Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 12146
Er vel ingen som er over-gjennomsnittet sjokkert over at noen politifolk røyker weed? Mangen av de bryter jo lovene de er der for å beskytte i alle slags sammenheng. Har overlevert drøssevis med steroider til politifolk, de er mennesker de og. Selvfølgelig er det rimelig paradoksalt og hårreisende, men sånn er det gitt..
Sitat av hideout Vis innlegg
Er vel ingen som er over-gjennomsnittet sjokkert over at noen politifolk røyker weed? Mangen av de bryter jo lovene de er der for å beskytte i alle slags sammenheng. Har overlevert drøssevis med steroider til politifolk, de er mennesker de og. Selvfølgelig er det rimelig paradoksalt og hårreisende, men sånn er det gitt..
Vis hele sitatet...
Jeg vet om dommere, legere, sykepleiere og brannmenn som røyker cannabis. Gjevnlig.
Sitat av hideout Vis innlegg
"Kler oss i sivilt og kjøper 5gram hasj og arresterer vedkommende når vi ser hasjen." Du skriver det på en måte hvor det er fritt frem å tolke det som at dere faktisk går i sivilt rundt elva og spørr folk om å få kjøpe hasj, for så å arrestere dem, noe som selvsagt er strengt ulovlig for politiet..
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å be om å få kjøpe rundt elva, der kommer de bort til deg med prakker det på deg. Vi nikker litt og de tar frem stasjet, hvis det er ulovlig så skyt meg, men igjen, jeg er ikke polti, var bare med.
Sitat av loupes Vis innlegg
Trenger ikke å be om å få kjøpe rundt elva, der kommer de bort til deg med prakker det på deg. Vi nikker litt og de tar frem stasjet, hvis det er ulovlig så skyt meg, men igjen, jeg er ikke polti, var bare med.
Vis hele sitatet...
Var bare måten du skrev det på som gjorde at det var mest logisk å tolke det som at dere faktisk spurte, noe som er politiprovikasjon. Syns det hele virker ganske døvt uansett tho.

Sitat av alphamale Vis innlegg
Jeg vet om dommere, legere, sykepleiere og brannmenn som røyker cannabis. Gjevnlig.
Vis hele sitatet...
And? Er vel ingen som er noe mer over-gjennomsnittet overrasket over det? ;-)
Kunne sikkert hatt no troverdighet i det om du ikke nevnte alle grupper i flertal, er vel ikke så altfor trolig at en fotsoldat i politiet er i den indrekretsen til -flere- dommere og leger =)
Sitat av hideout Vis innlegg
And? Er vel ingen som er noe mer over-gjennomsnittet overrasket over det? ;-)
Kunne sikkert hatt no troverdighet i det om du ikke nevnte alle grupper i flertal, er vel ikke så altfor trolig at en fotsoldat i politiet er i den indrekretsen til -flere- dommere og leger =)
Vis hele sitatet...
Jeg understreket vel bare tidligere kommentarer om at personer som jobber i politi og andre instanser er akkurat som alle andre (bare mennesker), og bruker stoffer som cannabis, og behandler folk etter trynefaktor etc.
Som jeg skrev, jeg vet om, ikke at jeg henger i de indre kretsene til
ArbeidsledigProletar
Skrytesak.

Du er/var en del av en aksjon og derfor gidda de de ekstra ressursene.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Skrytesak.

Du er/var en del av en aksjon og derfor gidda de de ekstra ressursene.
Vis hele sitatet...
Akkurat som jeg skrev tidligere! Håper, tror og forventer at folk får et litt annet syn på saken nå.
Sitat av bleh Vis innlegg
Det var mer en anekdote om at teksten var veldig livlig og fargerik, ikke ment som noe mer enn det. I tillegg til min feiltagelse om håndjern foran vs bak, my bad. No pun intended. Forelegget ditt skal du slippe å scanne, har sett nok av de triste brevene.

Forresten virket de ganske hyggelig i forhold til enkelte ransakelser som blir utført, intet rot i leiligheten og 1 time på glattcellen er himmel i forhold til 48 t som man lett kan bli sittende. Æ vil til bartebyen!


