Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  840 203283
Jeg har en glassbong jeg har kjøpt på en Headshop (liten og rød, men påskriften "Amsterdam"). Når jeg røyker av den, pleier jeg å bruke aluminiumsfolie, legger den over "graven" der man plasserer potten, og stikker noen få hull i folien med en nål. Finnes det et bedre alternativ enn folie, for å forhindre at potten faller ned i åpningen?
Du kan bruke en rist som du finner i en vask så tilpasser du en slags fôring med aluminiumsfoile rundt slik at det passer bra i brønnen på bongen.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Du kan bruke en rist som du finner i en vask så tilpasser du en slags fôring med aluminiumsfoile rundt slik at det passer bra i brønnen på bongen.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha

Da jeg leste denne tråden, blei jeg inspirert til å gjøre et forsøk på å lage en trepipe av matriell fra den lokale skogen.

Hvis noen er interesserte i min oppskrift, her er en kort gjennomgang:

Jeg tok utgangspunkt i en pipeoppskrift på nettsida Bongoland (http://knarkkorven.magiskamolekyler..../woodpipe2.php), men til slutt ble fremgangen en litt annet, og etter min mening vel så bra!

Dette trenger du:
1 stk trepinne (rund, lengden har ikke så mye å si så lenge den er lengre enn 5 cm. med en radius på ca 1,5 cm)
1 stk metallrør (rundt 6-10 cm langt, med en radius på 0,5 cm)

Fremgang
1: Borr et tjukt hull i toppen av trepinnen slik at hullet nesten dekker hele toppen (ikke ulikt slik en pipegrav ser ut). Dette er punkt "A"
2: Borr et tilsvarende hull litt lengre ned på pinnen, slik at de to hullene nesten danner en "L". Dette hullet må selvfølgelig være mye tynnere, akkurat tykt nok til at metallrøret kommer inn i det. Dette er punkt "B"
3: Husk at du ikke må borre tjukt helt inn til hverandre, da vil ikke pipa funke. Du må stoppe begge hullene før de møter hverandre, og deretter skifte den tingen du borrer med fra tjukk til tynn. Borr et tynt hull i modten av begge de tjukke helt til de to tynne gangene møtes.
4: Sag/kapp av underdelen av pinnen, så langt at alt du ikke trenger er borte.
5: Dytt metallrøret inn i punkt B, så langt det kommer
6: Plasser tobakken/hasjen/potten din i punkt A, tenn den opp, og ha det koselig!

Lykke til!
Hei og hå, første post

her er litt fra rørsjappa. ca 200kr i nesten ferdige lengder ^^

for å være nøyaktig; 1x langt foma sentralstøvsuger-rør, 1x y-splitt i samme dimensjon, valgfri vinkel. 1x skjøtestykke som gjør at når man legger 2xlokk til blir herligheten tett, og man kan bore et hull til 1xtynn vannrør på topplokket, sette disse nå to delene til sammen og voilà
▼ ... noen uker senere ... ▼
Slang nettopp opp disse 2 på Norcan også, men deler de med dere også, da kanskje ikke alle er innom der;>

Den deilige ROOR bongen min
http://img683.imageshack.us/img683/2623/img0278tn.jpg

Ett lite milkshot:

http://img715.imageshack.us/img715/833/img0280sh.jpg

Peace
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av møkk Vis innlegg
håper at alle andre som har hjemmelaga bonger bidrar til å opprettholde litt kvalitet i tråden (Det er ikke vits å legge ut 10.000 flaskebonger som er så å si identiske.)
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tenkte jeg kunne bidra med en aldri så liten sak med flere gode sider enn det den faktisk er ment for.

I anledning anskaffelse av nytt slipsett (Dette er en type slipsett: http://kptnaturfag.no/shop/12200) som hovedsaklig skal brukes til destillering av salpetersyre og slikt, fikk et par kompiser og jeg en veldig god idè, vi skulle lage en ny hjemmemekket bong av det nye settet.

