Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7405
Hei

Ei jeg kjenner skulle "rydde" litt i pcen fordi det var så mye dritt innpå. Hun har klart det som ser ut som at hun har sletta XP. Så lurer på hvordan hun kan resette pcen til fabrikkinstillinger?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Reinstallere XP og alle drivere. Da er den standard

Hvis hu da har sletta XP som du sier, så er det den eneste måten. Gjenoppretting er en idé, men ettersom XP er sletta, så funker ikke det.
Sist endret av Kekurikekaka; 25. august 2007 kl. 13:05.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Ofte får man med en "recovery-cd" som skal brukes til akkurat dette formålet. Om du har det er det ingen problem å få den slik den var da du kjøpte den.
Dani87's Avatar
Trådstarter
Problemet er at hun ikke har Xp cden.
Jeg minnes å ha gjort det samme på min egen, men husker ikke helt fremgangsmåten.. tror det var noe med F8 eller F10 ved oppstart..
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Dani87
Problemet er at hun ikke har Xp cden.
Jeg minnes å ha gjort det samme på min egen, men husker ikke helt fremgangsmåten.. tror det var noe med F8 eller F10 ved oppstart..
Vis hele sitatet...
Hvis hun har slettet XP, som du sa, så funker ikke dette.

EDIT: Post 888 ^^
Sist endret av Kekurikekaka; 25. august 2007 kl. 13:09.
"Fabrikkinstillinger" blir litt feil ord. Det jeg tenker på da er at hun har rotet i BIOS for og resette den må du ta ut batteriet på hovedkortet i ca. 5 min. Batteriet ser akkurat ut som et klokkebatteri.
Sitat av PureOwnage
Hvis hun har slettet XP, som du sa, så funker ikke dette.

EDIT: Post 888 ^^
Vis hele sitatet...
Noen datamaskiner har en liten partisjon med et gjenopprettingsbilde på.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av commie
Noen datamaskiner har en liten partisjon med et gjenopprettingsbilde på.
Vis hele sitatet...
Men det lille bildet, er ikke nok til å gjenopprette en hel Windows Installasjon. Han sier jo at hele XP er slettet, så da burde vi ta det i utgangspunktet.

Eneste mulighet da, er å installere alt på nytt.
Dani87's Avatar
Trådstarter
ok får prøve å få tak i cd
Du får få tak i ny cd. Gå inn i BIOS (F2 eller F8 vanligvis) under oppstart. Sett det slik at den skal boote fra cd først. Save - sett inn cd -restart - og innstaler XP
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Du kan bestille gjenopprettingsCD fra produsenten av PC'en
2. Dersom du laster ned drivere allerede nå sparer du deg for mye trøbbel :-D
3. Det er ikke alltid den CDnøkkelen som står oppå maskinen passer med plater, så prøv å få tak i en brukende nøkkel også :-)