[COLOR="White"]nFF-abstinenser resulterer tydeligvis i mye unødig prat, sorry folks[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Kuleste kiddn bakerst i klassen du å, eh?
Fortjent. Blir du tatt med noe som er ulovelig, så burde de ransake mer enn bare leiligheten din. Ta dette fra en som har røykt i flere år, jeg er imot det.
Ja nå er alle trollene i skogen havna på frik gitt thi hi hi
Sitat av alphamale Vis innlegg
Hehe, Hva er det du egentlig mener eller vil?

Du mener jeg er uskikket til å jobbe som politi og at jeg burde si opp jobben min fordi jeg røyker på fritiden?

Jeg gjør en utrolig god jobb som politimann og er absolutt ute i de godes tjeneste, selv om jeg røyker på fritiden.

Lykke til med å finne ut hvor jeg jobber og hvem jeg er
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke at du er en politimann. Jeg tror du er et troll, og at jeg lett finner deg ved å lete under en av broene over Akerselva.
Sitat av alphamale Vis innlegg

Gjøre samfunnet en tjeneste? Hva snakker du om? Skader jeg samfunnet ved at jeg røyker cannabis? Fordi du er irritert/provosert av at jeg kommer unna med å røyke OG være politi gjør meg ikke til en skade for samfunnet.

En av mine beste venner dyrker cannabis til seg selv, så jeg får cannabis av han. Denne personen selger ingen ting til noen andre, så det er ingen vinningskriminalitet eller svartmarked som jeg støtter ved å røyke. Vennen min ville dyrket AKKURAT samme mengde uansett, så at jeg røyker og er politimann gjør vel deg bare provosert, ikke til et samfunnsproblem. Sorry
Vis hele sitatet...
Jeg var i utgangspunktet her positiv til en hasjrøykende politimann men *kremt* jeg stusser litt på opplegget ditt. Gjør du jobben din når du ser vekk fra en kriminell handling som fører til at du kan utøve en kriminell handling?

Det er vel knappest rart at folk blir provosert av en skev politimann som ler godt av at han har sin personlige dealer som produserer bare til ham og seg selv. Jeg får litt mafia-vibber. Hva gjør du om noen peiler seg inn på kompisen din? Stiller du på razzia og gjør jobben din da? Hvor mange av dere er det innen rettsvesen og andre statsformer som sitter med dealere som har beskyttelse i at de selger til mennesker innen instansen som skal stoppe dem?

For oss som sitter på utsiden og ikke kan gi sin dealer noen beskyttelse så blir dette provoserende ja.

Hadde dere marsjert i marsjen med uniform på hvert år så hadde jeg fortsatt å være positiv. Når dere lusker på bakrommet og gir dealere ekstra fordeler ved at de har dere i lomma fordi dere risikerer jobben for å bryte loven så klarer ikke jeg å være fornøyd med at mange i rettsapparatet røyker.
Sitat av Marisa Vis innlegg
Jeg var i utgangspunktet her positiv til en hasjrøykende politimann men *kremt* jeg stusser litt på opplegget ditt. Gjør du jobben din når du ser vekk fra en kriminell handling som fører til at du kan utøve en kriminell handling?

Det er vel knappest rart at folk blir provosert av en skev politimann som ler godt av at han har sin personlige dealer som produserer bare til ham og seg selv. Jeg får litt mafia-vibber. Hva gjør du om noen peiler seg inn på kompisen din? Stiller du på razzia og gjør jobben din da? Hvor mange av dere er det innen rettsvesen og andre statsformer som sitter med dealere som har beskyttelse i at de selger til mennesker innen instansen som skal stoppe dem?

For oss som sitter på utsiden og ikke kan gi sin dealer noen beskyttelse så blir dette provoserende ja.

Hadde dere marsjert i marsjen med uniform på hvert år så hadde jeg fortsatt å være positiv. Når dere lusker på bakrommet og gir dealere ekstra fordeler ved at de har dere i lomma fordi dere risikerer jobben for å bryte loven så klarer ikke jeg å være fornøyd med at mange i rettsapparatet røyker.
Vis hele sitatet...
Folk som er ansatt i politiet er også mennesker. Det må du ikke glemme.

Politifolk kjører for fort, parkeringsvakter feilparkerer, brannmenn brenner Grandiosa-er i stekeovnen på nachspiel osv.

Du ér ikke jobben din.


Og til slutt: 99% av norsk politi har ikke samme hverdag som gutta i Training Day.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Folk som er ansatt i politiet er også mennesker. Det må du ikke glemme.