Vi lette gjennom alle delene i slipsettet og kom frem til to deler vi skulle kombinere.
En kraftig Liebig samt en glassdel som i all enkelhet ser ut som en glasskran med to åpninger.
Disse to ble satt sammen med lerrettape til noe som så slik ut:






Den ene åpningen ble tapet igjen slik at det andre kunne brukes som kickhull.
Etter at brønnen var klargjort fikk en ung, men erfaren urtenyter, æren av å "ta hinna på" bongen.
Til min store forskrekkelse begynte fyren å hoste som besatt før han sendte den videre til nestemann.
Hans reaksjon ble egentlig enda værre.

Da ble den min tur og jeg må si at jeg ble mildt sagt forskrekket!
Det var uten tvil den aller heftigste bongen jeg noen gang har prøvd og de andre var helt enige, men den var nok ikke like ille som den frostbongen som ble testet for en stund tilbake.
Men til min store glede er det enda en positiv ting med den ettersom den er en Liebig-kjøler; den kan også brukes som frostbong som dere kan se.
Det er bare å helle i kjølevæske i der kjølevannet skal fylles på, og dersom man ønsker det kan man til og med koble på en pumpe for skikkelig sirkulasjon i kjølevannet!

Tviler på at noen av dere vanlige freaks noengang gidder å lage en lik en, men jeg vet om et par på pyro-forumet som kommer til å sette pris på denne.
Hehehe!!
Der har du den! Tror nesten jeg må gå til annskaffelse av noen nye slipsett deler snart jeg Frostvæske, fryser og pumpe må jo være heftige saker. Står midlertidig uten godt kamera, men skal prøve å laste opp ett par bilder så fort jeg får det tilbake, av div. saker som passer bra i denne sammenheng Peace Out Nitro!
Sist endret av BlueStarPyro; 15. september 2010 kl. 13:13.
Jeg vil anbefale alle som ikke har noe papir, bong, piper eller annet utstyr men fortsatt keen på å få en koselig kveld prøve Waterfall bong. Jeg har selv brukt den andre ganger som "nødsproviant" da jeg synes den funker ekstremt bra!
Sitat av gilde Vis innlegg
Jeg vil anbefale alle som ikke har noe papir, bong, piper eller annet utstyr men fortsatt keen på å få en koselig kveld prøve Waterfall bong. Jeg har selv brukt den andre ganger som "nødsproviant" da jeg synes den funker ekstremt bra!
Vis hele sitatet...
Blir jo nesten det samme som å røyke "bøtte". Samme prinsipp ihvertfall(vann skaper vakum som trekker inn røyken).
Waterfall skaper, etter min mening, en jevnere trekk så synes røyken blir skikkelig tykk og fin.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tips for rist: Hvis du har noen øreplugger du ikke bruker(f.eks de som følger med iPod), så kan du åpne de og ta ut den metall-rista. Funker veldig bra! Og da slipper du uroe deg for alzheimer pga. folie
Tips: Brenn den godt før du bruker den, så får du dampa vekk eventuelle kjemikalier/overflatemidler
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tenker på å kjøpe meg en liten pipe. Har sett noen på shangri-la til en grei pris, er disse OK? Eller burde jeg heller bestille på nett?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av svrkrun Vis innlegg
Tenker på å kjøpe meg en liten pipe. Har sett noen på shangri-la til en grei pris, er disse OK? Eller burde jeg heller bestille på nett?
Vis hele sitatet...
Bestill på nett, shangri-la er overpriset.
www.grasscity.com - billig, mye bra utstyr
www.everyonedoesit.com - stooort utvalg, merkevarer, masse bra
www.growhigh.co.uk - billig, masse rart, rask levering
Sist endret av lex123; 6. november 2010 kl. 15:54.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ønsker å kjøpe en glassbonge med diffuser og perculator.

Har noen tips til bra kvalitets glassbonge med diffuser og perculator? Til en pris under 1000lappen.

Rimelig digg viss noen har noen bra tips
Sitat av lex123 Vis innlegg
Bestill på nett, shangri-la er overpriset.
Vis hele sitatet...
Har fundert litt over den tankegangen, og tror jeg lander på et standpunkt som lyder slik:
Hvis enkelte butikker i Norge velger å importere og selge produkter som bygger oppunder en alternativ livsstil med den bekostning at varene er dyrere(er dette på grunn av importen?), er det ikke bedre å støtte dem og heller betale litt ekstra for å skape en bransje rundt det og eventuelt øke oppmerksomheten nevnte livsstil får?

