jeg syns i grunn det var ganske behagelig og fatta at det trolig var en drøm, så jeg lot "henne" holde på. Var dog helt lamma, og klarte ikke å se annet enn en mørk skygge da jeg snudde meg for å prøve å se hva som satt bakpå meg.
Feberfantasier er syke. Jeg hadde masse i feber og min far kom opp med en bøtte jeg skulle kaste opp i, men når han kom inn på rommet mitt så så jeg bare en bøtte som svevde og min far var helt borte, plutsli spratt det masse ping pong baller i alle farger opp av bøtten og festa seg i taket, og til slutt så var hele taket en gigantisk kuleramme.

Aces-HigH, jeg har slike rykninger noen ganger, det er som jeg er halvveis inn i søvn og jeg har allerede begynt og drømme litt, uten at jeg er klar over det, så snubler jeg eller løper i en vegg, da våkner jeg at det rykker til og det føles som om jeg koliderer i en vegg eller snubler.
Opprinnelig postet av Joffe
Feberfantasier er syke. Jeg hadde masse i feber og min far kom opp med en bøtte jeg skulle kaste opp i, men når han kom inn på rommet mitt så så jeg bare en bøtte som svevde og min far var helt borte, plutsli spratt det masse ping pong baller i alle farger opp av bøtten og festa seg i taket, og til slutt så var hele taket en gigantisk kuleramme.
Vis hele sitatet...
hmm.. du tror vel ikke den jointen kan ha noe med dette å gjøre

Når jeg er syk pleier jeg å drømme i svart og rosa, der innholdet i drømmen konsentrerer seg om at ting forsvinner inn i ørene mine.. som stiger,legoklosser og fotballer.. var en hund som forsvant der en gang og. det merkelige er at jeg har hatt den eksakt samme drømmen 3 ganger! husker den helt klart..eller.. gjorde det
|sic|: hvis jeg skulle tyde den drømmen din så måtte det være et hint om å vaske ørene.
Jeg husker den gangen jeg hadde feberhallusinasjoner med ujevne mellomrom i en ukes tid. Tilfeldigvis var dette samtidig som Soundgardens Black Hole Sun rullet og gikk på MTV døgnet rundt, skal si jeg så mye rart da
Følelsen man har rett etter man har våkna opp av det falle-rykket synes jeg faktisk er ganske deilig. Men, kan være litt irriterende å våkne, spesielt hvis jeg har ligget lenge våken, og trenger mye søvn til neste dag.

Fantasien er det iallefall ingenting galt med. (Det vil si at den er totalt fucka.) For ikke så alt for lenge siden drømte jeg at freakforum.nu førte til dette forumet, mens freakforum.no førte til inngangsdøra til nso. (Nei, jeg verken kjenner, eller vet hvor han bor.) At man bare brått kommer inn inngangsøra hans liksom. Innsiden av huset var helt lik som i nabohuset mitt. Jeg var utenfor døra som fører ned til en slags kjellerstue, da jeg så en katt spasere ved føttene mine. Jeg bøyde meg ned for å stryke den over nakken, og brått var det en rotte i stedet (uten at jeg tenkte over dette.) Den bet meg i fingeren, og jeg kasta den ned trappa i sinne, og prøvde å lukke døra så fort som mulig, så den ikke rakk å pile opp igjen... det gjorde den selvfølgelig opptil flere ganger.

Det som er så FUCKA med drømmer er at man ikke MERKER alt det totalt bisarre som skjer. INGENTING stemmer liksom. Personer er på HELT feil steder, og all logikk er råtten og klussete. Men man bare drømmer videre som om det var den mest naturlige ting i verden.