Politifolk kjører for fort, parkeringsvakter feilparkerer, brannmenn brenner Grandiosa-er i stekeovnen på nachspiel osv.

Du ér ikke jobben din. .
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg var i utgangspunktet positiv og har ingen blåøyde forestillinger om politifolk som moralske overmennesker men det er problematisk at mennesker som via sin stilling har makt kan ordne seg slik at de og andre overgår loven i makt av sin stilling, noe jeg mener aktuelle politimann her gjør. Hadde han selv grodd hadde jeg hatt forståelse, da hadde han selv begått kriminaliteten, ikke beskyttet hva han i sin jobb skal behandle som en kriminell. Han gjør dog ikke dette, han har en gro-kamerat som jeg bare må anta føler seg rimelig rolig på at han aldri blir razziert da hans eneste kunde er en politimann.

Det er simpelthen urettferdig at han via sin jobb skal ha en slik fordel og jeg lurer på hvordan han forsvarer at han ikke gjør jobben sin når han står foran en kriminell handling som gavner ham.

Hvordan hadde du følt det Hr. Politimann om du sto i en rassia i ett hjem hvor ett menneske gror til seg selv og en venn og du VET at du selv gjør det samme men slipper unna grunnet din stilling?
"Det er simpelthen urettferdig at han via sin jobb skal ha en slik fordel og jeg lurer på hvordan han forsvarer at han ikke gjør jobben sin når han står foran en kriminell handling som gavner ham."

Livet er urettferdig. Noen har bedre fordeler enn det andre har. Slik er det bare
Sitat av Marisa Vis innlegg
(...)men det er problematisk at mennesker som via sin stilling har makt kan ordne seg slik at de og andre overgår loven i makt av sin stilling, noe jeg mener aktuelle politimann her gjør.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype?

Dersom en politimann blir tatt med narkotika utenfor tjeneste, så vil han jo få bot og mest sannsynlig miste jobben sin (med mindre det blir noe opplegg med AKAN).

Det er jo ikke slik at han tjener på å være politimann når det kommer til å kjøpe narko? Det er like ulovlig for ham som for deg.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Kan du utdype?

Dersom en politimann blir tatt med narkotika utenfor tjeneste, så vil han jo få bot og mest sannsynlig miste jobben sin (med mindre det blir noe opplegg med AKAN).

Det er jo ikke slik at han tjener på å være politimann når det kommer til å kjøpe narko? Det er like ulovlig for ham som for deg.
Vis hele sitatet...
En politi har i kraft av sin stilling makt. Hans leverandør nyter godt av å ha ett øre inne i politiet og hans sjans for å bli tatt for sin ulovlighet er mye mindre enn min sin som ikke har en politimann i lomma. Jo mer jeg tenker på det desto mindre forståelse har jeg for en politmann som (og her snakker vi ikke enkeltepisode, det er en konstant i hans liv) utøver slik ulovligheter når det gavner ham selv men som påpeker at om han tar andre for akkurat det samme så gjør han bare jobben sin.
Han gjør jo ikke jobben sin når han står og ser på en kompis begår ulovligheter og deretter drar fordeler av ulovligheten til å begå dem selv.

Han er som oss andre en simpel kriminell og i tillegg en uetisk dobbeltmoralist, men sjansen for at han draes inn på glattcelle som TS og flere av oss her har opplevd er så mininmal grunnet hans stilling og mulighet til informasjon/påvirkning at ja, jeg blir provosert....
Skjønner ikke at dere gidder å mate en lystløgner som elsker oppmerksomhet.

Dette er vel ingen politimann. Alphamale påstod tidligere at han hadde begått et drap i Oslo flere år tilbake. Den tråden ble raskt slettet."

Noe han ikke har giddi å kommentert engang. Lukter troll/lystløgner lang vei..
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Skjønner ikke at dere gidder å mate en lystløgner som elsker oppmerksomhet.

Dette er vel ingen politimann. Alphamale påstod tidligere at han hadde begått et drap i Oslo flere år tilbake. Den tråden ble raskt slettet."

