Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2681
hvis man har tatt amfetamin eller lignende (ritalin eller concerta) hvordan kan man roe ned rusen slik at man får sove? jeg har hørt at man kan røyke hasj, men jeg vil lurer på hvordan man kan roe de ned uten annen rus.

hjelper det å spise å drikke noe slik at man får tynnet ut amfetaminen i blodet?
Hvorfor skal du roe ned amfetaminen? Altså, hvis du skal ta amfetamin bør du vel ha lest så mye om stoffet at du vet hvor lenge rusen varer og dermed kan time det slik at du ikke skal sove før du er kommet ned?

Det hjelper vel ikke egentlig å røyke hasj, annet at du blir litt mer psykotisk (der og da, ikke nødvendigvis etterpå), men det hjelper kanskje med noen benzoer eller GHB. Jeg anbefaller deg mye heller å starte rusen til riktig tidspunkt enn å gjøre dette, men det skal vel fungere.

EDIT: Jeg leste feil, beklager. Men for å svare på det egentlige spørsmålet ditt, så vil vel ikke akkurat matlysten være på topp, pluss at ingenting av dette hjelper i utgangspunktet. Du kan prøve å løpe det ut elns, men det er heller ikke det lureste. Bare la det gå over av seg selv, er mitt tips.
Sist endret av Gest; 8. september 2007 kl. 22:24.
Sitat av Gest
Det hjelper vel ikke egentlig å røyke hasj, annet at du blir litt mer psykotisk (der og da, ikke nødvendigvis etterpå)
Vis hele sitatet...
Klart hasj hjelper!
Man kjenner med det første trekket at man endelig får slappe av i kroppen og hvis du fyrer nok så får man også sove!
Hvis du er veldig gira kan det også hende at hvis du ikke fyrer nok vil hasjen forsterke speed rusen.


Å "løpe det ut" er heller ikke noe god ide. Jo mer aktivitet du er i jo sterkere blir rusen!
Sist endret av rbt; 8. september 2007 kl. 22:27.
TSN
TSN's Avatar
Trådstarter
men om man skulle ta det på litt feil tidspunkt så er det kjekt å hvite hva som kan roe det ned.
Alltid veldig kjekt å ha noen benzopreparater liggende, valium etc. Regner vel med at du skal roe ned rusen for å få sove? Litt merkelig å ta amfetamin bare for å være speeda et par timer. Rusen kan vare utrolig lenge i forhold til andre ting. Selvom man føler seg nokk så rolig kan det være umulig å falle i søvn.
Man lærer seg det å time etterhvert. Mitt tips er å starte på morgenen, så kan du spise middag og sove på kvelden. Vil ikke anbefale å være våken i mere enn fire dager...
Sitat av jogil
Man lærer seg det å time etterhvert. Mitt tips er å starte på morgenen, så kan du spise middag og sove på kvelden. Vil ikke anbefale å være våken i mere enn fire dager...
Vis hele sitatet...
Vil ikke anbefale og være våken mer enn ett døgn! Max 2
Om man er våken for lenge er det lett for å gå inn i en midlertidig psykose med paranoia, synsforstyrrelser, irrasjonelle tanker, panikkanfall, depresjoner osv pga amfetaminen. Men da skal du være våken mange døgn, og minimalt med søvn samt inntak av store doser amfetamin.
Tja, om man er en smule psykotisk/schizofren fra før er det en viss fare for det ja
Tenker man rasjonelt er ikke det et problem.

Snakker vi uker i strekk vil den kjemiske balansen bli påvirket og man kan bli utsatt for en psykotisk tilstand som kan ta en tid å komme ut av, selv om man forholder seg nykter.

Det å sove under påvirkelse av amfetamin er ofte bare et psykologisk spørsmål, og man trenger ikke medikamenter. Det gjør bare hele bruken mye mer søplete en nødvendig. Spis mat, vitaminer og vann, og slapp av.
Det er også greit å tenke litt i forveien og ikke ta så store mengder.
TSN
TSN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trippa
Alltid veldig kjekt å ha noen benzopreparater liggende, valium etc. Regner vel med at du skal roe ned rusen for å få sove? Litt merkelig å ta amfetamin bare for å være speeda et par timer. Rusen kan vare utrolig lenge i forhold til andre ting. Selvom man føler seg nokk så rolig kan det være umulig å falle i søvn.
Vis hele sitatet...
ja tenker på å sovne.

OT: kan man ikke bruke benzoer for å roe ned badtrips på syre?
Sitat av TSN
OT: kan man ikke bruke benzoer for å roe ned badtrips på syre?
Vis hele sitatet...
Har hørt noe om det ja.. Det funker ihvertfall på sopp-badtrips
Benzoer generelt skal funke for å hjelpe til med en evt badtrip. På enkelte stoffer med en slitsom nedtur, kan de også bli brukt.
Hvis du ikke hadde skrivd "hvordan man kan roe de ned uten annen rus." så hadde nok mange foreslått benzoer alerede
Sitat av TSN
ja tenker på å sovne.

OT: kan man ikke bruke benzoer for å roe ned badtrips på syre?
Vis hele sitatet...
Jo det kan man. Benzoer roer ned tankene og er derfor ypperlig