Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 12739
Nei, det er en vannpipe. Også kalt hookah. Den er ikke til cannabis og den har ikke choke. Ikke at en bong må ha choke, men du skjønner hva jeg mener. Det er ikke noe kammer som skal fylles og så plutselig tømmes ned i lungene. All røyken kommer fra direkte nedtrekk.
Vannpipe skal nytes med kaffe vedsiden av. skal heller ikke innhaleres egentlig. bare smake frukten og drikke kaffen sin.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Tja, shisha pleier jeg å røyke i lange, direkte magadrag, starter med tomme lunger og fyller dem sakte. Det er så mildt at jeg føler noe mindre blir litt veikt. Slik røyker også de jeg har røyket sammen med iblant. Er det vanlig å puffe?
Vis hele sitatet...
Brenner/svir du ikke shishaen lett da når du tar kraftige magadrag ? Hvor mye kull har du på hookahen? Føler at jeg svir den hvis jeg drar kraftig i lengre perioder. Ellers bruker jeg ikke å innhalere shishaen, de sortene jeg bruker har ikke nikotin i seg uansett, så føler ikke at det trenger å komme i lungene mine. Og en god kopp te til for å "refreshe" smaksløkene
Jeg mener ikke at jeg tar eksplosive, korte magadrag à la bongrekk, men langsomme, lange, jevne drag. Har aldri hatt hookah selv, og har bare røyket hos andre. De har brukt 'selv-antennelig' kull, vanlig kull, sikkert i forskjellige mengder. Har ikke hatt de store problemene med svidd shisha så lenge man har tatt det rolig og latt den hvile litt innimellom.

Inhalerer ikke for ninkotinen selv, men kjenner at det gir en mild, euforisk effekt å trekke kald shisharøyk i lange drag ned i lungene.
vet dette er off topic, men jeg bare lurer, pga. noe jeg har hørt av noen kompiser...
de sier at når du røyker med bong/vannpipe så filtrerer vannet ut de stoffene som gjør deg avhengig? o0
Sitat av Ondskap Vis innlegg
vet dette er off topic, men jeg bare lurer, pga. noe jeg har hørt av noen kompiser...
de sier at når du røyker med bong/vannpipe så filtrerer vannet ut de stoffene som gjør deg avhengig? o0
Vis hele sitatet...
Vel, hvis det er sant, er ikke det bare bra :P?
Jo! er akkurat det:P

har alltid hatt lyst å prøve rusen, men har ikke noe særlig lyst å bli avhengig av noe som helst =)
Ville ikke sagt at du blir avhengig av å prøve en gang Ondskap :P
Selv om du prøver en gang, så klarer du fint å holde deg unna neste gang. Man føler ikke akkurat en døende trengsel for mer
Sitat av Ondskap Vis innlegg
vet dette er off topic, men jeg bare lurer, pga. noe jeg har hørt av noen kompiser...
de sier at når du røyker med bong/vannpipe så filtrerer vannet ut de stoffene som gjør deg avhengig? o0
Vis hele sitatet...
Nei, vannet filtrerer ikke ut nikotin i nevneverdig grad. Heller ikke tjære eller karbonmonoksid.
Sitat av Marskad Vis innlegg
Ville ikke sagt at du blir avhengig av å prøve en gang Ondskap :P
Selv om du prøver en gang, så klarer du fint å holde deg unna neste gang. Man føler ikke akkurat en døende trengsel for mer
Vis hele sitatet...
Ehee
var vel å ta litt hardt i kanskje fra min side:P
Jeg har røyka vannpipe en godstund nå og har aldri opplevd at jeg blir "gal" hvis det går timer eller dager uten vannpipe.

Jeg holder forsatt på, men langt ifra avhengig. har også spist chips eller drukket brus gjennom hele livet mitt engang iblant, men langt ifra avhengig av det også. :P