Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 518585
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av mp34567
Disse fast spikra dørene må det da være mulig og få opp? enten ta med seg en hammer og dra ut spikra (med mindre de er skytt inn med spikerpistol) eller rett og slett bruke brekkjern og bende hele døra opp?
Vis hele sitatet...

Bare å riv i det, de sitter ikke så godt



Evig mange fete bilder Må få hosta opp filmen snart !
Sitat av Pumpkin
Må få hosta opp filmen snart !
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke noe problem med videohosting, bare å legge den på Rapidshare.com, eventuelt også youtube.com
Kanke de blitzerne okkupere lier sykehus istede a?
Dette fikk meg til å tenke litt på noe mamma fortalte meg en gang.
Fra da hu gikk på husflidskolen eller noe, og en gang ble de bedt om å komme til Reitgjerdet for å danse med de innlagte (var vel 77, året før den beryktede "flukten"), noe de gjorde.

Mamma fortalte at det er ingenting som å danse med en svært neddopa, eldre mann som var veldig tung i kroppen og ikke med i det hele tatt og som var innlagt på en anstalt som Reitgjerdet :P


Har planer om å besøke Lier til våren / sommeren.
Kan bli interessant dette.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av smeltelim
Vis hele sitatet...
Faen, sjekk blodet på veggen da....
Rullestolen ser ut som en toalettrullestol?
Det er det eneste logiske jeg kommer på.
Sitat av NirvanaPadda
Faen, sjekk blodet på veggen da....
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at blodet er ekte...sikkert bare noen ungdommer som har moret seg
Dette virker som en veldig spennende plass.. Er ikke noen som sitter på noen filmer?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Det er en del/noen par med filmer i denne posten (tror jeg ), og hvertfall endel i forskjellige poster på www.paranormal.no...



EDIT: En her: http://home.no/halsen1/10042006010.avi
En av de som var med gjorde meg oppmerksom på ett av bildene

http://bilder.smeltelim.net/bilder/d/282-2/DSC01514.JPG
(bildet er klikkbart)

På alle bildene med sånn mystisk tåke var det fotografen som blåste frostrøyk foran kamera med vilje, men på bildet over ser man at tåka er helt der nede og ikke fra han som tok bilde, vi andre som var der sto bak han. Det er litt creepy spør du meg
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av smeltelim
En av de som var med gjorde meg oppmerksom på ett av bildene

http://bilder.smeltelim.net/bilder/d/282-2/DSC01514.JPG
(bildet er klikkbart)

På alle bildene med sånn mystisk tåke var det fotografen som blåste frostrøyk foran kamera med vilje, men på bildet over ser man at tåka er helt der nede og ikke fra han som tok bilde, vi andre som var der sto bak han. Det er litt creepy spør du meg
Vis hele sitatet...
Den tåken der er diskutert før i tråden her. Husker verken hva det heter eller hvordan det forekommer men om du leser litt før i tråden får du svar
Jeg og noen venner har tenkt oss innover. Hvis man skal velge et av stedene, skal man da dra til Lier eller til Dikemark?

Eller bør man få med seg begge?

Og kom gjerne med andre tips og vink til en gjeng førtsereis-kikkere!
Sitat av NirvanaPadda
Faen, sjekk blodet på veggen da....
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du egentlig da? Du har aldri sett størknet blod skjønner jeg.
Dersom dette hadde vært blod, så måtte noen ha smurt det utover der for noen få minutter siden.

Jeg satser heller på at det er blåbær som er smurt utover!
Har akuratt lest boka =)
Og, den var faktisk veldig bra. Dama ble jo mildt sakt sjokkert når jeg kommer
med en ganske tjukk bok hjem, å sier jeg skal lese!
Så, til alle dere som vil ha litt spenning så les 23. Salen.
Ok, tenkte jeg sku ta meg turen til lier jeg da nå, men så lurte jeg på om noen har adressa davetu Dett var dett

Peace
Sitat av M&G
Hvor gammel er du egentlig da? Du har aldri sett størknet blod skjønner jeg.
Dersom dette hadde vært blod, så måtte noen ha smurt det utover der for noen få minutter siden.

Jeg satser heller på at det er blåbær som er smurt utover!
Vis hele sitatet...
Du har kanskje ikke lest hele tråden, and I don't blaim you ..

