Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  180 11200
Er bare 15 så jeg fikk ikke oppleve de gode tidene med Amiga, Commandore og alle de andre maskinene.

Men en ting er sikkert er at "Stunts" spillet var helt konge.
Tok det fram for et par mnd'er siden og spilte det... Drit fett.
Det som overraska meg var alle de fete vinklene man kunne få bilen din i. (selv om mange var ubruklige)

Micro Machines er vel verdt å nevne(på Sega).
Brukte utallige timer foran det sinnsykt morsomme spillet

Husker og at i min yngre ungdom at vi spilte spill på kassetter!?
Ikke akkurat stabilt. hehe, tror jeg holder meg til PC'en min.

Andre spill:
Wolf3d
Doom (selvfølgelig)
Duke Nukem
++mange fler som jeg ikke huske navne på.

PS: Noen som har spilt på en konsoll som heter "Jaguar"
Den var ganske fet, men tror ikke det slo an. Spilte det hos slekta mi for mange år siden
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Hmm ingen som har nevnt pacman og elma, til og med deluxeskijumper har dere glemt, det var konge spill det
Husker de gode spilla som stunts og Doom Seff Shadow warrior på disketter (ca 20 disketter)
Ingen som kan hjelpe meg å finne spillet, eller navnet på ett av de første spillene jeg hadde?
Det var noe med mine\gruver, en mann som krasjlandet på en planet, og måtte finne alle diamantene på hver level for å starte romskipet sitt.. Finnes en 2-er også..
Alt foregikk i gruver.
Tror det hett mines ellerno.
Opprinnelig postet av vidder
Ingen som kan hjelpe meg å finne spillet, eller navnet på ett av de første spillene jeg hadde?
Det var noe med mine\gruver, en mann som krasjlandet på en planet, og måtte finne alle diamantene på hver level for å starte romskipet sitt.. Finnes en 2-er også..
Alt foregikk i gruver.
Tror det hett mines ellerno.
Vis hele sitatet...
The Dig ?
offtopic:

Opprinnelig postet av necro
Bruk- te/r å spille ca. alle spillene som er nevnt i threaden, foruten de som blir litt for nye for meg...
Vis hele sitatet...
er det et program, eller en kommando?
Master debater
Dekilaz's Avatar
jocke: Hæ?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av jocke
offtopic:



er det et program, eller en kommando?
Vis hele sitatet...

Bruk- te/r som i brukte bruker
hmm
noen som kan gi meg winter-games
altså nr. 1 har lett etter det lenge husker det godt
hoppet 100m i bakken der det var gøy gøy
hugsa brodern hadde ei c64, gode gamle spell var då:
Bubble Bobble, last ninja remix, Rick Dangerous, outrun, batman, Wonder boy, giana sisters(super mario kopi til dei grader), og mange, mange andre eg ikkje kjem på i farta,

Frå pc hugsar eg godt dune 2, Canonfodder 2, c&c red alert, Tomb Raider, alle monkey Island spela, og Theme Park,

ellers frå snes'en, hadde eg jo Lemings, Zelda a link to the past, tre donkeykong spel, sim city og F zero. alle klasse spel
Opprinnelig postet av CoDEmASTeR
Enda lenger tilbake: Spill som jeg kodet selv på min gamle TRS-80, for jeg hadde ikke kasett-spiller til den så jeg kunne ikke loade spill/programmer på den
Vis hele sitatet...
Husker denne, har en TRS-80 liggende under senga. Husker et fett bil spill (tror ikke det hadde noe navn?), skulle bare unngå prikker og firkanter.

Ellers så husker jeg mange av de nevnte. World games til amiga. Soccer til C64 var også kult!
Si ifra hvis noen skal ha Day of the tentacle eller Sam & Max

send en pm eller.no
▼ ... noen uker senere ... ▼
digger slike tråder!
bare for å nevne noen(mesteparten av barndommen min disse var):
Moonstone,Ports of Call,Super Cars 2,Speedball 2,Dune 2,Wolfenstein 3d,Doom-serien,Day of the Tentacle,C&C,Leisuresuit Larry 1,Dune 2 igjen,Duke Nukem,Nam.
Arkanoid var tøft, digdug, duke3d og doom.. Og sist men ikke minst... Chips Challenge
N&S er det beste som noengang er laget.
CIV, stunts, winter games, bunboat, POC, street rod, blues brothers, ironman, ducktales, pizza tycoon, kommander keen, captain comic, shoot, pinball (murgammel versjon), duel test drive 1 2 3, lotus, mortal kombat (nummer 2 tror jeg) og ja jeg gidder ikke nevne flere spill, men alle disse ++ er gode gamle klassikere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fant et par sider som kan være av interesse for folk som liker å mimre litt med gamle spill. Abandonwarering linker til mange sider med masse gamle klassikere.
Min favoritt : http://aw.localhost.ee/aw/. Her ligger det rundt 2000 spill, og nye blir uploadet hele tiden
Kan ikke akkurat si jeg er en gamer-veteran, men jeg har spilt lenge til å være bare 15 år! Husker ennå den dagen jeg flytta til USA i et år (1992-93, jeg var 4-5 år) og familien fikk seg en 286 elns med _Hangman_ på!!! Det var tider det!