Jeg har oppfatta at jeg drømmer i en drøm, altså hatt en slik lucid dream som nevnt ovenfor én gang, uten å våkne. Jævlig irriterende at jeg ikke gjorde mye sprell og faenskap... det hadde vel bare ført til at jeg våkna uansett. Det er ingenting som er så JÆVLIG irriterende som å våkne fra en drøm der alt er PERFEKT og suverent. )"#€)(/"#€)&#€
Riktig... Våkne fra en drøm der alt er fett som faen er IKKE morro nei... Tenkte jeg skulle fortelle om det ene marerittet jeg har hatt som jeg kan huske. Det går ut på at det er etellerannet vesen som beiner etter meg ut fra rommet mitt, bort gangen og ned trappa. Jeg kan ikke se ansiktet på vesenet men ser at det er helt, helt svart, omtrent sånn som han ene vampyren i blade-filmen (han som blir grilla...). I bånn av trappa klarer vesenet å ta tak i meg, da tryner jeg og samtidig snur jeg meg å klarer akkuratt ikke å se ansiktet, og så våkner jeg. Dette er et mareritt jeg hadde når jeg var liten. Ganske jævlig egentlig...
▼ ... over en uke senere ... ▼
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Da drømer blir så påvirket av omgivelsene med lyder, lukter osv. må det jo gå an å "styre" drømmene litt på denne måten? Sette på noe pornomusikk med litt stønning osv., dameparfyme på puta, varmt på rommet. Må da gå an å mane frem en nice drøm da?
Hahahahaha. Så alt for bra Da er det kanskje bedre å begynne å lære lucid-drømming, og feie over de jentene du vil.. men ok
En mare? Det er en succubus som stjeler bioenergien din.
Taoistene absorberer den, easy and effective
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
z0py3r: Klart, en drøm er ofte et resultat av en rekke intrykk du har hatt igjennom en hel dag, som noen nevnte er jo Lucid dreaming en mulighet, men det er ikke bestandig like greit å kontrollere hva som skjer.. Greit nok at du er bevisst på hva som skjer, men det er litt værre til tider å kontrollere hva som egentlig hender - du kan ende opp med at du er i et mareritt og alt bare blir en skikkelig vond drøm. Som du sier, omgivelser rundt deg har også en viss effekt, det er bare å prøve seg fram og se hva du ender opp med..
Jeg bruker selv for LD en timer som lager en lyd som en "påminnelse" om at jeg drømmer. Den er ikke så høy at jeg våkner av den lyden, men høy nok til at jeg kan høre den om jeg drømmer, then the fun can begin.
Bruker selv LD til å time oppvåkningen, i en litt annen form.
LD er forresten er godt springbrett til Astral prosjeksjon, og det er forsåvidt da morroen begynner.
Opprinnelig postet av wamphyrii
Bruker selv LD til å time oppvåkningen, i en litt annen form.
LD er forresten er godt springbrett til Astral prosjeksjon, og det er forsåvidt da morroen begynner.
Vis hele sitatet...
Si meg at du tuller. (;
Vi har vel sklidd litt off-topic nå muligens. Men, hvor lang tid brukte dere på å lære LD?
Opprinnelig postet av LocHolmez
Vi har vel sklidd litt off-topic nå muligens. Men, hvor lang tid brukte dere på å lære LD?
Vis hele sitatet...
Finnes en annen tråd om det. Søk.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Har ikke tenkt så mye over dette med drømming før jeg leste litt i denne tråden, og nå ble jeg ganske oppi det.

Fant en link om LD som har blitt postet på forumet før: http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/1/index.html

LD og drømmer virker jo ganske mye mer spennede enn jeg har tenkt over. Sitter og prøver å lette opp mere stoff om dette nå.

Har selv aldri hatt noen drømmer som har gjort spesielt inntrykk, er meget sjeldent jeg husker noe av drømmene mine.
Sist endret av z0p; 8. juni 2003 kl. 04:00.
Har ikke lest alt her men når det gjaldt den falle drømmen som dere nevnte, så fant jeg følgende på siden z0py3 fant:

