Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 144917
Sitat av SD
Det virket også som om Desmond stusset over at de hadde klart seg 44 dager, kanskje fordi han trodde de ville bli smittet innen da.
Vis hele sitatet...
Virka litt som om han trodde de var smittet, og at han kunne bli smittet videre av dem, siden de hadde vert så lenge på øya.
Når det gjelder den nedtellingen så ser jeg for meg at det er en slags selvødeleggelses funksjon for den underjordiske basen, eller kanskje tilogmed hele øya. Den er laget sånn at hvis de som passer på basen blir drept, eller på en annen måte blir hindret i å passe på annlegget vil det ødelegges. Regner med at selvødeleggelsen også blir aktivert hvis noen skriver feil kode, og derav utsagnet, "I wouldn't do that if I where you" i forrige episode.

Når det gjelder de symbolene er jeg mer i tvil, er jo nokså sikkert at de representerer den "organisasjonen" som har laget bunkersen, men begynte også å lure på om det også kunne gi en pekepinn på hvordan gangene i bunkersen var lagt ut. Det speilsystemet han bruker ville jo vært genialt hvis det kunne brukes fra et svært sentralt sted i bunkersen (midten av logoen), og i så fall ville den måten å legge opp bunkersen på gi mening.

Jeg begynner også å bli i tvil om det virkelig er noen sammenheng mellom Desmund og han som stakk av med ungen til Claire (eller hva hun nå heter). Hmm, er det kanskje tre andre grupperinger på øya bortsett fra lost gjengen?

Jaja, er bare jeg som slenger ut ideer her. Hvem vet kanskje tar jeg helt feil, eller kanskje har jeg mer rett enn jeg tror? Kan ikke vente til vi endelig får vite nøyaktig hva som foregår på den øya.
Ut fra previewen av neste episode virker det som om "the others" som kom stormende på stranden er andre overlevende fra flystyrten. Bare jeg som fikk den vibben?
HVIT SKRIFT! Dere spoiler jo for stakkars folk som ikke har sett..

SPÅJLER: [color=white]Vi får jo et ganske greit pekekinn om når den bunkersen ble lagd...sjokoladen som Kate (som var ganske sexy når hu krabba i den ventilgreie <3) spiser het jo Apollo.. dvs rundt 1970...men herregud så spennende [/color]
Ingen i sitt rette sinn vil lese en Lost-tråd uten å forvente spoilere, så jeg gidder ikke kamuflere noe som helst =)

Men er dere sikker på at det kinesiske paret er fra korea? Jeg mener å huske fra tilbakeblikket at de kom fra Kina.
Quote fra Lost-Norge.net
I 1985 bombet en Fransk spesial gruppe en Greenpeace båt som skulle til Mururoa for å stoppe franske atomsprengingsforsøk. Navnet på den franske båten var "The Rainbow Warrior". Båten sank på Auckland, New Zealand.

Siden det hadde gått 16 år siden Rosseau, og forskerne kom til øya kan dette stemme bra viss en ikke går ut i fra at ting foregår akkurat i 2004/2005. 1985 + 16 år blir nemlig 2001.

En kan tenke seg til at den franske spesialstyrken var Rosseau, og de andre.
Dersom en velger å tro at serien tar plass i det tidsrommet vi lever i nå (2004/2005), blir 16 år tidligere rundt 1988/1989.

Dette var en periode da Frankrike hadde flere steder der de eksperimenterte med atomprøvesprengninger i Stillehavet. De franske forskerne i serien skal kanskje forestille den gruppen som prøvde å beskytte disse eksperimentene mot aktivister som var imot dette.
Den 27. Januar 1996 sluttet Frankrike med atomtestingen.
”Rainbow Warrior 2” ble satt i gang I 1989, det er akkurat 16 år siden. Dette stemmer bra med tidsrommet da aktivistene drev på sitt hardeste mot disse prøvesprengningene.

Vi vet at Rosseau, og de andre reiste fra Tahiti, som hadde en veldig sterk militær aktivitet på den tiden,og har vært utgangspunktet for flere operasjoner av det franske militæret i 80 årene.I mai 1985, like før ”The Rainbow Warrior” sank utenfor Auckland (NZ), var samme skipet med på å hjelpe å flytte befolkningen på rongelap øyene (marshall øyene),fordi de var utsatt for stråling fra Amerikanske prøvesprengninger i det området.
Marshall øyene ligger et par hundre kilometer fra kursen som fly fra Sydney bruker når de skal til Los Angeles (Den ruten flyet I lost skulle tatt), og kunne også ha vært de franske forskerne sin rute.
Marshall øyene ligger rundt 2/3 av avstanden til Australia, og 1/3 av avstanden fra Tahiti. Beliggenheten til disse øyene er nokså lik den ruten flyet i serien kom ut av kurs. (Rundt 2000 miles), og dette stemmer nokså bra med det tidsrommet forskerne brukte fra Tahiti før de grunnstøtte.

