Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2918
Fått litt dilla på western filmer i det siste, så lurte på om det er noen som har noen tips til gode western filmer?

Helst western filmer som inneholder litt action også, og så må de ikke være laget på 50-tallet heller. Dere skjønner tegningen, pøs på

Takker for alle svar!
Problem, officer?
thomasf's Avatar
The Good, the Bad and the Ugly og The Proposition er gode western-filmer. De fleste western-filmer av Sergio Leone er knallgode. Anbefaler igrunn mest å se førstnevnte. The Good, the Bad and the Ugly er så og si opphavet til alt av det som oppfattes som western-stereotyper og klisjéer. Absolutt verdt å få med seg.
Sist endret av thomasf; 25. august 2007 kl. 17:58.
Her har du en liste over de kanskje 100 beste Western filmene som finnes. Er bare å se igjennom, IMDB'e og laste/kjøpe.
Personlig synes jeg "Trinity" filmene med terrence hill og bud spencer er artige.
Tusen takk for svarene
Skal sjekke ut alle sammen.

Er det noen western filmer som har blitt laget nylig som dere syns kan anbefale? =)
Sitat av cappuman
Er det noen western filmer som har blitt laget nylig som dere syns kan anbefale? =)
Vis hele sitatet...
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford blir å komme på kino om ikke så alt for lenge. Den skal vist være veldig bra. Blir vel en del media omtale og reklame. Har vært mye krangling rundt denne filmen, mellom Pitt, studioet og regissøren Andrew Dominik. Filmen har vært klar lenge, men de 3 partene har kranglet om hvilken stil filmen skulle ha, og derfor har det tatt lang tid.
Sikkerhetsklarert
Noen som husker hva western serien som gikk på norsk tv (tv2 eller Tvn tror jeg) for et par år siden het? Var moderne innspilling, tenker ikke på bonanza o.l
Sitat av thomasf
Vis hele sitatet...
Syns Den skulle vært Rate'a bedre , syns den er 10 stjerner jeg Fantastisk bra film
Sitat av Pjukern
Noen som husker hva western serien som gikk på norsk tv (tv2 eller Tvn tror jeg) for et par år siden het? Var moderne innspilling, tenker ikke på bonanza o.l
Vis hele sitatet...
Tenker du på Deadwood ?
Jeg leter etter en western komedie som gikk på NRK eller TV2 for en del år siden. Det jeg husker fra filmen er at "heltene" er kledd i mexicanske draker, og hvor de må få hele landsbyen til å bruke de samme klærne for å ta de slemme folka.
Noen som har peiling på hva denne kan hete?
Young Guns er EN fet western film
takk takk jørgs =)

Av de filmene som har blitt anbefalt har jeg til nå sett Thombstone og The Proposition. Begge disse filmene var helt geniale, så tusen takk for tipsene.

Har dere fler på lager så er det bare til å komme med de
Sitat av villhund
Personlig synes jeg "Trinity" filmene med terrence hill og bud spencer er artige.
Vis hele sitatet...
Trinity filmene er de beste! Har sett alle flere ganger, anbealer filmene til alle her på nFF!
Sitat av Diablo
Trinity filmene er de beste! Har sett alle flere ganger, anbealer filmene til alle her på nFF!
Vis hele sitatet...
hehe skal sjekke dem.
Tror jeg har sett en Trinity film før, handler ikke de om en svær slåsskjempe og en litt kjepphøy fyr? Eller tar jeg helt feil nå? ;P
Sist endret av Cappuman; 26. august 2007 kl. 19:02.
Anbefaler Terrence Hill og bud spencer (trinity), og alle westerns med clint eastwood, liker du eastwoods filmer vil jeg anbefale clinterboxen jeg nettopp kjøpte hos cdon.com. Har sett over halvparten og blir overrasket over hvor bra alle er, sitter igjen med en rar ukjent følelse av livsglede og tiltakslyst! hoho
Sitat av cappuman
hehe skal sjekke dem.
Tror jeg har sett en Trinity film før, handler ikke de om en svær slåsskjempe og en litt kjepphøy fyr? Eller tar jeg helt feil nå? ;P
Vis hele sitatet...
Niks, du har helt rett! Den klassiske westerkombinasjonen. Filmene går med jevne mellomrom på tv2 zebra, men du finner dem sikker på "butikken" også.
Har du sett Brokeback Mountain? Den har jeg hørt skal være evig bra.

Edit. Jeg trodde det var westernfilm. Det var noen cowboyer på coveret.
Sist endret av skolms; 26. august 2007 kl. 19:37.
Sitat av skolmen
Har du sett Brokeback Mountain? Den har jeg hørt skal være evig bra.
Vis hele sitatet...
Den er dritbra, men det er strengt tatt ikke en westernfilm, mer et drama.
"Trinity"-filmene. Er skikkelige spaghetti-westernfilmer, men fortsatt western
Open Ranch. Bra cowboy film med skyting.:P
▼ ... flere år senere ... ▼
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

Det er den perfekte western filmen!
Innser du at du nettopp gravde opp en 3 år gammel tråd?
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
Innser du at du nettopp gravde opp en 3 år gammel tråd?
Vis hele sitatet...
Oi da. Gjør det noe egentlig?
3:10 to Yuma. Nye og gammle.
Sitat av Sawyer Vis innlegg
Oi da. Gjør det noe egentlig?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis.
Dette er en serie da men, Familien Macahan/How the west was won.
http://www.imdb.com/title/tt0063032/
En av de beste westerns jeg har sett.
Mørk og stemningsfull.
Teknisk sett ikke filmer, men da hele serien allerede er ferdig kan du faa tak i samtlige episoder og porsjonere det ut selv. Jeg anbefaler serien Deadwood paa det sterkeste!
The quick and the dead: http://www.imdb.com/title/tt0114214/
Går ut på duellering, men en helt ålreit film.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av skolms Vis innlegg
Har du sett Brokeback Mountain? Den har jeg hørt skal være evig bra.

Edit. Jeg trodde det var westernfilm. Det var noen cowboyer på coveret.
Vis hele sitatet...
NEI!!! NEI!!!!! IKKE GJØR DET!!!!!!!!!!!!!!!

Over til noe annet: Tombstone er by far den beste western-filmen jeg har sett, med vidunderlige karakterer! Trinity-filmene er jo også fryktelig morsomme