Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5705
Medvind hjelper nok ikke. Hunden fester seg sjeldent på spor i lufta. Men på bakken. Da vi går spor med bikkjene våre (jeg har boxer) De er trent til å snuse ned. De naturlige innstinktet på boxern er å snuse i lufta og se hva han finner. Nå er han trent til å sende snuta ned i bakken og gå etter dette. Dette blåser ikke vekk ved første vindkast.

De fleste hunder i feks NRH kan også gå noe som heter id spor. Dette er et vist spor som er lagt på et delvis trafikkert sted og den skal kun følge det sporet uten og bli distrahert av at andre har gått der.

Politiet slipper sine hunder. Vektere derimot har ikke lov til å slippe hunden da den hunden kun skal brukes til forsvar av eier. Aldri innhente eller pågripe noen. Er også ulovelig for vanlig personer og inneha en skarptrent hund så....

Du lurer nok ikke en trent hundefører ved å gå baklengs. En trent hundefører vil se på bikkja og gå med det bikkja føler. Er ikke han som går og snuser sporet.
Trekker hunden deg en vei går du den veien selv om logikken kanskje sier noe annet.

At du skal prøve og gjemme deg for hunden som nevnt tidligere her er håpløst. Bikkja finner deg garantert om den kun er 100-200 meter unna deg. Den vil følge sporet til dit du sitter og enten angripe om det er en politihund eller halse noe enormt så politiet finner deg relativt raskt.

Og skyte en politihund i hodet er ikke å anbefale. Du blir garantert lite populær. I usa får du samme straff om du dreper bikkja som om du hadde drept førern.
I norge er det jo en hund i tjeneste så kan nok tenke meg du ville fått noe lignende her også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Bjølg
Urealistisk. Du må ha mange hundre gram av shiten, og hunden har mest sannsynligvis unngått det, da den skjønner det er giftig.
Vis hele sitatet...


Vet du hva narkohunder stort sett dør av ? OVERDOSE ! se for deg en narkohund som kommer inn i et rom, og tar et par fine sniff av noe hvitt pulver i en pose på gulvet ! ikke fortell meg at de kjønner det er giftig. folk som ikke har peil, bør holde kjeft. jeg snakker av erfaring, og har selv hatt hunder etter meg. er ikke mer en 4 dager siden ei snutekjærring var i rævva mi og skulle ha meg til å stoppe. jeg løp alt jeg kunne, og stoppet ikke selvom hun sa hun skulle slippe hunden. hun slapp den heldigvis ikke. så alle gjør ikke det, men du kan være uheldig.
Sist endret av reggiez; 29. mai 2007 kl. 03:09.
I norge har vi 0 dokumenterte dødsfall av Narkohunder på jobb som har dødd av overdose. jeg vet ikke om du har lagt merke til dette men det liger som regel i poser, poser er tette! Om du har det løst i baggen som mel tviler jeg på at du får samlet alt opp + at personer vil reagere om du blir omgitt av en hvit støvsky hver gang du setter fra deg baggen!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hehehehe, lykke til med den ja. Jeg har en hund på 3kg, og luktesansen hennes overrasker meg stadig! Jeg har tenkt å lære henne opp til å søke etter mistet hasj på kommando. Forøvrig, hunders luktesans er helt enorm. En politihund er så godt trent, og den fungerer overalt! JO, de skiller lukter, og de følger ikke den "sterkeste" lukten.. De følger lukta etter det mennesket de har vært på sporet etter de siste 10min. De kan følge menneske og dyrespor som går over masse andre spor, og de aaaaaaaaaaller fleste politihunder vil alikevel finne deg om du hopper over ei elv! Hopper du I ei elv kan det være at du har en liten sjangs til å komme deg unna, men da skal du være bra rask å svømme!