Noe han ikke har giddi å kommentert engang. Lukter troll/lystløgner lang vei..
Vis hele sitatet...
Du har vel helst rett i det, jeg la merke til påstanden og mannens glatte overseelse av dette så jeg skal slutte å la meg provosere. Thanks man!
For det første. Dette innlegget var skrevet utrolig bra, og jeg følte meg virkelig underholdt når jeg leste. Ikke misforstå! Jeg mener det.

For det andre. Dette sjokket meg. Jeg røyker av og til i offentlighet, og når man er baked tror noen at folk ser på dem. Jeg røykte for en liten stund siden på gamle skolen min. Det var rundt 3 tiden om natten i en helg. Vi blazet med pipen min og hadde med oss muchemat og alt. Men de to kompisene mine fikk noia plutselig, og bare sa masse ting som, han i vinduet ser på meg! Jeg blir ikke paranoid i det heletatt, men jeg så heller ikke noe da. Så tilslutt blir de så creepa ut at vi måtte gå. Greit sier jeg, så drar vi hjemover. Jeg forstår når noen blir veldig bekymret for å bli tatt, men ærlig talt folkens. Hvem som helst kan røyke sigaretter, eller rulle seg en rullesigarett (om det er navnet da). Ikke noe ulovlig det? På avstand kan ingen se hva du røyker. Kanskje på kort hold kan de se at røyken er litt tykkere og hvitere enn den skulle vært for en sigarett, men på avstand tror jeg ikke det. Så hvorfor freake ut?

Og jeg er ingen ekspert, skal ikke ta på meg det. Men i MIN mening, så var din største og egentlig eneste feil å svare ja til at du hadde stoff på deg. De kunne jo ha sett hva som helst? Du kunne jo tatt deg en sigg og drukket litt cola? WTF? Mange som gjør det. Er heller ikke bombesikker på dette, men mener altså at politiet ikke kan bare si:"Jeg tror du har brukt et ulovlig rusmiddel. Jeg skal se hva du har på deg." Men om de spør, kan jeg få se i lommene dine? Eller om du svarer, ja jeg har ulovlig stoff på meg, så har de automatisk den retten. Så om purken kommer og spør, har du noe ulovlig stoff på deg? Svar nei, det har jeg ikke. Har du ID på deg? Nei, det har jeg ikke. De kan ikke bare gjøre som de vil. Da kan du klage på dem, eller anmelde dem for upassende bruk av makt f.eks. (kjenner ikke til begrepende, men sikkert noe lignende)

Det hadde hvertfall jeg gjort.

- Serenity
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Marisa Vis innlegg
En politi har i kraft av sin stilling makt. Hans leverandør nyter godt av å ha ett øre inne i politiet og hans sjans for å bli tatt for sin ulovlighet er mye mindre enn min sin som ikke har en politimann i lomma. Jo mer jeg tenker på det desto mindre forståelse har jeg for en politmann som (og her snakker vi ikke enkeltepisode, det er en konstant i hans liv) utøver slik ulovligheter når det gavner ham selv men som påpeker at om han tar andre for akkurat det samme så gjør han bare jobben sin.
Han gjør jo ikke jobben sin når han står og ser på en kompis begår ulovligheter og deretter drar fordeler av ulovligheten til å begå dem selv.

Han er som oss andre en simpel kriminell og i tillegg en uetisk dobbeltmoralist, men sjansen for at han draes inn på glattcelle som TS og flere av oss her har opplevd er så mininmal grunnet hans stilling og mulighet til informasjon/påvirkning at ja, jeg blir provosert....
Vis hele sitatet...
Det er jo du som er en forbanna hykler oppi alt dette. Det er ingen her i verden som har mer eller mindre rett til å være kriminelle enn andre. Du formulerer det som om det i utgangspunktet er greit å være kriminell, så lenge du ikke jobber med noe som gir deg en slags rådighet over andre mennesker.