Jeg husker å ha lest at det var noen som hadde kødda med noe griseblod og blåbærsaft, som du nevnte..
Syns det er utrolig rart at jeg ikke har fått noen av de "spøkelsene" eller skyene eller hva det ser ut som på bildene mine fra Lier. Har vært der to ganger. Bruker en veldig sterk blitz, så kanskje det er pga den. Har forresten ett bildet fra kartet på Dikemark, noen som vet om hvilke av bygningene som er "åpne for publikum"?

http://korken.ltd.se:8080/~moore/dikemark.jpg
Lurer også på hvem bygg på dikemark som er nedlagt.
Og om det finnes bilder derfra?
Har bare sett bilder av Lier.
Sitat av Pope
Du har kanskje ikke lest hele tråden, and I don't blaim you ..

Jeg husker å ha lest at det var noen som hadde kødda med noe griseblod og blåbærsaft, som du nevnte..
Vis hele sitatet...
Jo jeg har nok lest hele tråden. Har nok fulgt med på dette i lang tid, da jeg var en av de som var tidlig interessert i UE.
å har jeg lest igjennoom heeele tråden å jeg kan si at dette er den mest spennende tråden jeg har lest på noen forum! ble medlem i går fordi det er så utroolig mye innteresant her jeg å noen venner har planlagt en tur eventuellt om ikke så lenge=)blir driit kuult!!men jeg vil gjerne se noen flere bilder fra Dikermark er det mulig?
Vil også se bilder fra dikemark, lier har jeg sett nok bilder av.
Jeg og noen kamerater kjørte lenge rundt på Dikemark og lette etter nedlagte bygg, men det så ut som det meste var i drift. Det var ett stort hus på toppen der som var lignende de som er på Lier, men det er jo revet nå. Var der for 3 år siden, men tok ingen bilder da.
Nirvanapadda: Blod mørkner etterhvert så dette "blodet" er nok ikke så gammelt
uansett så tør ikke jeg å dra dit :O
Jeg har kjempe lyst til og dra ditt. så fort som mulig! det virker så utrolig spennde ass
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sol@ngelica
Vil også se bilder fra dikemark, lier har jeg sett nok bilder av.
Vis hele sitatet...

Det er UTROLIG vanskelig å finne den delen av Dikemark som vi vil se Uansett hvem du spør når du er der å leter, så får du forskjellige svar! Det gjorde iaff jeg

Det karte som ble postet litt lengere opp her ^^ Viser en oversikt over nesten hele Dikemark.. Den delen som er lagt ned som vi vil se, er ikke avmerka! Noen sier den er helt til venstre på karte, andre mener den ligger på høyre sia!

Når jeg var der, kjørte vi rundt HELE Dikemark! Det var stappmørkt, kunn lysene fra bila som viste hvor vi kjørte.. Vinter, stappmørkt, utelysene var av\funka ikke.. Så du kan tenke deg hvor sinnsykt jævlig følelse vi satt med ;D

Men jeg skal tilbake dit i sommer! Jeg bare MÅ finne den delen av Dikemark!
Sitat av Pumpkin
Det er UTROLIG vanskelig å finne den delen av Dikemark som vi vil se Uansett hvem du spør når du er der å leter, så får du forskjellige svar! Det gjorde iaff jeg

Det karte som ble postet litt lengere opp her ^^ Viser en oversikt over nesten hele Dikemark.. Den delen som er lagt ned som vi vil se, er ikke avmerka! Noen sier den er helt til venstre på karte, andre mener den ligger på høyre sia!