Purken kan be hundene sine spore fortere, og de kan be hundene sine legge på sprang. De har et et veldig stort "forsprang" bare ved å HA de hundene som de har. Har de i tillegg med seg hunder som skal "legge ned" kjeltringen - så er du nesten garantert fucked uansett. De hopper i armen din og jobben deres er å stoppe kjeltringen på flukt. De ser på deg som en kylling med bein, og har lært at når de får tak i deg så får de leken sin (dvs. belønning) - og den er de villig til å gå igjennom ild OG vann for.
leste at noen ranere først hadde kommet seg unna politiet
, da var forklaringen på at bikkjene ikke greide å spore de opp at de hadde hatt amoniakk på skoene og buksebeina, noe som ødela sporene for politiet.
De ble vel arrestert senere på grunn av etterforskning så vidt jeg husker..
Så et program på tv om hunder som ble trent opp til å lukte kreft på pasienter.
De fant ut at en hund hadde en plass mellom 10.000 og 100.000 ganger bedre luktesans en mennesker.

Hørt sort-krutt vil ødelegge luktesansen på en hund, men da blir du også tiltalt for vold mot "tjenestemann".
Huff, ikke legg skumle ting i sporet deres så det går utover hundene. De har jo ikke gjort noe galt, de gjør jo bare det de er trent opp til å gjøre.. Det kan skade en hunds nese alvorlig om den får skumle stoffer oppi nesa! Hadde det vært min hund hadde jeg jaktet dere ned og hengt dere opp i et tre.. Osv. :P
Tror neppe politiet blir glad om dere dreper eller skader partnern dems.
Selv er jeg vekter med hund og var en narkoman som dælja til bikkja mi med en vedkubbe så den trilla bortover. Skal love deg at behandling ble ikke nådig.
Skal love deg at han aldri rører bikkja mi igjen.
Gjør du dette på en politihund er det vold mot offentlig tjenestemann og dreper du bikkja har du drap på offentlig tjenestemann. Er det virkelig verdt og risikere flere år med fengsel eller tilogmed forvaring? da er det bedre og ta den smekken man i utgangspunktet får for det man har utført
Sitat av mp34567
Tror neppe politiet blir glad om dere dreper eller skader partnern dems.
Selv er jeg vekter med hund og var en narkoman som dælja til bikkja mi med en vedkubbe så den trilla bortover. Skal love deg at behandling ble ikke nådig.
Skal love deg at han aldri rører bikkja mi igjen.
Gjør du dette på en politihund er det vold mot offentlig tjenestemann og dreper du bikkja har du drap på offentlig tjenestemann. Er det virkelig verdt og risikere flere år med fengsel eller tilogmed forvaring? da er det bedre og ta den smekken man i utgangspunktet får for det man har utført
Vis hele sitatet...
Amen! Dessuten, det er et uskyldig DYR. At folk skal skade og i værste fall drepe et dyr for å redde seg selv blir jeg kvalm av. Eklinger!
tror konklusjonen er: Politiet får til slutt tak i deg. Jo mere motstand du gjør, jo værre blir det for deg!!!
Hundens luktesans er ikke noe å spøke med. Har selv en engelsk Springer Spaniel, en fuglehund med relativt god luktesans. I det jeg nærmerer meg 100-150 meter til huset mitt stiller den seg med snuten i dørkarmen og venter
Ja ikke sant. Politiet bruker vel mye springere (bruksvarianten sådan) til narkotikahunder! Det er vel disse man som oftest ser på landsgrensene osv. Og det er disse som kommer sammen med onkel når det er stor-greier de skal prøve å finne.
Ok, nå skal jeg ta meg tid til å fortelle litt, og gi noen tips fra ting jeg lærte når jeg var hundefører i forsvaret.

1: Hunder finner deg på hovedsaklig 3 måter:
Overvær (dvs lukt som kommer drivende i lufta)
Spor (dvs lukt som ligger igjen på en overflate), og
Lyd (dette er nesten like vilt som luktesansen)

I tillegg er synet deres bedre i en del situasjoner enn vårt, spesielt i mørke, sidesyn, og å se bevegelse. Derimot er de ikke like gode på å bedømme avstand.

2: Vann er ikke så dumt. Det er ikke noen magi i det, men greia er at lukten trenger en overflate å sette seg fast på. Det skjer ikke i vann, og spesielt rennende vann. Imidlertid - husk at den fremdeles kan ta deg på overvær, så vær obs på vindretningen. Det store trikset er altså å vasse ganske langt i vannet. Det er ikke noe stort problem å finne igjen sporet ditt når du kommer opp igjen, men hvordan skal hunden og hf vite hvilken vei, og på hvilken side av elva de skal starte å søke? Derimot kan bikkja ta deg på virkelig LANG avstand på overvær (har hørt om flere kilometer), og du bør være forsiktig med lyden også.