Selv har jeg ikke mulighet til å bestille på nett, så har liksom ikke det alternativet uansett, men tenker kjøpe en glasspipe på Shangri-La eller Scorpius. Rundt hundre kroner om jeg ikke tar feil? Er da ikke så fryktelig ille?

Det skal sies at jeg ikke vet noe særlig om hvordan disse butikkene fungerer og ter seg, da jeg faktisk aldri har vært innom noen av dem, kun besøkt på nettet. Men jeg retter altså spørsmålet mot tanken om bransjen da.

Kom gjerne med tilleggsinformasjon eller forklar meg hvorfor jeg tar feil .
skal bestille denne i mårå
http://weedshop.no/liten-vannpipe-p-48.html
Sist endret av Towelie94; 28. november 2010 kl. 18:56.
En kamerat har en slik bong.
Den ser muligens liten og beskjeden ut, men den fungerer mer enn godt nok.

Men den har en svakhet.
Gjengene på loomet er nokså skrøpelige så du må være forsiktig når du skrur det av og på.
Da var julegavene til meg selv kommet
Rundt 500 kr totalt(bong, glassbowl, papir, cones, knaster, rister, lightere, og annet)
http://bildr.no/thumb/768504.jpeg
http://img338.imageshack.us/img338/4548/img0392wr.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Sist endret av Revbatim; 29. november 2010 kl. 22:47.
er weedshop.no treige med og sende ut pakker? Bestilte den 28 nov og det tar 2-4 dager før den er framme, men på ordre historikk står det (venter) noen som vet om den er sendt selv og det står venter?
Sitat av gilde Vis innlegg
Jeg vil anbefale alle som ikke har noe papir, bong, piper eller annet utstyr men fortsatt keen på å få en koselig kveld prøve Waterfall bong. Jeg har selv brukt den andre ganger som "nødsproviant" da jeg synes den funker ekstremt bra!
Vis hele sitatet...
Herregud, det så ut som et rush til de grader.
Sist endret av Løken; 1. desember 2010 kl. 14:05.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
snipsnap
Vis hele sitatet...
Den bongen var mildt sagt fet! Fin pris også, hvor bestilte du fra?
Sitat av svrkrun Vis innlegg
Den bongen var mildt sagt fet! Fin pris også, hvor bestilte du fra?
Vis hele sitatet...
Bestilte bongen herfra: http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=2031

Du må nesten kjøpe en bowl/brønn til å ha ved siden av, den som fulgte med har aaalt for liten kapasitet(ikke plass til en porsjonssnus, engang-ikke at jeg ville røyka det, men, bare for sammenligning :P).
Selv kjøpte jeg denne: http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=7133

Den er ca 5 cm høyere enn en 1,5l Cola-flaske, hvis du skal få danne et inntrykk av størrelse. Men den funker fett, da
Sitat av Towelie94 Vis innlegg
er weedshop.no treige med og sende ut pakker? Bestilte den 28 nov og det tar 2-4 dager før den er framme, men på ordre historikk står det (venter) noen som vet om den er sendt selv og det står venter?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk min pakke på 3 dager. Kjøpte den lille vannpipen du linket til blant annet.
ok får håpe jeg får den i mårå da.
uten og ha lest igjeenom 30sider så lurer jeg på:

er det mulig og lage en " helse riktig " bonge ? uten avgasser og den slags.?a

takker for inspill.
Sist endret av ivingman90; 2. desember 2010 kl. 23:53.
Les igjennom 30 sider(neida, det står på ca hver side), så finner du mange forklaringer på hjemmelagde bonger.
Sist endret av STUKETRYNE; 2. desember 2010 kl. 23:59.
fanten hjemme dreid brønn i rustfritt stål i skuffen idag.

jeg lagde den for 2 år siden. og jeg bruke sikkert en del kjøleveske og kobberpasta når jeg dreide.
hvordan kan jeg rense den?