Våkn opp; det er ikke greit å være kriminell. Samme om du er junkie, ordfører eller politiimann, vi stiller alle likt for loven.
Når vi er inne på politimenn som røyker,så har jeg en tidligere klassekamerat som dyrker og er politimann.Han selger ikke og holder det godt skjult.Har røyket med han maange ganger.
Trur nokk det finnes en del av disse innenfor politiet.
Sist endret av JayHova; 15. september 2011 kl. 20:37.
finnes mange innenfor politiet og tollvesenet som begår kriminelle handlinger og vinnings kriminalitet spess tollere...
venter fortsatt på svar fra alphamale om drapet? haha trollern
får trøste deg med at det ikke var på extrema outdoor du var på :P der fikk man 8k i bot uansett hvor mye man hadde og ble tatt med det er sick det.. lest også at det ble gitt ut noe rundt 970 tusen i bot elns.. 3-4 kompiser av meg fikk 8 k vær... sick....
Sitat av hideout Vis innlegg
"Kler oss i sivilt og kjøper 5gram hasj og arresterer vedkommende når vi ser hasjen." Du skriver det på en måte hvor det er fritt frem å tolke det som at dere faktisk går i sivilt rundt elva og spørr folk om å få kjøpe hasj, for så å arrestere dem, noe som selvsagt er strengt ulovlig for politiet..
Vis hele sitatet...
Da bryter isåfall oslopolitiet jobben jevnlig.Jeg veit med 100%sikkerhet at dem har denne praksisen.Det var i juli i sommer,etter jeg hadde vært på byen og skulle hjem så stoppa jeg innom oslo s og skulle ha en grammer hasj.Finner en dealer og står med bønna i hånda får og sjekke den ut,plutselig dukker det opp en annen kar som spør om 3g hasj.Med engang han får hasjen i hånda,så drar han fram skilt fra politiet og legger han i jern.Dette skjer hele tiden rundt oslo s.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Marisa Vis innlegg
Du har vel helst rett i det, jeg la merke til påstanden og mannens glatte overseelse av dette så jeg skal slutte å la meg provosere. Thanks man!
Vis hele sitatet...
Jeg har rett og slett bare oversett kommentarene dine. Jeg har svart på mitt syn og forhold til det du skriver, og har ikke noen tanker om å utdype det noe mer. At du tror jeg lyver gir jeg også blanke i, det er egentlig bare bra. At du blir provosert skjønner jeg litt, men verden ER urettferdig, og at jeg er så heldig at jeg har en sånn posisjon du aldri kommer til å komme i er egentlig bare synd for deg, og jeg bryr meg ikke om du føler det sånn. (Jeg husker egentlig ikke hva vi snakket om tidligere i tråden utenom at du er provosert,sur og misunnelig) (Jeg har sikkert røyket for mye) (hoho, UMAD?)

Hadde jeg vært et "troll" eller "en oppmerksomhetssyk unge" så hadde jeg vel vært mer aktiv i å få dere til å tro meg eller lyve videre? Jeg har skrevet om mine situasjoner og hva jeg opplever i min jobb, takk for meg i denne tråden
Sist endret av alphamale; 24. desember 2011 kl. 02:31.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil bare påpeke at politiet ikke har lov til å gå igjennom telefon eller elektronisk media uten en egen rettskjennelse fra en dommer, og den kan påklages. Samtidig som politiet på forhånd er påkrevet og ha spurt deg via skriftelig dokument om du frivillig gir tillatelse for søk, kontroll av telefon og andre e-medier.
Det finnes visse unntak for loven, men da skal det være direkte fare for liv og helse eller tilknyttelse til etterforskning som går under alvorlig organisert forbrytelse, eller rikets sikkerhet. Politi må også følge lover. Og Norge har noen av de mest konservative politilover i verden. Hadde man vert i Rio, hadde man like gjerne blitt skutt først som sist.
Sitat av exxon81 Vis innlegg
Vil bare påpeke at politiet ikke har lov til å gå igjennom telefon eller elektronisk media uten en egen rettskjennelse fra en dommer, og den kan påklages. Samtidig som politiet på forhånd er påkrevet og ha spurt deg via skriftelig dokument om du frivillig gir tillatelse for søk, kontroll av telefon og andre e-medier.
Det finnes visse unntak for loven, men da skal det være direkte fare for liv og helse eller tilknyttelse til etterforskning som går under alvorlig organisert forbrytelse, eller rikets sikkerhet. Politi må også følge lover. Og Norge har noen av de mest konservative politilover i verden. Hadde man vert i Rio, hadde man like gjerne blitt skutt først som sist.
Vis hele sitatet...
Hei. Kan du vise lovkilde på denne loven? Den var ny for meg gitt :-) Sist jeg sjekket, var dette regulert gjennom vanlige regler for ransaking.
@juster, det er regulert av lov om datatilsyn samt politilov... Se lovdata. Skal finne det frem i morgen...