(dette er ikke en liste etter hva som er best, bare sånn jeg kom på dem)
1: Commander Keen Nummer 1-9 (hadde alle!) + KeenDreams(6'ern var best, husker det som om det var i går),
2: Prince of Persia,
3: The Lost Vikings,
4: Golden Axe(noen andre her som har hørt om det?? Har spurt nesten alle jeg kjenner som har spilt data lenge, og _ingen_ har hørt om det!!),
5: Duke Nukem 1, 2 & 3,
6: GTA 1,
7: Wolf3D(noen her som har prøvd "Julewolf"?? Wolf3D med alver istedenfor nazier, og Julenissen som Hitler eller hvem det var! Drittartig!,
8: Lemmings,
9: California Games 1 & 2
10: "Golf"(gjett hva det spillet går ut på :P)
11: Cannon Fodder 1 & 2 (var det en 3'er??("kanon-fór", lol!))
og maaange andre

Gjett hvem som skal opp og finne i den gamle bærbare 486-en! Den var faktisk bærbar, ikke slepbar! Veier bare 2-3 kg... og det med hele 400 MB HD og 64MB RAM!!!
Elsker den maskina

Keen var faktisk de første spillene jeg piratkopierte også :P
Husker når en kamerat av meg hadde Keen 6 og jeg lånte Disketten, så måtte jeg ringe til han å spørre om hva de forskjellige monstrene het(verdens beste kopisperre: når du startet spillet måtte du skrive inn navn på et romvesen, navnene sto i en bok som hørte med når du kjøpte spillet)

Damn, det var tider det! Bekymringsløse dager med morro 24/7(ja, det er morro å sove )
Sist endret av Crazytomato; 11. mai 2003 kl. 21:24.
Spill:Ludo brettspill,monopol og domino ...
Pc Spill: Pizza tycoon,jones in the fast lane..

*Mimre,mimre*
Opprinnelig postet av vidder
Ingen som kan hjelpe meg å finne spillet, eller navnet på ett av de første spillene jeg hadde?
Det var noe med mine\gruver, en mann som krasjlandet på en planet, og måtte finne alle diamantene på hver level for å starte romskipet sitt.. Finnes en 2-er også..
Alt foregikk i gruver.
Tror det hett mines ellerno.
Vis hele sitatet...
Damn, dette _må_ jeg ha spilt! Det vekker så utrolig sterke minner det du skriver om! Men hva i h*lvete heter det??? Jeg husker det hvertfall ikke...
King of Spooning
Acidous's Avatar
Alle Commander Keen, Whacky Wheels, Jones In The Fastlane, Ultima 7

Albion er selvfølgelig et KONGE spill...(hadde bare demoen )

Og mange andre som jeg ikke kommer på navnet på nå...

Edit: Prøv å gjette hva jeg redigerte da
Sist endret av Acidous; 11. mai 2003 kl. 21:38.
Men hva i h*lvete heter det???
Vis hele sitatet...
Crystal Caves?
Opprinnelig postet av Crazytomato
Damn, dette _må_ jeg ha spilt! Det vekker så utrolig sterke minner det du skriver om! Men hva i h*lvete heter det??? Jeg husker det hvertfall ikke...
Vis hele sitatet...
Captain Comic ?
spillet heter crystal caves!!!!
MINST 12år
tore-'s Avatar
Vet ikke hva som er mest gale, at de tar hele 10 dollar for spillet eller at de i det hele tatt selger det. Give it to opensource!
er og har alltid vert Half Life
Ingen som har nevnt Tie Figther eller X-Wing her?
En styrer flyet med mus, mens en annen styrer våpen, fart og navigasjon med keyboardet.. Beste multiplayer EVER!
Opprinnelig postet av Acidous
Edit: Prøv å gjette hva jeg redigerte da
Vis hele sitatet...
Og mange andre som jeg ikke kommer på navnet på nå...Og mange andre som jeg ikke kommer på navnet på nå...
Civilization, Colonization (alle de gamle Sid Meier spillene), Stunts ( noen som har ?) og selvfølgelig Commander Keen serien.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg husker et slags puzzle spill som jeg spillte før... Det gikk ut på at vi skulle få en ballong til å komme seg gjennom en farlig løype med tegnestifter, flammer og masse annet rart...

Noen som vet hva det heter?
DarkStaar: Høres ut som Bubble Ghost...
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Etter en kjapp googling så ser det ikke ut som om det var "Bubble Ghost" nei...