Sometimes you can have the feeling you have fallen with an enormous impact which shook you awake. This is because your astral body has been pulled to your 'real life' body very fast. Nothing to worry about.
Vis hele sitatet...
Selv har jeg veldig ofte drømmer om at jeg knekker begge beina og havner i rullestol. Med veldig ofte mener jeg da ca. 1-2 ganger i uka.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Gikk og la meg for å sove ca. klokken 0800. Så våknet jeg plutselig og jeg lå i samme sengen som jeg hadde sovnet i, men det var noe merkelig, på en måte visste jeg at jeg drømte. Fikk lyst til å stå opp, men visste ikke helt om jeg sov eller var våken. Lå en stund og bare stusset på om jeg skulle stå opp. Var redd for hva de andre skulle si hvis jeg stod opp og trodde jeg var i en drøm. Var også redd for å beveg meg da drømmen var så realistisk, var sikker på at hvis jeg hoppet ut av sengen ville kroppen min i RL også gjøre dette, noe som ville vært dumt da jeg lå i overkøyen på en køyeseng.
Men omsider kom jeg meg ut av sengen, og merket at alt gikk mye treigere enn i RL nesten som om alt gikk i litt slow motion. Husket at jeg hadde stusset mye på dette om LD før jeg la meg, og fant ut at jeg skulle teste ut litt forskjellig. Fant ut at jeg kunne sveve i luften, det var først på dette tidspunktet jeg faktisk ble sikker på at jeg drømte. Snakket med de jeg er på vakt sammen med, og alt var helt realistisk. Huset jeg var i først var helt likt det huset vi er i til vanlig, men så fant jeg ut at jeg skulle gå ut, og jeg var på en militærleir, men det var ikke likt som det er her. Plutselig fikk jeg så lyst å prøve å kjøre bil, så jeg gikk i rundt og lette etter en kul og rask bil. Mens jeg gikk i rundt løftet og kjente jeg på tinger jeg fatn osv. bare for å sjekke hvor realistisk ting var. Og alt var helt realistisk, var dritkult å bare gå i rundt utendørs å se seg rundt da jeg visste at jeg drømte og visste jeg kunne gjøre alt. Omsider fant jeg en bil og skulle sette meg inn, men da våknet jeg. Våknet uten at jeg fant noen spesiel grunn til dette. Så på klokken da jeg våknet og da var den ca. 0900.
Var lettere irritert da jeg våknet. Prøvde å sove igjen, men tenkte for mye på drømmen til å få sove igjen. Fant ut at jeg skulle skrive ned drømmen, så jeg var sikker på å huske den.

Ganske spesielt å plutselig ha en slik drøm etter å ha lest så mye om dette natten før jeg la meg. Som sagt har jeg ikke hatt noen lignende drømmer før. Er mulig det er fordi jeg har tenkt såpass mye på det LD greiene. Leste på den linken jeg postet tidligere at det første enn burde begynne med for å lære LD var å huske drømmene, da ga jeg på en måte opp håpet litt siden det er ekstremt sjeldent jeg husker noe av drømmene mine.
Var ihvertfall spesielt og meget kult.

Men nå som drømmen er så fjernt borte har jeg vanskelig for å forstå om jeg faktisk kunne styre drømmen min eller om jeg drømte at jeg kunne styre drømmen om dere forstår hva jeg mener. Håper dette får det til å bli litt kulere å sove, har alltid synes soving har vært bortkastet tid
Sist endret av z0p; 8. juni 2003 kl. 11:20.
ca en gang i uken prøver en eller annen mafia og drepe meg..
Vanligvis så sitter jeg og drikker brus etteleannet sted da det kommer en 4-5 fyrer meg automatvåpenne etter meg og begynner og skyte.så ser jeg kroppen min bli filtret av kuler etterpå,,sånn kan det holde på i 10-20 sekunder.avogtil også i slowmotion..

Har også hatt denne fallefølsen.Angåemnde dette med og dø i drømmer..jeg har blitt spist opp av dinosaurer mange ganger. ; )

Edit:Engang når jeg hadde denne "mafia" drømmen løp jeg vekk fra dem i slowmotion og kastet meg utenfor en fjellvegg i panikk.jeg kunne kjenne fjellveggen mens jeg falt nedover og våknet når jeg traff vannet.litt merklig.
Sist endret av 3dme; 8. juni 2003 kl. 14:13.
Jeg har hatt noen sånne skummle drømmer jeg og...

Jeg hadde en når jeg var bitte liten. Jeg var på en bondegård oss en kamerat. (han bodde i vanlig hus og ingen bondegård)

Så ropte en skummel stemme at han skulle ha sånne Charlin Chaplin stokker. (han sa ikke det men aner ikke hva de heter)

Jeg fikk ca 40 sånne stokekr i hendene og skulle bære de inn i en hal. Skikkelig skummelt da. Jeg fikk bært de op til ham iog så våknet jeg... fikk aldri sett hvem det var.

Skummelt.

Har hatt de fale drømmene... har hatt sveve drøm også.. (det var drit fett! fløy ned trappa)

Falt ned fra fjell også. Ganske ekkelt