Marshall øyene ligger mellom Tahiti og new caledonia (To franske territorier).

En kan dermed konkludere med at ruten til forskerne og ruten til flyet krysser hverandre like rundt Marshall øyene.

Mange av disse øyene som ble brukt til prøvesprengninger har ligget aldeles øde på grunn av strålingen. Det er mulig at installasjonene som er på øya (Bunkeren med luken uten håndtak) er det som er igjen etter de som jobbet der.

Dette forklarer hvorfor det ikke er håndtak på utsiden av luken siden den er laget slik at folk som er ute ikke kan komme inn og utsette andre for fare. Det forklarer også hvorfor luken er så solid som den er (for å holde radioaktiv stråling ute).
Vis hele sitatet...
Dette er teorien jeg stemmer for. The Black Rock kan feks. være den usprengte atombomben som står skrevet om her: http://www.thebulletin.org/article.p...ar90danielsson

Det med at det også er franske folk på øya, og quarantine tegnet, stemmer også opp mot denne teorien.

Grunnen til "monsteret" og noe med isbjørnene kan være forsøk og/eller mutasjoner. En sterk radioaktiv ladning uten kontroll vil også virke inn på radioer og annet utstyr i fly.

Edit: Og siden serieutviklerne også har fortalt at alt har en naturlig forklaring, stemmer også denne teorien.
Det er jeg også ganske sikker på Croyfer. At de er kinesere altså.
De er ifra Korea.
Fra amazon.com, om DVDen:
a lottery winner; a father and son; a Korean couple; a pregnant woman; and others.
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å laste ned alle episodene og så se alle i et strekk. Blir jo ødelagt av dette.
Noen ideer om hva nedtelleren til Desmound er for noe?
Interessant teori, men sa ikke også Locke at det var minst 25 år siden han sist hadde sett en slik datamaskin (som han ble tvunget til å bruke). Det vil i så fall kludre litt med tidspunktet (med mindre Franske forskere foretrakk eldgamle datamaskiner)
The Black Rock var jo det sorte skipet som dynamitten var lagret i - det var jo ingen atombombe der...
Sitat av Croyfer
The Black Rock var jo det sorte skipet som dynamitten var lagret i - det var jo ingen atombombe der...
Vis hele sitatet...
Det stedet der trærne var veldig ødelagte, hva var det det het? The dead zone, eller noe slikt. Var det ikke der han mente?
Jeg følte at denne episoden bare dro ut om det vi allerede viste. Fikk ikke svar på noe nytt, men jeg den hjalp til å holde spenningen oppe

Rossau snakket jo om at de andre ble syke, samme som kanskje desmound frykter.
Det med atombomber virker fjernt, men teorien bør ikke forkastes helt.

Dersom han bor i et sted som skal beskytte mot atombomber, vil han være trygg, men det ville skade øya, og følgelig vil radioaktiv stråling på mat og mennsker være en konsekvens. Sikkert det han mener med sykdom og quarantine. Dessuten spør han "is the world still out there" som i "har de sprengt atombombene ennå?" eller noe sånt.

Satt og tenkte litt på gamle episoder, så gjennom et par, husker han ene duden som fikk de utslettene når de spilte golf. Kanskje han fikk det viruset selv om det ikke ble noe stor sak ut av det da.

Grunnen til at Desmond blir litt glad når han spør "are you him" må være at han tror det er personen som skal komme å redde han og fortelle at det er trygt å komme ut. Det er mulig det er noe galt med han så mye medesin som han skyter i seg hver morgen.

En vill teori, men det ikke mange konklusjoner som virker mye mer troverdige foreløpig.

Forresten: Er det mulig at Ethan var den andre som bodde med Desmond? Du ser jo at det er køyeseng der, det er jo lagt opp til to personer. Tviler på at den sengen er tilrettelagt "him" da denne personen enten skal hente han ut, eller fungere som en slags "avløser".
Sist endret av SD; 30. september 2005 kl. 00:03.
Den teorien tviler jeg på stemmer..

Hvorfor skulle de ha APOLLO-sjokolader i 1989? Apollo var selvfølgelig dritpopulært etter USA hadde vært på månen rundt 1969..

Forresten, den sykdommen kan jo være de som hører hvisking? At de blir gale av det osv, "the french chick" skjøt jo Alex osv...
Lost ja. Jeg gleder meg til alle sesongene er ferdig, da kjøper jeg dvd-kolleksjonen og tar en maraton. Tror gjerne det fungerer bedre på abstinensproblemene jeg får etter èn endt episode..