3: Jo glattere en overflate er, jo mindre lukt blir liggende igjen der. Gress og mose er perfekt spormateriale, mens asfalt og betong er værre (men langt fra umulig). At en blodhund kunne følge et spor gjennom hele LA er nok ikke helt utenkelig. Se imidlertid et senere punkt ang. transportmidler.

4: Krysse ditt eget spor? Glem det, bikkja er trent til å følge ETT spor (selv om det krysses av andre), og da også det nyeste av disse. Dvs at hvis du krysser ditt eget spor, så mister du bare litt av forspranget. Det KAN hende du kan klare å lure HF, hvis han er veldig fersk, men det er lettere sagt enn gjort.

5: Politiets hunder er også skarptrente. At en hund er skarptrent vil ikke si det samme som at den er trent opp til å bite for å drepe, men at den er trent til i visse situasjoner å bite/angripe. Primært er de trent til å bite seg fast i armen, men får de ikke tak i en arm, så finner de alltids noe annet.

6: Du kan bare glemme å løpe fra alt av patruljebikkjer et.c., så sykler og andre transportmidler er gull verdt. Er det et transportmiddel du ikke har vært i kontakt med tidligere, eller ihvertfall ikke bruker mye, så er det nok heller ikke nok av din lukt på det til at bikkja vil klare å følge det. BOR du i en bil, og ligger under den og mekker konstant, så kan det kanskje hende at enten du lukter bil, eller bilen lukter deg, og da hjelper det selvsagt for bikkja, men generelt - kommer du deg på et transportmiddel er mye gjort. Derimot kan en bikkje som er rett trent helt fint i etterkant påvise at du har vært på den og den bussen f.ex, og da kan man jo teoretisk sett finne igjen sporet ved å sjekke alle stoppeplassene.

7: jeg vet ikke om noe supermiddel som ødelegger luktesansen for en hund. Hadde det funnes hadde de fortalt oss om det, så vi skulle være obs på det. Bikkjer plages heller ikke av CS, vet derimot ikke hvordan det er med pepperspray, men tviler på at det hjelper å spraye sporet ditt, i såfall kjenner bikkja det på såpass lang avstand, og om den syns det er ubehagelig, så dytter den ikke snuta ned i det. Dop? Jeg tviler. Bikkja dytter ikke snuta NEDI bakken, og drar heller ikke inn som du gjør når du drar en linje.

Så - hvordan kan du stikke av fra en bikkje?
1: Beveg deg så fort du kan.
2: Unngå gress/mose/grus/et.c.
3: Hold deg så mye som mulig på asfalt/betong/et.c.
4: Vass gjerne et stykke i en elv e.l.
5: Beveg deg MED vinden, eller på tvers, ikke mot (bikkja kan bevege seg kjappere hvis den følger deg på overvær enn på spor)
6: Er det noe bikkja ikke kan komme seg over, og dermed må ta en lengre omvei, men som du kan komme deg over ganske kjapt? Et gjerde som er for høyt til at den kan hoppe over, og helst også til at HF kan hjelpe den over, en mur, en husvegg...
7: Finn et transportmiddel.
8: Vær stille.
9: Ikke kast fra deg noe - dette er bekreftelser for bikkja og HF på at de er på rett spor.
10: det er en måte til, men den vil jeg ikke fortelle her, for den involverer vold. Imidlertid er det et ganske enkelt triks.
Åja, et tillegg til punkt 2 på hvordan stikke av: Unngå å ta på ting, trær, vegger, osv. Dette er rene "lukt-gavepakker" til bikkja.

et tillegg til punkt 9, ikke kast fra deg noe: Bikkjer er gjerne trent til å stoppe og markere slike funn, så samme om det bare er en pinne du har hatt i hånda, lua di eller en papirlapp, så er det en bekreftelse, og gir økt motivasjon.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ScoopeX
penger er jo laget av bomull, ikke vanligt papir..

så de tåler vann ja


synes og huske at nokasgutta vasket penger i varmt vann og tørket de i tørketrommelen
Vis hele sitatet...
Det du sier der mener jeg og kunne huske fra en rekke med filmer.