Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2510
Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å bryte seg inn i skoleskap som har kodelås man må snurre rundt på? Kom gjerne med tips
Snakk med vaktmestern på skolen å få han til å klippe over låsen?
Sitat av flexd
Snakk med vaktmestern på skolen å få han til å klippe over låsen?
Vis hele sitatet...
Du bidrar like mye som en haug med sagflis. Hva med å kjøpe en tilsvarende lås. For å øve på den, eventuelt kjøpe to, åpne den ene for å forstå litt mer.
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg "bruteforcet" et av skapene, jeg. Tre tallskiver, 1000 kombinasjoner. Åpnet seg på et kvarter...

(Situasjonen var antakelig anderledes, ettersom vi hadde glemt kombinasjonen)
Sist endret av Moff; 12. august 2007 kl. 23:24.
meningen er å kjapt og enkelt åpne skap uten å ødelegge dem... funker olsenbandet trikset? ha sånn lege hjertebank hørsel greier intil skapet og høre når det klikker
Limited edition
Moff's Avatar
Er det en separat lås eller er den innebygd i skapet?

Hvis den er innebygd så ser jeg for meg at du har litt trøbbel med å få til dette på en diskret måte.
innebygd lås
Sitat av Mr.Jack
meningen er å kjapt og enkelt åpne skap uten å ødelegge dem... funker olsenbandet trikset? ha sånn lege hjertebank hørsel greier intil skapet og høre når det klikker
Vis hele sitatet...
Det "Olsenbanden" trikset funker på noen låser, og jeg tror ikke dere har noen veldig spesiele låser på skolen din, så jeg tror det skal gå. Prøv det, før du hører på de karene som brukte å henge på pyro-forumet.
er du så fattig at du ikke har råd til egne bøker?
Sitat av flexd
Snakk med vaktmestern på skolen å få han til å klippe over låsen?
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ikke så dumt, vaktmestern gjør det uten å nøle han, så da er skapet åpent
Sitat av max-mekka
Det er faktisk ikke så dumt, vaktmestern gjør det uten å nøle han, så da er skapet åpent
Vis hele sitatet...
det skulle være uten at noen merket det, og hvis det gjelder å bryte seg inn i skap blir jo vaktmesteren øyenvitne til tyveriet.
Tviler dessuten sterkt på at dere er villige til å knerte en vaktmester for å komme inn i et skap.

har uansett ikke noe å si siden låsen er innebygd.

har du noen mulighet for å tyvtitte på personen når han åpner det , og så huske det?

det å bruteforce er heller ikke så dumt, kan ta litt tid, men gjør det mens gangene er tomme.. - kan såklart ta litt tid hvis det er 8 sifret da.
Sist endret av lsrr; 13. august 2007 kl. 01:02.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Btw, så folk vet det til senere:
"sånn lege hjertebank hørsel greier" kalles også et stetoskop.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av zitcon
har uansett ikke noe å si siden låsen er innebygd.
Vis hele sitatet...
Ikke det du? Hva med shimming da? Skulle likt å se deg gjøre det like lett so med en ekstern kodelås.

Sitat av robhol
"sånn lege hjertebank hørsel greier" kalles også et stetoskop.
Vis hele sitatet...
Riktig. Bortsett fra det så kan de koste fanden.

Bruteforce!
[quote=Jonta]
Riktig. Bortsett fra det så kan de koste fanden.
QUOTE]
ett stetoskop koster nok mindre enn ei skjorte, med miondre du velger ett elektronisk et...
første søket mitt ga meg 10stk for 100kr... engangs stetoskop, men sikkert mere enn greie nok... http://www.medshop.dk/product_info.php?products_id=237
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
ett stetoskop koster nok mindre enn ei skjorte, med miondre du velger ett elektronisk et...
første søket mitt ga meg 10stk for 100kr... engangs stetoskop, men sikkert mere enn greie nok... http://www.medshop.dk/product_info.php?products_id=237 [/quote]

Hvordan i spøggs navn skal de fungere da? Hmm... Kan være det bare er med hensyn til medisinsk bruk de bare kan brukes én gang. Var en periode jeg lette litt etter stetoskop, men noe slikt fant jeg ikke... (Var ca. 2 år siden)

Edit: Lett å bli forvirret. De skriver som overskrift 10 pcs (delers?) Hvor man kan tro at de mener ett tidelers, men det er ti stykker de mener. Man kan få ett til 2,05 € elns.

Jeg tror på noe slikt jeg. Mulig jeg anskaffer meg ett...
Sist endret av Jonta; 15. august 2007 kl. 17:37.
engangs til medisinsk bruk, f.eks på smittepasienter, der trenger en litt billigere saker som er engangs, samma som bic engangshøvler, det går fint an å vaske de godt og bruke de noen ganger til, men de er såpass billige så de fleste kaster de etter engang.
dyrere stetoskoper har to hoder, sånn som det andre du ga link til, ett stort, og ett mindre, ingen praktisk betydning annet enn at det er mindre ene hodet og ikke så kraftig lyd.
husk når du bruker stetoskop skal øreproppene vris sånn at de peker litt fremover, da hører du best, hvor mye fremover finner du ut selv.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Søren. Finn.no har bare med medfølgende blodtrykksmåler. QXL og zett.no har ikke. Men er veldig artig å ha. Får vel overveie det...
Ta et bilde av det aktuelle skapet så skal jeg fortelle deg hvordan på et blunk.
vent fem dager

EDIT: make that six
Sist endret av Mr.Jack; 20. august 2007 kl. 00:28.