Forøvrig kan det nevnes at "the french chick" har faktisk okkupert øya i x antall år, hun har måttet gjemt seg for et monster og hørt folk hviskre.

Det i seg selv å ikke kunne sosialisere seg, gjør folk gal etter en viss tid (spørs hvor bristepunktet er).
alle er rusa på diverse soppvarianter dem har funnet i skogen rundtforbi.. dermed har dem hallisugener. alt er en illusjon.. dette får du først vite om enda ganske mange episoder
Det jeg ikke skjønner her er: Hvor gammel er egentlig Jack? Hvis Desmond har vært nede i tingelingen siden åttitallet, liksom. For meg føltes det som om at Jack og Desmond møttes kun noen få år før øya. Liek, 96/97 eller noe...
Sitat av charzer
Det jeg ikke skjønner her er: Hvor gammel er egentlig Jack? Hvis Desmond har vært nede i tingelingen siden åttitallet, liksom. For meg føltes det som om at Jack og Desmond møttes kun noen få år før øya. Liek, 96/97 eller noe...
Vis hele sitatet...
Nå vet vi strengt talt ikke om Desmond har vært der nede siden 80-tallet eller om han har kommet senere som en avløser av noe slag. Jack virket heller ikke for meg over 20 år yngre i det flashbacket med Desmond, og dermed tviler jeg på at han har vært der så lenge. Han sier jo "see you in another life, brother".
jeg skal hjem å se episode 2 når jeg slutter på skolen, men kunne ikke la være å lese alle spoilerne her =D er en å sinnsykt bra serie
Noen som vet hva den sangen heter, den som ble spilt da Jack gikk ned...
Black rock er jo galionen som lå strandet inne på øya.

Det er jo ingen som er syke da. Mye muffens rundt den luka nå og det gjorde ikke saken noe bedre at det kom en gjeng med overlevende i den siste episoden...
La også merke til at de hadde laget seg våpen av bambus og andre ting..Har de kommet over andre dyr/vesen o.l. som de måtte ha forsvart seg for siden de hadde disse våpene?
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av eXeFic
Noen som vet hva den sangen heter, den som ble spilt da Jack gikk ned...
Vis hele sitatet...
http://www.have-dog.com/lost/
Vet ikke om det har blitt postet før men LOST begynner på Tv Norge 19 Oktober med en oppsumerings episode, så Onsdag 26 oktober begynner sesong 2..

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=291803
Sitat av r33l
La også merke til at de hadde laget seg våpen av bambus og andre ting..Har de kommet over andre dyr/vesen o.l. som de måtte ha forsvart seg for siden de hadde disse våpene?
Vis hele sitatet...
Havnet de på den samme øya dem var, så var det jo både isbjørner og villsvin der
Sitat av eXeFic
Noen som vet hva den sangen heter, den som ble spilt da Jack gikk ned...
Vis hele sitatet...
Er det denne du tenker på The Mamas And The Papas - Make Your Own Kind Of Music?
Den er i hvertfall kul!!!
Sitat av windozer
Er det denne du tenker på The Mamas And The Papas - Make Your Own Kind Of Music?
Den er i hvertfall kul!!!
Vis hele sitatet...
Han tenker på Mama Cass Elliot - Make Your Own Kind Of Music.
http://lost-media.com/modules/copper...entation18.jpg

Spoiler?

Også, ny manus-scan her (episode seks :S): http://www.oceanicflight815.com/ (klikk barkode og skriv 'theislandiswaiting')

[COLOR=White]OMG ZOMBIER[/COLOR]
Sist endret av GrooveTub; 1. oktober 2005 kl. 17:17.
Liten spoiler:

[COLOR=White]Jeg tror de på stranda var noen fra bakdelen av flyet, som kan ha blitt syke.[/COLOR]
Sist endret av xuzo; 1. oktober 2005 kl. 18:07.
One of the good guys
2rs1's Avatar
hmm.. mye mulig litt crazy, men hva om han vennen til hurley (på mentalsjukehuset) har blitt trent opp av en slags organisasjon. Desmond må taste inn koden for at øya ikke skal destrueres (evt. det som noen vil at andre ikke skal finne). Denna vennen til hurley ble hjernevasket og det eneste han kunne var dem talla, han skulle passe på øya. Han endte opp på mentalsjukehus sammen med hurley. gudene (evt. skribentene) vet hva som har skjedd der og hurley fikk da vite tallrekken aka. koden. Når desmond sier "are you him?", da kan det være at det faktisk er hurley som er "him" og hurley skal på ene måte avløse han.

hmm.. forsåvidt litt merkelig at koden skulle stå på utsiden av bunkersen. Når locke sitter over luka og sier "I've done everything you've asked for".. han kommer ikke inn for at han ikke er "him".
Godt mulig han svarte som er på bildet GrooveTub postet er mannen til ho som jack snakket med på stranda i en litt eldre episode. Ho som mente at mannen var i live en plass (han satt i den bakerste delen av flyet)
Sitat av GrooveTub
http://lost-media.com/modules/copper...entation18.jpg

Spoiler?