Når jeg var der, kjørte vi rundt HELE Dikemark! Det var stappmørkt, kunn lysene fra bila som viste hvor vi kjørte.. Vinter, stappmørkt, utelysene var av\funka ikke.. Så du kan tenke deg hvor sinnsykt jævlig følelse vi satt med ;D

Men jeg skal tilbake dit i sommer! Jeg bare MÅ finne den delen av Dikemark!
Vis hele sitatet...
Håper virkelig du finner det og tar masse fine bilder

Har sagt jeg vil dit jeg også, men folk sier at alt har brent ned, og noen sier at det fortsatt er der, vet ikke helt hva jeg skal tro om det
Er vel ikke så mye og høre på. Er jo bare og dra og finne ut selv? Evt få med deg en gruppe herfra
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Har hørt at DELER av det er nedbrent.. Men jeg skal dra å se om jeg ikke finner ruinene iaff

Om ikke så har vi Lier ;D Værd enda et besøk!
Sitat av mp34567
Er vel ikke så mye og høre på. Er jo bare og dra og finne ut selv? Evt få med deg en gruppe herfra
Vis hele sitatet...
Skal snart være med en gruppe fra Paranormal til Lier.
Kanskje noen her er interessert i å se denne:

http://www.paranormal.no/forum/phpBB...er=asc&start=0
Sist endret av Sol@ngelica; 13. mars 2007 kl. 02:22.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sol@ngelica
Kanskje noen her er interessert i å se denne:

http://www.paranormal.no/forum/phpBB...er=asc&start=0
Vis hele sitatet...
Finner ikke tema eller innlegg ^^ ..
Sitat av Hjelpestikker
Vis hele sitatet...

Så fint du fant det igjen.
De som var driftsanvarlige på Lier kan umulig ha vært gode i nøtta.
Tenke seg til å putte ting opp mellom øynene, sånt kalles et lovlig statelig overgrep.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gubbe
De som var driftsanvarlige på Lier kan umulig ha vært gode i nøtta.
Tenke seg til å putte ting opp mellom øynene, sånt kalles et lovlig statelig overgrep.
Vis hele sitatet...

De mente det helbredet mentaltsyke..
Norsklæreren snakket litt om lobotomering i et friminutt, en forsker skal visstnok ha prøvd det på noen katter og de ble merkbart roligere.
(hvordan han kom opp med idéen om å stappe strikkepinner opp i nesen/øyehulen på en katt er en annen sak...)
Så fikk han den geniale idéen; Jaa, vi prøver dette på de urolige folkene på galehusene!
Det verste er vel at mentalsykehusene godtok det...

(fritt etter min norsklærer)
jeg har begynt å lese den 23-salen nå! bra bok !
Sitat av Pumpkin
De mente det helbredet mentaltsyke..
Vis hele sitatet...
Nå synes jeg endamere synd på pasientene.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Det første lobotomiinngrepet i Norge
Førjulsvinteren 1941 ble det første lobotomiinngrepet i Norge - og Norden - utført ved Gaustad Asyl. Direktøren ved sykehuset, overlege dr. med. Ørnulv Ødegård (f. 1901), betraktet operasjonen som et nødvendig onde i kampen mot sinnslidelsene. Senere skulle han bli en av landets fremste talsmenn for lobotomi som behandlingsmetode i psykiatrien. I alt ble lobotomi praktisert ved 19 psykiatriske institusjoner i Norge. Den siste operasjonen ble foretatt i 1974.
Vis hele sitatet...
En stund siden sist det ble utført noe slikt i Norge.
Men sier vel litt om legen å vil jeg si.. "Betraktet operasjonen som et nødvendig onde i kampen mot sinnslidelsene"..

Hva om han hadde levd i dag ? Ville han jobba for å få stikke pinner opp i nesa på syke folk da? :P

http://home.online.no/~ol-enge/art/01-4Gaustad.htm

7. mai 1996 la Aud Bodil Øyhus og Harald Viborg Martinsen ned krans på de ukjente taternes massegrav på Ris i Oslo. Dette var den første offisielle markering av taterfolket som døde under den store forfølgelsen. NB! I massegraven finnes også andre forsvarsløse mennesker som bl.a. Lebensbornbarna og lobotomiofre, - sikkert også andre forsvarsløse ofre for Gaustads grusomheter!
Vis hele sitatet...
Ni av de første 15 pasientene døde på operasjonsbordet, eller straks efter. Tilsammen ble omlag 480 mennesker lobotomert ved Gaustad Sykehus. I perioden fra 1941 til 1950 døde hver fjerde pasient av inngrepet
Vis hele sitatet...
Sykt! Enda folk døde i hyttågevær, så fortsatte de med shit'n

Ørnulv Ødegaard lot seg ikke affisere nevnelig av at folk kreperte som følge av inngrepet. I 1949 tok han tvert i mot til orde for at man herefter også burde lobotomere kriminelle medlemmer av samfunnet, særlig «de anspendte og dysforiske samfundsfiender».
Vis hele sitatet...
Noe som faktisk ble utført på Lier også De fleste av pasientene på Lier pr.dagsdato, er kriminelle med forstyrrelser av noe slag. Derfor de har luftegårder omgitt av svære gjærder.

