Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3979
Hva er det beste; Norsk eller Engelske Sangtekster?

Dette er hva Jeg syns og Tror:
Engelske sanger har mye lettere for å høres bra, jeg personlig syns det meste høres bedre ut på Engelsk enn på Norsk. Og da skal det jo mer til for å lage en bra norsk sang, altså en som er på nivå med en engelske topsang, hvis dere skjønner.

Dette kommer Virkelig ann på hvilken musikksjanger det er, som hvis jeg sammenligner Norsk Og engelsk/amerikansk Metal, så knuser jo Engelsk Metal den Norsk(Jeg syns kansje dette fordi jeg ikke hører på norsk metal).

Mens Om Jeg sammenligner Norsk og Engelsk Rap så er den Norske Rapen så mye bedre laga en engelske, Jeg mener det er lettere å få engelsk til å rime mer enn norsk, Men altså når det gjelder Rap så syns jeg de kan være på lik linje.
F.eks Et par jeg liker å sammenligne:
2pac - All eyez on me
Og
Erik og kriss - Lille Norge
Her syns jeg begge er omtrent like bra, Grei melodi på begge, bra rim.

Såklart er det masse som mer avansert på engelsk enn på norsk, men for å nå like høyt nivå som på engelske så må nesten den norske være mer avansert.

Det han hende dette er bare noe jeg syns, Men skriv hva dere syns om dette og
Norske tekster høres bare så dumt ut. Du blir altfor opphengt i teksten, klarer ikke fokusere skikkelig på musikken. Lurer på om engelskmenn tenker det samme om engelske sanger
Engelsk er ett mye rikere språk (ord og uttrykk) enn norsk, kanskje det er en av grunnene til at man synes engelsk høres "bedre" ut?
Sitat av Leif Motorvei
Norske tekster høres bare så dumt ut. Du blir altfor opphengt i teksten, klarer ikke fokusere skikkelig på musikken. Lurer på om engelskmenn tenker det samme om engelske sanger
Vis hele sitatet...
Det er bare fordi du ikke kan engels, gutten min.

Jeg har ikke noen formening om hva som er "best" norske og engelske tekster, det er ting du ikke kan sammenlingne. Finnes gode norske tekster, og gode engelske tekster, disse skal ikke sammenlignes.
Om en tekst er god har etter min mening ingenting med språket å gjøre. Derimot om man oversetter en tekst fra feks Engelsk til Norsk er jo saken en annen.
du kan seriøst ikke sammenligne tupac med erik & kriss:/
Sitat av Torefaen
du kan seriøst ikke sammenligne tupac med erik & kriss:/
Vis hele sitatet...
Tenkte på det samme, prøv heller Tungtvann, Gatas Parlament eller Klovner i Kamp...

[EDIT:] Klovner i Kamp - Nattens sønner
Sist endret av Turbolego; 16. august 2007 kl. 23:38.
Du kan seriøst ikke sammenligne 2pac med NOE SOM HELST av norsk søppel rap.
Herreløse har syke tekster.. MYE bedre enn klovner i kamp og eric og kriss (som jeg spyr av!!)
Allesammen bor i en guul undervannsbååt, guul undervannsbååt, guul undervannsbååt.
Nei noen sanger passer best på engelsk.
Men Øystein Sunde lager noen helt geniale sanger på norsk som utnytter ord og uttrykk i det norske språket slik at man ikke får følelsen av at norsk er et fattig språk.
Men jeg gjetter på at engelsk har flere ord og uttrykk fordi det brukes over mye større deler av verden og av mange flere.
haha, er du stygg? Du kan ikke sammenligne ERIK & KRISS med 2Pac! Erik og kriss er ikke blant de 30 beste rapperne i norge (Jeg mener det seriøst), mens 2pac er blant de beste rapperne gjennom tidene! Erik og kriss så fryktelig dårlig skillz at jeg får vondt av at de i det hele tatt driver på med rap. Jeg kan med glede ramse opp 30 norske rappere som er bedre enn Erik og krisspiss...