Kan jo også nevne at det spillet jeg er på jakt etter var et lite windows spill.
DarkStar:
det var ett ellerannet Professor something's, noe sånt iallefall

spilte det hele dagen
Hva ! er jeg ikke med på denne posten??

dessverre spillte jeg farlig lite på den tiden.
Noen titteler har jeg oppdaget i ettertid, men mange spillte jeg da de kom. (ikke alle er dataspill)
1 Final fantasy 1-5 SNES
2 Super bomberman SNES
3 Sky line
4 U. N. Squadron SNES
5 Metroid samtlige
6 Zelda

dessuten var jeg også stor fann av doom wolfenstein og alle de
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg fant det! Det het "The Incredible Machine" og jeg fant det når jeg søkte etter professor puzzle game

Anyways...her er info: http://www.worldvillage.com/wv/gamez...ws/machine.htm
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av Exodus
Og mange andre som jeg ikke kommer på navnet på nå...Og mange andre som jeg ikke kommer på navnet på nå...
Vis hele sitatet...
Feil!

[Secret Info]
Det var faktisk Albion dah
[/Secret Info]
dawg jeg tok feil...
MEn men dette vle litt offtopic.
i og med at jeg bare har 350mhz spiller jeg en del av disse spilla fortsatt men...
starcraft, C&C, transport tycoon, civlization 2, super mario bros 3, Pac man, diverse flipperspill, Settlers 2, the incredible machine, Secret agent.
men det aller aller første spillet jeg spilte var orm det var på skolefritidsordningen. jeg spilte det hver dag og rocka alle
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvordan får man slike gamle spill til å virke i xp, noen virker, mens andre som funker på win 98 funker ikke i xp?
en god begynnelse er å slette XP...


eller du kan laste ned et genialt program som heter Dosbox.
emulerer alt det fine som var før,SB16 og sånt,Nok med minne.

vet ikke url,men det er vell bare å søke.
De gode gamle dagene var når C64 fantes for min del. Turbotape og kassettspiller Blir det bedre... Eller de få gangene man ikke hadde tid til å vente på at noen fikk tak i en kopi, og man fikk 200 kroner av mamma til å stikke ned på bokhandelen å kjøpe originalkassetten *mimrer*
De spillene jeg husker aller best fra denne tiden må vel være Commando, Ghost Busters, Goonies, Bruce Lee og Outrun.
Outrun kjøpte jeg forresten originalt i sin tid. Da fulgte det med en ekstra kassett med den fete musikken fra spillet...*mimrer igjen*
MINST 12år
tore-'s Avatar
Husker på C64(?) hvor man måtte skrive inn spillene selv. Husker jeg og pappa tastet inn spill fra en bok Har nok den boken et eller annet sted, det var tider.
Hihihi - Jeg husker også at jeg fikk mamma (kontordame med 20 års touch-erfaring) til å programmere inn spillene. Det fantes også et blad som jeg tror het Den Norske Hjemmedataklubben (?) hvor man hver måned fikk et nytt spill å programmere.
Leisure Suite Larry spillene er jo knall. synd det ikke kommer noen nr 8. På http://www.allowe.com/L-8.htm forteller al lowe, han som orginalt lagde spillet hvorfor det ikke kommer noen oppfølger.

Men Larry spillene er konge..
Opprinnelig postet av andy_cap
Leisure Suite Larry spillene er jo knall. synd det ikke kommer noen nr 8. På http://www.allowe.com/L-8.htm forteller al lowe, han som orginalt lagde spillet hvorfor det ikke kommer noen oppfølger.

Men Larry spillene er konge..
Vis hele sitatet...
Leste der der for en stund siden ja. Har LS 1-6 på cd (1 som tekst og vanlig) og LS7. Rett og slett kongespill
Mario på gode gamle nintendoen!!

Ellers så spilte jeg jævlig mye CM2, SimCity 1 og andre fotballspill
Googlet litt i dag og fant ut at gode gamle Ports Of Call fremdeles lever i beste velgående. Det finnes både i originalversjon og i en mer moderne versjon her:
h**p://www.portsofcall.de/
Dette er demoer som kan spilles i inntil 1 time. Vil du spille lenger må du registrere.... eller???
prøvde demoen for et år siden,så fett ut,men da var den ikke ferdig(ferdig nå?)

mener også at noen skal ha laget/lager en nyere versjon av Street Rod.
flott at folk gjør sånt,gleder meg til noen bryr seg om Moonstone
hm...

Settler 2 og starcraft og Civilsation.. det er vel de og worms
Kommer ikke på de beste but here goes...
Monkey Island 2
Winter Games
Ducktales
Duke Nukem
Commander Keen spillene
Wolf3D
Duke3D

Det er veldig mange andre men dette er iallefall en god start.