I begynnelsen foregikk det ved at man førte man en sløv kniv, fremstilt av firmaet Plesner i Oslo, syv centimeter inn gjennom hjernebarken, for så å føre den i vifteform opp og ned. Knivens sløvhet var ikke resultat av noen for for slendrian. Tanken var at man da ville strekke blodårene så meget før endelig overskjæring at de ville tvinne seg sammen som strikker. Som alle moderne gavemottagere vet; det er tanken som teller. Utført efter denne oppskrift tok inngrepet et par timer. Ble blødningene svært store, stakk man en loddebolt inn. I håp om at blodet ville koagulere. «Vi hadde en nokså grov teknikk», fastslo Ødegaard da han fylte 70 år.
Vis hele sitatet...
Ville det ikke føre med en hel del smerter i ettertid ? Det er jo vondere å skjære seg på en sløv kniv, enn en skarp en :P ?
Å man kan neppe strekke blodårer som om det var strikk ?
Sist endret av Pumpkin; 14. mars 2007 kl. 21:32.
Nå har Liernett.no en artikkel om lier sykehus med mange bra bilder, ta en kikk her http://www.liernett.no/?artikkel=1314
Man har jo ikke nerver i hjernen, alså man kjenner ikke at folk roter rundt der(på utsiden kjenner man jo, men ikke hvis du tar vekk deler av hjernen). Hvis jeg ikke husker feil?
Sist endret av Bundy; 16. mars 2007 kl. 17:02.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bundy
Man har jo ikke nerver i hjernen, alså man kjenner ikke at folk roter rundt der(på utsiden kjenner man jo, men ikke hvis du tar vekk deler av hjernen). Hvis jeg ikke husker feil?
Vis hele sitatet...
Jaja, men man må jo borre et hull elns for å komme inn til hjernen! Å DA kjenner man vel noe ? Igjennom et lite hud\kjøttlag, så skal man borre i skallen.. And there you go ^^
Sitat av Hjelpestikker
Vis hele sitatet...
ikke for å virke så sykt bråkjekk, men de på videoen der er bare noen pinglete oslo-sosser... hadde fanma ikke blitt redd om noen skrudde av en jækla lommelykt...
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Hjelpestikker
Vis hele sitatet...
haha for no bullshit. Et jævla bygg som er nedlagdt. Ooooooh scary! Filmen var elendig laget. Bor i Drammen og møter stadig på 14-15 åringer som vil sjekke ut plassen. Til dem: det er noen nedlagte bygg som Lier kommune (fattig som dem er) ikka har hatt råd til å rive eller omdisponere. Ikke noe mer. De som tror noe annet kan herved dra på seg kreft, eller finne noe annet og sløse vekk fritiden sin på.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Polar-
haha for no bullshit. Et jævla bygg som er nedlagdt. Ooooooh scary! Filmen var elendig laget. Bor i Drammen og møter stadig på 14-15 åringer som vil sjekke ut plassen. Til dem: det er noen nedlagte bygg som Lier kommune (fattig som dem er) ikka har hatt råd til å rive eller omdisponere. Ikke noe mer. De som tror noe annet kan herved dra på seg kreft, eller finne noe annet og sløse vekk fritiden sin på.
Vis hele sitatet...

Er ikke noen av byggene på Lier freda ?


Å noen synest det er intresangt å utforske slike plasser.. Så dra på deg en eller annen sykdom !
noen som blir med meg til lier eller?
samle en flokk og dra?
Sitat av aghona
ikke for å virke så sykt bråkjekk, men de på videoen der er bare noen pinglete oslo-sosser... hadde fanma ikke blitt redd om noen skrudde av en jækla lommelykt...
Vis hele sitatet...
Dra på Lier du, og når lommelykta di går når du er langt inni byggningen, da er nok ikke du særlig høy i hatten heller.