altså hvordan få vekk kobberpasta/kjølevæske og alt annet dritt som sikkert er på den?

takker for svar !
Sist endret av ivingman90; 4. desember 2010 kl. 20:58.
Du kan prøve å koke den, eller hive den i peisen og la den stå noen timer. Kanskje også det funker å bruke noe løsemidler(aceton, alkohol eller annet)
Kom over ordet "zong", i russammenheng. Først trodde jeg noen hadde feilstavet "bong", men skjønte videre (ved å google) at dette faktisk er et reelt røykeverktøy. Så mitt spørsmål blir; Har noen prøvd det? Er det magisk? (Det virker magisk)
Sitat av ivingman90 Vis innlegg
fanten hjemme dreid brønn i rustfritt stål i skuffen idag.

jeg lagde den for 2 år siden. og jeg bruke sikkert en del kjøleveske og kobberpasta når jeg dreide.
hvordan kan jeg rense den?

altså hvordan få vekk kobberpasta/kjølevæske og alt annet dritt som sikkert er på den?

takker for svar !
Vis hele sitatet...
Aceton funker nok greit det fordamper hvis ikke jeg tar feil
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjøpte denne: http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=2809 i julegave til meg selv. Håper og tror den vil levere
Hva står det på pakker fra everyonedoesit? Er det ganske anonymt?
Ja anonymt som bare det. Står med avsender EDIT på en brun pakkeske.

Fikk ikke til å redigere, men her er det jeg skulle skrive:

Banktransaksjonen blir merket med "URT1 Limited" så du slipper at det står noe muffens på kontoutskriften din
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan er det å røyke fra steam roller? (Ganske sikker på at det er det riktige navnet, altså liten glasspipe-ish greie).
Har ikke lest hele tråden, so Im sorry hvis det har blitt skrevet før.

Er det noen som har en oppskrift på en hjemmelaget bong uten bruk av myke metaller(alufolie)?
Vi kaller det fortsatt jordhuga! Alt du trenger er litt plen eller jorde, grav 15cm grop og en 10cm renne nedover til nærmest rot av et tre. Ha med en bit av hageslange, eller bruk en avbarka grein til å legge i renna. Legg tilbake jord og evt gressplen over renna og tråkk godt til. Prøveblås begge veier for å finne evt sammenraste steder, el småstein du ikke vil ha i kjeften. Denne smaker best 1ste gangen, trekk lodd eller lag flere. Ha i en god klump petterøes el annen rullings i bånn av fyre hølet, men pass på så det ikke blir tett. Stedet du skal suge i deg røyken kan du velge sjøl. Bruk en bit av skjorta di om du er redd for feite meitemark. Har gjort dette både høst og vår, men ingenting smaker som sommermornings, etter en sval sommernatt!!
Det er vel kanskje litt vanskelig å lage nå, bingobong?

http://www.homemadebong.com/
Sitat av Introspection Vis innlegg
Kom over ordet "zong", i russammenheng. Først trodde jeg noen hadde feilstavet "bong", men skjønte videre (ved å google) at dette faktisk er et reelt røykeverktøy. Så mitt spørsmål blir; Har noen prøvd det? Er det magisk? (Det virker magisk)
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd en zong vann-bong, men ut fra bildene ser det ut som en helt vanlig vannpipe, men med en litt "forvridd" hals, som kan se litt ut som røyk.
Så jeg vil gjette på at det er minimale forskjellen på en zong og en vanlig vannpipe, om noe i det hele tatt, tror jeg dette er innbilning.
▼ ... noen uker senere ... ▼
heei nåken som vett kor di sende Vortex Gravity bong i postoppkrav?? hadde vert digg me svar =)
Sitat av painmaster Vis innlegg
heei nåken som vett kor di sende Vortex Gravity bong i postoppkrav?? hadde vert digg me svar =)
Vis hele sitatet...
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=4457