Også, ny manus-scan her (episode seks :S): http://www.oceanicflight815.com/ (klikk barkode og skriv 'theislandiswaiting')

[COLOR=White]OMG ZOMBIER[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Hahaha! "Life-challenged"
Kommer lost i natt eller i morgen?
Lost kom i natt.
Lost.S02E03.HDTV.XviD-TCM


PS: Lost.S02E04.HDTV.XviD-TCM er samme releasen, men den er mistagged.
Fikk mange svar i denne episoden. I alle fall nesten svar. Jeg må si jeg tror på teorien til Jack om at Desmound bare er en brikke i et eksperiment...
Sitat av Croyfer
Lost kom i natt.
Lost.S02E03.HDTV.XviD-TCM


PS: Lost.S02E04.HDTV.XviD-TCM er samme releasen, men den er mistagged.
Vis hele sitatet...
Lost.S02E03.HDTV.XviD-TCM[NUKED:out.of.sync.just.before.8.min]
Lost.S02E03.REPACK.HDTV.XviD-TCM

Den skal dere laste ned. Alt annet er ute av sync.
Lost.S02E03.REPACK.HDTV.XviD-TCM [NUKED] still.out.of.sync.try.again
Lost.S02E03.PROPER.HDTV.AC3.5.1.XviD-UMD [NUKED] first.one.min.pdtv

Jaja, får vel bare vente på noen andre releaser.
mmm.. En VCD release som ikke er nuka på TB.
En ting jeg lurer på er at på trailern til sesong 2 så står det "De er ikke de overlevende de trodde de var?" Hva betyr det?

fikk en del svar men lurer på hvorfor de slapp ned hu dama ned til "fangene"? og åssen viste hu at de var på fly 815?
Sist endret av frgz; 6. oktober 2005 kl. 13:52.
En annen ting jeg lurer på er at i flashbackene som vi ser av Locke så ser vi at han går?men det gjorde han ikke ETTER at han hadde tatt ut lungen sin...og ikke når han setter seg på flyet...hva skjer i mellomtiden som gjør at han ikke kan gå?
Last ned den som heter real.repack, eller repacken med en fix i tillegg. Både repacken og orginalen til tcm er nuked, men fixen fikser repacken.

spoiler ep3:
frgz: Alle de som tok dem til fange var også på flyet. Hun samarbeidet med de som tok dem til fange for å finne ut hvem de var. Vet ikke hvorfor de blir holdt innestengt, men de frykter vel noe ved dem. Vet ikke hva enda.
Faktisk så er real.repack og nuked [out.of.sync.from.23.00-end.of.segment].
får ikke fixen til å virke skikkelig heller..
bah.

noen som har link til en release som ikke har sync problemer?
pm meg.

edit: fant en n¨å
Sist endret av snoopg; 6. oktober 2005 kl. 16:04.
Sitat av snoopg
får ikke fixen til å virke skikkelig heller..
bah.

noen som har link til en release som ikke har sync problemer?
pm meg.

edit: fant en n¨å
Vis hele sitatet...
kunne liksom ikke sagt hvem du fant også da?
"Lost.S02E03.HR.HDTV.AC3.5.1.XviD-CTU" funker skikkelig. Men som du ser så har den 5.1 lyd og tar derfor større plass, 720MB.
Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM [NUKE] [ out.of.sync.from.23.00-end.of.segment ]

Jeg lastet ned denne og la ikke merke til out of sync. Sikkert grunnen til at den ble nuked, unnuked så nuked igjen ? Anbefaller denne inntil LOL får ut fingern
sorry at jeg glemte å si hva det var, ingen andre enn denne funker hos meg

Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM.avi

funker hos meg med vlc iallefall

lol kommer ikke med release btw. er iallefall det jeg har hørt av mange
Sist endret av snoopg; 6. oktober 2005 kl. 16:26.
"Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM" funker fint den for "vanlige" folk. Er bare senen som er litt kresen når det gjelder sync
men den med .avi bak funker helt supert, mye bedre enn den du prater om klovnen
Det er bare tull å nuke Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM... Den er fin, selv for "uvanlige" folk:P

Nå står det Lost.S02E03.REAL.REPACK.HDTV.XviD-TCM was pred 3h 30m 41s ago in TV [06.October] (Nuked: out.of.sync.10-15seconds)

</offtopic-scene-tull>
Sist endret av utmeldt; 6. oktober 2005 kl. 16:44.