Beste, Billigste, Kjappeste og Mest anonyme etter MIN erfaring.
Sitat av Highness Vis innlegg
Hvordan er det å røyke fra steam roller? (Ganske sikker på at det er det riktige navnet, altså liten glasspipe-ish greie).
Vis hele sitatet...
Funker jo som en liten bong uten vannkjøling. Kan bli litt grov med store strekk mao.
Sitat av painmaster Vis innlegg
heei nåken som vett kor di sende Vortex Gravity bong i postoppkrav?? hadde vert digg me svar =)
Vis hele sitatet...
Sitat av pedagogen Vis innlegg
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=4457

Beste, Billigste, Kjappeste og Mest anonyme etter MIN erfaring.
Vis hele sitatet...
Everyonedoesit sender ifra England, de kan ikke sende post-oppkrav. Du må betale før de sender pakken. Ganske sikker på dette.
Hei, har lest ganske mange sider i denne tråden nå(7-8), men føler ikke at det er verdt å se gjennom alle, når noen kan gi meg et svar med en gang. Jeg er helt noob når det gjelder å røyke. Jeg klarer ikke å røyke en vanlig røyk uten å hoste. Men jeg har kjøpt meg denne bongen: http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=1826.
Denne skal brukes til å røyke Salvia. Jeg har lest veldig mye om Salvia, og skal ha med meg noen venner når det skal prøves. Jeg er også 20 år, om dette skulle være viktig å vite.
Dermed har jeg spørsmålene mine:
1. Hvordan bruker jeg denne bongen?
2. Skal jeg knuse salvia-bladene og ha det i det stedet jeg har ringet rundt? Skal jeg deretter tenne på salvia'n?
3. Hva brukes det hullet bak pipen til?
4. Er pipen for liten til å røyke salvia-blader?

http://i54.tinypic.com/2m2ddva.jpg

Setter veldig pris på informative svar
Sist endret av posco; 31. januar 2011 kl. 23:34.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
posco: Du legger salvia i der du har ringet rundt, så holder bongen ca slik at tommelen din dekker for det hullet som er bak. Sett så munnen din mot enden av røret på toppen, tenn på salviaen og innhaler.
Du kan fjerne tommelen fra hullet mot slutten for å få i deg det siste av røyken i bongen.
I salvia sitt tilfelle skal du holde røyken på lungene så lenge som overhodet mulig, 10 til 20 sekunder om du klarer.
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Everyonedoesit sender ifra England, de kan ikke sende post-oppkrav. Du må betale før de sender pakken. Ganske sikker på dette.
Vis hele sitatet...
Jepp. Fikk ikke med meg at det var snakk om postoppkrav
Sitat av Dodecha Vis innlegg
posco: Du legger salvia i der du har ringet rundt, så holder bongen ca slik at tommelen din dekker for det hullet som er bak. Sett så munnen din mot enden av røret på toppen, tenn på salviaen og innhaler.
Du kan fjerne tommelen fra hullet mot slutten for å få i deg det siste av røyken i bongen.
I salvia sitt tilfelle skal du holde røyken på lungene så lenge som overhodet mulig, 10 til 20 sekunder om du klarer.
Vis hele sitatet...
ok, takk Skal jeg også fylle opp "boblen" i pipa med vann?
Sitat av posco Vis innlegg
ok, takk Skal jeg også fylle opp "boblen" i pipa med vann?
Vis hele sitatet...
Vann+is, så får du smooth hit ^^
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Vann+is, så får du smooth hit ^^
Vis hele sitatet...
Ait^^ Er det uhygenisk å bruke samme pipa? Eller har det ingenting å si? Og når man har fyrt opp salvia'n, kan den brukes "bare" til en person da?
Er vel ikke noe mer uhygienisk enn å dele en sigarett. Altså, ting som smitter ved dråpesmitte kan smitte -> Herpes simples, HPV, AIDS/HIV, Mononukleose(kyssesyken), etc. Med andre ord: Ikke farligere enn å dele flaske/sigarett. Så lenge vennen din ikke har noen av overnevnte sykdommer er det ikke "farlig".
Så lenge man røyker med folk som ikke grapser over hele munnstykket på bongen går det bra.
Det er ikke meningen at man skal tre hele kjeften over bongen når man røyker.